Opinie o PKP Intercity S.A.
Zastanawiam się nad pracą w IC. Ja maszynista z 10 letnim stażem ezt/szt. Dajcie znać jakby to mogło wyglądać z moim miejscem zamieszkania: centralne pomorze po 150km do Szczecina,Poznania, Gdańska, Bydgoszczy. Są szanse na jakieś dowozy autem? Albo gdzie są miejsca pracy w okolicach Szczecinka
Przede wszystkim kolego, będzie to wyglądało tak, że skoro nie jesteś na dzień dobry w ZZM, ani koleżką planisty, nie jeździsz na ryby, grzyby, ani nie grasz w piłkę nożną rok w rok w Iławie to będziesz robił same najgorsze obiegi których nikt nie chce robić. Będziesz miał dowóz, ale rzeczonym EN57 i pasażer pieszo. Będziesz świadkiem jak Twoi koledzy będą dostawali najlepsze pociągi i będą Cię sprzedawali pracodawcy za coś czego nie zrobiłeś, albo za to że zrobiłeś to samo co oni, ale im wolno a Tobie nie.
Konkrety. W którym zakładzie/sekcji kolesiostwo jest? I tym że będę jeździł "gorsze" pociągi to mnie nie wystraszysz bo obecnie robię tylko 50h na pociągach. Reszta to manewry, próby, tankowania i inne wymysły dyspozytorów. Jakie zarobki? Jakie miejsce pracy? Kiedy grafik dostajecie?
A wiesz jak tam obecnie wygląda z grafikami? O której zaczynają/kończą służby?
Teraz maja w Bialogardzie 5 sluzb,2 dniowki,2 popoludnia do nocy i 1 nocke.Zaczynaja wi koncza w Bialogardzie.Szalu nie ma,kazda sluzba to troche jazdy troche pasazera,ale oni tam dramatycznie potrzebuja ludzi,wiec probowac mzoesz.Na pewno nie musisz byc krewniakiem kogos waznego,to nie Olszynka by na siebie donosili.Ale autem do pracy nie woza,takie rzeczy tylko u prywaciarza.Lotos szukal ale nie polecam,towarowe robota na telefon zero planu zero zycia.
Bzdury piszesz bo w Lotosie to się akurat pracuje na grafik dzień/noc/dwa dni wolnego albo 2 dniówki/2 wolnego/2 nocki w zależności od oddziału. Nie wiem jak możesz komuś coś polecać albo nie skoro (usunięte przez administratora) wiesz na ten temat
Witam czy ktoś z aplikujących na stanowisko maszynisty (Wyłącznie świadectwo) Z Wrocławia dostał jakieś info odnośnie rozmowy?
Już były? Pewnie nie wiadomo ile osób wzięło w nich udział ale mimo wszystko w jaki sposób były docelowo przeprowadzone? Znacie szczegóły? Jak się do nich przygotować?
Dzień dobry. Jestem w trakcie szkolenia na świadectwo maszynisty na etapie tzw jazd pod nadzorem. Jako ostatnia grupa która miała 500 h obserwatora i całe szkolenie " po staremu ". Teraz słyszę, że nie wyrobimy się do końca roku więc egzamin będzie w utk. Tak nie powinno być i powinno się zrobić wyjątek na tej ostatniej grupy która stoi w rozkroku. Proszę o informację od innych szkolonych czy mają jakieś info. Nie będzie to uczciwe ze strony IC.
Bardzo dobrze, że będziecie zdawać w utk. Koniec robienia egzaminów po znajomości. Potem przy zdarzeniach to wszystko wychodzi.
Czy rozmowy w Łodzi na maszynistę miały już miejsce czy dalej czekać na kontakt ze strony PKP?
Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.
Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Byłem na rozmowie na rewidenta (22 lata pracy na kolei) zaoferowano mi mniej niż najniższa krajowa. Wstałem i wyszedłem...
Witam czy ktoś z aplikujących na stanowisko maszynisty (licencja+świadectwo) Kraków woj.malopolskie dostał już odpowiedź w sprawie rozmowy?
Zadowolona obiecankami na rozmowie rekrutacyjnej przyszłam! I oto z 3 miesięcy kursu na konduktora było 6 tygodni, zakres materiału jak nie na konduktora a 5 innych członków tego korpusu. Mam na myśli, z zakresu wagonow i ruchu musimy wiedzieć tyle ile rewident taboru, dyżurny ruchu czy ustawiacz- śmieszne. Olewanie na każdym kroku kursanta, czy to noclegi dla osob przyjezdnych na kurs, czy tez po prostu z niewiedzy i szybkiego naganiania kursem. Błedy przy zadaniach były wyśmiewane. Ale to można sie rozpisywać na kilkanaście stron. Egzaminy na konduktora- kto dobrze trafił i miał super komisje zdał z palcem w (usunięte przez administratora) kto miał mniej szczęścia (usunięte przez administratora) się z tym wszystkim ponad miesiąc czasu!! Oczywiście, zeby to takie proste nie było trzeba oddawać pieniądze za lojalkę, za kurs na którym mieliśmy sie (usunięte przez administratora) wie czego nauczyć a wyszło zupełnie inaczej, prawie 5 tysięcy złotych za kpienie z kursantów, ciagle niezadowolenie? No way. Z całego serca nie polecam tej firmy jako pracodawcy. Uciekajcie, nie dziwie sie juz opiniom ludzi uciekającym stad, a przede wszystkim maszynistom. DRAMAT.
Oczywiście że tak nie jest, pracuje od ponad roku i jestem bardzo zadowolony z pracy, kurs i egzamin bardzo prosty, tylko trzeba trochę włożyć w naukę więcej czasu.
Wiadomo, że bez nauki nie zda się egzaminu. A możesz dokładnie napisać jak taki kurs wygląda? Ja się dopiero tym zaczynam interesować. Ile on w końcu trwa - 6 tygodni jak ktoś napisał czy 3 miesiące? Rozumiem, że po zdaniu egzaminu jest gwarancja pracy, tak?
Czy ktos jest zorientowany kiedy moze sie zaczac kurs na swiadectwo maszynisty w pkp intercity w warszawie. A moze gdzieś indziej byłbym wdzieczny
Czy zarobki konduktora z dwoma dws/ami wynoszą ponad 5 tys na rękę ?
Witam, Jaki dres Code obowiązuje w biurze w Warszawie?
Widzę, że zaczynasz od podstaw, a co dalej? jakaś koszula będzie potrzebna, czarne spodnie i tak dalej czy może jednak luźniej się chodzi?
udało mi się znaleźć na stronie firmy ofertę pracy na stanowisko Specjalisty/ki ds. Zamówień Publicznych. zwróciłam uwagę na liczne benefity, które zostały tutaj wymienione, a szczególnie na jeden. pracodawca oferuje zniżki na przejazdy kolejowe. ile % zniżki obowiązuje takiego pracownika ? niestety w ogłoszeniu nie ma żadnej informacji dotyczącej zarobków, a jednak to bardzo mnie interesuje... wiecie w jakich granicach można otrzymać wynagrodzenie na tej posadzie? będę wdzięczna za każdą informację .
No zapewne na legitymację kolejową, 99%. Na zwykłe pośpiechy TLK i IC to zapłacisz 7.50zł a na EIC i EIP 24zł. I ceny są stałe, niezależne od relacji.
Przed zatrudnieniem się w tej firmie często przeglądałem opinie o niej, myślałem że jest tutaj aż tak źle jak wiele osób to przedstawia, zacząłem pracę, jestem w tej spółce już dłuższy czas i jestem bardzo zadowolony, nie ma tutaj takich negatywnych rzeczy jakie pojawiały się w części komentarzy. Jedyne z czym się spotkałem czego osobiście nienawidzę, to pracownicy wiecznie narzekający i młodzi, którym się nie chce pracować i są leniwi, nieodpowiedzialni i mają wszystko w D (nie mówiąc o wszystkich oczywiście) oraz brak szacunku do pracy. Praca sama w sobie jest świetna i na ten moment nie wyobrażam sobie pracować w innym miejscu. Możliwe że te opinie negatywne to też kwestia zakładu, jednak w moim zakładzie jest wszystko w porządku, na każdą służbę aż chce mi się iść.
Ile może zarobić rewident? Tak się zastanawiam czy złożyć papiery.
Chciałem aplikować na ,, Rzemieślnika " ale przypomniało mi się że raz już składałem aplikacje do tej spółki kolejowej na inne stanowisko i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi . Więc myślę że aplikowanie w moim przypadku tym razem na stanowisko ,,Rzemieślnika " będzie również bez odpowiedzi . Zresztą sami napisali że skontaktują się tylko z wybranymi kandydatami więc to świadczy że kandydatów mają zawsze dużo bez względu na stanowisko więc , odpuściłem . P.S. w ofercie pracy napisali miejsce pracy Poznań ale w którym miejscu? Dworzec PKP ? Czy zapomniana bocznica? A może hale ,, Cegielskiego" tego nie sprecyzowali . Nie napisali jaki system pracy obowiązuje na tym stanowisku od Pn do Pt w godzinach od 6 do 14 czy 7 do 15 ? Czy może system 4 brygadowy ? Nic napisali ja jako kandydat skąd mam wiedzieć od znajomego, który tam akurat nie pracuje? Ja w aplikacji muszę wykazać wiele interesujących dla nich danych a oni po łebkach ogłoszenie dali tak by im nie zależało. Jeśli ktoś chętny będzie na stanowisko ,,Rzemieślnika " taboru w Poznaniu to wyciągnijcie wnioski z mojej opinii i ich ogłoszenia. Lepiej odrzucać oferty z brakującymi istotnymi informacjami na temat specyfikacji pracy i danego stanowiska bo można naprawdę wdepnąć ... .
Widocznie ostatnie rekrutacje z innych firm w mojej karierze wyglądały inaczej . Każdy ma prawo rekrutować jak mu się podoba . W sumie też mam wybór :).
Jeszcze jedną rzecz dopisze i nie ciągne dalej już tego tematu. Rekrutacja rekrutacją ale dane w ofercie pracy dotyczące systemu pracy i miejscu pracy ( nie chodzi o miasto ) powinno być podane szczegółowo, ponieważ ja jako ,, kandydat na pracownika" chce wiedzieć czy jestem wstanie dojechać do miejsca pracy - nie każdy ma prawo jazdy i samochód .
Czy jeśli się zrezygnuje ze świadectwa maszynisty, to trzeba płacić za odpracowane miesiące? To jest szopę, kurs teoretyczny, jazdy za obserwatora? Czy tylko za licencję?
Szkolenie masz podzielone na trzy czesci i splacasz kwote w zaleznosci od tego ile ich ukonczyles.
Jakie narzędzia pracy zapewnia PKP Intercity S.A.? Można liczyć na służbowe auto? Czy można z niego korzystać również poza godzinami pracy?
Tablet o wadze bojowej z ramką przeciwpancerną, z zainstalowaną wadliwą Teczką Maszynisty/Konduktora. Do tego plik papierowych wykazów pracy oraz kwadrat. Powyższych możesz używać w czasie wolnym, a wykazy to nawet będziesz zmuszony w tym czasie uzupełniać.
zapewniają służbowy pociąg, ale tory pod mieszkanie musisz doprowadzić we własnym zakresie. jeśli mieszkasz w pobliżu jakiejś linii to dosyć łatwo się podpiąć tylko musisz wcześniej uzyskać zgodę w PKP PLK, jak pokażesz zaświadczenie o przyjęciu do IC to taka zgoda to formalność
Witam chciałbym się dowiedzieć jak wygląda praca elektromontera icc Olsztyn naprawa taboru
@pkp Intercity to spółka, która dzieli się na zakłady i centrale, jest 5 pracodawców. Można zatem wypowiadac się o Spółce w ogóle ale też wyłącznie i zakładzie. Ja pracuje w zakładzie południowym z siedzibą w Krakowie i nie jestem zadowolony. Nie narzekam na obowiązki i wynagrodzenie bo to jest ok ale ja iczekuje czegoś więcej, normalnej atmosfery w pracy i uczciwości. Patrząc na Waldemara niestety jestem rozczarowany (bo miałem nadzieję jak został zatrudniony). Dostrzegam powiązania z zz S, jednocześnie widzę jaki to (delikatnie mówiąc) niekompetentny człowiek. Generalnie wodze go jako zakompleksionego malego chłopca, który byc moze ujął niektorych przez to że orze i realizuje cele. Na tej podstawie oceniam pkp Intercity w ogóle, bo jeśli dopuszczają takich chłopców do zarządzania to cóż świadczy też o całej firmie, o zarządzie. Nieuczciwe decyzje, brak merytorycznej rozmowy, opryskliwość, to moim zdaniem cechuje Waldemara, kto4y jest przedstawicielem pracodawcy.
Tyle wiesz o dyrektorze, jego pracy, stosunku do związków zawodowych co Ci koledzy na szlugu powiedzieli. I weź proszę zmień Nick jak piszesz w swoim imieniu, bo jeszcze ci z FPL, HSL i SKPL pomyślą, że zmądrzałem i nabrałem odwagi, a to jest dla mnie najwieksza potwarz
Nie wiem kim jesteś @Krakus, ale po Twoich wypowiedziach podejrzewam, że związkowcem, który albo jest zamydlony spotkaniami i słodką gadką kolegów, albo próbujesz silnie zakłamać rzeczywistość. Jeździliśmy z Wami na zapoznania i żaden z maszynistów nie powiedział na ZZty dobrego słowa, co więcej - 99% jest tylko dla "ubezpieczenia i dupochronu", który w sumie i tak nie wiadomo czy zadziała. Obrażacie inne firmy, bo tak jest prościej, a sami nie macie nic do zaoferowania. Nowe strony, komunikacja, statystyki to jakiś śmiech dla zztow przyzakładowych. Nie słyszałem żadnego dobrego słowa na Wasz temat przez tyle jazd.. co więcej, nawet u nas nie ma już podziałów na młodszych i starszych, czy jak to słodki nazywacie - ścieżka kariery. Tego typu wymysłami tylko potwierdzacie, że lubicie ciepłe stołki w biurach zztow i pendo do warszawki.
Jestem zatrudniony na stanowisku maszynisty, ale z przyczyn zdrowotnych muszę zmienić stanowisku czy jest szansa na zostania konduktorem ktos coś słyszał ?? Dzięki za opinie
Wszystko zależy jakie masz te problemy zdrowotne, jeżeli nie przeszkodzą ci one przejść badań na konduktora myślę, że bezproblemu możesz zmienić stanowisko.
Jakie trasy są maszynistów w Intercity Łódź , chodzi z skąd dokąd ?.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 733.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 261, z czego 38 to opinie pozytywne, 88 to opinie negatywne, a 135 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?
Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.