Opinie o PKP Intercity S.A.
Witam, Jaki dres Code obowiązuje w biurze w Warszawie?
Widzę, że zaczynasz od podstaw, a co dalej? jakaś koszula będzie potrzebna, czarne spodnie i tak dalej czy może jednak luźniej się chodzi?
udało mi się znaleźć na stronie firmy ofertę pracy na stanowisko Specjalisty/ki ds. Zamówień Publicznych. zwróciłam uwagę na liczne benefity, które zostały tutaj wymienione, a szczególnie na jeden. pracodawca oferuje zniżki na przejazdy kolejowe. ile % zniżki obowiązuje takiego pracownika ? niestety w ogłoszeniu nie ma żadnej informacji dotyczącej zarobków, a jednak to bardzo mnie interesuje... wiecie w jakich granicach można otrzymać wynagrodzenie na tej posadzie? będę wdzięczna za każdą informację .
No zapewne na legitymację kolejową, 99%. Na zwykłe pośpiechy TLK i IC to zapłacisz 7.50zł a na EIC i EIP 24zł. I ceny są stałe, niezależne od relacji.
Przed zatrudnieniem się w tej firmie często przeglądałem opinie o niej, myślałem że jest tutaj aż tak źle jak wiele osób to przedstawia, zacząłem pracę, jestem w tej spółce już dłuższy czas i jestem bardzo zadowolony, nie ma tutaj takich negatywnych rzeczy jakie pojawiały się w części komentarzy. Jedyne z czym się spotkałem czego osobiście nienawidzę, to pracownicy wiecznie narzekający i młodzi, którym się nie chce pracować i są leniwi, nieodpowiedzialni i mają wszystko w D (nie mówiąc o wszystkich oczywiście) oraz brak szacunku do pracy. Praca sama w sobie jest świetna i na ten moment nie wyobrażam sobie pracować w innym miejscu. Możliwe że te opinie negatywne to też kwestia zakładu, jednak w moim zakładzie jest wszystko w porządku, na każdą służbę aż chce mi się iść.
Ile może zarobić rewident? Tak się zastanawiam czy złożyć papiery.
Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.
Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Chciałem aplikować na ,, Rzemieślnika " ale przypomniało mi się że raz już składałem aplikacje do tej spółki kolejowej na inne stanowisko i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi . Więc myślę że aplikowanie w moim przypadku tym razem na stanowisko ,,Rzemieślnika " będzie również bez odpowiedzi . Zresztą sami napisali że skontaktują się tylko z wybranymi kandydatami więc to świadczy że kandydatów mają zawsze dużo bez względu na stanowisko więc , odpuściłem . P.S. w ofercie pracy napisali miejsce pracy Poznań ale w którym miejscu? Dworzec PKP ? Czy zapomniana bocznica? A może hale ,, Cegielskiego" tego nie sprecyzowali . Nie napisali jaki system pracy obowiązuje na tym stanowisku od Pn do Pt w godzinach od 6 do 14 czy 7 do 15 ? Czy może system 4 brygadowy ? Nic napisali ja jako kandydat skąd mam wiedzieć od znajomego, który tam akurat nie pracuje? Ja w aplikacji muszę wykazać wiele interesujących dla nich danych a oni po łebkach ogłoszenie dali tak by im nie zależało. Jeśli ktoś chętny będzie na stanowisko ,,Rzemieślnika " taboru w Poznaniu to wyciągnijcie wnioski z mojej opinii i ich ogłoszenia. Lepiej odrzucać oferty z brakującymi istotnymi informacjami na temat specyfikacji pracy i danego stanowiska bo można naprawdę wdepnąć ... .
Widocznie ostatnie rekrutacje z innych firm w mojej karierze wyglądały inaczej . Każdy ma prawo rekrutować jak mu się podoba . W sumie też mam wybór :).
Jeszcze jedną rzecz dopisze i nie ciągne dalej już tego tematu. Rekrutacja rekrutacją ale dane w ofercie pracy dotyczące systemu pracy i miejscu pracy ( nie chodzi o miasto ) powinno być podane szczegółowo, ponieważ ja jako ,, kandydat na pracownika" chce wiedzieć czy jestem wstanie dojechać do miejsca pracy - nie każdy ma prawo jazdy i samochód .
Czy jeśli się zrezygnuje ze świadectwa maszynisty, to trzeba płacić za odpracowane miesiące? To jest szopę, kurs teoretyczny, jazdy za obserwatora? Czy tylko za licencję?
Szkolenie masz podzielone na trzy czesci i splacasz kwote w zaleznosci od tego ile ich ukonczyles.
Jakie narzędzia pracy zapewnia PKP Intercity S.A.? Można liczyć na służbowe auto? Czy można z niego korzystać również poza godzinami pracy?
Tablet o wadze bojowej z ramką przeciwpancerną, z zainstalowaną wadliwą Teczką Maszynisty/Konduktora. Do tego plik papierowych wykazów pracy oraz kwadrat. Powyższych możesz używać w czasie wolnym, a wykazy to nawet będziesz zmuszony w tym czasie uzupełniać.
zapewniają służbowy pociąg, ale tory pod mieszkanie musisz doprowadzić we własnym zakresie. jeśli mieszkasz w pobliżu jakiejś linii to dosyć łatwo się podpiąć tylko musisz wcześniej uzyskać zgodę w PKP PLK, jak pokażesz zaświadczenie o przyjęciu do IC to taka zgoda to formalność
Witam chciałbym się dowiedzieć jak wygląda praca elektromontera icc Olsztyn naprawa taboru
@pkp Intercity to spółka, która dzieli się na zakłady i centrale, jest 5 pracodawców. Można zatem wypowiadac się o Spółce w ogóle ale też wyłącznie i zakładzie. Ja pracuje w zakładzie południowym z siedzibą w Krakowie i nie jestem zadowolony. Nie narzekam na obowiązki i wynagrodzenie bo to jest ok ale ja iczekuje czegoś więcej, normalnej atmosfery w pracy i uczciwości. Patrząc na Waldemara niestety jestem rozczarowany (bo miałem nadzieję jak został zatrudniony). Dostrzegam powiązania z zz S, jednocześnie widzę jaki to (delikatnie mówiąc) niekompetentny człowiek. Generalnie wodze go jako zakompleksionego malego chłopca, który byc moze ujął niektorych przez to że orze i realizuje cele. Na tej podstawie oceniam pkp Intercity w ogóle, bo jeśli dopuszczają takich chłopców do zarządzania to cóż świadczy też o całej firmie, o zarządzie. Nieuczciwe decyzje, brak merytorycznej rozmowy, opryskliwość, to moim zdaniem cechuje Waldemara, kto4y jest przedstawicielem pracodawcy.
Tyle wiesz o dyrektorze, jego pracy, stosunku do związków zawodowych co Ci koledzy na szlugu powiedzieli. I weź proszę zmień Nick jak piszesz w swoim imieniu, bo jeszcze ci z FPL, HSL i SKPL pomyślą, że zmądrzałem i nabrałem odwagi, a to jest dla mnie najwieksza potwarz
Nie wiem kim jesteś @Krakus, ale po Twoich wypowiedziach podejrzewam, że związkowcem, który albo jest zamydlony spotkaniami i słodką gadką kolegów, albo próbujesz silnie zakłamać rzeczywistość. Jeździliśmy z Wami na zapoznania i żaden z maszynistów nie powiedział na ZZty dobrego słowa, co więcej - 99% jest tylko dla "ubezpieczenia i dupochronu", który w sumie i tak nie wiadomo czy zadziała. Obrażacie inne firmy, bo tak jest prościej, a sami nie macie nic do zaoferowania. Nowe strony, komunikacja, statystyki to jakiś śmiech dla zztow przyzakładowych. Nie słyszałem żadnego dobrego słowa na Wasz temat przez tyle jazd.. co więcej, nawet u nas nie ma już podziałów na młodszych i starszych, czy jak to słodki nazywacie - ścieżka kariery. Tego typu wymysłami tylko potwierdzacie, że lubicie ciepłe stołki w biurach zztow i pendo do warszawki.
Jestem zatrudniony na stanowisku maszynisty, ale z przyczyn zdrowotnych muszę zmienić stanowisku czy jest szansa na zostania konduktorem ktos coś słyszał ?? Dzięki za opinie
Wszystko zależy jakie masz te problemy zdrowotne, jeżeli nie przeszkodzą ci one przejść badań na konduktora myślę, że bezproblemu możesz zmienić stanowisko.
Jakie trasy są maszynistów w Intercity Łódź , chodzi z skąd dokąd ?.
Ktoś się orientuję czy w tym roku będzie jeszcze nabór na maszynistę?
Witam. Widzę że od dawna już wisi na stronie ogłoszenie że zatrudnią rewidenta w Pile. Powie mi ktoś coś więcej w tym temacie? Jaką stawkę oferują doświadczonemu rewidentowi i czy wogole opłaca się interesować tematem? Z góry dzięki za odpowiedź
Czy w związku z (usunięte przez administratora)zarządzeniem bezpieki IC - zakaz nagrywania i fotografowania kabin oraz szlaku, z Instagrama wylecą gwiazdy prestiżu robiące przyspieszone kariery?
(usunięte przez administratora)
Hej, a pamietasz ile tygodni zajelo Ci szkolenie warsztatowe?
Witam Orientujecie soe kiedy nabór na konduktora ?
Jak oceniacie pracę na manewrach? Chce aplikować do Wrocławia jako Uczeń manewrowy i stąd też mam 4 pytanka 1. Jaka atmosfera panuje na sekcji we wroclawiu ? Ludzie są mili i pomocni czy nie bardzo ? 2. Czy odrazu po rozpoczęciu nauki mam ulgi na bilety ? Nie ukrywam że bardzo mi zależy na kolejowym immunitecie 3.jakie godziny pracy standardowo 8 czy więcej i czy jest szansa na jakieś wolne ? 4.Czy trzeba zdawać jakieś egzaminy po skończonej nauce ? Bo obiło mi się o uszy że trzeba we wroclawiu coś zdawać
Może ktoś poratować konkretną informacją ile teraz w IC trwa szkolenie warsztatowe na Świadectwie? Miał ktoś ostatnio? Coś ktoś w temacie? Dzieki.
A orientujesz się coś w kwestii wew. egzaminu który jest po warsztacie podobno, jak to wygląda, czy jest trudny, albo co jeśli ktoś go nie zda? Bo słyszałem że coś takiego jest od jakiegoś czasu w IC. W innych spółkach nic takiego nie funkcjonuje - szkolisz się programem normalnie krok po kroku i zdajesz na końcu Państwowy egzamin.
Po warsztacie masz egzamin z wymiany klocków wymiany szczotek i to wszystko jest na czas jak nie zdążysz to odpadasz a i na koniec najważniejsze mycie filarków jak o tym zapomnisz to już możesz się pożegnać z karierą maszynisty na dobre pozdrawiam
pożegnać z karierą maszynisty ale w IC tylko... bo w żadnej innej spółce egzaminów wewnętrznych NIE MA i nikt Ci nie zabroni aplikować, wręcz wezmą z pocałowaniem ręki, braki są ogromne! Robisz po prostu całe Świadectwo i na koniec egzamin w UTK. Więc łaski IC nie robią, bo spłacisz im tylko Licencję wtedy jeśli robiłeś u nich.. gdyby coś chcieli za te 2 msc warsztatu to poszedłbym do sądu bo za to nie musiałbyś płacić - uprawnień nie uzyskujesz, na warsztacie coś tam robisz pod nadzorem i w ramach stosunku pracy, tak że temat do wybronienia, a świat kolejowy stoi otworem...
Wiecie co, bo tak zastanawia mnie fenomen tego miejsca (w sensie GoWork). Troche w zyciu popracowalem juz, blizej niz dalej do emerytury, kilka sporych i powaznych firm po drodze zaliczylem... i tak przegladajac rozne opinie o firmach - w niektorych pracowalem w innych nie, ale z ciekawosci, to czytajac te opinie tutaj mam wrazenie ze wlasciwie nigdzie nie da sie pracowac... no kompletna (usunięte przez administratora) za przyslowiowa (usunięte przez administratora). W przypadku firm gdzie sam pracowalem z kiektorymi opiniami cos tam moglbym sie bardziej czy mniej zgodzic, ale czasem czytam takie dramy ze Lem lepszej powiesci SF by nie wymyslil. Patrzac caloksztaltem balbym sie polecic ten portal jako wiarygodne zrodlo opini o pracy w jakiejs firmie bo mam takie wrazenie ze 2/3 piszacych to taka przyslowiowa banda frustratow - a tacy znajda sie w kazdej firmie - gdzie majac okazje na w miare anonimowy wpis, uzywaja sobie do woli i jada pp firmie... bo piprostu moga, bo tak... bo logiki w tym nie wiedze - wszedzie zle, wszystko zle.. byle obrzydzic innym. Wiele osob poprostu ma tak ze przyciaga tez problemy a pozniej zali sie na okolo jaki swiat okrutny. Sugerujac sie tym portalem, tak naprawde nigdzie nie warto sie zatrudnic. Wiec nie polecam... ale nie rezygnacji z poszukiwania swojego miejsca pracy, ale sugerowania sie tutejszymi opiniami. Ja wyzjnaje zasade ze najlepiej sie przyjac i samemu przekonac czy praca nam bedzie odpowiadac. A wszedzie na jakies kompromisy trzeba isc bo idealana praca nie istnieje.
Plan 200 boi sie, że zaraz nie bedzie ludzi do sprowadzania. Wręcz przeciwnie, zawsze patrzy się na negatywne opinie, bo przeważnie ktos został odpowiednio "zmotywowany" by wylać swą flustrację. Pozytywne opinie w 90% przypadków są pisane na zlecenie. Od 8 lat w spółkach skarbu trwa niepotyzm i zatrudnianie ludzi po znajomosci a nie po kompetencjach. Z tąd ostatnio wszedzie pełno złych opini.
Dobrze powiedziane ale ja bym dodał też nieudaczników z 100 którzy jakby mieli nagle zacząć pracować jak reszta Olszynki i musieliby trochę ciężej popracować (a przy okazji poznać coś innego niż Siemens i szlak do Poznania) to szybko by się rozchorowali (usunięte przez administratora) a co do planu Pendo to racja... najlepiej wschodnia-wschodnia albo wucik, dobra przerwa w trakcie a i tak znajdą się ciepłe kluski, który zawsze będzie płakał że ma zły grafik i mu młodzi zabierają robotę, a w ogóle to on pójdzie do prywaciarza (życzymy powodzenia i trzymamy kciuki)... Ogólnie to przydałby się walec który przejechałby po drożdżowym cieście i paru innych osobach z szarego, a następnie po bandzie plotkarzy (dandysek z włoskami na żel co się wszystkimi interesuje) oraz kombinatorów co by sobie pół grafiku pozamieniali żeby przypadkiem 16170 nie dostać albo w ogóle w nocy poza depem nigdzie nie pracować.
nie polecam pracy u tyrana BZGSI. chłop ma kompleks na każdym poziomie. zachowanie jak kobieta podczas o..... . kombinator cham i uważa się za boga. wszyscy to dno nawet z dyrem / ty zgoda/ i prezesem
Chłopie, to nie jest forum wymiany opinii pracowników między sobą, tylko forum dla osób poszukujących pracy, chcących się zatrudnić w IC, więc uważasz że ktoś kto w tej firmie nie pracuje nie miał styczności, ma pojęcie co to jest BZGSI ??? Sam nie wiem co ten zlepek liter znaczy... Czy cokolwiek innego, bo w wielu postach tutaj jest używany taki żargon że widać kółko wzajemnej adoracji sfrustrowanych pracowników, niż konkretne opinie dla osób postronnych, które nie mają pojęcia o czym tam mowa.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 727.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 257, z czego 38 to opinie pozytywne, 85 to opinie negatywne, a 134 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?
Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.