Z perspektywy czasu mogę powiedzieć że to ciekawa praca dla młodych ludzi którzy nie mają większych zobowiązań. Wypłaty bardzo różne, od wysokich w trakcie sezonu do żenująco niskich w trakcie zimy. Brak możliwości zaplanowania czegokolwiek - nigdy nie mamy gwarancji czy dostaniemy urlop albo dzień wolny. Albo czy nie zostanie on nam cofnięty 2-3 dni przed. Firma ma w zwyczaju również wydzwaniać w dni wolne i wymuszać stawienie się w (usunięte przez administratora) ignorując niekiedy prawo europejskie dot. czasu (usunięte przez administratora) załóg gdy zajdzie taka konieczność. W imię (usunięte przez administratora) na pokładzie stajemy się więc trochę niewolnikami. Planowanie prywatnych wyjazdów i imprez rodzinnych to zawsze niepotrzebny stres i niepewność. Pani CC manager bez grosza szacunku do swoich załogantów. Grafik to loteria - byli tacy co latali cały sezon po nocach, niekiedy mając kilka nocek pod rząd. Inni cieszyli się za to samymi dziennymi rejsami. Dodam ze od tego zalezy sprzedaż pokładowa ktora wplywa pozniej na wyplate. Trzeba mieć farta. Bardzo dużo bezpłatnych podróży busem po Polsce i Europie. Niekiedy nawet 10h non stop. W sezonie, w miesiącu spędzamy w busie około kilkadziesiąt godzin (zależy oczywiście jak trafimy) Jeżeli mamy szczęście to dostajemy bardzo ciekawe pobyty w ciekawych i nie zawsze oczywistych miejscach. Dużo sympatycznych osób wśród innych zalogantow. Niestety są też tacy ktorzy: 1) żyją życiem innych i plotkami 2) żyją z raportowania i zgłaszają do kierownictwa każdą pierdołe 3) uważają ze latając na szefie na pokładzie boeinga są wybitni i lepsi od innych i należy im okazywać szacunek jak papieżowi - nawet gdy popełniają standardowe błędy proceduralne. (usunięte przez administratora) też się zdarza. Firma reaguje ale mimo to kilka osób jest chronionych przez kierownictwo i robi co chce. Dodam tylko ze nie jestem z tych poszkodowanych powyższymi problemami i wylewam przez to swoje żale. Obserwowałem jedynie to co widziałem wokoło każdego dnia. Reasumując - praca w powietrzu jest piękna ale nie za te pieniądze. Szkoda swojego zdrowia, godności, zarwanych nocy i ciągłego stresu przez ciągłe użeranie się z crew control.
Zastanówcie się kilka razy zanim pójdziecie na rekrutację i postanowicie łatać dla tej linii. W firmie jest wiele praktyk, które nie powinny mieć miejsca i zastanawiam się jak to możliwe, że jeszcze nikt z pip’u lub innej instytucji się nie przyczepił. 1. Zatrudniają studentów, bo to tania siła robocza, dodatkowo nie muszą się martwić czy nie przekroczą limitów godzinowych w ciągu roku. Przez to jesteście wciskani na najgorsze loty, zmiany w grafiku są takie, że nie idzie nic zaplanować- np. Z kilku krótkich nocnych rejsów robi się tygodniowe tour de Pologne. Dodatkowo stawka za godzinę jest niższa niż oficjalna najniższa możliwa na UZ. 2. Co drugi lot zaczyna się lub kończy bezpłatnym przebazowaniem załogi busem lub pociągiem- czasem podróż busem jest dłuższa niż sam nalot. 3. Mogą wydzwonic was z dyżuru, a potem jak już dojedziecie na lotnisko powiedzieć, że jednak nie lecicie ???? 4. Nie dajcie nabrać się na bajki o niebotycznych utargach i prowizjach od sprzedaży- może kiedyś, może w Warszawie, ale na pewno nie na nocnych rejsach do Grecji. 5. Kwestia pobytów- jedni dostają w kółko mimo, że nie chcą i ciągle chcą się zamieniać, drudzy requestuja co miesiąc i jedyne co dostają to pobyt w Rzeszowie z bezpłatną podróżą busem. Także grafiki to loteria. Przy czym im więcej pobytów zagranicznych tym wyższa wypłata. Niektórzy szczęśliwcy nie mają ich wcale. 6. Crew control jak chce coś od Ciebie to jest super miłe, jak Ty coś chcesz- zapomnij, żeby cokolwiek poszło po Twojej myśli. Firma „idzie na rękę” i daje możliwość zgłoszenia UŻ- myślicie super, w nagłej sytuacji mogę liczyć na wyrozumiałość. Nic bardziej mylnego- „nagłe” przypadki trzeba zgłaszać z miesięcznym wyprzedzeniem, pogrzeb to niewystarczający powód do udzielenia uż, także dobrze zaplanujcie sobie kiedy będziecie mieć stłuczkę albo sąsiad zaleje wam mieszkanie. 7. Firma chętnie zatrudnia młodych naiwnych studentów, bo wie, że takimi łatwiej sterować- podpiszą i zgodzą się na wszystko, żeby tylko spełnić marzenie o lataniu. Są zaskoczeni gdy ktoś otwarcie się z nimi nie zgodzi/ coś zakwestionuje. Podsumowując- praca dla osób bez żadnych zobowiązań, dobra dla osób dopiero rozpoczynających karierę, którzy mogą wynieść kilka cennych lekcji, odnośnie stawiania granic i szacunku do samego siebie. Zarobki- zależy co komu wystarcza, natomiast przy tak nieregularnym trybie życia i byciem na każde wezwanie, moim zdaniem powinny być lepsze. Dużym plusem na pewno są pobyty w ciekawych miejscach, których jednak nie dane mi było doświadczyć i ludzie pracujący na pokładzie.
A jest ktoś z poziomu ziemi? ;) Szukam, bo chcę aplikować na pozycję asystentki w Dziale Administracji Pilotów. Znam angielski, więc wygląda to okej jak dla mnie, tym bardziej, że na Włochach mieszkam. Może ktoś z forumowiczów wspomni, jakie są widełki na takie stanowisko i czy owo wsparcie dla personelu jest non-stop, czyli czy to praca na zmiany?
Jeśli spodziewasz się czegoś więcej niż najniższa krajowa to pozbądź się złudzeń. Taką wypłatę dostaniesz. Brak szacunku dla pracowników. Według kierownictwa liczy się atmosfera w pracy nie wypłata. I ponoć nie ma inflacji.... I dojazdy busem np. 5 godzin do Katowic nie liczą się do czasu pracy.
januszex
Niestety podpisuje się pod wszystkim...głównie bezpłatne nadgodziny i podróże po całej Polsce nieraz 6-7h w jedną stronę za free... dwuosobowe pokoje na pobytach co jest niezgodne z prawem lotniczym (podobno teraz jest to juz zmienione) i przeszukiwanie toreb załóg na postojach- my przylecieliśmy z Teneryfy- w rękawie czekały już na nas panie z biura musieliśmy pokazać walizki, a jeżeli ktoś miał jakieś produkty np.jedzenie czy kosmetyki pokazać paragony lub dowody zakupu np. Potwierdzenie płatności kartą w banku... do tego raportowanie i donoszenie na koleżanki przy czym rejs kończy się debriefingiem wszystko w porządku dzięki dzięki a potem się dowiadujesz że jesteś wezwana do biura z drugiego końca Polski. Polecam zamiast tego startować np. Do wizza czy lotu czy ryana- duuużo lepsze warunki no i praca stabilna
Wie ktoś ile osób przeszło pozytywnie rekrutacje dla studentów 11.01.2025?
Rekrutacja na niskim poziomie. Poza tym, że kazali nam dojechać na drugi koniec Warszawy (niektórzy przyjeżdżali z innych miast) to jeszcze bez żadnego ładu i składu próbowali ogarnąć tych wszystkich zainteresowanych. Zgodzę się z przedmówcami: odpadały osoby, które dobrze się prezentowały i znały angielski. Chciałabym wiedzieć, na jakiej podstawie odbywa się selekcja. Ale teraz konkrety: 1. Dostajesz numerek i czekasz w pomieszczeniu z innymi podczas gdy 2 członków załogi próbuje przedstawić prezentacje na temat pracy 2. W czasie prezentacji ludzie są wyrywkowo brani na 60 s autoprezentacji w języku angielskim (idziesz do drugiego pomieszczenia i stoisz jak na kazaniu, włączany jest stoper) 3. Co 10 osób przekazują, kto przeszedł dalej, a kto może wrócić do domu 4. Scenki 5. Rozmowa indywidualna 6. Kolejne spotkanie z dyrektorką/przedstawienie oferty 7. Mierzenie, dokumenty Żadnego szacunku, ani jednego słowa wyjaśnienia. Na mojej rekrutacji byłam najstarsza z towarzystwa (26 lat), reszta od 18-24. Autoprezentacja dobrze przygotowana, strój również, uśmiech i pewność siebie w tym przypadku nie wystarczyły. Nie polecam.
Na jakiej podstawie dokonywana jest selekcja?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Zostałam zaproszona na rekrutację dla studentów 25 stycznia, godzina 9 rano. Gdy wszyscy kandydaci zjawili się na miejscu (spóźnialscy również), cabin crew wytypowane przez firmę przedstawiło ogólną prezentację, opowiedzieli o tym jak będzie wyglądać dzień, z czego będzie składać się rekrutację i odpowiadali na nasze najdziwniejsze pytania. Spędzili z nami cały dzień, bardzo fajni ludzie, mogliśmy dowiedzieć się więcej. Dzień był bardzo długi, pierwszym etapem była jednominutowa autoprezentacja w języku angielskim do której otrzymaliśmy dodatkowe pytanie przed jej rozpoczęciem i musieliśmy wpleść je w swój monolog, o ostatnią przeczytaną książkę. Zjawiło się około 70 osób, po tym etapie odpadło około 20. Następnie scenki sytuacyjne z wybraną osobą z którą tworzyło się parę, po jednej scence, losowo w języku angielskim lub polskim, nasza para udawała pasażera a następnie my nim byliśmy. Zostało 30 osób, numerki które przechodziły dalej zostawały zapisane na tablicy. Ostatnim etapem była rozmowa indywidualna, pytania o bazę, tatuaże, elastyczność, certyfikaty, czasem jakieś bardziej osobiste pytania. Każdy etap bardzo się dłużył, czekaliśmy godzinami ale przy takiej ilości było to zrozumiałe, choć męczące, cztery panie zajmowały się rekrutacją. Dostało się 17 osób, kilka trafiło na listę rezerwową, wszyscy pozostali na kolejną prezentację w której wyjaśnione zostały zarobki, polityka firmy itp. Otrzymaliśmy skierowanie na badania, podpisywaliśmy dokumenty, mierzyliśmy mundury. Wszystko zakończyło się o godzinie 16 dlatego dobrze jest mieć coś do jedzenia, mogliśmy zrobić sobie kawę, herbatę, napić się wody. Dzień był przyjemny ale bardzo męczący, atmosfera była luźna, było miło, osobiście polecam, jestem zadowolona z tego dnia.
Witam, czy ktoś może przybliżyć ile było osób na rekrutacji dla studentów 25 stycznia? I ile się dostało?
rekrutscja jest totalnie losowa, biorą byle kogo :)
rekrutacja była dobrze przygotowana i odpowiednio sprawdzana była każda osoba, jeżeli ktoś nie prezentował się dobrze to oczywiście że odpadł ;)
Czy jeżeli ktoś nie przejdzie pomyślnie rekrutacji jest szansa, żeby w przyszłości spróbować ponownie? Jest jakiś określony czas po którym można ponownie aplikować?
Dzień dobry, na wstępie bardzo nam przykro, że w tym sezonie nie spotkamy się w pracy. Mam natomiast nadzieję, że wiesz, nad którymi elementami powinieneś popracować. Rekrutacja w Enter Air na stanowisko Cabin Crew odbywa się raz do roku (w okresie październik-kwiecień). W związku z tym, negatywny wynik rekrutacji w tym okresie skutkuje możliwością aplikowania dopiero "za rok". W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do dyspozycji. Łączymy pozdrowienia!
Czy jeżeli nie przeszłem rekrutacji (rozmowy ) online jest jeszcze w przyszłości szansa aby zostać stweardem. Czemu tak dużo osób odpadło w krótkiej rekrutacji online ?
Dzień dobry, czy w Enter Air można pracować jako stewardessa w niepełnym wymiarze godzin? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Firma nie potrafi od 3 miesiecy odpowiedziec na reklamacje czyli to (usunięte przez administratora) kompletne
(usunięte przez administratora) Obniżają pracownikom pensję o 25%, bo jesteśmy tylko od pchania wózków, a jak nie pasuje to wypad. Obecnie przez 2 lata zarabiasz najniższą krajową, która nie jest im na rękę xd. Potem może zostaniesz szefem to podwyżka 450zł brutto ale tylko na 4 miesiące bo potem koniec lata i po co mają ci płacić. Do tego (usunięte przez administratora) ze strony biura. Obecnie lepsze stawki daje biedronka.
Mógłbyś napisać coś więcej o tej pensji niższej o 25%? Obniżane są premie? Wiele osób na pewno chętnie przeczyta, o co chodzi trochę szerzej.
Chodzi o przejście z dwóch umów na jedną. Ponad rok temu obiecano nam , że ten proces nie odbije się w sposób negatywny na naszych pensjach . Niestety według wyliczeń obietnica nie dotrzymana.
Odp na pytanie Rafała sprzed chwili ( jako nowy post, odp na watek nie chce współpracować). Stawki godzinowe i podstawy są tak niskie, że sam nalot nie starcza za nadążeniem nad najniższą krajową, a sama kiedyś prowizja od sprzedaży, też została wrzucona właśnie do tego worka ( te 25%). Co powoduje, że wszystkie zbiorcze stanowią wypłatę mniejszą niż min krajowa. Więc jedyne co można zarobić to najniższa krajowa, po dopłaceniu tych kilku set zł, przez pracodawce, bo do tego zobowiązuje go prawo, które nie jest mu na rękę. Trzeba dobrze to policzyć na rekrutacji i nie dać sobie makaronu na uszy nawinąć.
Rzeczywiście wynagrodzenie nie brzmi najlepiej. Może są jakieś benefity, które trochę rekompensują sytuację?
Jeśli aktualnie rozważacie podjęcie pracy, przemyślcie czy was na to stać. Jestem zatrudniona od 10 miesięcy i to raczej moje ostatnie chwile w firmie ze względu na niskie zarobki. Praca jest interesująca i mi odpowiada. Dodatkowo poznalam tu swietnych ludzi, ale aktualnie wysokosc mojego wynagrodzenia nie pozwala na opłacenie najmu mieszkania i wszystkich opłat związanych z dojazdem do bazy. Gdyby nie wsparcie finansowe partnera nie utrzymałabym się sama. Okres letni wcale nie był tak intensywny jak oczekiwałam. Przez ten niecaly rok nie udalo mi się nic odlozyc, a oczekiwalam, że praca w sezonie będzie ciężka, ale opłacalna. Okazała sie tylko ciężka. Zarobki lekko powyżej najniższej krajowej to nie jest stawka o jakiej rozmawiałam na zeszłorocznej rekrutacji. Podsumowując jest to fajna praca dla studenta mieszkającego z rodzicami, który planuje sobie dorobić. Ale jeśli macie więcej zobowiązań to zarobki was nie zadowolą.
Witam co w sytuacji jeśli ktoś odpadł na ostatnim etapie. Byłam na rekrutacji 12.12 niestety stres zrobił swoje i na ostatniej mecie nie wykazałam się. Wiem że istnieje jeszcze aplikacja dla studentów a ja aplikowałam na umowę o pracę czy to są dwie inne rekrutacje? Czy jeśli wyślę CV na nowo będę mogła przyjść jeszcze w styczniu lub lutym na rekrutację tym razem na umowę dla studenta?
Zastanówcie się kilka razy zanim pójdziecie na rekrutację i postanowicie łatać dla tej linii. W firmie jest wiele praktyk, które nie powinny mieć miejsca i zastanawiam się jak to możliwe, że jeszcze nikt z pip’u lub innej instytucji się nie przyczepił. 1. Zatrudniają studentów, bo to tania siła robocza, dodatkowo nie muszą się martwić czy nie przekroczą limitów godzinowych w ciągu roku. Przez to jesteście wciskani na najgorsze loty, zmiany w grafiku są takie, że nie idzie nic zaplanować- np. Z kilku krótkich nocnych rejsów robi się tygodniowe tour de Pologne. Dodatkowo stawka za godzinę jest niższa niż oficjalna najniższa możliwa na UZ. 2. Co drugi lot zaczyna się lub kończy bezpłatnym przebazowaniem załogi busem lub pociągiem- czasem podróż busem jest dłuższa niż sam nalot. 3. Mogą wydzwonic was z dyżuru, a potem jak już dojedziecie na lotnisko powiedzieć, że jednak nie lecicie ???? 4. Nie dajcie nabrać się na bajki o niebotycznych utargach i prowizjach od sprzedaży- może kiedyś, może w Warszawie, ale na pewno nie na nocnych rejsach do Grecji. 5. Kwestia pobytów- jedni dostają w kółko mimo, że nie chcą i ciągle chcą się zamieniać, drudzy requestuja co miesiąc i jedyne co dostają to pobyt w Rzeszowie z bezpłatną podróżą busem. Także grafiki to loteria. Przy czym im więcej pobytów zagranicznych tym wyższa wypłata. Niektórzy szczęśliwcy nie mają ich wcale. 6. Crew control jak chce coś od Ciebie to jest super miłe, jak Ty coś chcesz- zapomnij, żeby cokolwiek poszło po Twojej myśli. Firma „idzie na rękę” i daje możliwość zgłoszenia UŻ- myślicie super, w nagłej sytuacji mogę liczyć na wyrozumiałość. Nic bardziej mylnego- „nagłe” przypadki trzeba zgłaszać z miesięcznym wyprzedzeniem, pogrzeb to niewystarczający powód do udzielenia uż, także dobrze zaplanujcie sobie kiedy będziecie mieć stłuczkę albo sąsiad zaleje wam mieszkanie. 7. Firma chętnie zatrudnia młodych naiwnych studentów, bo wie, że takimi łatwiej sterować- podpiszą i zgodzą się na wszystko, żeby tylko spełnić marzenie o lataniu. Są zaskoczeni gdy ktoś otwarcie się z nimi nie zgodzi/ coś zakwestionuje. Podsumowując- praca dla osób bez żadnych zobowiązań, dobra dla osób dopiero rozpoczynających karierę, którzy mogą wynieść kilka cennych lekcji, odnośnie stawiania granic i szacunku do samego siebie. Zarobki- zależy co komu wystarcza, natomiast przy tak nieregularnym trybie życia i byciem na każde wezwanie, moim zdaniem powinny być lepsze. Dużym plusem na pewno są pobyty w ciekawych miejscach, których jednak nie dane mi było doświadczyć i ludzie pracujący na pokładzie.
A czy możesz opowiedzieć jak wyglądała praca studentów jako stewardessa? tzn stawka na umowie, jaka umowa, gdzie baza, ile średnio student dostaje lotów i gdzie, jak wygląda rekrutacje dla studentów?
Większość opinii na temat rekrutacji jest od osób, które jej nie przeszły. Ciekawi mnie jak oceniają proces osoby, które zatrudniły się w firmie. Mógłby ktoś opisać, jakie są jego odczucia po rozpoczęciu pracy?
Dzień dobry, czy jeżeli firma nie jest zainteresowana kandydaturą na CC to jest wysyłany mail z odrzuceniem kandydatury?
@Pracodawca Dzień dobry, chciałabym się zapytać czy istnieją jakieś konkretne wymagania co do zdjęć całej sylwetki ( dress code, fryzura) Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mogliby bardziej weryfikować ludzi podczas rozmowy na teams a nie zapraszają tyle na rozmowę stacjonarna a potem ponad połowa odpada. Niech zaproszą do Warszawy tych co są bardziej pewni a nie wszystkich a potem ludzie odpadają po powiedzeniu "coś o sobie " w 60 sek. Niektórzy dojeżdżają na takie rozmowy z daleka albo tracą pieniądze na nocleg, żeby pobyć na dniu rekrutacyjnym 2 min
Potwierdzam, rekrutacja jest bardzo źle przeprowadzona, nie dają szansy aby poznać człowieka. Rok temu 2023 odpadłam na II etapie, czyli scenkach sytuacyjnych. Dowiedziałam się o tym, gdy Pani z rekrutacji podała Pani Stewrdessię kartą z numerami kto przechodzi. Nie było na tej liście mojego numerka, poprostu miałąm wyjść... to się nazywa brak szacunku. Dużo osób przyjechało z całej Polski. Poczułam się wtedy jakbym dostała w twarz. Przyjechałam do nich z Wrocławia, rozumiem, że mogłam się nie spodobać, ale wypadało by chociaż podziękować za udział co kolwiek. W tym roku też byłam i ta sama sytuację odpadłam na ,,weryfikacji angielskiego'' gdzie mój poziom to B2. Ludzie siedzieli w komisji i się słowem nie odezwali. To nawet nie był dział H&R tylko ludzie z cabin crew. To nie byli odpowiedniego wykfalifikowani ludzie, poprostu dobierają pod siebie ludzi, ale przez 60 sekund nie da się poznać kandydata. Będę brała udział w innych liniach, tutaj edwidetnie jest brak szacunku dla człowieka, naprawdę szczeże odradzam
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Enter Air Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Enter Air Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 291.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Enter Air Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 40, z czego 5 to opinie pozytywne, 29 to opinie negatywne, a 6 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Enter Air Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Enter Air Sp. z o.o. napisali 5 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.