ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Barbara

Były pracownik

21.03.2023 07:03

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Barbaraikona wywiad

Przez 38 lat pracowałam w Poczcie Polskiej. Moja kariera zakończyła się zwolnieniem, które nie było zależne ode mnie. Chciałabym opowiedzieć swoją historię i przestrzec inne osoby przed tym, jak mogą zostać oni potraktowani. Chciałabym przekazać innym pracownikom, by w pierwszej kolejności zawsze myśleli o sobie, swoim samopoczuciu i komforcie pracy, a nie o kurczowym trzymaniu się jednej firmy, mimo złego traktowania.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

Barbaraikona wywiad

Pracowałam jako kierownik zmiany, kontroler oraz pracownik zaplecza. Do moich obowiązków należało przygotowywanie wraz z pracownikami listów, które listonosze dostarczali w rejon.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

Barbaraikona wywiad

Nie, ze względu na specyfikę pracy.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

Barbaraikona wywiad

Powodem zakończenia pracy była moja choroba. Po długotrwałym zwolnieniu, półtora roku przed emeryturą, otrzymałam wypowiedzenie z pracy w trybie natychmiastowym, bez odprawy i innych dodatków.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

Barbaraikona wywiad

W firmie pracowałam 38 lat.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

Barbaraikona wywiad

Teraz na pewno nie. Uważam, że zostałam potraktowana bardzo źle. Przychodząc do pracy w Poczcie Polskiej i pracując przez pierwsze lata, miałam szacunek ze strony przełożonych. Atmosfera w pracy była lepsza, a dzięki temu każdy wypełniał swoje obowiązki w odpowiedni sposób. Teraz odczuwa się bardzo duży nacisk ze strony Dyrekcji na Naczelników, a to przekłada się na nacisk skierowany na pracowników. Panuje bardzo niemiła atmosfera. Można odczuć to, że pracownicy boją się tego, że ktoś doniesie na nich wyżej. Bardzo żałuję, że pracowałam w tym miejscu przez 38 lat. Mimo wierności jednej firmie zostałam potraktowana bardzo źle.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Barbaraikona wywiad

Z perspektywy 38 lat pracy w Poczcie Polskiej mogę powiedzieć, że w ostatnich latach zakres szkoleń został skrócony do minimum. Pracownicy nie mieli czasu na rozwijanie swoich umiejętności. Niestety nikt nam tego również nie proponował. Firma stawia nacisk na zwiększenie sprzedaży produktów oferowanych przy okienkach, a nie na podnoszenie jakości obsługi klientów.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

Barbaraikona wywiad

Ostatnio szkolenia polegały na douczaniu się pracy na komputerze. Jeżeli nie było na to czasu w godzinach pracy, to należało to niestety zrobić w domu.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

Barbaraikona wywiad

Negatywna atmosfera, tworzyła się głównie wtedy gdy brakowało ludzi do pracy. Dyrekcja nie reagowała na nasze prośby związane z uregulowaniem godzin pracy i zatrudnieniem większej liczby pracowników. W wyniku tego cały czas byliśmy przemęczeni. Przez ostatnie lata głównym problemem Poczty Polskiej stało się to, że brakuje obsady w oddziałach rejonowych. Związane jest to przede wszystkim z niską płacą. Wiele osób po krótkim czasie rezygnuje z pracy, ponieważ nie zarabia wystarczająco.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

Barbaraikona wywiad

Z mojej perspektywy mogę powiedzieć, że we wcześniejszych latach, pomimo tego, że pracy było zdecydowanie więcej, to atmosfera była o wiele przyjemniejsza. Dawniej pocztą kierowały doświadczone osoby, które znały branżę od podszewki i którym zależało na rozwoju firmy i pracowników. Teraz to się zmieniło. Kierownicze stanowiska obejmują osoby, które nie mają pojęcia o codziennej pracy za okienkiem oraz pracy listonosza. Dodatkowo firma stawia zbyt duży nacisk na konieczność sprzedawania produktów przy okienku.



Poczta Polska S.A.
1.5/5 Na podstawie 898 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Poczta Polska S.A.