Na początku 2020 roku dostałam się na szkolenie Cabin Crew. Szkolenie bez wynagrodzenia. Wstępnie miało trwać ok. miesiąca. Okazało się, że po utrzymaniu harmonogramu...zostało zaplanowane na półtora miesiąca. Szkolenie to jakaś rzeź...wkuwanie wyposażenia każdego samolotu na pamięć...zero logiki, ciągle testy wewnętrzne...oranie ludzi jak w Emirates lub Qatar Airways (nie zrozumcie tego zle, dobry personel to wyuczony personel ale LOT nie dorasta do pięt żadnej z tych linii) Po zdaniu egzaminu końcowego pozostało nam kilka dni szkolenia z serwisu pokładowego czyli wydawania posiłków itp. (zaznaczam że instruktorzy, którzy prowadzili naszą grupę uznali nas za najlepszą ekipę jaka pojawiła się na szkoleniu od dwóch lat). Po zdanym egzaminie powinniśmy też otrzymać Cabin Crew Attestation........i...tu zaczyna się zabawa. Dzień po zdaniu egzaminu, jedna z osób odpowiedzialnych za rekrutację zakomunikowała całej naszej grupie, że ze względu na pandemie Covid zajęcia z serwisu pokladowego zostają przerwane. Mamy isc do domu i czekać na info kiedy LOT wznowi zajęcia......Czekaliśmy 2 lata!!!!!!. LOT odezwał się w 2022 r. !!! zostawiając nas wszystkich bez pracy i środków do życia w trakcie pandemii, nigdy tez nie otrzymaliśmy Cabin Crew Attestation ktore nam sie nalezalo po zdanym egzaminie końcowym. Dzwoniąc do nas po dwóch latach kazali nam kolejny raz przejść proces rekrutacji, przejść całe bezpłatne szkolenie i dodali, że i tak nie mogę zagwarantować zatrudnienia po szkoleniu jeżeli znowu będzie problem z Covidem bądź pojawią się inne niedogodności. Jak można aż tak nisko upaść jak LOT? Traktować ludzi jak (usunięte przez administratora) Dodam też że najpierw zrobili sobie rekrutację otwartą dla wszystkich i jak okazało się że nikt na tych zenujacych warunkach nie chce dla nich pracować to dopiero wtedy dzwonili do nas. Oprócz mojej grupy w tej samej sytuacji pozostawiono jeszcze dwie inne grupy. Każda z grup liczyła ponad 20 osób. Łącznie ok 70 osób pozostawiono bez pracy i bez żadnego zainteresowania że strony LOT u. Omijajcie to miejsce. Żenujące warunki pracy na b2b, traktowanie kandydatów do pracy jak (usunięte przez administratora) Żałuję, że w odpowiednim czasie nie zrobiliśmy z tego afery medialnej. Ta firma powinna przestać istnieć mimo, że to narodowy przewoźnik.
Tę firmę należy zaorać. Wstyd żeby narodowa linia lotnicza była takim syfem! Pensje żałosne, złe traktowanie pracowników. Odradzam wszystkim.
Ja tak tylko się zastanawiam, czy ta firma nie jest na tyle duża, że gdyby aż takie rzeczy mały się dziać to już dawno ich by ktoś nie zawinął? Od kiedy te negatywy wyszły do opinii publicznej?
Witam, czy ktoś był ostatnio na dniach otwartcyh lini LOT ? Jakie warunki proponują ? Czy jest to kontrkt na jakis czas? Czy szanuja pracowników?
Stanowczo odradzam prace tego pracodawce. Pracownicy są traktowani jak zło ostateczne. Kierowniczka z Wizz ma sprawy za mobbing i szantaż pracowników. Płacą coraz mniej a biurokracja rozrasta się w zastraszającym tempie. Nic nie można zaplanować i nikt nie szanuje Twojego czasu. Jestem tutaj tylko z racji tego że nie wiem co mam ze sobą zrobić. Chce mi się wymiotować na samą myśl o kolejnym locie. Sama branża super, firma tragiczna. Klientów mają za nic, a ludzie to czują i całą złość wylewają na nas
Witam, jak długo czeka się na wynik rekrutacji (personel pokładowy)? Czy rzeczywiście każdy otrzymuje informację zwrotną (nawet jeśli jest negatywna)?
Tak wysyłają odmowną też. Ale stanowczo odradzam tam iść. Narodowy przewoźnik a totalny (usunięte przez administratora) Wstyd! Płacą totalne grosze. Jesteś na b2b wiec po opłaceniu zusu i podatku na życie zostaje ci ze 2000. Jak będziesz „lubiany” to może po jakimś czasie będą ci dawać długie loty. Tak czy siak aby mieć chociaż 4000 na czysto miesięcznie to musisz nalatać z 65-70 godzin miesięcznie. Do tego zero diet na pobytach. Dostajesz zryczałtowane 500pln miesięcznie. Nie dostajesz kasy na pralnie a mundury trzeba prać. Ta firma to totalny (usunięte przez administratora) Powinni to zaorać!!!!
Hej. Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają zarobki w PLL Lot. Jestem stewardem z 12-letnim doświadczeniem w jednej z brytyjskich linii lotniczych. Z powodów rodzinnych chciałbym przejść na pół etatu tam i może skorzystać z oferty pracy w firmie. Mógłby ktoś bardzo proszę udzielić mi informacji o zarobkach i umowach. Dzięki
Jeżeli pracuje Pan w Wielkiej Brytanii to będzie Pan mocno zniesmaczony warunkami tutaj. Nie ma możliwości pracy na pół etatu w locie. Wszyscy zatrudniani są na b2b. Nie ma Pan żadnego ubezpieczenia, gdyby zaistniała konieczność pójścia na zwolnienie lekarskie. Jest tylko ubezpieczenie zusowskie, które oferuje głodowe stawki. Jeśli chodzi o zarobki to wypadają bardzo przeciętnie, niekoniecznie zawsze adekwatnie do odpowiedzialności, którą personel pokładowy bierze na siebie, no ale z tego zapewne zdaje sobie Pan sprawę. Ja stewardessa zatrudniona na „starym” kontrakcie zarabiałam przy dobrym nalocie max.9-10 tys. Podkreślam MAX, bo tyle zarobiłam w sezonie. Warto zauważyć jednocześnie, że są to kwoty brutto - plus koszty księgowe. Proszę się dokładnie zastanowić. Warunki pracy naprawdę uległy zmianie po pandemii i daleko im od idealnych.
Oto piosenka o stewardesie, która bała się wysokości: [Verse 1] Stewardesa w samolocie, Lecz lęk ją ogarnia. Boi się wysokości, Nie chce latać już. [Chorus] Lecz w końcu zdecydowała, Że musi pokonać swój strach. Bo w końcu to jej praca, I musi być na niej fach. [Verse 2] Wsiadła na pokład samolotu, Z trudem powstrzymując łzy. Lecz w końcu odważyła się, I zaczęła latać wysoko. [Chorus] Lecz w końcu zdecydowała, Że musi pokonać swój strach. Bo w końcu to jej praca, I musi być na niej fach. [Outro] Teraz lata wysoko, Bez lęku i bez strachu. Bo w końcu pokonała swój strach, I jest dumna z siebie sama.
co słychać u twojej mamy?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Czy moglby ktos prosze podac mi adres i numer telefoun dzialu kadr LOT-u? Chcialbym odebrac dokumenty potrzebne do emerytury. Dziekuje i pozdrawiam
Jeżeli chcesz pracować jako personel pokładowy w dużej, międzynarodowej, prestiżowej linii lotniczej o pięknej histori, to gorzej trafić nie mogłe/aś. PLL LOT to zbiór najgorszych patologi z polskiego rynku pracy i linii lotniczych, który ciężko znaleźć gdziekolwiek indziej. Może to być ciekawa przygoda dla młodych ludzii w trakcie/świeżo po studiach, lecz absurdalnie niepoważne podejście do (współ)pracowników okazywane przez każdy szczebel managementu szybko sprawi, że będzie to przygoda krótka. (usunięte przez administratora)z wielu stron jest na porządku dziennym, i jest absolutnie akceptowalny przez kierownictwo. Dział planowania i crew control odpowiedzialny za grafiki, to istny latający cyrk. Jeśli nie masz znajomości lub nie dasz łapówki, zapomnij o przyjemnych rotacjach i kierunkach. Mała ilość dni wolnych i duża ilość wykonanych rejsów, jest średnio widoczna przy wypłacie (oczywiście wyłącznie na B2B) z uwagi na nieefektywne planowanie. Firma cierpi na celowy, ciągły niedobór pracowników. Ludzie odchodzą na potęgę. Ostatnio w akcie desperacji zaczęli nawet rekrutować Ukraińców, lecz nawet dla nich oferta nie jest zbyt atrakcyjną. Osobiście jestem jednym z wielu, któremu LOT na tyle obrzydził pracę w lotnictwie, że postanowiłem zupełnie zmienić branżę. LOT, latająca (usunięte przez administratora) Odradzam!
Szkoda. A bardzo mi zależało na pracy stewarda. A właściwie co chwilę są nowe ogłoszenia o naborach więc trochę to dziwne. I to, że jest własna działalność… cv wysłane, ale chyba nie ma dalej co w to brnąć :(
Mimo negatywnych opinii nie zniechęcaj się i przemyśl sobie temat jeszcze raz. Jak Ci się trochę poszczęści i po jakimś czasie będzeisz dostawał atlantyki to jesteś do przodu. Jak nie, to z doświadczeniem w Locie będzie CI łatwiej. Uwierz mi, mimo wszystko że byli "lotowcy" mają dobre notowania w innych liniach, przynajmniej w większości. Tam nie mają własnej działalności :-) A wtedy (jak to się ładnie mówi) cały świat stoi dla Ciebie otworem. Przemęczysz się rok, dwa w Locie i wtedy zobaczysz
Firma prowadzi non stop rekrutacje na personel pokładowy od około roku... Miałam okazję być na spotkaniu rekrutacyjnym i jako osoba z doświadczeniem w branży byłam mocno zażenowana. Niby zorganizowane wszystko elegancko, w hotelu w sali z poczęstunkiem (który był tylko dla kadry rekrutującej jak się pózniej okazało), pokazana nam została dziwna prezentacja, mająca na celu pokazać jak to się bardzo opłaca zostać w firmie na dłużej ze względu na stopniowe podwyższanie zarobków, które na początku są niestety bardzo niskie. Kadra rekrutująca, która przeprowadzała z nami część zadań rekrutacyjnych po angielsku dukała nieporadnie, na ich szczęście był też native speaker :) Nie polecam nikomu- zatrudniają młode osoby tylko na umowy B2B, to znaczy, że z marnej pensji trzeba jeszcze odprowadzać podatki, co dla osób studiujących jest bez sensu- szczególnie przy niskiej podstawie, która wynosi mniej niż 1500 miesięcznie...
Drogi Locie , jak już ciągacie ludzi na rozmowy kwalifikacyjne to przynajmniej byście im napisali w mailu jakikolwiek feedback a nie zostawiacie człowieka bez informacji. Odrobina szacunku do siebie…
Otrzymałam uszkodzony bagaż
To jest jakiś obłęd czekam 5 godzinę na połączenie z kasjerem w celu zmiany biletu. Ludzie przecież to jest chore !!!!! Najpierw połączenie po 2h z osobą która nie wie o czym mówi, teraz z ręką na sercu czekam 3h17minut na połączenie z kasjerem!!!!! Kto mi odda pieniądze za połączenie ????!!!!
Zastanawiam się nad aplikacją na stanowisko Młodszego Specjalisty ds. Obsługi Klienta. Czy ktoś może powiedzieć coś więcej o tym stanowisku (plusy, minusy, zarobki)? :)
Pracowałeś tam, że tak negatywnie oceniasz zatrudnienie? Co ci się nie spodobało w pracy, bo wiesz, że przydałyby się jakieś argumenty? Kasa była za mała?
kolejny raz napisze, oferta o ktorej piszes jest od pracodawcy LOT TEAM a nie PLL LOT. Polecam wejsc na go work firmy LOT TEAM i przeczytac komentarze, jak dalej sie bedziesz po tym zastanawiac nad wyslaniem CV w to miejsce to musisz byc desperatem
Hej, czy ktoś rekrutowal się ostatnio na stanowisko konsultant ds obsługi klienta? Jak wyglada rozmowa rekrutacyjna?
Państwowy przewoźnik kraju, który niby walczy ze śmieciówkami...taaaaaa. Dążą do usunięcia pracowników na umowach, Nie minął jeszcze rok od zwolnień grupowych i co? Okazuje się że niezbędne są zatrudnienia bo nie ma komu latać. Przepisy prawa mówią o tym, że powinno w pierwszej kolejności zatrudnić tych, których dotknęły zwolnienia grupowe...ale w tej firmie "góra" ma prawo w du*&, sama może je stanowić bo ma poparcie cudownie nam rządzących, wiec otwiera nabór na b2b. Przejadą się bo atmosfera, warunki pracy i pieniądze są tragiczne, wiec nowi ludzie chcą tylko porobić kilka fotek na instagram i odchodzą do normalnych pracodawców - czym to skutkuje? Duża rotacja pracowników pokładowych to raczej nie jest coś co wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo... Absolutnie nie polecam, ani pracy, ani usług tej firmy.
Może chodzi o to, że ci z grupowego zwolnienia nie chcą wrócić i przepisy prawa nic tu nie pomoga.
Oczywiście nie wszyscy będą chcieli, ale według prawa powinno się im przedstawić taka opcję, a nie robić rekrutacje i liczyć że nikt ze zwolnionych się nie zorientuje? Zresztą wiadomo jaki jest teraz rynek pracy, sądzę że większość z tych osób tylko czeka na możliwość powrotu.
Jest dokładnie tak jak piszesz. Zwalniają tych z umowami , żeby na to samo miejsce przyjąć nowych, a że prawnie należałoby przywrócić zwolnionych, to tworzą jakieś Teamy etc. aby ominąć prawo. Nie wspominając już o kiepskich pensjach, oraz układzikach rodzinnych przy awansach.
a to starzy pracownicy faktycznie są chętni do pracy? Oferują lepsze warunki niż konkurencja? No bo jednak chyba wszędzie będą teraz zatrudnienia po tych całych pandemicznych zamieszaniach, może dlatego pracownicy nie są wcale chętni na powrót?
A co konkretnie mówi prawo? Ja zostałem zwolniony i chciałem wrócic. Odpowiedziałem na ogłoszenie (do tego samego biura) , odświezyłem kontakty i...... cisza. Zatrudnilli nowych, bez doświadczenia, pochodzących z okolicznych wsi co dyrektor biura. Co na to prawo?
Moja opinia dotyczy rozmowy o pracę. Po pierwsze warunki, które tam proponują są beznadziejne, tzn. przez dwa lata kiedy jesteś na małym zusie to wyżyjesz, później może być gorzej. Organizacja rekrutacji poziom zero, 4 etapy i kandydaci mieli sami ustawić kolejność kto kiedy wchodzi na który etap. Jak można się spodziewać wtedy zaczęło się przedszkole, przede mnie wepchaly się ze 3 osoby I finalnie wyszłam o 18 i jeszcze było sporo ludzi, nie wiem do której siedzieli. miałam wrażenie, że rekruterzy są tu po to, żeby każdego zniechęcić do pracy i pokazać, że się nie nadaje a nie znaleźć pracownika. Osoby zaproszone również jakieś zamknięte w sobie, te parę godzin czekania spędziliśmy w grobowej ciszy xd Nie dostałam się, kręcili nosem, że mam już własną firmę a w międzyczasie dostałam ofertę od 3 lini lotniczych, więc chyba trochę się nadaje ???? Osoby z ważnym Attestation i tak muszą przejść całe szkolenie od nowa, nie tylko same conversion jak zwykle bywa. Oczywiście szkolenie nie jest płatne, przez 2 miesiące żyjesz z oszczędności
Obsługa, sam lot, poczucie bezpieczeństwa oceniam raczej wysoko. Pojawiły się tylko drobne niedociągnięcia. Pozwolę sobie jednak na uwagę dot. personelu na portalach spol. Otóż uważam, że nieetycznym jest używanie obecnie bardzo popularnych hashtagow nawiązujących do Ukrainy, wyłącznie w celu podbicia sobie popularności
Jaka atmosfera w laboratorium ? Ktos rekrutowal na stanowisko chemika ?
Najgorsza linia z jaką miałem do czynienia.Zmienią godzinę odlotu o 10 minut tylko po toby następnego dnia odwołać lot.Taka historia już kolejny raz!!!! Żeby było śmieszniej odwołują 3/4 lotu tzn.w jedną stronę całkowicie odwołany a powrotny w połowie. Ta praktyka też kolejny raz!!!!KPINY Z KLIENTA.Ostatni raz korzystaliśmy z ich usług. Do tej pory tylko jeden,jedyny raz leciało jedno z nas tymi liniami i tej firmie JUŻ PODZIĘKUJEMY.NIGDY WIĘCEJ.
Zainteresowanym praca na pokładzie polecam omijać szerokim łukiem, ludziom się wydaje ze ta praca to ładne zdjęcia na insta i spełnienie marzen o podróżach. Warunki pracy w covid to tragedia, wiecznie zmieniający się grafik, co chwila nowe obostrzenia, przepisy do których trzeba się stosować na każdym locie nowe wytyczne. Hitem jest rozładowywanie i zaladowywanie samolotu przez załogę, wielogodzinne oczekiwanie na pobranie krwi załogi żeby zbadać pod katem covid po wielogodzinnym locie, ludzie przychodzą do pracy chorzy bo zatrudnienie na b2b i nie chcą tracić nalotu (chorujesz=nie zarabiasz) to (usunięte przez administratora) i nikt się z Tobą nie liczy.
I oczywiście kasowanie komentarzy bo jakże inaczej. Powtarzam lot obchodzi prawo pracy, prawo lotnicze kiedy tylko ma na to ochotę bo ma poparcie polityczne milosciwie nam panujących. Zamiast przyjac zgodnie z prawem personel ze zwolnień grupowych robi dosłownie łapanki na stanowiska b2b (łapanki bo nawet nie ma weryfikacji cv tylko dni otwarte, doslownie każdy może być teraz stew i dbać o bezpieczeństwo na pokładach) rotacja personelu jest duża a to nie sprzyja bezpieczeństwu!
Hej? Za niedługo mam rozmowę na stanowisko Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta Balice. Nie jestem pezekonana do zwrotu 6 tysi za szkolenie jeżeli się zwolnię. Jakie macie opinie na temat tej firmy? Potrzebuje konkretów.
Nie daj wiązać się takimi umowami. W locie wcale nie jest lepiej niż u "prywaciarzy". Nie wiadomo jak dalej z pandemią, wielu pracowników odeszło lub zostało wyrzuconych, a teraz szukają kolejnych naiwnych, którzy w razie problemów będą zmuszeni zostać przez widmo ciążącej nad nimi kary.
To za szkolenie trzeba podpisywać umowę lojalnościową? Nie wiedziałem. Ile trzeba odpracować za takie szkolenie, żeby potem nie zwracać kasy? Znasz kogoś kto był związany podobną umową?
No, raczej nie inaczej. Skoro trzeba oddać hajs (i to nie mały, bo 6k), to przecież chcą mieć gwarancję, że nikt od nich nie ucieknie po miesiącu, gdy zobaczy jakie są realia- odpowiedzialność finansowa za błędy, przy wypłacie trochę większej niż minimalna, kontakt ze wściekłymi paxami. Byłam stewą, ale z tego co pamiętam lojalka była na 6 miesięcy. A ten kurs z Amadeusa wcale 4 liter nie urywa. Zależy, czy ktoś chce się aż tak specjalizować, a zarabiać mniej niż na produkcji bez kwalifikacji
Dzięki za info. Tak właśnie myślałem, że trzeba będzie odpracować. Napisałabyś jakie benefity obejmują pracowników? Jest na to fundusz socjalny?
No tak. A ty jakie szkolenie miałeś finansowane? Długość lojalki zależy od kosztu i ilości kursów, czy standardowo każdy podpisuje na pół roku?
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Polskie Linie Lotnicze LOT?
Zobacz opinie na temat firmy Polskie Linie Lotnicze LOT tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 75.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Polskie Linie Lotnicze LOT?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 29, z czego 6 to opinie pozytywne, 17 to opinie negatywne, a 6 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Polskie Linie Lotnicze LOT?
Kandydaci do pracy w Polskie Linie Lotnicze LOT napisali 6 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.