Opinie o Oerlikon Business Services Europe Sp. z o.o.
Dzień dobry proszę mi opowiedzieć o pracy jako AWS Cloud Operations Tech Lead. Dysponuję doświadczeniem z podobnej funkcji i rozważam aplikację. W jakim zakresie przedziałów zamyka się oferowane wynagrodzenie?
Z rozrzewnieniem i łezką w oku czytam wszystkie komentarze na temat GL i HR w Oerlikonie. Widzę, że nawet po tylu latach od powstania biura w Wawie, problemy nadal pozostają te same. Niemoc HR i przyspawana do stanowiska, o matulu - menadżerka, która za moich czasów była jeszcze dumnie brzmiącą team leaderką. Może na początek odniosę się do pozytywnych komentarzy - jesteście wspaniałymi ludźmi, których każdy niekompetentny menadżer może sobie wymarzyć. Zapewne jesteście dość blisko z tą Panią, ze względu na wasze cechy charakteru, bądź też wychowała was sobie na wiernych i posłusznych. Godnie jej bronicie! Standardem menadżerki GL jest wysoki brak profesjonalizmu i kompetencji nie tylko merytorycznych, ale także miękkich oraz brak umiejętności prowadzenia rozmów z pracownikami. Standardem było za dawnych czasów, że pani Team Leaderka powtarzała nam wszystkim jak ważny jest PR i robienie dobrego wrażenia. Ten kto pracował i nie pajacował nie miał z nią po drodze. A jeżeli ośmielił się sprzeciwić, jej jakże finezyjnym pomysłom malowania trawy na zielono, to musiał liczyć się z publicznym upokorzeniem w postaci zwrócenia uwagi na forum podniesionym głosem. Pracy i nadgodzin było mnóstwo, oczywiście zapewne nie dla wszystkich. A jak zaczynały się rotacje to wiadomo, że ten kto odchodził oddawał swoje obowiązki i tak już przeładowanej, innej osobie. Automatyzacje i usprawnienia proponowane przez TL były niczym innym jak wynajdowaniem koła na nowo, czymś co wymyślała, żeby się wykazać przed Mutti i dostać awans. Czas pokazał, że się opłaciło :) Ponadto nagminnie nieodpowiadanie na maile, brak jakiegokolwiek wsparcia merytorycznego z jej strony. Nadmienię tylko, że jej spółka, jedna jedyna jaką miała, była ewenementem na którym nic nigdy się nie uzgadniało i tylko Pani TL wiedziała co i po co tam narobiła. Pierwszy zespół GL, który był od początku, był bardzo silnym merytorycznie zespołem, który nie kupował bajek o PR tylko oczekiwał zarządzania na poziomie. Niestety tego nigdy nie otrzymał. TL nagminnie znikała na całe dnie, z(usunięte przez administratora), czy salkach tylko po to, żeby nikt niczego od niej nie chciał. Gwoździem do trumny była skarga WSZYSTKICH pracowników zespołu GL na niewłaściwe zachowanie przełożonej w stosunku do podwładnych, którą zgłoszono do HR ale pięknie zamieciono pod dywan. Dzięki temu pierwszy zespół GL wymienił się w całości gdzieś pewnie po ok. roku do półtora współpracy z tą osobą…… A potem zaczęła zatrudniać swoich, i jak widać po komentarzach wszystko się zmieniło “na lepsze”. Co do HR - to też był hit! Kiedyś całkiem przypadkiem powiedziano mi żeby sprawdzić składki ZUS, czy aby na pewno są odprowadzane przez firmę. Jak się okazało nie były! Po wielu interwencjach wszystko wyrównano z dość dużym opóźnieniem. Ze świadectwami pracy też gładko nie było, trzeba było się upominać wiele razy. Moje dotarło po 2 miesiącach od zakończenia współpracy. GL jako jedyny zespół nie miał nadgodzin- dobry żart! Nie miał, bo TL ich nie chciała zgłaszać dbając o PR i dobre samopoczucie szwajcarskiej Mutti. Przykłady można mnożyć i każdego obdzielić wieloma historiami. I tak to się powolutku żyje w tych Szerdach ale ten zespol GL do dzisiaj wspominam bardzo ciepło, gdyby był menadżer z powołania to byłaby pewnie pełnia szczęścia. Podsumowując - może ci się zmienić zespół, możesz zmienić stanowisko ale to niczego nie zmienia, bo jak ktoś nie ma talentu do pracy z ludźmi. to tego niestety nie zmieni. Miłej pracy wszystkim obecnym i przyszłym pracownikom Oerlikona!
Nadmiar pracy przypadający na jednego pracownika oraz brak lub jest bardzo trudno wziac urlop.
Potwierdzam, dużo osób jest przepracowanych, liczba etatów jest raczej zmniejszana niż zwiększana.
Po komentarzach widzę, że Senior BI Specialist ponownie jest na celowniku. Opiszcie proszę rozmowę i ocenicie jej poziom. Zastanawiam się czy tak trudno jest się dostać mając minimum 4 lata doświadczenia a i tak znowu oferta jest widoczna?
Witam, czy mogłabym prosić o opinię na temat pracy w zespole AP? Z góry dziękuję.
Witam, proszę o uzasadnienie z jakich przyczyn gl ma być unikany? Ja akurat mam zamiar aplikować na stanowisko Senior BI Specialist. Oferta wkrótce wygaśnie. Czy są jakieś konkretne przeciwskazania?
A skąd ta Twoja opinia, czy mógłbyś uargumentować? Pracuję już ponad rok i jestem bardzo zadowolona. Odkąd tu przyszłam, nikt z GL'a nie odszedł, co jest rzeczą niespotykaną jeśli chodzi o rynek warszawski. Mam mega kompetentną TL i Managerkę, z którymi się w pełni zgadzam. Może więc jesteś jakimś urażonym pracownikiem z AP lub AR, który postanowił podzielić się swoim żalem, bo koledzy z GLa od niego zbyt wiele wymagali? Współpracownicy są bardzo pomocni, nigdy nie zostałam pozostawiona sama sobie w trudnej sytuacji, dlatego chciałabym się nie zgodzić z Twoją opinią. Porównaj proszę rotację w swoim dziale z rotacją w GL, a wnioski przyjdą same. :)
Od roku nie ma opinii? może ktoś wypowiedzieć się na temat pracy w strukturze? Widziałem, że z parę miesięcy wstecz szukano stażysty do HR zastanawiam się czy dużo straciłem? Jak często biorą nowych do siebie? i czy warto bym się teraz skontaktował?
byla szefowa HR wyleciala bo wymyslila wypowiedzenia pracownicom wracajacym z macierzynskiego, skonczylo sie pozwem w sadzie, pracownikow przepraszano a HRowke wyrzucono; generalnie HR z niczym sie nie wyrabia- nie wiadomo, czy to kwestia brakach w teamie, czy braku dobrej organizacji, ppk nieodprowadzane, pity niewyslane
Hej, czytam tu trochę o tym, że w niektórych działach są kiepskie relacje z manadżerami. Jak to wygląda w przypadku działu Treasury? Jest oferta teraz dla Senior Treasury Analyst, na które chcę aplikować i w sumie dobrze byłoby wiedzieć jak to funkcjonuje. Zwłaszcza, że w ogłoszeniu piszą też o work-life balance, jak dokładnie o to dbają? Szczególnie ciekawi mnie to pod kątem nadgodzin, ten problem poruszano z dwa lata wstecz.
I strongly advise you to avoid this company. I had an interview and then they never provided a feedback. Recruiter doesnt reply to your mails. Basically they do not respect candidates.
Bardzo negatywnie podchodzą do procesów rekrutacji. Kilka etapów i zapadają się pod ziemię. Brak kontaktu zarówno telefonicznego jak i mailowego. Jeśli już na wstępie pokazują że nie mają poszanowania dla czyjegoś czasu to szkoda zawracać sobie głowę takim pracodawcą. Zdecydowanie unikać!
A na jakie stanowisko aplikowałeś? Zwłaszcza że piszesz o kilku etapach, brzmi jak bardziej specjalistyczne. Mnie interesuje coś w stylu Global HR Platforms Administrator, ale nie widzę żadnej oferty tutaj poza tą z 2022. I na jakim etapie jest rozmowa o zarobkach?
A na co się zgłaszasz do tego biura tak w ogóle? mnie na stronie pokazywało tylko, że specjalisty ds. zamówień szukają. Ciekawe czy maja jeszcze jakieś inne opcje do objęcia? Wiecie z jakich działów teraz się składają?
Cześć, czy przy okazji o utrzymaniu ruchu byście cos napisali? Teraz akurat wisi oferta dla kierownika, mnie kwalifikacji brakuje, ale w zasadzie czemu szukają teraz kogoś na ten dział? Ciężko awansować? pod względem atmosfery jak się pracuje?
Witam, mam pytanie o dział AP. Jaka jest atmosfera, czy duża rotacja, czy dużo nadgodzin?
Chciałbym przestrzec wszystkich przed firmą. Nadgodziny sa ogromne, ciągłe narzucanie dodatkowych obowiązków gdy masz mało nadgodzin i zachowania podchodzące pod mobbing. Stąd bardzo duża rotacja pracowników, szczególnie w GL. Nie róbcie sobie tego i uciekajcie.
Po pierwsze mobbing zgłasza się do działu HR, po drugie co to znaczy "ogromna liczba nadgodzin", po trzecie - skąd pomysł o dużej rotacji w GL? Pracowałam już w wielu firmach i na podstawie mojego wieloletniego doświadczenia mogę stwierdzić, że są firmy w których jest o wiele więcej nadgodzin. Ponadto skąd pomysł o tej rotacji? Pracuję już jakiś czas i tego nie zauważyłam - wręcz powiem, że rotacja w GL jest o wiele mniejsza, niż w innych działach. Każdy ma w miarę podzielony zakres obowiązków, wiadomo, że zawsze znajdzie się ktoś, kto ma więcej lub mniej, ale pisanie o "dorzucaniu dodatkowych obowiązków" na skutek redukcji nadgodzin to zwykłe kłamstwo. Oj, oj chyba jakaś niezaspokojona ambicjonalnie osoba wylewa tutaj swoje żale ;)
Oj chyba ktos "wazny" z SSC postanowil bronic swej siedziby :) Liczba nadgo jest bardzo duza a rotacja jeszcze wieksza. GL wyroznia sie calkowitym brakiem stabilnosci jesli chodzi o zasoby ludzkie. Poziom rotacji ludzi mozna porownac chyba tylko z jakims call center. Jesienia po kilkumiesiecznej chorobie wrocilem do biura, okazalo sie, ze 1/4 teamu zmienila miejsce pracy a pozostali maja to w glowie. Co do HR- ciezko sie wspolpracuje.
Dzień dobry, czy firma oferuje możliwość pracy w pełni zdalnej?
Tak, praca zdalna dla nowych osób jest proponowana. Osoby pracujące dłużej, niemające umowy zdalnej muszą chodzić do biura kilka razy w tyg ( hybrydowy tryb)..wniosek jest prosty..
nie da się jakoś negocjować warunków umowy żeby też mieć w pełni zdalną pracę? Poza tym co z tym sprzętem, co dają wam do domów?
no a w czym problem, żeby jakiś aneks nanieść po prostu? zastanawiam się czy do dziś jeszcze starsi pracownicy coś działali w tym temacie... nastąpiła jakakolwiek zmiana odnośnie warunków teraz po nowym roku?
Dla większości pracowników relacje z managerem są ważnym elementem pracy. Stosunki z przełożonym mają wpływ na produktywność całego zespołu. W prowadzeniu zespołu równie duże znaczenie mają kompetencje miękkie lidera, jego osobowość oraz sposób komunikacji i nawiązywania relacji ze współpracownikami. Ostatnie awanse pokazują, że firma o tym zapomniała. Same umiejętności twarde i poddańcze wychwalanie firmy nie powinny stanowić podstaw do awansu i na pewno nie wprowadzą ładu w firmie. SSC ma dużo za uszami a liczba kandydatów w Warszawie to wciąż ta sama pula ludzi. Nie liczcie na to, że wszystkich zastąpicie robotami.
Najsłabszym ogniewem, wprowadzającym chaos, jest jedna i ta sama osoba. Awanse nie zmienią sposobu funkcjonowania tego zespołu.
oj chyba ktoś nie dostał awansu ;) ja sobie cenię kadrę zarządzającą, co jak co ale ludzie tutaj są bardzo otwarci, pomocni, fajna atmosfera i nikt się nie wywyższa a pracy owszem dużo ale przy zamknięciu raczej a nie w ciągu miesiąca
Ja także nie rozumiem tych negatywnych opinii. Firma bardzo dynamicznie się rozwija, co róż pojawiają się nowe oferty pracy wewnątrz organizacji, więc jeśli komuś nie odpowiada obecne stanowisko, to może przejść do innego działu. Cenię sobie szeroki zakres obowiązków, elastyczność Team Liderów, otwartość na nowe pomysły i usprawnienia, ale przede wszystkim empatię. Powiem krótko ... polecam!
Masz na myśli p.manager z GL? Ta kobieta w ogóle nie powinna być dopuszczona do pracy z ludźmi - nie ma do nich podejścia, nie słucha, co się do niej mówi, otacza się swoimi lizusami.
Dlaczego u Was są CIĄGLE rekrutacje na różne stanowiska? Czy ludzie sami rezygnują czy zatrudniacie tylko na tzw. PIK a potem zwalniacie? Pytam, bo przy tej ilości ogłoszeń powinniście już mieć stutysięczną armię.
Pracuję w firmie od kilku miesięcy i jestem zadowolona. Praca, która daje ogromną samodzielność, możliwość realizacji swoich pomysłów. Ciekawe tranzycja i nowe procesy. Moim zdaniem to doskonała praca dla osób samodzielnych i ambitnych. Wysiłki i zaangażowanie są doceniane przez przełożonych. Nadgodziny się zdarzają ale w mojej opinii wynukają w większości z braku umiejętności organizacji pracy własnej.
szkoda że gowork nie ma opcji oznaczania wpisów jako sponsorowane przez pracodawcę. Brałem udział w rekrutacji do tej firmy, bo znajomy pracuje dla was i powtarza że nadgodziny u was są stałe, backupy-backaupów ze względu na rotacje nie pozwala często skupić się na innych zadaniach jak automatyzacja, a managerowie często są niekompetenti i ich obowiązki równie dobrze przejąłby byle kto byle umiał poganiać. Szkoda czasu i nerwów.
Trochę nie ogarniam, skoro znajomy negatywnie opisywał firmę, to czemu do niej zaaplikowałeś? Według mnie to się wyklucza, może nie dostałeś pracy i stąd negatywny komentarz...
Wszyscy piszecie o ogromnej liczbie nadgodzin, a ja chciałbym poznać konkrety. Ile ich potrafi być w ciągu miesiąca? No i najważniejsze ! Można ich odmówić ?
Kandydatów ostrzegam- zapomnijcie w tej firmie o work-life balance, nadgodziny to stała norma! Owszem, są płatne, ale no chcesz siedzieć w pracy od rana do wieczora- nie będziesz tu mile widziany!
To prawda, że podobnie, jak w wielu innych organizacjach, w naszej firmie również zdarzają się nadgodziny. Nie są one jednak traktowane jako norma, dlatego też w zależności od potrzeby powiększamy nasze zespoły, aby zapewnić odpowiednie rozłożenie zadań. Przy czym trzeba podkreślić, że praca w takich obszarach jak np. księgowość ma swoją, określoną specyfikę w zakresie rozłożenia zadań w skali miesiąca, czy roku. Pewne czynności muszą być wykonane w ściśle określonych terminach w miesiącu i wiąże się to ze wzmożoną aktywnością zawodową w tym okresie. Kandydaci, którzy dopiero myślą o zmianie swojego profilu zawodowego i rozważają podjęcie zatrudnienia np. w księgowości, powinni wziąć pod uwagę specyfikę tego zawodu i fakt, że w księgowości są okresy, kiedy aktywność zawodowa musi być większa. Jednocześnie zachęcamy wszystkich do komunikowania przełożonym trudności, jakie mają w organizacji swojej pracy, bo wówczas możemy podjąć adekwatne działania.
Bzdura. W znakomitej większości firm na rynku unika się pracy pracowników po godzinach (pewnie też związane jest to z niechęcią wyplaty ale tłumaczone także dbałością o komfort i life-balance pracowników). Jeśli w firmie, bez względu na czas w miesiącu czy roku, 80% pracowników pracuje w nadgodzinach (rekordziści może i zbliżyli się do ograniczen nałożonych przez kodeks pracy) to oznacza, że kadra zarządzającą nie potrafi prawidłowo rozdysponować zadań pracownikom lub tych ostatnich zatrudnia zbyt mało. Ot, skąd i rotacja. A parcie na wyrabianie nadgodzin z góry jest wyczuwalne.
Nasza firma działa w sektorze SSC/BPO, dlatego nie możemy się obiektywnie wypowiedzieć jak wygląda organizacja pracy w innych sektorach. Wszystkie nasze porównania i odniesienia odnoszą się do firm działających w naszym sektorze. W zakresie liczby nadgodzin plasujemy się po środku wartości publikowanych w zestawieniach i raportach dotyczących SSC. Cały czas staramy się jednak poprawiać i usprawniać organizację pracy w celu podnoszenia komfortu pracy naszych pracowników. Nie wszystkie podejmowane przez nas działania są widoczne od razu, czasem ich rezultaty są widoczne w dłuższej perspektywie czasu. Jeżeli uważasz, że zadania mogłyby być rozdysponowane lepiej to jesteśmy otwarci na dialog i z chęcią wysłuchamy Twoich uwag i propozycji, jeśli będzie możliwe wcielenie ich w życie, na pewno spróbujemy.
I o tym głośno należy mówić. Nadgodziny są zgodnie z KP płatne. Notoryczne nadgodziny świadczą bardzo źle o wyższych przełożonych, bo wiadomo, że to oni narzucają cele i potem wszystko jest kaskadowane.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Oerlikon Business Services Europe Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Oerlikon Business Services Europe Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 23.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Oerlikon Business Services Europe Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 7, z czego 1 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 3 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!