Czekam na zwrot nadpłaty za gaz
Do dziś nie została mi zwrócona nadpłata wpłacona za energię, kto może mi pomóc w odzyskaniu środków?
W EC już jest jakiś zarządca restrukturyzacyjny wyznaczony przez sąd, zabezpieczył majątek i więcej nic nie wiem. Być może coś skapnie dla nas jak popłacą podatki, ZUS i inne państwowe daniny, prawdopodobnie to zwykłe postępowanie upadłościowe. Siedzibę też już zmienili.
witam " dziwne" pieniądze do zapłaty do kwoty za ubezbieczenie w firmie Luxmed. Podpisując umowę z CE staliśmy się jednocześnie klientami Luxmedu. opłata za miesiąc ubezpieczenia to 39 zł. Dzwonilismy z mężem do Luxmedu ( 22 33 22 888) tam Pani przekierowała nas do kancelarii Luxmedu. Zostaliśmy poinformowani, że Luxmed zerwała umowę z CE, ale ubezpieczenie " starych" klientów pozostało. Nas obowiązuje do lipca 2019r., po tym terminie wygasa. Gdybyśmy chcieli wcześniej zrezygnować, musi to zrobic CE ( które milczy jak zaklęte), bo to oni jakgdyby grupowo nas ubezpieczyli. Z mężem piszemy wypowiedzenie zarówno do Luxmedu, jak i do CE. Nie wiem jaki będzie wynik. Wysyłamy pisma za potwierdzeniem odbioru. Jeśli coś się uda, poinformuję tu wszystkich zainteresowanych. ania
14.12.2018 skowronek Tak się wpuszcza ludzi w tak zwany kanał,bo już we wrześniu Energetyczne Centrum mogło powiadomić swoich odbiorców aby nie wnosili przedpłat. A teraz płacz i płać człowieku dodatkowo.Nikt się z dostawców tym nie przejmuje
Byłem klientem EC, podpisałem umowę o dostawę gazu. Firma upadła , a ja zostałem z nadpłatą za gaz. Wysłałem kilkanaście e-maili , przekazałem przedstawicielowi EC w Radomiu nr swojego konta bankowego do zwrotu nadpłaty. Żadnej odpowiedzi. Ja jestem ponad 20 lat emerytem, mam poważne problemy finansowe, ogrzewanie centralne gazowe i mimo że używam jeszcze gaz opłacony w EC, już muszę płacić za gaz zużyty od 12.09.2018 do PGNiG-e. Kierownictwo EC czuje się bezkarne, może należy poprosić o pomoc Pana Ministra Ziobrę
Fakt - (usunięte przez administratora) - współczynnik konwersji w PGNiG wahał się w granicach 10,9720 do 11,5680 ( przeliczenie m3 na kWh ), natomiast Energetyczne Centrum przelicza współczynnikiem 12,8191 do 15,0630, w ten sposób zwiększają "zużycie" wymuszając większe opłaty. Mogę poprzeć to faktycznymi odczytami licznika gazu ( w m3 ) i fakturami wystawionymi przez EC gdzie widnieje "zużycie" przeliczone na kWh. Moje sugestie dla Energetyczne Centrum S.A.: Proszę przeliczyć po współczynniku konwersji obowiązującym w PGNiG i trzeba było choć raz odczytać licznik gazu w moim mieszkaniu.
Proponuje najpierw zapoznać się z danymi ze strony Polskiej Spółki Gazownictwa https://www.psgaz.pl/obszary-rozliczenia-ciepla-spalania Na stronie również jest wskazane kto odpowiada za odczyty układów pomiarowych https://www.psgaz.pl/iriesd
Ja mam to samo. Wczoraj wpłaciłam prawie 550zł. na EC., a potem znalazłam rachunek na PGNIG. Poszłam do PGNIG, a oni mi kazali iść do Rzecznika Praw Konsumenta. Tam kazali mi iść do banku, a w banku powiedzieli, że pieniądze poszły. Czyli firma zbankrutowała, a przelewy idą???? To jest jakiś skandal. Ludzie, ratujcie. Będę tu wchodzić codziennie, może ktoś coś wymyśli. Musimy to nagłośnić. Od września poszło mi 1300 zł, a PGNIG chce jeszcze 700. Musiałam zapłacić, bo mi odetną gaz!!! Co robić?
Jak starać się o zwrot nadpłaty za prąd? W zbiorze praw konsumenta energii elektrycznej, znajdującego się na stronie Urzędu Regulacji Energetyki (dokument ten powstał we współpracy z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie wytycznych Komisji Europejskiej Stan na 2 stycznia 2014 r.) zapisano: W przypadku powstania nadpłaty za pobraną energię elektryczną, podlega ona zaliczeniu na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, o ile konsument nie zażąda jej zwrotu. Zwrot nadpłaty nastąpi na pisemny wniosek konsumenta. W sytuacji niedopłaty – różnicę tę dolicza się do pierwszej faktury wystawianej za najbliższy okres rozliczeniowy. Zatem, jak wynika z powyższego zbioru praw konsumenta, każdy klient firmy energetycznej ma trzy możliwości zwrotu nadpłaty, w postaci: zwrotu gotówki na konto bankowe, zwrotu przekazem na wskazany adres, czy też zaliczenie nadpłaty na poczet należności dla wskazanego przez odbiorcę punktu odbioru. Jednak wciąż bardzo mało osób korzysta z prawa do zwrotu nadpłaty. Część z nich nie wie nawet, że istnieje taka możliwość. Natomiast odbiorców, którzy chcą z niej skorzystać, w niektórych przypadkach może napotkać duży opór ze strony firmy energetycznej. Znane są bowiem przypadki, kiedy to dopiero po interwencji mediów, do których została skierowana taka prośba, możliwe było odzyskanie należnych środków. Jeśli będziecie mieli podobny problem, pamiętajcie, że zgodnie z prawem sprzedawca energii ma na wypłatę pieniędzy 14 dni. Jeśli nie wywiąże się on z tego terminu „odbiorcy należy się bonifikata za niedotrzymanie przez przedsiębiorstwo energetyczne standardów obsługi odbiorców”. Za każdy dzień zwłoki firma energetyczna powinna zapłacić swojemu klientowi 1/250 przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedni (w 2017 roku wyniosło ono 4271,51 zł), czyli około 17 zł. Należy pamiętać, o tym, że bonifikata przysługuje tylko na wniosek odbiorcy, a sprzedawca ma na jej rozpatrzenie 30 dni. Sprzedawca nie zareagował na wniosek i nie oddał nadpłaty – co dalej? Jeśli sprzedawca nie zareaguje na wniosek o zwrot nadpłaty, to w takim przypadku najlepiej udać się po poradę prawną. Niestety, w najgorszym scenariuszu o zwrot nadpłaty za prąd trzeba będzie ubiegać się na drodze sądowej.
Problem, jak u wszystkich. Mam nadpłatę za gaz / dużą /. Nie można się dodzwonić. Firma nie istnieje, a otrzymałem monit na zapłacenie " dziwnych " pieniędzy. Byłem dziś w Biurze Obsługi PGNiG. Rozkładają ręce, radząc napisanie pisma do EC o zwrot nadpłaty.
Mam ten sam problem odnośnie nadpłaty z tytułu zużyci gazu. Odpowiedz na na nasze problemy przeczytałem w tym artykule dotyczące właśnie CE!!!! O TO TREŚĆ. Kolejne pytanie jakie można sobie postawić to kiedy (i czy w ogóle) klienci otrzymają zwrot nadpłat wynikających z prognozowanego zużycia prądu? Tutaj odpowiedź nie jest prosta. Najprawdopodobniej zostanie w stosunku do spółki wszczęte postępowanie Upadłościowe. W jego trakcie zostanie sporządzona lista wierzytelności. Wierzycielem spółki zostanie każdy klient, któremu spółka musi zwrócić kwotę nadpłaty. W zależności od masy upadłości po przeprowadzeniu postępowania restrukturyzacyjnego środki będą wracane. Może to jednak potrwać bardzo długo
Mam problem z (usunięte przez administratora) i myślę że nie ja jeden. Gdyby ktoś organizował jakąś większą akcję np. zgłoszenie do prokuratury albo do Rzecznika Praw Konsumenta to z chęcią się dołączę. Trzeba się zorganizować bo zostaniemy na lodzie.
Witam. Jestem w bardzo podobnej sytuacji, wczoraj dostałam pismo i dowiedziałam się że zostałam przejęta przez awaryjnego dostawcę gazu. Do tej pory konto na które wpłacałam pieniądze za gaz jest aktywne, w październiku i listopadzie (niestety nie widziałam żadne informacji o upadłości firmy) poszedł przelew na konto tej firmy, niestety konta nie zostały zablokowane, dalej pieniądze przechodzą. Nikt nie jest w stanie udzielić żadnej sensownej odpowiedzi kiedy i czy w ogóle nadpłata zostanie zwrócona. Jutro zamierzam złożyć sprawę na prokuraturę.
Rozmawiałam dziś z PGNiG , jestem w podobnej sytuacji, mam nadpłatę za gaz. Przejęli nas jako awaryjny dostawca z zerowym kontem, żadnych rozliczeń między firmami nie będzie. Pani poradziła mi napisać pismo z prośbą o zwrot nadpłaty, tylko nie wiadomo gdzie to pismo wysłać, skoro się wynieśli z Wołoskiej
w okolicy Maja 2018 miałem rozliczenie i dopłatę ok 500 zł. W Grudniu przyszło mi rozliczenie dopłata 800zł w jakiejś korekcie faktury, dodam że w miesiącach letnich nadpłacam ponieważ płacę równą kwotę co drugi miesiąc czy to zima czy lato więc spodziewałem się nadpłaty ponieważ gaz mam do ogrzewania domu a od maja do grudnia w zasadzie nie używam . skąd ta dopłata i czy wogóle płacić ? bo odwołać się nie ma do kogo ? co teraz
Co mógłby zrobić pracodawca aby poprawić atmosferę w firmie: Najlepiej żeby się zlikwidowali.
Dzisiaj otrzymałam pismo o rozliczeniu finansowym. Mam nadpłate i to sporą. Mam również u nich Axa Assistance i oni też już nie świadczą usług. Żadnego pisma o rozwiązaniu umowy nie otrzymałam, co robić teraz. Może rzecznik praw konsumenta pomoże.
Ja mam nadpłaty ponad 2 tys. Zero kntaktu, zero informacji mimo, że co jakiś czas pisze do nich meila. Myślę, że powinniśmy się skrzyknąć i sprawę nagłośnić w telewizji i sprawę oddać do prokuratora. Jest to jawne oszustwo ludzi. Następne AMBER GOLD.
Widzę, że większość osób, jaka dodaje opinie na temat firmy Energetyczne Centrum to ich klienci. Forum GoWork raczej nie jest w stanie rozwiązać Waszych problemów - w tym przypadku najlepiej jest zgłosić się na infolinię firmy, bądź osobiście udać się do placówki. Ja z kolei interesuję się tym, jak wygląda praca w tej firmie ze strony pracowników. Czy ktoś z osób tam zatrudnionych może napisać coś na temat warunków tej pracy?
zamknęli infolinie i nawet nie ma kogo zapytać co z nadpłatą za miesiące letnie? Mam do zapłacenia za 1 dzień 12 września kwotę 3,27 zł a do rozliczenia nadpłatę w kwocie 819,63 zł. Widzę że zwinęli żagle i nie kwapią się do oddania forsy. PGNiG radzi kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumenta
Witam, ja natomiast dostałam rozliczenie końcowe za lipiec i sierpień, wyszło mi że mam dopłacić ok. 116 zł, ale w między czasie nie wiedząc że zwinęli interes wpłaciłam kolejna ratę i wyszła mi nadpłata. Czyli generalnie oni domagają się tych 116 zł, ale o mojej nadpłacie w jaki sposób i kiedy mi oddadzą ani słowa. Generalnie po odliczeniu tej mojej nadpłaty ja jestem im winna raptem nie całe 40 zł. Nie chcę dziadom podarować ale jak nie wpłacę tych 116 zł to obawiam się komornika, a oni będa bezkarni bo skontaktować się z nimi nie mogę.
Wykupiłem pakiet medyczny nie mam jka się z nimi skontaktować ani infolinia ani mejle nic nie działa masakra jakaś
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Energetyczne Centrum S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Energetyczne Centrum S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 4.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Energetyczne Centrum S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 4, z czego 0 to opinie pozytywne, 0 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Energetyczne Centrum S.A.?
Kandydaci do pracy w Energetyczne Centrum S.A. napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.