PKP Intercity S.A.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o PKP Intercity S.A.

Icc to dno
Inne

Skandaliczne podejście icc do pasażerów. Zamiast zmieniac mundury to zmieńcie podejście i przestańcie w końcu żerować na nas bo bierzecie pieniądze a wasze usługi są poniżej krytyki. Wieczne opóźnienia po godzine czasu i macie gdzieś że dzieci marzną na stacji czekając na pociąg. To jest skandal i proponuje zbiorowy pozew przeciw tej firmie bo nie robią kompletnie nic w tym kierunku a biorą pieniądze. Jakoś Polregio zawsze jeździ punktualnie tylko z wami jest zawsze problem. Prezes ma gdzieś bo pieniążki się zgadzają ale opinia w internecie mówi sama za siebie. WSTYD i ostatni raz jechałam icc.

Hejka
Inne
 Pytanie

Hej czy wiecie kiedy zaczyna się szkolenie na stanowisko kondundoktra? CV można składać do 15.12 ale ciekawe od kiedy wszystko rusza

Randal
Inne

Cześć, czy ktoś może udzielić informacji jak wygląda sprawa szkolenia na licencje+świadectwo maszynisty w zakładzie centralnym . Dokładnie mi chodzi o zarobki oraz atmosferę tam panującą, pozdrawiam

Sławuś
Inne
@Randal

Zarobki bardzo dobre, a atmosfera jak w rodzinie.

jazda bez oporów
Inne
@Randal

Jeśli chodzi o zarobki to sprawa jest bardzo prosta - najniższa krajowa przez całe szkolenie. Natomiast nie licz że ktoś powie Ci obiektywnie jaka atmosfera, nie podchodź do tego jak dziecko. Jakie będziesz miał nastawienie - tak Ci się bedzie pracowało. Jak wszędzie...

nina
Kandydat
 Pytanie

Hej wyszło ogłoszenie do 15/12 na konduktora. Czy ktoś może powiedzieć jak wyglądają finanse i czy w ogóle opłaca się tam składać cv? coś więcej o tej pracy? mam chęć spróbować, ale nie wiem czy warto i czy trudno się dostać czy tylko po znajomości? dzięki za odpowiedź.

Konduktor
Pracownik
@nina

A więc stanowisko konduktora ... Nie wiem za bardzo od czego zacząć, więc postaram się od początku. Wszystko zależy do jakiego zakładu chcesz przynależeć (zależy od miejsca zamieszkania). Są cztery : Północny, zachodni, południowy i centralny. Jeśli chodzi o pieniądze ... Chyba nikt z kolejarzy nie jest w stanie Ci odpowiedzieć. Pensje to jedna wielką niewiadomą. Wszystko zależy od tego ile godzin jeździsz, ile z tego w nocy, ile z tego w święta, ile masz nadgodzin plus ewentualną premia (zasady jej przyznawania to tym większa tajemnica), więc zdarzyć się może że pensja przy porównaniu dwóch miesięcy 1 do 1 różnic się może nawet o 800 złotych. Kurs w założeniu trwać miał 3 miesiące, trwał 6 tygodni. Jego organizacja w najlepszym wypadku średnia. Weź pod uwagę, że przez miesiąc mieszkać będziesz w innym mieście, bo kursy organizowane są w zakładach naprzemiennie, oprócz tego zajęcia online. Zakres wiedzy na stanowisko konduktora jest ogromny i nie dotyczy samych biletów. Nauczyć się musisz sygnalizacji kolejowej, rodzajów przekładni, budowy rozjazdu, o sygnałach manewrowych i ruchowych nie wspominając. Jednym słowem - zakres wiedzy na stanowisko konduktora obejmuje zagadnienia z zakresów 5 innych członków korpusu. Co do samej pracy ... Różnie. Zależy na jakiego kierownika pociągu trafisz, jakim jedziesz składem i jaki humor mają podróżni. Czasem jest tak, że ktoś podziękuję Ci za miłą obsługę, a czasem dostaniesz skargę i przymus wyjaśnienia na piśmie ponieważ podróżnemu nie spodobał się Twoje ułożenie włosów czy sposób w jaki otwierasz drzwi do przedziału (dosłownie). Praca w systemie 3 zmianowym 7 dni w tygodniu, co kto lubi. Zaletą jest to, że nikt nie stoi Ci nad głową a będąc w pociągu masz bardzo wysoki poziom decyzyjności, w zasadzie sama tworzysz sobie atmosferę pracy (dosłownie). Jednak w obliczu ciągłych kontroli przez tajemniczego klienta, wielu współpracowników, którzy są już zawodowo wypaleni i czekają na emeryturę oraz tego, że nauka na kursie znacząco odbiega od realiów pracy zastanowił bym się i znalazł osobę z branży, z którą możesz szczerze porozmawiać. Skonfrontujesz swoje oczekiwania z tym co firma oferuje. Na pewno nie jest to praca dla ludzi o słabych nerwach. Potrafi być na pewno mega satysfakcjonująca, a przez 12 godzinne służby otrzymujesz o wiele więcej dni wolnych niż jakbyś pracowała 40 godzin tygodniowo.Tyle ode mnie :)

Niks
Kandydat
 Pytanie
@Konduktor

Hej, a pamiętasz może po jakim czasie od złożenia cv odezwali się do ciebie ??

nina
Kandydat
 Pytanie
@Konduktor

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź, natomiast dalej nie wiem jak finanse jakie są widełki? czy żeby dostać się na konduktora to trzeba mieć plecy? czy wystarczy dobrze wypaść? jak duże jest zapotrzebowanie? aktualnie u siebie mam blisko ponad 5000 na rękę. i chciałabym się dowiedzieć czy sobie polepszę czy pogorszę. ja chciałabym wystartować w rekrutacji w mazowieckim.

Konduktor
Inne
@Niks

3 dni po rozmowie dostałem propozycję współpracy

Konduktor
Inne
@nina

Tak jak pisałem, nie ma czegoś takiego jak widełki wynagrodzenia. Masz umowę o pracę, więc gwarancja jakiejś tam podstawy jest, jednak dostajesz tyle ile wyjeździsz

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.

Pytania

Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Arczi
Kandydat

Ponoc w grudniu ma sie odbyc kurs na swiadectwo maszynisty w pkp intercity

anonim
Inne

Ten kurs o którym piszecie od lat wygląda tak samo czy raczej w czasie cos się zmienia? wychodzi na to z tego co piszecie, że jutro jest jego start. wiadomo ile osób bierze udział? Ciekaw jestem relacji, i tak już niestety się nie załapie

Bogusław Linda
Pracownik
@anonim

Jest już nowe ogłoszenie na kurs do 15 grudnia trzeba CV wysłać.

Paweł
Kandydat
 Pytanie

Jestem zainteresowany pracą maszynisty w IC Poznań. Czy ktoś mógłby podzielić się opinią o tej sekcji?

Rumcajs
Inne
 Pytanie

Dlaczego w tej firmie ludzie zarabiają mniej niż najniższa krajowa? Czy nie powinna się tym zainteresować pewna instytucja?

Dżimi kt1
Pracownik
 Pytanie

Cześć czy wiecie coś na temat tego że jeździ zespół kontrolny IC i bada na alkohol nocami ? Podobno ostatnio we Wrocławiu byli na postojowej i mieli żniwa. Podobno paru wpadło na rauszu? Prawda to i czy oni często jeżdżą ?

Kukutek
Inne
@Dżimi kt1

Nie dość że nie ma komu robić to jeszcze ludzi się pozbywają.

icpkp
Pracownik
 Pytanie

witam kiedy najblizszy nabor na konduktora ?

Art
Inne
 Pytanie

Szanowne koleżanki i koledzy, którzy marzycie o pracy na stanowisku maszynisty w PKP IC, pozwólcie że podzielę się z Wam moją historią z pracy w IC. 14 lat temu, pracowałem w tej firmie prze rok jako "pomocnik maszynisty". Pracę dostałem bez znajomości ( w co za nic nie chciała uwierzyć załoga konduktorska IC Górnik, którym to pociąciem , jechałem do Warszawy, podpisać umowę o pracę). Miałem 1 rok doświadczenia na pociągach towarowych, spóżniłem się na rozmowę o pracę na której nie wchodziłem rekruterowi w (usunięte przez administratora), a mimo to, otrzymałem tą pracę. Kiedy dzisiaj czytam jak jest w tej firmie to nie mogę uwierzyć że tak niewiele się zmieniło na lepsze. Pamiętam jak jeden stary maszynista mi wytłumaczył dlaczego tak nędznie wynagradza się tam pracę maszynisty:" to jest praca o której marzy wielu miłośników kolej, którzy będą pracować za "(usunięte przez administratora) i prestiż siedzenia przy nastawniku". Więc po co nasz pracodawca ma ci płacić więcej jeśli drzwiami i oknami, ciągle pchająsię tu młodzi pasjonaci? Nie chciałem w to uwierzeć bo byłem (i jestem) miłośnikiem kolei, ale rok z wypłatami na poziomie 1850 zł, zrobił swoje. Uwierzyłem i odszedłem do innej branży. Nawet dzisiaj nie potrafię oderwać wzroku od "siudemki" czy " dziewiątki" . Naszczęście mój żal gasi, obecne wynagrodzenie netto, wyższe niż brutto które otrzymywałbym gdybym został w IC. Zatem nie przejmujcie się tym że siętam nie dostaliście.

nick
Inne
 Pytanie
@Art

1850 zł w 2009 roku wydaje się być nienajgorszym wynagrodzeniem w tamtym okresie?

ChemL4ik
Pracownik
@nick

Tylko kilka kliknięć w google i możesz sprawdzić średnie wynagrodzenie brutto z tego okresu. Ludzie zarabiali wówczas średnio kilkaset zł więcej niż ta kwota, o której wspomniał autor.

Xyz
Pracownik

Pragnę zwrócić uwagę że opinia dotyczy stanowiska pomocnik maszynisty czyli osobę na świadectwie która się dopiero szkoli więc to nie dotyczy wynagrodzenia maszynisty po szkoleniu. Pozdrawiam

Ja
Kandydat
 Pytanie

Bardzo chciałabym zostać konduktorem. Jak tego dokonać. Posiadam wykształcenie wyższe.Niestety brak znajomości w PKP????. Zamieszkuję w Słupsku. Ofert pracy brak na stronie. Może ktoś się orientuję czy w niedługim czasie będzie jakieś zapotrzebowanie? Dziękuję

Darek
Kandydat
 Pytanie

Zastanawiam się nad pracą w IC. Ja maszynista z 10 letnim stażem ezt/szt. Dajcie znać jakby to mogło wyglądać z moim miejscem zamieszkania: centralne pomorze po 150km do Szczecina,Poznania, Gdańska, Bydgoszczy. Są szanse na jakieś dowozy autem? Albo gdzie są miejsca pracy w okolicach Szczecinka

Marjan
Pracownik
@Darek

Przede wszystkim kolego, będzie to wyglądało tak, że skoro nie jesteś na dzień dobry w ZZM, ani koleżką planisty, nie jeździsz na ryby, grzyby, ani nie grasz w piłkę nożną rok w rok w Iławie to będziesz robił same najgorsze obiegi których nikt nie chce robić. Będziesz miał dowóz, ale rzeczonym EN57 i pasażer pieszo. Będziesz świadkiem jak Twoi koledzy będą dostawali najlepsze pociągi i będą Cię sprzedawali pracodawcy za coś czego nie zrobiłeś, albo za to że zrobiłeś to samo co oni, ale im wolno a Tobie nie.

1
Darek
Kandydat
 Pytanie
@Marjan

Konkrety. W którym zakładzie/sekcji kolesiostwo jest? I tym że będę jeździł "gorsze" pociągi to mnie nie wystraszysz bo obecnie robię tylko 50h na pociągach. Reszta to manewry, próby, tankowania i inne wymysły dyspozytorów. Jakie zarobki? Jakie miejsce pracy? Kiedy grafik dostajecie?

Darek
Kandydat
 Pytanie

A wiesz jak tam obecnie wygląda z grafikami? O której zaczynają/kończą służby?

Krzys
Pracownik
@Darek

Teraz maja w Bialogardzie 5 sluzb,2 dniowki,2 popoludnia do nocy i 1 nocke.Zaczynaja wi koncza w Bialogardzie.Szalu nie ma,kazda sluzba to troche jazdy troche pasazera,ale oni tam dramatycznie potrzebuja ludzi,wiec probowac mzoesz.Na pewno nie musisz byc krewniakiem kogos waznego,to nie Olszynka by na siebie donosili.Ale autem do pracy nie woza,takie rzeczy tylko u prywaciarza.Lotos szukal ale nie polecam,towarowe robota na telefon zero planu zero zycia.

3
RTS1910
Inne
@Krzys

Bzdury piszesz bo w Lotosie to się akurat pracuje na grafik dzień/noc/dwa dni wolnego albo 2 dniówki/2 wolnego/2 nocki w zależności od oddziału. Nie wiem jak możesz komuś coś polecać albo nie skoro (usunięte przez administratora) wiesz na ten temat

Mat3k
Kandydat
 Pytanie

Witam czy ktoś z aplikujących na stanowisko maszynisty (Wyłącznie świadectwo) Z Wrocławia dostał jakieś info odnośnie rozmowy?

anonim
Inne
 Pytanie

Już były? Pewnie nie wiadomo ile osób wzięło w nich udział ale mimo wszystko w jaki sposób były docelowo przeprowadzone? Znacie szczegóły? Jak się do nich przygotować?

Stażysta
Pracownik

Dzień dobry. Jestem w trakcie szkolenia na świadectwo maszynisty na etapie tzw jazd pod nadzorem. Jako ostatnia grupa która miała 500 h obserwatora i całe szkolenie " po staremu ". Teraz słyszę, że nie wyrobimy się do końca roku więc egzamin będzie w utk. Tak nie powinno być i powinno się zrobić wyjątek na tej ostatniej grupy która stoi w rozkroku. Proszę o informację od innych szkolonych czy mają jakieś info. Nie będzie to uczciwe ze strony IC.

filio
Pracownik
@Stażysta

Bardzo dobrze, że będziecie zdawać w utk. Koniec robienia egzaminów po znajomości. Potem przy zdarzeniach to wszystko wychodzi.

pasazerski
Kandydat
 Pytanie

Czy rozmowy w Łodzi na maszynistę miały już miejsce czy dalej czekać na kontakt ze strony PKP?

Kędzior
Kandydat

Byłem na rozmowie na rewidenta (22 lata pracy na kolei) zaoferowano mi mniej niż najniższa krajowa. Wstałem i wyszedłem...

@kok
Kandydat
 Pytanie

Witam czy ktoś z aplikujących na stanowisko maszynisty (licencja+świadectwo) Kraków woj.malopolskie dostał już odpowiedź w sprawie rozmowy?

Jazda bez oporów
Pracownik
@@kok

tak, ja dostałem 2 lata temu... i dziś jestem szczęśliwym maszynistą

Mosiamosia
Pracownik
 Pytanie

Zadowolona obiecankami na rozmowie rekrutacyjnej przyszłam! I oto z 3 miesięcy kursu na konduktora było 6 tygodni, zakres materiału jak nie na konduktora a 5 innych członków tego korpusu. Mam na myśli, z zakresu wagonow i ruchu musimy wiedzieć tyle ile rewident taboru, dyżurny ruchu czy ustawiacz- śmieszne. Olewanie na każdym kroku kursanta, czy to noclegi dla osob przyjezdnych na kurs, czy tez po prostu z niewiedzy i szybkiego naganiania kursem. Błedy przy zadaniach były wyśmiewane. Ale to można sie rozpisywać na kilkanaście stron. Egzaminy na konduktora- kto dobrze trafił i miał super komisje zdał z palcem w (usunięte przez administratora) kto miał mniej szczęścia (usunięte przez administratora) się z tym wszystkim ponad miesiąc czasu!! Oczywiście, zeby to takie proste nie było trzeba oddawać pieniądze za lojalkę, za kurs na którym mieliśmy sie (usunięte przez administratora) wie czego nauczyć a wyszło zupełnie inaczej, prawie 5 tysięcy złotych za kpienie z kursantów, ciagle niezadowolenie? No way. Z całego serca nie polecam tej firmy jako pracodawcy. Uciekajcie, nie dziwie sie juz opiniom ludzi uciekającym stad, a przede wszystkim maszynistom. DRAMAT.

1
Anonim
Pracownik
@Mosiamosia

Oczywiście że tak nie jest, pracuje od ponad roku i jestem bardzo zadowolony z pracy, kurs i egzamin bardzo prosty, tylko trzeba trochę włożyć w naukę więcej czasu.

anonim
Kandydat
@Anonim

Wiadomo, że bez nauki nie zda się egzaminu. A możesz dokładnie napisać jak taki kurs wygląda? Ja się dopiero tym zaczynam interesować. Ile on w końcu trwa - 6 tygodni jak ktoś napisał czy 3 miesiące? Rozumiem, że po zdaniu egzaminu jest gwarancja pracy, tak?

Arczi
Kandydat

Czy ktos jest zorientowany kiedy moze sie zaczac kurs na swiadectwo maszynisty w pkp intercity w warszawie. A moze gdzieś indziej byłbym wdzieczny

Nnn
Pracownik
 Pytanie

Czy zarobki konduktora z dwoma dws/ami wynoszą ponad 5 tys na rękę ?

1
Konduktor
Pracownik
@Nnn

Zależy czy płacisz podatek, jeśli nie to nawet bez dwsa wyciągniesz ponad 5 tys na rękę

Zostaw merytoryczną opinię o PKP Intercity S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 727.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 257, z czego 38 to opinie pozytywne, 85 to opinie negatywne, a 134 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?

    Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

PKP Intercity S.A.
Przejdź do nowych opinii