Z perspektywy czasu mogę powiedzieć że to ciekawa praca dla młodych ludzi którzy nie mają większych zobowiązań. Wypłaty bardzo różne, od wysokich w trakcie sezonu do żenująco niskich w trakcie zimy. Brak możliwości zaplanowania czegokolwiek - nigdy nie mamy gwarancji czy dostaniemy urlop albo dzień wolny. Albo czy nie zostanie on nam cofnięty 2-3 dni przed. Firma ma w zwyczaju również wydzwaniać w dni wolne i wymuszać stawienie się w (usunięte przez administratora) ignorując niekiedy prawo europejskie dot. czasu (usunięte przez administratora) załóg gdy zajdzie taka konieczność. W imię (usunięte przez administratora) na pokładzie stajemy się więc trochę niewolnikami. Planowanie prywatnych wyjazdów i imprez rodzinnych to zawsze niepotrzebny stres i niepewność. Pani CC manager bez grosza szacunku do swoich załogantów. Grafik to loteria - byli tacy co latali cały sezon po nocach, niekiedy mając kilka nocek pod rząd. Inni cieszyli się za to samymi dziennymi rejsami. Dodam ze od tego zalezy sprzedaż pokładowa ktora wplywa pozniej na wyplate. Trzeba mieć farta. Bardzo dużo bezpłatnych podróży busem po Polsce i Europie. Niekiedy nawet 10h non stop. W sezonie, w miesiącu spędzamy w busie około kilkadziesiąt godzin (zależy oczywiście jak trafimy) Jeżeli mamy szczęście to dostajemy bardzo ciekawe pobyty w ciekawych i nie zawsze oczywistych miejscach. Dużo sympatycznych osób wśród innych zalogantow. Niestety są też tacy ktorzy: 1) żyją życiem innych i plotkami 2) żyją z raportowania i zgłaszają do kierownictwa każdą pierdołe 3) uważają ze latając na szefie na pokładzie boeinga są wybitni i lepsi od innych i należy im okazywać szacunek jak papieżowi - nawet gdy popełniają standardowe błędy proceduralne. (usunięte przez administratora) też się zdarza. Firma reaguje ale mimo to kilka osób jest chronionych przez kierownictwo i robi co chce. Dodam tylko ze nie jestem z tych poszkodowanych powyższymi problemami i wylewam przez to swoje żale. Obserwowałem jedynie to co widziałem wokoło każdego dnia. Reasumując - praca w powietrzu jest piękna ale nie za te pieniądze. Szkoda swojego zdrowia, godności, zarwanych nocy i ciągłego stresu przez ciągłe użeranie się z crew control.
Zastanówcie się kilka razy zanim pójdziecie na rekrutację i postanowicie łatać dla tej linii. W firmie jest wiele praktyk, które nie powinny mieć miejsca i zastanawiam się jak to możliwe, że jeszcze nikt z pip’u lub innej instytucji się nie przyczepił. 1. Zatrudniają studentów, bo to tania siła robocza, dodatkowo nie muszą się martwić czy nie przekroczą limitów godzinowych w ciągu roku. Przez to jesteście wciskani na najgorsze loty, zmiany w grafiku są takie, że nie idzie nic zaplanować- np. Z kilku krótkich nocnych rejsów robi się tygodniowe tour de Pologne. Dodatkowo stawka za godzinę jest niższa niż oficjalna najniższa możliwa na UZ. 2. Co drugi lot zaczyna się lub kończy bezpłatnym przebazowaniem załogi busem lub pociągiem- czasem podróż busem jest dłuższa niż sam nalot. 3. Mogą wydzwonic was z dyżuru, a potem jak już dojedziecie na lotnisko powiedzieć, że jednak nie lecicie ???? 4. Nie dajcie nabrać się na bajki o niebotycznych utargach i prowizjach od sprzedaży- może kiedyś, może w Warszawie, ale na pewno nie na nocnych rejsach do Grecji. 5. Kwestia pobytów- jedni dostają w kółko mimo, że nie chcą i ciągle chcą się zamieniać, drudzy requestuja co miesiąc i jedyne co dostają to pobyt w Rzeszowie z bezpłatną podróżą busem. Także grafiki to loteria. Przy czym im więcej pobytów zagranicznych tym wyższa wypłata. Niektórzy szczęśliwcy nie mają ich wcale. 6. Crew control jak chce coś od Ciebie to jest super miłe, jak Ty coś chcesz- zapomnij, żeby cokolwiek poszło po Twojej myśli. Firma „idzie na rękę” i daje możliwość zgłoszenia UŻ- myślicie super, w nagłej sytuacji mogę liczyć na wyrozumiałość. Nic bardziej mylnego- „nagłe” przypadki trzeba zgłaszać z miesięcznym wyprzedzeniem, pogrzeb to niewystarczający powód do udzielenia uż, także dobrze zaplanujcie sobie kiedy będziecie mieć stłuczkę albo sąsiad zaleje wam mieszkanie. 7. Firma chętnie zatrudnia młodych naiwnych studentów, bo wie, że takimi łatwiej sterować- podpiszą i zgodzą się na wszystko, żeby tylko spełnić marzenie o lataniu. Są zaskoczeni gdy ktoś otwarcie się z nimi nie zgodzi/ coś zakwestionuje. Podsumowując- praca dla osób bez żadnych zobowiązań, dobra dla osób dopiero rozpoczynających karierę, którzy mogą wynieść kilka cennych lekcji, odnośnie stawiania granic i szacunku do samego siebie. Zarobki- zależy co komu wystarcza, natomiast przy tak nieregularnym trybie życia i byciem na każde wezwanie, moim zdaniem powinny być lepsze. Dużym plusem na pewno są pobyty w ciekawych miejscach, których jednak nie dane mi było doświadczyć i ludzie pracujący na pokładzie.
A jest ktoś z poziomu ziemi? ;) Szukam, bo chcę aplikować na pozycję asystentki w Dziale Administracji Pilotów. Znam angielski, więc wygląda to okej jak dla mnie, tym bardziej, że na Włochach mieszkam. Może ktoś z forumowiczów wspomni, jakie są widełki na takie stanowisko i czy owo wsparcie dla personelu jest non-stop, czyli czy to praca na zmiany?
(usunięte przez administratora) Obniżają pracownikom pensję o 25%, bo jesteśmy tylko od pchania wózków, a jak nie pasuje to wypad. Obecnie przez 2 lata zarabiasz najniższą krajową, która nie jest im na rękę xd. Potem może zostaniesz szefem to podwyżka 450zł brutto ale tylko na 4 miesiące bo potem koniec lata i po co mają ci płacić. Do tego (usunięte przez administratora) ze strony biura. Obecnie lepsze stawki daje biedronka.
Mógłbyś napisać coś więcej o tej pensji niższej o 25%? Obniżane są premie? Wiele osób na pewno chętnie przeczyta, o co chodzi trochę szerzej.
Chodzi o przejście z dwóch umów na jedną. Ponad rok temu obiecano nam , że ten proces nie odbije się w sposób negatywny na naszych pensjach . Niestety według wyliczeń obietnica nie dotrzymana.
Odp na pytanie Rafała sprzed chwili ( jako nowy post, odp na watek nie chce współpracować). Stawki godzinowe i podstawy są tak niskie, że sam nalot nie starcza za nadążeniem nad najniższą krajową, a sama kiedyś prowizja od sprzedaży, też została wrzucona właśnie do tego worka ( te 25%). Co powoduje, że wszystkie zbiorcze stanowią wypłatę mniejszą niż min krajowa. Więc jedyne co można zarobić to najniższa krajowa, po dopłaceniu tych kilku set zł, przez pracodawce, bo do tego zobowiązuje go prawo, które nie jest mu na rękę. Trzeba dobrze to policzyć na rekrutacji i nie dać sobie makaronu na uszy nawinąć.
Rzeczywiście wynagrodzenie nie brzmi najlepiej. Może są jakieś benefity, które trochę rekompensują sytuację?
Jeśli aktualnie rozważacie podjęcie pracy, przemyślcie czy was na to stać. Jestem zatrudniona od 10 miesięcy i to raczej moje ostatnie chwile w firmie ze względu na niskie zarobki. Praca jest interesująca i mi odpowiada. Dodatkowo poznalam tu swietnych ludzi, ale aktualnie wysokosc mojego wynagrodzenia nie pozwala na opłacenie najmu mieszkania i wszystkich opłat związanych z dojazdem do bazy. Gdyby nie wsparcie finansowe partnera nie utrzymałabym się sama. Okres letni wcale nie był tak intensywny jak oczekiwałam. Przez ten niecaly rok nie udalo mi się nic odlozyc, a oczekiwalam, że praca w sezonie będzie ciężka, ale opłacalna. Okazała sie tylko ciężka. Zarobki lekko powyżej najniższej krajowej to nie jest stawka o jakiej rozmawiałam na zeszłorocznej rekrutacji. Podsumowując jest to fajna praca dla studenta mieszkającego z rodzicami, który planuje sobie dorobić. Ale jeśli macie więcej zobowiązań to zarobki was nie zadowolą.
Witam co w sytuacji jeśli ktoś odpadł na ostatnim etapie. Byłam na rekrutacji 12.12 niestety stres zrobił swoje i na ostatniej mecie nie wykazałam się. Wiem że istnieje jeszcze aplikacja dla studentów a ja aplikowałam na umowę o pracę czy to są dwie inne rekrutacje? Czy jeśli wyślę CV na nowo będę mogła przyjść jeszcze w styczniu lub lutym na rekrutację tym razem na umowę dla studenta?
Rekrutacja na niskim poziomie. Poza tym, że kazali nam dojechać na drugi koniec Warszawy (niektórzy przyjeżdżali z innych miast) to jeszcze bez żadnego ładu i składu próbowali ogarnąć tych wszystkich zainteresowanych. Zgodzę się z przedmówcami: odpadały osoby, które dobrze się prezentowały i znały angielski. Chciałabym wiedzieć, na jakiej podstawie odbywa się selekcja. Ale teraz konkrety: 1. Dostajesz numerek i czekasz w pomieszczeniu z innymi podczas gdy 2 członków załogi próbuje przedstawić prezentacje na temat pracy 2. W czasie prezentacji ludzie są wyrywkowo brani na 60 s autoprezentacji w języku angielskim (idziesz do drugiego pomieszczenia i stoisz jak na kazaniu, włączany jest stoper) 3. Co 10 osób przekazują, kto przeszedł dalej, a kto może wrócić do domu 4. Scenki 5. Rozmowa indywidualna 6. Kolejne spotkanie z dyrektorką/przedstawienie oferty 7. Mierzenie, dokumenty Żadnego szacunku, ani jednego słowa wyjaśnienia. Na mojej rekrutacji byłam najstarsza z towarzystwa (26 lat), reszta od 18-24. Autoprezentacja dobrze przygotowana, strój również, uśmiech i pewność siebie w tym przypadku nie wystarczyły. Nie polecam.
Na jakiej podstawie dokonywana jest selekcja?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Czy jeżeli ktoś nie przejdzie pomyślnie rekrutacji jest szansa, żeby w przyszłości spróbować ponownie? Jest jakiś określony czas po którym można ponownie aplikować?
Dzień dobry, na wstępie bardzo nam przykro, że w tym sezonie nie spotkamy się w pracy. Mam natomiast nadzieję, że wiesz, nad którymi elementami powinieneś popracować. Rekrutacja w Enter Air na stanowisko Cabin Crew odbywa się raz do roku (w okresie październik-kwiecień). W związku z tym, negatywny wynik rekrutacji w tym okresie skutkuje możliwością aplikowania dopiero "za rok". W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do dyspozycji. Łączymy pozdrowienia!
Czy jeżeli nie przeszłem rekrutacji (rozmowy ) online jest jeszcze w przyszłości szansa aby zostać stweardem. Czemu tak dużo osób odpadło w krótkiej rekrutacji online ?
Zastanówcie się kilka razy zanim pójdziecie na rekrutację i postanowicie łatać dla tej linii. W firmie jest wiele praktyk, które nie powinny mieć miejsca i zastanawiam się jak to możliwe, że jeszcze nikt z pip’u lub innej instytucji się nie przyczepił. 1. Zatrudniają studentów, bo to tania siła robocza, dodatkowo nie muszą się martwić czy nie przekroczą limitów godzinowych w ciągu roku. Przez to jesteście wciskani na najgorsze loty, zmiany w grafiku są takie, że nie idzie nic zaplanować- np. Z kilku krótkich nocnych rejsów robi się tygodniowe tour de Pologne. Dodatkowo stawka za godzinę jest niższa niż oficjalna najniższa możliwa na UZ. 2. Co drugi lot zaczyna się lub kończy bezpłatnym przebazowaniem załogi busem lub pociągiem- czasem podróż busem jest dłuższa niż sam nalot. 3. Mogą wydzwonic was z dyżuru, a potem jak już dojedziecie na lotnisko powiedzieć, że jednak nie lecicie ???? 4. Nie dajcie nabrać się na bajki o niebotycznych utargach i prowizjach od sprzedaży- może kiedyś, może w Warszawie, ale na pewno nie na nocnych rejsach do Grecji. 5. Kwestia pobytów- jedni dostają w kółko mimo, że nie chcą i ciągle chcą się zamieniać, drudzy requestuja co miesiąc i jedyne co dostają to pobyt w Rzeszowie z bezpłatną podróżą busem. Także grafiki to loteria. Przy czym im więcej pobytów zagranicznych tym wyższa wypłata. Niektórzy szczęśliwcy nie mają ich wcale. 6. Crew control jak chce coś od Ciebie to jest super miłe, jak Ty coś chcesz- zapomnij, żeby cokolwiek poszło po Twojej myśli. Firma „idzie na rękę” i daje możliwość zgłoszenia UŻ- myślicie super, w nagłej sytuacji mogę liczyć na wyrozumiałość. Nic bardziej mylnego- „nagłe” przypadki trzeba zgłaszać z miesięcznym wyprzedzeniem, pogrzeb to niewystarczający powód do udzielenia uż, także dobrze zaplanujcie sobie kiedy będziecie mieć stłuczkę albo sąsiad zaleje wam mieszkanie. 7. Firma chętnie zatrudnia młodych naiwnych studentów, bo wie, że takimi łatwiej sterować- podpiszą i zgodzą się na wszystko, żeby tylko spełnić marzenie o lataniu. Są zaskoczeni gdy ktoś otwarcie się z nimi nie zgodzi/ coś zakwestionuje. Podsumowując- praca dla osób bez żadnych zobowiązań, dobra dla osób dopiero rozpoczynających karierę, którzy mogą wynieść kilka cennych lekcji, odnośnie stawiania granic i szacunku do samego siebie. Zarobki- zależy co komu wystarcza, natomiast przy tak nieregularnym trybie życia i byciem na każde wezwanie, moim zdaniem powinny być lepsze. Dużym plusem na pewno są pobyty w ciekawych miejscach, których jednak nie dane mi było doświadczyć i ludzie pracujący na pokładzie.
A czy możesz opowiedzieć jak wyglądała praca studentów jako stewardessa? tzn stawka na umowie, jaka umowa, gdzie baza, ile średnio student dostaje lotów i gdzie, jak wygląda rekrutacje dla studentów?
Większość opinii na temat rekrutacji jest od osób, które jej nie przeszły. Ciekawi mnie jak oceniają proces osoby, które zatrudniły się w firmie. Mógłby ktoś opisać, jakie są jego odczucia po rozpoczęciu pracy?
Dzień dobry, czy jeżeli firma nie jest zainteresowana kandydaturą na CC to jest wysyłany mail z odrzuceniem kandydatury?
@Pracodawca Dzień dobry, chciałabym się zapytać czy istnieją jakieś konkretne wymagania co do zdjęć całej sylwetki ( dress code, fryzura) Z góry dziękuję i pozdrawiam
Potwierdzam, rekrutacja jest bardzo źle przeprowadzona, nie dają szansy aby poznać człowieka. Rok temu 2023 odpadłam na II etapie, czyli scenkach sytuacyjnych. Dowiedziałam się o tym, gdy Pani z rekrutacji podała Pani Stewrdessię kartą z numerami kto przechodzi. Nie było na tej liście mojego numerka, poprostu miałąm wyjść... to się nazywa brak szacunku. Dużo osób przyjechało z całej Polski. Poczułam się wtedy jakbym dostała w twarz. Przyjechałam do nich z Wrocławia, rozumiem, że mogłam się nie spodobać, ale wypadało by chociaż podziękować za udział co kolwiek. W tym roku też byłam i ta sama sytuację odpadłam na ,,weryfikacji angielskiego'' gdzie mój poziom to B2. Ludzie siedzieli w komisji i się słowem nie odezwali. To nawet nie był dział H&R tylko ludzie z cabin crew. To nie byli odpowiedniego wykfalifikowani ludzie, poprostu dobierają pod siebie ludzi, ale przez 60 sekund nie da się poznać kandydata. Będę brała udział w innych liniach, tutaj edwidetnie jest brak szacunku dla człowieka, naprawdę szczeże odradzam
Brałaś udział w rekrutacji, na jakie stanowisko? Zastanawia mnie, jakie postawili główne kryteria, że nie przyjęli Cię do zespołu.
Mogliby bardziej weryfikować ludzi podczas rozmowy na teams a nie zapraszają tyle na rozmowę stacjonarna a potem ponad połowa odpada. Niech zaproszą do Warszawy tych co są bardziej pewni a nie wszystkich a potem ludzie odpadają po powiedzeniu "coś o sobie " w 60 sek. Niektórzy dojeżdżają na takie rozmowy z daleka albo tracą pieniądze na nocleg, żeby pobyć na dniu rekrutacyjnym 2 min
Brałam udział w rekrutacji 14.11 . Pierwsze co rzuca się w oczy to chaos w ciągu dnia rekrutacyjnego. W trakcie prezentacji o firmie ludzie wchodzą i wychodzą na 1 etap jakim jest autoprezentacja. Myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby najpierw przedstawienie pracy i firmy a następnie etapy rekrutacyjne. Moja rekrutacja zakończyła się po 40 sekundach autoprezentacji po angielsku, na tym etapie zostałam odrzucona. Nie nazwałabym tego rozmowa o pracę bo rekruterzy nie odezwali się do mnie ani słowem. Nie wiem jak na podstawie minutowego monologu można już odrzucić daną osobę. Jest to po pierwsze żadna weryfikacja językowa, bo każdy danej kwestii może się poprostu wyuczyć. Czuję duży niedosyt, bo nie miałam okazji się wykazać w inny sposób. Z tego co wiem w innych liniach jest to DZIEŃ rekrutacyjny składający się z wielu etapów jak np test języka, rozmowa z nativem, scenki, praca zespołowa, rozmowa indywidualna. Co ważne cała grupa bierze udział w całym dniu co daje już jakiś obraz danej osoby, rekruterzy widzą tą osobę w wielu sytuacjach, a nie podczas minuty prezentacji. Zostałam odrzucona bez słowa, bez jakiejkolwiek wskazówki. Firma zaprasza na kolejne rekrutacje, ale nie podaje powodu odmowy dalszej współpracy, więc w jaki sposób dana osoba ma się poprawić i wypaść lepiej, nie wiadomo co było powodem odmowy. Czy ogólna prezentacja, czy słaby poziom języka. Dodatkowo myślę że taki etap jak rozmowa po angielsku i scenki można by było wykonać online i w jakiś osób przesiać najlepszych. Jednak wiele osób przyjeżdżało po kilkaset kilometrów, tylko po to żeby nawet nie zostać poinformowanym na czym polegli. Jest to nie tylko opinia nie tylko moja, ale także wielu osób które towarzyszyły mi podczas dnia rekrutacyjnego.
Dzień dobry, czy wszystkie szkolenia odbywają się w Warszawie, nawet jeśli bazę mam w Gdańsku? Rozumiem, że szkolenie jest bezpłatne i trwa trzy tygodnie?
Mam wymagane wykształcenie kierunkowe, wszystkie wymagania spełniam, ale i tak mnie odrzucono, to kogo szukają na te stanowisko? Nie polecam.
Hej mam 28 lat jestem w trakcie studiów zaocznych i chciałabym aplikować do Pracy jako stewardessa mam tylko pytanie ponieważ mój poziom angielskiego jest dosyć niski nawet bym powiedziała że podstawowy,co powinnam powtórzyć aby mieć szansę na dostanie się do takiej pracy ? Czy w ogóle mam szanse ? Pozdrawiam
Była mowa w wątku o rozmowach rekrutacyjnych i że są specyficznie prowadzone. Czy możecie szerzej wyjaśnić - jak konkretnie wyglądają rozmowy dla potencjalnych pracowników?
Dzień Dobry Dlaczego tak dużo osób nie przechodzi rozmowy online, nikt z moich znajomych nie przeszedł. Pewnie liczy się wygląd tylko:()
Dziwni jacyś jesteście. Najpierw ktoś pisze że dyrektorka klnie i że padały seksistowskie teksty a jak ktoś zaproponował żeby to może gdzieś zgłosić to nieee bo i tak zostanie zamiecione pod dywan. Zakładając że to nie jest dęta sprawa to czy kiedykolwiek zdarzyło się to komuś zgłaszać (może nawet do prezesa) i został zignorowany?
Jak to wszyscy ? Trochę chyba generalizujesz. Nie wierzę że nie ma normalnych ogarniętych ludzi ?
Normalni nie są zauważani; góra stoi po stronie wyżej wymienionych osób i nic sobie z tego nie robi - wręcz popiera
Może po prostu zazdrościsz? Ludzie krzywo patrzą na tych co osiągają sukcesy. Nawet jak im się należą.
No to zgłoście to poza firmą, jest trend wśród kobiet, że rozliczają się z menedżerami tego pokroju, dlaczego nie mogą tak zrobić faceci? Bo rozumiem, że pani mówi tak do mężczyzn pracowników?
Pani w ciemnych włosach obcięta na boba beszczelna (usunięte przez administratora)i wcina się drugiej stuardessie w słowa. Mówi żeby być milszym a sama jest niemiła. I jeszcze z mina taka że by chciała człowieka zatłuc. Nie pasuje dla takiej osoby tak odpowiedzialne stanowisko jak nie ma podejścia do klienta.
Po jakim czasie można ponownie aplikować na stanowisko cabin crew po niepomyślnym przejściu rekrutacji stacjonarnej?
A czy można wcześniej, czy jest to zakaz i 6 miesięcy jest obowiązkową przerwą? Byłam na rekrutacji w maju, 6 miesięcy minie dopiero w listopadzie i nie wiem czy mogę brać udział w rekrutacji wcześniej, jeśli by taka się odbywała :)
Tylko co to za filozofia jeśli po prostu dadzą negatywny fb jak wyślesz papiery. A udało sie dostać teraz w maju jakaś konkretna odpowiedź z wyjaśnieniem co im sie nie spodobało ze nie przyjęli? Dobrze takie rzeczy jednak wiedzieć
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Enter Air Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Enter Air Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 285.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Enter Air Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 38, z czego 5 to opinie pozytywne, 27 to opinie negatywne, a 6 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Enter Air Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Enter Air Sp. z o.o. napisali 5 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.