Opinie o PKP Intercity S.A.
Ktoś się orientuję czy w tym roku będzie jeszcze nabór na maszynistę?
Witam. Widzę że od dawna już wisi na stronie ogłoszenie że zatrudnią rewidenta w Pile. Powie mi ktoś coś więcej w tym temacie? Jaką stawkę oferują doświadczonemu rewidentowi i czy wogole opłaca się interesować tematem? Z góry dzięki za odpowiedź
Czy w związku z (usunięte przez administratora)zarządzeniem bezpieki IC - zakaz nagrywania i fotografowania kabin oraz szlaku, z Instagrama wylecą gwiazdy prestiżu robiące przyspieszone kariery?
(usunięte przez administratora)
Hej, a pamietasz ile tygodni zajelo Ci szkolenie warsztatowe?
Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.
Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Witam Orientujecie soe kiedy nabór na konduktora ?
Jak oceniacie pracę na manewrach? Chce aplikować do Wrocławia jako Uczeń manewrowy i stąd też mam 4 pytanka 1. Jaka atmosfera panuje na sekcji we wroclawiu ? Ludzie są mili i pomocni czy nie bardzo ? 2. Czy odrazu po rozpoczęciu nauki mam ulgi na bilety ? Nie ukrywam że bardzo mi zależy na kolejowym immunitecie 3.jakie godziny pracy standardowo 8 czy więcej i czy jest szansa na jakieś wolne ? 4.Czy trzeba zdawać jakieś egzaminy po skończonej nauce ? Bo obiło mi się o uszy że trzeba we wroclawiu coś zdawać
Może ktoś poratować konkretną informacją ile teraz w IC trwa szkolenie warsztatowe na Świadectwie? Miał ktoś ostatnio? Coś ktoś w temacie? Dzieki.
A orientujesz się coś w kwestii wew. egzaminu który jest po warsztacie podobno, jak to wygląda, czy jest trudny, albo co jeśli ktoś go nie zda? Bo słyszałem że coś takiego jest od jakiegoś czasu w IC. W innych spółkach nic takiego nie funkcjonuje - szkolisz się programem normalnie krok po kroku i zdajesz na końcu Państwowy egzamin.
Po warsztacie masz egzamin z wymiany klocków wymiany szczotek i to wszystko jest na czas jak nie zdążysz to odpadasz a i na koniec najważniejsze mycie filarków jak o tym zapomnisz to już możesz się pożegnać z karierą maszynisty na dobre pozdrawiam
pożegnać z karierą maszynisty ale w IC tylko... bo w żadnej innej spółce egzaminów wewnętrznych NIE MA i nikt Ci nie zabroni aplikować, wręcz wezmą z pocałowaniem ręki, braki są ogromne! Robisz po prostu całe Świadectwo i na koniec egzamin w UTK. Więc łaski IC nie robią, bo spłacisz im tylko Licencję wtedy jeśli robiłeś u nich.. gdyby coś chcieli za te 2 msc warsztatu to poszedłbym do sądu bo za to nie musiałbyś płacić - uprawnień nie uzyskujesz, na warsztacie coś tam robisz pod nadzorem i w ramach stosunku pracy, tak że temat do wybronienia, a świat kolejowy stoi otworem...
Wiecie co, bo tak zastanawia mnie fenomen tego miejsca (w sensie GoWork). Troche w zyciu popracowalem juz, blizej niz dalej do emerytury, kilka sporych i powaznych firm po drodze zaliczylem... i tak przegladajac rozne opinie o firmach - w niektorych pracowalem w innych nie, ale z ciekawosci, to czytajac te opinie tutaj mam wrazenie ze wlasciwie nigdzie nie da sie pracowac... no kompletna (usunięte przez administratora) za przyslowiowa (usunięte przez administratora). W przypadku firm gdzie sam pracowalem z kiektorymi opiniami cos tam moglbym sie bardziej czy mniej zgodzic, ale czasem czytam takie dramy ze Lem lepszej powiesci SF by nie wymyslil. Patrzac caloksztaltem balbym sie polecic ten portal jako wiarygodne zrodlo opini o pracy w jakiejs firmie bo mam takie wrazenie ze 2/3 piszacych to taka przyslowiowa banda frustratow - a tacy znajda sie w kazdej firmie - gdzie majac okazje na w miare anonimowy wpis, uzywaja sobie do woli i jada pp firmie... bo piprostu moga, bo tak... bo logiki w tym nie wiedze - wszedzie zle, wszystko zle.. byle obrzydzic innym. Wiele osob poprostu ma tak ze przyciaga tez problemy a pozniej zali sie na okolo jaki swiat okrutny. Sugerujac sie tym portalem, tak naprawde nigdzie nie warto sie zatrudnic. Wiec nie polecam... ale nie rezygnacji z poszukiwania swojego miejsca pracy, ale sugerowania sie tutejszymi opiniami. Ja wyzjnaje zasade ze najlepiej sie przyjac i samemu przekonac czy praca nam bedzie odpowiadac. A wszedzie na jakies kompromisy trzeba isc bo idealana praca nie istnieje.
Plan 200 boi sie, że zaraz nie bedzie ludzi do sprowadzania. Wręcz przeciwnie, zawsze patrzy się na negatywne opinie, bo przeważnie ktos został odpowiednio "zmotywowany" by wylać swą flustrację. Pozytywne opinie w 90% przypadków są pisane na zlecenie. Od 8 lat w spółkach skarbu trwa niepotyzm i zatrudnianie ludzi po znajomosci a nie po kompetencjach. Z tąd ostatnio wszedzie pełno złych opini.
Dobrze powiedziane ale ja bym dodał też nieudaczników z 100 którzy jakby mieli nagle zacząć pracować jak reszta Olszynki i musieliby trochę ciężej popracować (a przy okazji poznać coś innego niż Siemens i szlak do Poznania) to szybko by się rozchorowali (usunięte przez administratora) a co do planu Pendo to racja... najlepiej wschodnia-wschodnia albo wucik, dobra przerwa w trakcie a i tak znajdą się ciepłe kluski, który zawsze będzie płakał że ma zły grafik i mu młodzi zabierają robotę, a w ogóle to on pójdzie do prywaciarza (życzymy powodzenia i trzymamy kciuki)... Ogólnie to przydałby się walec który przejechałby po drożdżowym cieście i paru innych osobach z szarego, a następnie po bandzie plotkarzy (dandysek z włoskami na żel co się wszystkimi interesuje) oraz kombinatorów co by sobie pół grafiku pozamieniali żeby przypadkiem 16170 nie dostać albo w ogóle w nocy poza depem nigdzie nie pracować.
nie polecam pracy u tyrana BZGSI. chłop ma kompleks na każdym poziomie. zachowanie jak kobieta podczas o..... . kombinator cham i uważa się za boga. wszyscy to dno nawet z dyrem / ty zgoda/ i prezesem
Chłopie, to nie jest forum wymiany opinii pracowników między sobą, tylko forum dla osób poszukujących pracy, chcących się zatrudnić w IC, więc uważasz że ktoś kto w tej firmie nie pracuje nie miał styczności, ma pojęcie co to jest BZGSI ??? Sam nie wiem co ten zlepek liter znaczy... Czy cokolwiek innego, bo w wielu postach tutaj jest używany taki żargon że widać kółko wzajemnej adoracji sfrustrowanych pracowników, niż konkretne opinie dla osób postronnych, które nie mają pojęcia o czym tam mowa.
Witam mam pytanie ile zarabia elektromonter?
Dzień dobry Z zapytaniem czy Szkolenie na konduktora PKP intercity jest aktualne ? Oraz jakie są terminy i w jakiej miejscowości ? Chciałbym współpracować z Państwem jeśli będzie taka możliwość ? Proszę o kontakt 514042361 Kacper Skwarek Lub e-mail kskwarek97@gmail.com Oraz proszę też powiedzieć jakie mam dokumenty wysłać bym mógł zacząć szkolenie na kondkutora PKP intercity jeśli jest to możliwe ?
Jakie są realne średnie zarobki maszynisty po świadectwie na rękę? Ale proszę o realne. I tak wiem ze to zależy od wielu czynników. Mogę się nastawiać na pieniądze 5800 do 6200 netto? Zakładając że mam więcej 26 lat( brak ulgi wiekowej) i bez nadgodzin. No i jakimiś nadgodzinami jak to wygląda "z nimi" I "bez"
Dnia 27-08-2023 r wracałam z przyjaciółką z Gniezna do Inowrocławia.. Jak zwykle na stacji biletomat nieczynny. Zakupiłyśmy bilety u kierownika pociągu, któremu szczególnie dziękujemy za okazaną pomoc. Pozdrawiamy. Więcej takich ludzi!
Czekam na moment kiedy ta prestiżowa spółka zacznie wynajmować maszynistów z innych spółek ;) Wiecie czemu młodzi masowo odchodzą? To już wam mówię. Zacznijmy od tego, że co sekcja to sami swoi, najlepsze służby/posady to rodzina, zwiąchale itd. Przychodzi młody powie coś nie po ich myśli to w zamian dostaje za karę najgorsze służby. (usunięte przez administratora)? Wyzwiska? Wywyższanie się ? Zastraszanie? Dzień jak codzień. Czują się jak ''KRÓLOWIE'' przed którymi trzeba się kłaniać a jedyne co to można na nich (usunięte przez administratora)i robić swoje. Tu tak naprawdę nie chodzi o pieniądze tylko o (usunięte przez administratora) ludzkie. Może by centrala porozmawiała z ludźmi na wypowiedzeniu dlaczego odchodzą? Może pora wziąć sie za tych śmiesznych naczelniczków,instruktorów,planistów czy dyspozytorów? Piszę to dlatego, że jeden z młodym stażem mi się rozpłakał, i to dosłownie. Nie wie co robić, jest uwiązany z wysoką lojalką. Co jest waszym celem? Przewiezienie bezpiecznie po całej Polsce ludzi czy zrównanie z ziemią pracownika? Bo raczej to drugie. Ja sam mam już gotowe wypowiedzenie, po blisko 10 latach pracy w tej spółce. Jeżeli to czyta Warszaffka to zróbcie audyt, sprawdźcie powiązania rodzinne i zróbcie z tym porządek. Bo jak tak dalej pójdzie to za kilka lat będziecie wynajmować lokomotywy wraz z maszynistami. A o nagminnych wykroczeniach instruktorów wraz z drużyną rządzących sekcją to by mi papieru w drukarce zabrakło jakbym zaczął wymieniać, i to tylko z tego roku ;)
Cześć aloes. Byłbyś w stanie opisać konkrety? Jaka sekcja, jakie powiązania, jakie dokładnie wg Ciebie płyną korzyści z protekcji. Dopiero wtedy mógłbym się przyjrzeć sprawie. W spółce mamy wiele relacji rodzinnych na poziomie drużyn konduktorskich czy trakcyjnych i ciężko wywnioskować z takiego wpisu o co chodzi. Daj znać, to zostawię tutaj zaufany kontakt.
Cześć, zostaw kontakt. Może porozmawiamy nt. telefonów ludzi z centrali na Olszynkę w sprawach dotyczących swoich protegowanych i członków rodzin? Wiele relacji na poziomie rodzinnym, hm? Ojcowie instruktorzy i synowie maszyniści, ciotki po centrali i w dyrekcjach...
Szkoda tego płaczącego chłopaka, ale w tej kwesti powtarzam jedno... jak instruktor czy dypozytor czy ktokolwiek ma takie sklonnosci do darcia, wyzwisk to dlatego ze nikt mu sie nie postawi. Tak dziala mechanizm (usunięte przez administratora). W nie jed ej firmie pracowalem i widzialem ze to dzialalo do czasu pomi nie trafila przyslowiowa kosa na kamien. Chlopaki sa ponizane bo sobie na to pozwalaja a strach przed gorsza sluzba nie jest argumentem. Ja mam prosta zasade, jak ktos jest dla mnie chamem to ja jestem dla niwgo, jesli na mnie instruktor wydarlby ryja to ja bym wydarl na niego. Szybko pomaga. Glowy do gory i chamstwo tepic chamstwem. Trzeba sie umiec postawic a nie dawac ponizac.
Orientuje się ktoś czy rezygnując w trakcie szkolenia na świadectwo też spłaca się lojalkę, czy to dopiero w przypadku rezygnacji po zdaniu uprawnień?
Bez obaw, niejedna osoba zrezygnowała w trakcie, np po zapoznaniu się z realiami tej pracy- bazując na wyobrażeniach i symulatorach ma się błędny pogląd. Z mojego świadectwa gdy sięszkoliliśmy odeszło kilka osób z różnych powodów, żadna lojalki nie płaciła, nie było nawet takiego tematu.
Potwierdzam, nie zwraca się lojalki osoby pod nadzorem rezygnowały i żadnych kosztów nie zwracali
Czy aby pracować w pendolino najpierw musze popracować w intercity? Gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat?
Cześć, Czy ktoś dosatał odpowiedz po rekrutacji na mszyniste na licencje w Krakowie. Ja długo czekia sie na badania ? Wysyłają skierowanie pocztą czy trzeba sie udać osobiscie ?
Kurs rusza w sierpniu wiec jesli sie dostaniesz badania beda pod koniec lipca. trzeba osobiscie odebrac bo musisz podpisac lojalke ze jesli sie wycofasz to za te badania zwrocisz.
weź pod uwagę jeszcze że po licencji będziecie mieć m.in. 2 misiące przerwy do startu świadectwa, bo o tym zapominają jasno wspomnieć podczas rekrutacji. w tym czasie jestescie "na lodzie" bez dochodu, chyba ze znajdziecie pracę na własą rękę - a wszyscy sie zwalniaja wczesniej przeciez majac na uwadze dzienny tok szkolenia i umowe zlec w IC i wez pozniej szukaj zatrudniena majac na karku obowiazek zdania licencji i wezwanie na kolejne szkolenie z lojalki. IC co prawda proponuje zatrudnienie na warsztacie ale dopiero PO ZDANIU licencji - a to moze potwać..... lepiej zrobić sobie weekendowo na własną rękę i przyjąć się gdzie sie chce na swiadectwo niż uwiązać się tutaj i utknąć w gó...nie bez dochodow i z przerwa w szkoleniu.
Ogolnie wszystko uczciwie, tak jak ma byc. Jedynie z tym tematem byl kwas. Natomisat to nie chodzi nawet o to zeby jakos IC hejtowac, tylko poprostu niech stawiaja konkretnie sprawe i ludzie zdecyduja... czesc i tak zdecydowala by sie pomimo tego, ale ktos inny moze wolalby na wlasna reke majac taka perspektywe. A takie niedomowienia w momencie kiedy czlowiek zapnie sobie juz obroze w postaci lojalki to troche slabe jedbak... moze ktos faktycznie zapomnial, mial gorszy dzien, nie wiem. Jedna opinia to nie regula. Natomiast warto o tym wspomniec
Czyli podsumowując: Licencja - umowa zlecenie 23.50 brutto Świadectwo - obserwator masz 4000 na rękę pomocnik około 4500 na rękę Później jako samodzielny maszynista ile standardowo na start?
Wszystko sie zgadza. Z wyjątkiem małym. Nie ma już pomocnika maszynisty. Jest to teraz Maszynista Stazysta
Dziś widziałem kumpla, który nadal siedzi w tym ścieku. W skrócie, kolejny sezon objechany, ludzie zadowoleni że robią po 60 nadgodzin i nie mają kiedy pojechać z rodziną nad głupią wodę. Sezon się skończy, to pewnie we wrześniu na urlop, hahaha a tu taki uj. Urlopy w nagrodę cofnięte, bo ktoś się obudził że powinni jeździć po 160 z pomocnikami. Także ciepło mi na serduszku słysząc takie kwiatki. A i do tych, co myślą że wygrali na robieniu 1,5 etatu, 9,5 z normy za lipiec u prywaciarza i tydzień z rodziną nad morzem.
Przecież tu się smarują głównie ludzie którzy śpią na niemytych śliskich łóżkach bo mają służbę na 4tą albo skończyli po północy i nie ma czym wrócić. Jeżdżą na lokomotywach, na których nikt nie sprząta i nie usuwa usterek tygodniami i dostają co chwila wyjaśnienia żeby atmosfera nie była zbyt dobra. Wszystko to za 1000-3000PLN mniej w zależności do której spółki porównujemy śmieszne zarobki w IC
Haha dokładnie. Ja się poważnie zastanawiam nad zmianą na prywatnego przewoznika chociaż w prestiżu mam bardzo blisko do pracy. Rozwala mnie to za każdym razem jak ludzie mówią, że jak się nie podoba to idź do prywaciarza to będziesz spał na loku i po hotelach. Jak narazie to widzę na placu w nicy ile loków stoi poniesionych bo śpią na nich ludzie, którym nie starczyło łóżek w noclegowni albo boją się pluskiew xD Jakbym miał dojeżdżać 150km na szopę to chyba bym wolał żeby mnie gdzieś przywieźli i zrobił kółko z hotelem i zapewnili wyżywienie. No ale trzeba czymś młodych straszyć i im wyjaśnić dlaczego się nie potrafi zmienić pracy i daje sobie wcisnąć takie traktowanie bez oporu. Pozdrawiam wszystkich związkowców.
Jakiś czas temu aplikowałem na stanowisko administracyjne. Termin rozmowy na za 3 tygodnie, w dzień rozmowy dostaję telefon, że jednak pani przełożona poszła na długotrwałe zwolnienie lekarskie, w związku z czym rozmowa musi zostać przełożona na bliżej nieokreślony termin. Następnie, po prawie 2 miesiącach dostaję e-maila, że po przeanalizowaniu CV nie spełniam wymagań. Tak "poważna" Spółka Akcyjna i zachowanie HRu, jak w osiedlowym sklepie spożywczym.
Dzien dobry, mam pytanie do panów związkowców oraz dyrektora zakładu południowego pana Waldemara, chciałbym się zapytać czy planują państwo imprezy integracyjne dla osób składających wypowiedzenie z zakładu południowego, coś na wzór studniówki w szkole, hala jest duża, można było by coś takiego zorganizować, chętnych będzie wiele, zwłaszcza wśród maszynistów. A ludzi wypada z godnością pożegnać :)
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 733.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 261, z czego 38 to opinie pozytywne, 88 to opinie negatywne, a 135 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?
Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.