Potwierdzam opinie innych użytkowników. Klient płaci Ci określoną kwotę brutto (od której musisz odprowadzić podatek) a oni i tak doliczą do Twojej brutto dodatkowo VAT 23%. Żeby zilustrować na niewielkiej kwocie: 50 zł zarobku brutto - 8.5 podatku=41.5 a oni naliczają do tego 23% od 50 -11,5. Czyli przy zarobku 50 zł oddajesz 20 zł marży i podatku (plus ZUS, przy tej kwocie pewnie ok. 7zł ale to zależy od wielu czynników). Ile zarobiłeś? 23 zł... a cała logistyka jest po Twojej stronie. I wszystko byłoby ok jakby Klienci zostawali z Tobą na kilka miesięcy bo opłaty mają jednorazowe (za równowartość jednego tygodnia + VAT). Ale ja się z takim przypadkiem nie spotkałam, pracując tam od roku. W internecie można znaleźć inne, znacznie korzystniejsze platformy.
@joanna dlaczego kradzież ?
Czy pracodawca Buki Sp. z o.o. motywuje w jakiś sposób swoich pracowników?
Zabierają pracownikom znaczną część ich dochodu (na stałym kliencie przez 2 pierwsze tygodnie się nie zarabia) a to raczej nie motywuje...
Polecam to samo napisać tutaj https://pl.trustpilot.com/review/buki.org.pl
@Olga Nie widzę żadnego związku tego wpisu z opinią o pracy w firmie a przecież po to stworzono to forum!
A, moim zdaniem, jej komentarz ma sporo wspólnego z samą pracą u nich. Bo podkreśla on fakt że tam się nie zarabia tylko dokłada do interesu a to jedna z najistotniejszych kwestii...
Firma pobiera absurdalnie wysokie prowizje. Zapłaciłam za 3 zajęcia z uczniem po czym po dwóch uczeń zrezygnował. Ostatecznie wygląda to tak, że zapłaciłam za czyjeś korepetycje z prawie 100zł nadwyżką. W dodatku nie da się dodzwonić do nikogo i nikt nie odpowiada na maile. Nie polecam szczególnie studentom którzy chcą zarobić w efekcie płacąc samemu z nadwyżką
To prawda ze jest ciężki kontakt z firmą?
Ja bym powiedziała, że kontakt z menadżerami i operatorami platformy w pewnym sesncie aż za dobry- minimum 3 e-maile dziennie, smsy i okazjonalne telefony (czasem od Pań, które dość kiepsko mówią po polsku) to norma. Chyba, że trzeba się do nich dodzwonić- powodzenia, można cały dzień próbować. Korepetytor wraz z pojawieniem się potencjalnego (potwierdzam: potencjalnego, a nie potwierdzonego) ogłoszenia, przejmuje na siebie całą logistykę w zarządzaniu konatkatmi z zainteresowanymi. Tak więc jeśli klient z jakichś powodów zmienia zdanie i nie jest zainteresowany usługami, to właśnie korepetytor musi się dodzwaniać, dopytywać a potem tłumaczyć przed menadżerami. Opłaty są faktycznie abosurdalnie wysokie- wartość tygodniowych zarobków plus 23% vat- łącznie może zatem przekraczać nawet 200 zł. Swoją drogą jak można płacić za równowartość kilku zajęć nie wiedząc nawet czy po pierwszych zostanie podjęta stała współpraca? Ostrzegam przed zakładaniem konta na tej platformie. Nawet usunięcie go okazuje się dość trudne- minęło 16 dni i nadal dostaję od nich e-maile i smsy.
Nie polecam, zgadzam się z pierwszą negatywną opinią. Kontakt z kierownikiem żaden, obecnie po zmianie regulaminu każą sobie płacić za dwie godziny korepetycji, nie patrząc że korepetycje mogły się nie odbyć lub klient je anulował. Zaraz po pierwszych zajęciach żądają zapłaty od korepetytora za dwa zajęcia z czego nie wiadomo czy drugie się odbędą. Do kosztów doliczają sobie jeszcze 23zł vat także słaby interes(usunięte przez administratora)
Co do tego obowiązku płacenia prowizji w przypadku rezygnacji klienta to muszę powiedzieć jak w moim przypadku zawsze to wyglądało. Chodzi o to że zawsze w takich sytuacjach zgłaszałem sprawę managerowi przez co udawało mi się zawsze anulować konieczność zapłacenia prowizji? Nigdy tak nie próbowałeś(aś)?
Jednak masz sporo racji w tym co napisałeś(aś). Bo choć można zgłosić taką sytuację managerowi aby anulował zgłoszenie i, co za tym idzie, konieczność zapłacenia za nie prowizji. Tylko że takie zgłoszenie trafia do zgłoszeń "straconych" na koncie danego korepetytora i to że nie z jego winy nie ma tutaj żadnego znaczenia. I zbyt dużo takich straconych zgłoszeń skutkuje blokadą na 2 tygodnie, następnie na miesiąc w przypadku braku poprawy, no i w końcu blokada na stałe (a nie na rok tak jak napisałeś(aś)). No bo włąśnie 4 dni temu zablokowali mi konto za zgłoszenia, które traciłem nie z własnej winy. Stąd wniosek, że jedynym sposobem na uniknięcie blokady jest płacenie prowizji nawet za te zgłoszenia, za które nic się nie zarobiło. Pazerne hieny i nic więcej...
To ja napiszę tak... Mam tam konto od ponad półtora roku. Na samym początku odpowiadała mi z nimi współpraca. Nawet byłem gotów wysilić się żeby płacić prowizję. Choć traciłem na tym to jednak uważałem że warto aby utrzymać z nimi współpracę i otrzymywać kolejne zgłoszenia. Jednak w tym roku zaczęli wprowadzać zmiany wysokościach prowizji w sposób niekorzystny dla korepetytorów. Bo na początku było tak że prowizja za stałych klientów była równa tygodniowemu zarobkowi za danego klienta natomiast w przypadku krótkiej współpracy (do 3 lekcji chyba) prowizja wynosiła 1/3 całkowitego zarobku za klienta. W lutym br jedna podnieśli tę prowizję o 23% VAT przez co musiałem też od klientów wyciągać na ten VAT (czyli 1-sza lekcja z danym klientem o 23% droższa) bo uważałem że to nie fair abym na tym jeszcze bardziej tracił. Niedługo później z kolei, nastąpiła kolejna zmiana w wysokości prowizji- polegała ona na tym że od tego momentu prowizja za stałego klienta nie może być niższa niż koszt 2 godzin korepetycji (nawet w przypadku 1 godziny korepetycji w tygodniu). Znalazłem, co prawda, sposób, aby i to obejść. Jednak na masa mnie już wkurza to się ostatnio dzieje.Chodzi o to że od 2 tygodni wyraziłem zainteresowanie kilkunastoma od nich zgłoszeniami (w tym też na lekcje online) i do tej pory wszystkich z nich odmówiono mi przydzielenia. Co prawda, otrzymywałem pewne wyjaśnienia na fb co do powodu nie przydzielenia mi ich, jednak teraz przypuszczam że to była zwykła ściema z ich strony. A, co więcej, zdecydowałem się przerzucić też na korepetycje online i kupiłem sobie w tym celu table graficzny, który wczoraj otrzymałem. Tak więc, w ramach podsumowania, powiem, że chyba jestem już na drodze do definitywnego zerwania z nimi współpracy. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam :)
Niestety, ale portal nie spełnia moich oczekiwań w żaden sposób jako korepetytor. Portal dostarcza wiele pustych ofert, a później karzą sobie płacić za niezrealizowane jeszcze zlecenie. Kontakt z managerem jest żaden + jeżeli pieniądze niezwłocznie nie są płacone, konto jest blokowane na rok. Chcą tylko zarabiać na korepetytorach, nie patrząc na stan faktyczny. Odradzam w pełni. Jedynie marnowanie czasu na portalu.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Buki Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Buki Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 3.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Buki Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 3, z czego 0 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!