PKP Intercity S.A.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o PKP Intercity S.A.

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Cześć! Szukam osób które czekają na termin badań. Rekrutacja z kwietnia :) Czy wiadomo może, w jakim mieście odbędzie się szkolenie na Konduktora?

Kandydatka
Kandydat
@Kandydat

Hej, ja czekam :) niestety nie wiem, w jakim mieście będzie szkolenie

Kandydat
Pracownik
 Pytanie
@Kandydat

Juz dostaliście odpowiedź o dostaniu do pracy ?

Dd
Pracownik
 Pytanie
@Kandydat

Dostaliście już odpowiedź o rozstaniu się do pracy ?

Kandydatka
Kandydat
 Pytanie
@Kandydat

Hej, tak, dostałam informację. Dzisiaj otrzymałam z telefon z wyznaczoną datą badań oraz z datą rozpoczęcia szkolenia. Z jakiego jesteś miasta?

Kandydatka Nowy wpis
Kandydat
@Kandydatka

Łódź, ja wciąż czekam na wyznaczenie badań i zaczynam się martwić

Mlody Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie
@Kandydat

Cześć, możesz mi powiedzieć jak sprawdzają język angielski na rozmowie?

Aloha
Inne
 Pytanie

To co wyprawiją instruktorzy z Krakowa na egzaminach wewnętrznych jest nie do pomyślenia. Takich pytań to nawet diabeł by nie wymyślił, zwłaszcza, że są pytania ze starych instrukcji itp. Jaki to ma cel ?

Sławcio Nowy wpis
Pracownik
@Aloha

Cześć Kochani tu Sławomir! Proszę o info co się dzieje abym mógł zbadać te sprawę.

Daro Nowy wpis
Pracownik
 Pytanie
@Sławcio

Sławek a co Ty robisz w pociągach? Mówiłeś, że esemka do emerytury…

Paryżanka
Inne

Podróż IC 82104 Górski ponad 6 godzin bez klimatyzacji. Temperatura na zewnątrz 27 stopni a w wagonie jak w saunie, ponad 30!! Komfort pasażerów zerowy, skandal aby płacąc za bilet podróżować gorzej niż (usunięte przez administratora)! Nie polecam i nie skorzystam! Ze strony obsługi pociągu braz reakcji.

2
PZPR
Inne
@Paryżanka

ja tam wole bez klimatyzacji, zdrowiej. do poźnych lat 2 tysiecznych nikt nie słyszał w polsce o klimatyzacji w transporcie zbiorowym czy to miejskim czy dalekobieżnym i ludzie żyli.

Jjk
Użytkownicy czekają na odpowiedź 6 dni.
Kandydat
 Pytanie

Wiadomo kiedy rusza rekrutacja na stanowisko konduktora w Warszawie? Czy warto wysyłać aplikacje? Na jakie wynagrodzenie można liczyć? Czy trudno przejść rozmowę rekrutacyjną i jak ona wygląda? Jak wygląda sprawa ewentualnego awansu z konduktora na kierownika pociągu?

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.

Pytania

Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
jasta
Inne

Obsługa Klienta w PKP Intercity to porażka. Pracownicy wyszkoleni by nie informować o wszystkim pasażera, a później to Klient jest winny za niedopełnienie formalności i nie chcą zwrócić pieniędzy za bilet. (usunięte przez administratora) w biały dzień. Nie polecam.

Agata
Użytkownicy czekają na odpowiedź 9 dni.
Inne
 Pytanie

Cześć. Wczoraj pojawiła się oferta dla eksperta ds. testów. Na plus jak dla mnie jest to, że możliwa ma być hybryda. Był ktoś już wcześniej na rozmowie i dalby znać co dają? będę aplikować i wole wstępnie wiedzieć

Olga
Inne

Pociąg ponad 50 min opóźniony a następnie odwołany. Podeszłam do pani kasjerki około 9 poprosiłam o zmianę biletu lub zwrotu kosztów i pani mi powiedziała że to moja wina że nie zdążyłam na pociąg bo pociąg niby był. Na infolinii mi powiedzieli że pociąg ominął stację

Kamil
Inne

W kuszetkach warunki spartańskie. Niby jest klimatyzacja (choć tylko na naklejce na ścianie agonu), duchota nie da się wytrzymać. Na panelu ustawione 19 stopni, nic to nie zmienia powietrze nigdzie nie dmucha, brak jakiejkolwiek cyrkulacji powietrza. Okna (prędzej lufciki jak od czołgu) zamknięte Wi-Fi nie działa (brak), chociaż oczywiście miało być.

Velvet
Pracownik

Niedziela, 28.04.2024. Wejherowo Główne, remont dworca. Kupuję dobowy w pociągu, bo z racji remontu dworca w Wejherowie, nie sposób zdążyć na pociąg !!! Siedzi dwoje konduktorów, oboje mówią że dopłata 8 pln ( "bo gdy kasy czynne, można kupić na miejscu").. Owszem, można. ALE, w tej chwili opcja kupna i zdążenia slalomem gigant na peron pod tunelem jest AWYKONALNE!!!! Zero informacji skąd odjeżdża pociąg !!!!! Chłopak przede mną chciał przez tory skakać, byle zdążyć na pociąg. Jeżdżę kilka/kilkanaście razy w miesiącu kupujac dobowy, w kasie jak i u konduktorów. I NIGDY nie żądali opłaty dodatkowej. Miałam tylko gotówkę, zero na koncie; jechałam do szpitala. Konduktor w końcu się ugiął, nie wziął opłaty dodatkowej. Kobieta poszła od razu sprawdzać bilety, nie omieszkała stwierdzić że to "żenada nie kupować w kasie". DRAMAT, STWÓRZCIE TYMCZASOWE KASY NA CZAS TEGO REMONTU ORAZ INFO, PRZED WEJŚCIEM NA DRORZEC, Z KTÓREGO PERONU ODJEŻDŻA POCIĄG !!!!! NIE POLECAM, NIE NIE NIE, ZAŚCIANEK PRZED, W TRAKCIE I PEWNIE PO REMONCIE.

Pracownik
Pracownik

Witam Czy do kogoś dzwonili z rekrutacji na konduktora CV do 14 kwietnia

1
Jkl
Pracownik
@Pracownik

Też jeszcze nie dzwonili pewnie w przyszłym tygodniu

Dd
Pracownik
 Pytanie

Jakie miasto?

Kandydatka12
Kandydat
@Pracownik

Hej, do mnie dzwonili 23 kwietnia z zaproszeniem na rozmowe rekrutacyjna.

klient
Inne

Nie umieją rzetelnie wywiązać się z umowy. Gdyby nie to, że to jedyna opcja komunikacji "na torach" to w życiu bym nie skorzystał z tego przeżytku PRL

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Ole ole to my zwiąchole
Były pracownik

Zgadza się… elita większości sekcji to są (usunięte przez administratora) krzykacze ze związków zawodowych często wychowani w poprzednim systemie. Często też nagłośniejsi i „najważniejsi” maszyniści w PKP IC to ludzie zawodówkach kolejowych z (usunięte przez administratora). W dużej mierze to przez nich ze spółki odeszło większość perspektywicznych młodych maszynistów, którzy z taką kulturą nie chcą mieć nic wspólnego.

Motorniczy
Pracownik
 Pytanie

Tak staram się zrozumieć i jakoś nie mogę.(usunięte przez administratora) Słyszałem że z grup macie porównywalnie a nawet na starcie młodzi mają więcej niż starzy maszyniści. Od niedawna kilometr macie płacony tak samo czyli ten wolny poszedł w górę... więc jak ci wyszła rożnica rzędu kilku tysia w dodatku kilometrowym ? W twojej kiełbasie też dużo czosnku było ? Trzeba przejść z łukowskiej zwyczajnej na krakowską suchą :) A może jesteś zły że nadgodzin ci nie dają i w normie godzin nie przejedziesz tyle kilometrów co ci którzy zabiegają o nadliczbowe? Nijak tego zrozumieć się nie da.... i wy dziwicie się że traktują was niepoważnie skoro sami nie umiecie liczyć i nie wiecie czego chcecie ? Rozumiem tych co chcą dorobić, przyjdą na jedną turę.... ale zrozumieć nie mogę, że w firmie szczególnie państwowej są ludzie co są na każde skinienie, rzucają wszystko i przychodzą do pracy na telefon od naczelnika czy planisty, czasem pracują za darmo aby móc przyjść na dobry pociąg następnego dnia. Podobno rekordziści robili po 60 nadgodzin..... szok! To jest jakiś ewenement że są nawet tacy co sprzedają urlopy bo i tak nie mają czasu z nich korzystać ... i ty się dziwisz że w nagrodę za swoje poświęcenie dostają najlepszą pracę ? :) że dostają niedziele i święta ? To już jest fanatyzm..... oni zawsze przyjdą.. nawet chorzy. Tak więc nie psiocz tylko ustawiaj się w kolejce i sprzedaj zaległy urlop, 10-go odczujesz różnicę na koncie :)

Qwerty
Inne
@Motorniczy

Dokładnie tak ale praca maszynisty to praca dla ludzi po zawodówkach więc nie ma czego wymagać, jak na budowie. Dziwne ,że parę osób po studiach również chciało wykonywać tę pracę, chyba z nimi coś jest nie tak.

Zawiedziony Łukowiak
Pracownik

Koło wedkarskie to jedno , a naczelnikowstwo drugie , Chaos, niekompetencja, nierówne traktowanie, dyskryminowanie i brak szacunku do pracowników. tak wygląda dzisiaj prestizowa Sekcja na Olszynce. Kierownik Bandziorek (usunięte przez administratora)jakich mało , brak z nim komunikacji wylgada jakby pił kawe z termosu. O zastepcy lepiej sie nie wyopowiadac bo to maskotka owocowa , brak kompentencji, brak fachu i ta ciągła arogancja i zbywanie porządnych ludzi , pracuje chyba z domu albo zdalnie bo chłopa na oczy nie widać. Nic z nim nie można nigdy załatwić. Żenada jednym słowem. O głowno dowodzącym nie będe już nic mówił , brak słóww. Dyrekcjo Pora się obudzić i zmienić te niekompetente rządy i ludzi. Centralo obudźcie się.

6
Presley
Pracownik
@Qwerty

Widzisz, ja jestem po studiach wyższych i pracuję tu już kilka lat i jakoś robię służby z każdego planu regularnie - lepsze albo gorsze. Dużo zależy od podejścia do planistów i współpracy - jeśli nie chcę nie robię nadgodzin, jeśli chcę - zawsze coś się znajdzie. To już nie te czasy kiedy klęcznik był w modzie albo włazidupstwem można było coś załatwić. Tylko trzeba mieć i szlaki i tabor a nie trzy linie na krzyż i Pendolino

Loko
Kandydat
 Pytanie

Napisałby ktoś jak wygląda praca maszynisty w zakładzie w Poznaniu?

Jamnik
Kandydat
 Pytanie

A w Gdyni kogoś polecisz? Bo też myślę czy by jeszcze w czerwcu próbować kandydować.

Herbata z termosa
Pracownik
@Jamnik

Z Dorszów i Halibutóf nie znam nikogo. Podpytaj w pokoju na Est Stejszyn

Andrzyj
Pracownik
@Loko

Cały czas do przodu, czasami do tyłu jak na manewrach

kandydatka potencjalna
Użytkownicy czekają na odpowiedź 19 dni.
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry, Mam pytanie jak wygląda zakwaterowanie jeśli szkolenie teoretyczne na stanowisko kasjera odbywa się w innym mieście? Jest jakiś w miarę przyzwoity standard, pokoje są jedno czy wieloosobowe?

ktostam
Użytkownicy czekają na odpowiedź 24 dni.
Kandydat
 Pytanie

Chciałbym zapytać o kilka rzeczy w związku z zainteresowaniem pracą jako maszynista w IC 1. Jak wygląda atmosfera w zakładzie w Katowicach? 2. Każda zmiana na szkoleniu na świadectwo oraz później to równe 12 h, czy czasami siedzi się krócej? 3. Czy każda zmiana rozpoczyna się w Katowicach, czy trzeba będzie jechać np. do Raciborza lub Bielska by tam rozpocząć? 4. Jak wyglądają zarobki brutto/netto dla osoby robiącej tam TYLKO świadectwo? 5. Czy robiąc TYLKO świadectwo też podpisuje się lojalkę, jak w przypadku z licencją+świadectwem? 6. Czy osoba z wykształceniem wyższym technicznym z dziedziny transportu kolejowego może liczyć na lepsze wynagrodzenie? 7. Czy osoby zarządzające grafikiem, czy też firma jest łaskawa dla studentów studiujących zaocznie? Tzn. czy określając się wcześniej idzie nie pracować w wyznaczone dni, czy to ich raczej nie interesuje? 8. Czy robiąc świadectwo w Katowicach będzie trzeba się „przenieść” do innego miasta, jako to niektórzy pisali tutaj? 9. Lepiej olać IC w Katowicachi spróbować w KŚ, albo jeszcze gdzie indziej? Dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji

8
Dno
Inne

(usunięte przez administratora). Pociąg stoi i nie zdążyłem na przesiadkę a zależy mi na czasie i to intersity

1
Tati
Inne

Dzień dobry. wczoraj dodano ofertę dla eksperta ds. testów. Piszą w niej o opcji na pracę hybrydową. Czy ten model na start jest już dostępny? i jaki występuje układ dni?

Kinga
Użytkownicy czekają na odpowiedź 32 dni.
Inne
 Pytanie

Dziś spóźniłam się na wizytę do lekarza ponieważ z Sandomierza pociąg wyjechał pół godziny po czasie. Pytałam dlaczego czekamy na dworcu pracownika ja go pociągu ta dowiedziałam się że czekamy na autobus jadący z Warszawy z jakimiś ludźmi i że bez tych ludzi pociąg nie ruszy. Odjechaliśmy 10:10 zamiast 9:42. Tak się traktuje pozostałych pasażerów którzy pół godziny czekali w pociągu mając wykupione bilety?. Zgroza

1
Magik z BZWST
Pracownik
 Pytanie

Moje pytanie kieruję do kierownika drużyn trakcyjnych,który wygląda jak by całe życie pił herbatę z termosu.Panie kierowniku czy taka jednostka jak Pan Robert L.też będzie szkolony na ED250??? Z tego co mi wiadomo to gdy miał być szkolony na ED160,czy też inny tabor to wziął L4{tylko na czas szkolenia},więc logiczne by było aby najpierw ukończył tamte szkolenie,włącznie z SM,objeżdził się na nowym taborze i dopiero ED250!!! Tak sytuacja nie wpływa pozytywnie na morale załogi,nadal są równi i równiejsi!!!

11
Sławcio
Pracownik
@Magik z BZWST

Magiku, Szlaufenbergera to Ty szanuj!

Jamnik
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś miał rozmowy po 17.03 w sprawie kursu na licencje+świadectwo?

Smutny
Kandydat
 Pytanie

Porażka, czyli pewnie już się nie odezwą. :/ Jest co żałować? Trzeba będzie najwyżej do innego przewoźnika kandydować albo może w czerwcu ponownie, jak uczniowie skończą naukę w szkołach i może coś by ponownie uruchomili gdy absolwenci będą kandydować.

Jacek
Kandydat
 Pytanie
@Jamnik

W dalszym ciągu nikt nie dostał odpowiedzi?

Zostaw merytoryczną opinię o PKP Intercity S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 727.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 257, z czego 38 to opinie pozytywne, 85 to opinie negatywne, a 134 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?

    Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

PKP Intercity S.A.
Przejdź do nowych opinii