PKP Intercity S.A.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o PKP Intercity S.A.

Darek
Kandydat
 Pytanie

Zastanawiam się nad pracą w IC. Ja maszynista z 10 letnim stażem ezt/szt. Dajcie znać jakby to mogło wyglądać z moim miejscem zamieszkania: centralne pomorze po 150km do Szczecina,Poznania, Gdańska, Bydgoszczy. Są szanse na jakieś dowozy autem? Albo gdzie są miejsca pracy w okolicach Szczecinka

Marjan
Pracownik
@Darek

Przede wszystkim kolego, będzie to wyglądało tak, że skoro nie jesteś na dzień dobry w ZZM, ani koleżką planisty, nie jeździsz na ryby, grzyby, ani nie grasz w piłkę nożną rok w rok w Iławie to będziesz robił same najgorsze obiegi których nikt nie chce robić. Będziesz miał dowóz, ale rzeczonym EN57 i pasażer pieszo. Będziesz świadkiem jak Twoi koledzy będą dostawali najlepsze pociągi i będą Cię sprzedawali pracodawcy za coś czego nie zrobiłeś, albo za to że zrobiłeś to samo co oni, ale im wolno a Tobie nie.

1
Darek
Kandydat
 Pytanie
@Marjan

Konkrety. W którym zakładzie/sekcji kolesiostwo jest? I tym że będę jeździł "gorsze" pociągi to mnie nie wystraszysz bo obecnie robię tylko 50h na pociągach. Reszta to manewry, próby, tankowania i inne wymysły dyspozytorów. Jakie zarobki? Jakie miejsce pracy? Kiedy grafik dostajecie?

Darek
Kandydat
 Pytanie

A wiesz jak tam obecnie wygląda z grafikami? O której zaczynają/kończą służby?

Krzys
Pracownik
@Darek

Teraz maja w Bialogardzie 5 sluzb,2 dniowki,2 popoludnia do nocy i 1 nocke.Zaczynaja wi koncza w Bialogardzie.Szalu nie ma,kazda sluzba to troche jazdy troche pasazera,ale oni tam dramatycznie potrzebuja ludzi,wiec probowac mzoesz.Na pewno nie musisz byc krewniakiem kogos waznego,to nie Olszynka by na siebie donosili.Ale autem do pracy nie woza,takie rzeczy tylko u prywaciarza.Lotos szukal ale nie polecam,towarowe robota na telefon zero planu zero zycia.

3
RTS1910
Inne
@Krzys

Bzdury piszesz bo w Lotosie to się akurat pracuje na grafik dzień/noc/dwa dni wolnego albo 2 dniówki/2 wolnego/2 nocki w zależności od oddziału. Nie wiem jak możesz komuś coś polecać albo nie skoro (usunięte przez administratora) wiesz na ten temat

Mat3k
Kandydat
 Pytanie

Witam czy ktoś z aplikujących na stanowisko maszynisty (Wyłącznie świadectwo) Z Wrocławia dostał jakieś info odnośnie rozmowy?

anonim
Inne
 Pytanie

Już były? Pewnie nie wiadomo ile osób wzięło w nich udział ale mimo wszystko w jaki sposób były docelowo przeprowadzone? Znacie szczegóły? Jak się do nich przygotować?

Stażysta
Pracownik

Dzień dobry. Jestem w trakcie szkolenia na świadectwo maszynisty na etapie tzw jazd pod nadzorem. Jako ostatnia grupa która miała 500 h obserwatora i całe szkolenie " po staremu ". Teraz słyszę, że nie wyrobimy się do końca roku więc egzamin będzie w utk. Tak nie powinno być i powinno się zrobić wyjątek na tej ostatniej grupy która stoi w rozkroku. Proszę o informację od innych szkolonych czy mają jakieś info. Nie będzie to uczciwe ze strony IC.

filio
Pracownik
@Stażysta

Bardzo dobrze, że będziecie zdawać w utk. Koniec robienia egzaminów po znajomości. Potem przy zdarzeniach to wszystko wychodzi.

pasazerski
Kandydat
 Pytanie

Czy rozmowy w Łodzi na maszynistę miały już miejsce czy dalej czekać na kontakt ze strony PKP?

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.

Pytania

Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Kędzior
Kandydat

Byłem na rozmowie na rewidenta (22 lata pracy na kolei) zaoferowano mi mniej niż najniższa krajowa. Wstałem i wyszedłem...

@kok
Kandydat
 Pytanie

Witam czy ktoś z aplikujących na stanowisko maszynisty (licencja+świadectwo) Kraków woj.malopolskie dostał już odpowiedź w sprawie rozmowy?

Jazda bez oporów
Pracownik
@@kok

tak, ja dostałem 2 lata temu... i dziś jestem szczęśliwym maszynistą

Mosiamosia
Pracownik
 Pytanie

Zadowolona obiecankami na rozmowie rekrutacyjnej przyszłam! I oto z 3 miesięcy kursu na konduktora było 6 tygodni, zakres materiału jak nie na konduktora a 5 innych członków tego korpusu. Mam na myśli, z zakresu wagonow i ruchu musimy wiedzieć tyle ile rewident taboru, dyżurny ruchu czy ustawiacz- śmieszne. Olewanie na każdym kroku kursanta, czy to noclegi dla osob przyjezdnych na kurs, czy tez po prostu z niewiedzy i szybkiego naganiania kursem. Błedy przy zadaniach były wyśmiewane. Ale to można sie rozpisywać na kilkanaście stron. Egzaminy na konduktora- kto dobrze trafił i miał super komisje zdał z palcem w (usunięte przez administratora) kto miał mniej szczęścia (usunięte przez administratora) się z tym wszystkim ponad miesiąc czasu!! Oczywiście, zeby to takie proste nie było trzeba oddawać pieniądze za lojalkę, za kurs na którym mieliśmy sie (usunięte przez administratora) wie czego nauczyć a wyszło zupełnie inaczej, prawie 5 tysięcy złotych za kpienie z kursantów, ciagle niezadowolenie? No way. Z całego serca nie polecam tej firmy jako pracodawcy. Uciekajcie, nie dziwie sie juz opiniom ludzi uciekającym stad, a przede wszystkim maszynistom. DRAMAT.

1
Anonim
Pracownik
@Mosiamosia

Oczywiście że tak nie jest, pracuje od ponad roku i jestem bardzo zadowolony z pracy, kurs i egzamin bardzo prosty, tylko trzeba trochę włożyć w naukę więcej czasu.

anonim
Kandydat
@Anonim

Wiadomo, że bez nauki nie zda się egzaminu. A możesz dokładnie napisać jak taki kurs wygląda? Ja się dopiero tym zaczynam interesować. Ile on w końcu trwa - 6 tygodni jak ktoś napisał czy 3 miesiące? Rozumiem, że po zdaniu egzaminu jest gwarancja pracy, tak?

Arczi
Kandydat

Czy ktos jest zorientowany kiedy moze sie zaczac kurs na swiadectwo maszynisty w pkp intercity w warszawie. A moze gdzieś indziej byłbym wdzieczny

Nnn
Pracownik
 Pytanie

Czy zarobki konduktora z dwoma dws/ami wynoszą ponad 5 tys na rękę ?

1
Konduktor
Pracownik
@Nnn

Zależy czy płacisz podatek, jeśli nie to nawet bez dwsa wyciągniesz ponad 5 tys na rękę

@lalu
Kandydat
 Pytanie

Witam, Jaki dres Code obowiązuje w biurze w Warszawie?

anonim
Kandydat

Widzę, że zaczynasz od podstaw, a co dalej? jakaś koszula będzie potrzebna, czarne spodnie i tak dalej czy może jednak luźniej się chodzi?

Justyna
Kandydat

udało mi się znaleźć na stronie firmy ofertę pracy na stanowisko Specjalisty/ki ds. Zamówień Publicznych. zwróciłam uwagę na liczne benefity, które zostały tutaj wymienione, a szczególnie na jeden. pracodawca oferuje zniżki na przejazdy kolejowe. ile % zniżki obowiązuje takiego pracownika ? niestety w ogłoszeniu nie ma żadnej informacji dotyczącej zarobków, a jednak to bardzo mnie interesuje... wiecie w jakich granicach można otrzymać wynagrodzenie na tej posadzie? będę wdzięczna za każdą informację .

1
ŁowcaPromo
Inne
@Justyna

No zapewne na legitymację kolejową, 99%. Na zwykłe pośpiechy TLK i IC to zapłacisz 7.50zł a na EIC i EIP 24zł. I ceny są stałe, niezależne od relacji.

Konduktor
Pracownik

Przed zatrudnieniem się w tej firmie często przeglądałem opinie o niej, myślałem że jest tutaj aż tak źle jak wiele osób to przedstawia, zacząłem pracę, jestem w tej spółce już dłuższy czas i jestem bardzo zadowolony, nie ma tutaj takich negatywnych rzeczy jakie pojawiały się w części komentarzy. Jedyne z czym się spotkałem czego osobiście nienawidzę, to pracownicy wiecznie narzekający i młodzi, którym się nie chce pracować i są leniwi, nieodpowiedzialni i mają wszystko w D (nie mówiąc o wszystkich oczywiście) oraz brak szacunku do pracy. Praca sama w sobie jest świetna i na ten moment nie wyobrażam sobie pracować w innym miejscu. Możliwe że te opinie negatywne to też kwestia zakładu, jednak w moim zakładzie jest wszystko w porządku, na każdą służbę aż chce mi się iść.

Chętny
Inne
 Pytanie

Ile może zarobić rewident? Tak się zastanawiam czy złożyć papiery.

DT oferty pracy
Kandydat
 Pytanie

Chciałem aplikować na ,, Rzemieślnika " ale przypomniało mi się że raz już składałem aplikacje do tej spółki kolejowej na inne stanowisko i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi . Więc myślę że aplikowanie w moim przypadku tym razem na stanowisko ,,Rzemieślnika " będzie również bez odpowiedzi . Zresztą sami napisali że skontaktują się tylko z wybranymi kandydatami więc to świadczy że kandydatów mają zawsze dużo bez względu na stanowisko więc , odpuściłem . P.S. w ofercie pracy napisali miejsce pracy Poznań ale w którym miejscu? Dworzec PKP ? Czy zapomniana bocznica? A może hale ,, Cegielskiego" tego nie sprecyzowali . Nie napisali jaki system pracy obowiązuje na tym stanowisku od Pn do Pt w godzinach od 6 do 14 czy 7 do 15 ? Czy może system 4 brygadowy ? Nic napisali ja jako kandydat skąd mam wiedzieć od znajomego, który tam akurat nie pracuje? Ja w aplikacji muszę wykazać wiele interesujących dla nich danych a oni po łebkach ogłoszenie dali tak by im nie zależało. Jeśli ktoś chętny będzie na stanowisko ,,Rzemieślnika " taboru w Poznaniu to wyciągnijcie wnioski z mojej opinii i ich ogłoszenia. Lepiej odrzucać oferty z brakującymi istotnymi informacjami na temat specyfikacji pracy i danego stanowiska bo można naprawdę wdepnąć ... .

1
DT oferty pracy
Kandydat

Widocznie ostatnie rekrutacje z innych firm w mojej karierze wyglądały inaczej . Każdy ma prawo rekrutować jak mu się podoba . W sumie też mam wybór :).

DT oferty pracy
Kandydat

Jeszcze jedną rzecz dopisze i nie ciągne dalej już tego tematu. Rekrutacja rekrutacją ale dane w ofercie pracy dotyczące systemu pracy i miejscu pracy ( nie chodzi o miasto ) powinno być podane szczegółowo, ponieważ ja jako ,, kandydat na pracownika" chce wiedzieć czy jestem wstanie dojechać do miejsca pracy - nie każdy ma prawo jazdy i samochód .

Lilo
Pracownik
 Pytanie

Czy jeśli się zrezygnuje ze świadectwa maszynisty, to trzeba płacić za odpracowane miesiące? To jest szopę, kurs teoretyczny, jazdy za obserwatora? Czy tylko za licencję?

Papież na torach
Inne
@Lilo

Szkolenie masz podzielone na trzy czesci i splacasz kwote w zaleznosci od tego ile ich ukonczyles.

Pytanie
Inne
 Pytanie

Jakie narzędzia pracy zapewnia PKP Intercity S.A.? Można liczyć na służbowe auto? Czy można z niego korzystać również poza godzinami pracy?

MI Spejson
Pracownik
@Pytanie

Tablet o wadze bojowej z ramką przeciwpancerną, z zainstalowaną wadliwą Teczką Maszynisty/Konduktora. Do tego plik papierowych wykazów pracy oraz kwadrat. Powyższych możesz używać w czasie wolnym, a wykazy to nawet będziesz zmuszony w tym czasie uzupełniać.

fiftysix
Pracownik
@Pytanie

zapewniają służbowy pociąg, ale tory pod mieszkanie musisz doprowadzić we własnym zakresie. jeśli mieszkasz w pobliżu jakiejś linii to dosyć łatwo się podpiąć tylko musisz wcześniej uzyskać zgodę w PKP PLK, jak pokażesz zaświadczenie o przyjęciu do IC to taka zgoda to formalność

Kuba
Kandydat
 Pytanie

Witam chciałbym się dowiedzieć jak wygląda praca elektromontera icc Olsztyn naprawa taboru

Krakus
Pracownik

@pkp Intercity to spółka, która dzieli się na zakłady i centrale, jest 5 pracodawców. Można zatem wypowiadac się o Spółce w ogóle ale też wyłącznie i zakładzie. Ja pracuje w zakładzie południowym z siedzibą w Krakowie i nie jestem zadowolony. Nie narzekam na obowiązki i wynagrodzenie bo to jest ok ale ja iczekuje czegoś więcej, normalnej atmosfery w pracy i uczciwości. Patrząc na Waldemara niestety jestem rozczarowany (bo miałem nadzieję jak został zatrudniony). Dostrzegam powiązania z zz S, jednocześnie widzę jaki to (delikatnie mówiąc) niekompetentny człowiek. Generalnie wodze go jako zakompleksionego malego chłopca, który byc moze ujął niektorych przez to że orze i realizuje cele. Na tej podstawie oceniam pkp Intercity w ogóle, bo jeśli dopuszczają takich chłopców do zarządzania to cóż świadczy też o całej firmie, o zarządzie. Nieuczciwe decyzje, brak merytorycznej rozmowy, opryskliwość, to moim zdaniem cechuje Waldemara, kto4y jest przedstawicielem pracodawcy.

Krakus
Pracownik
@Krakus

Tyle wiesz o dyrektorze, jego pracy, stosunku do związków zawodowych co Ci koledzy na szlugu powiedzieli. I weź proszę zmień Nick jak piszesz w swoim imieniu, bo jeszcze ci z FPL, HSL i SKPL pomyślą, że zmądrzałem i nabrałem odwagi, a to jest dla mnie najwieksza potwarz

3
PKPC
Inne
@Krakus

Nie wiem kim jesteś @Krakus, ale po Twoich wypowiedziach podejrzewam, że związkowcem, który albo jest zamydlony spotkaniami i słodką gadką kolegów, albo próbujesz silnie zakłamać rzeczywistość. Jeździliśmy z Wami na zapoznania i żaden z maszynistów nie powiedział na ZZty dobrego słowa, co więcej - 99% jest tylko dla "ubezpieczenia i dupochronu", który w sumie i tak nie wiadomo czy zadziała. Obrażacie inne firmy, bo tak jest prościej, a sami nie macie nic do zaoferowania. Nowe strony, komunikacja, statystyki to jakiś śmiech dla zztow przyzakładowych. Nie słyszałem żadnego dobrego słowa na Wasz temat przez tyle jazd.. co więcej, nawet u nas nie ma już podziałów na młodszych i starszych, czy jak to słodki nazywacie - ścieżka kariery. Tego typu wymysłami tylko potwierdzacie, że lubicie ciepłe stołki w biurach zztow i pendo do warszawki.

Maszynista
Pracownik
 Pytanie

Jestem zatrudniony na stanowisku maszynisty, ale z przyczyn zdrowotnych muszę zmienić stanowisku czy jest szansa na zostania konduktorem ktos coś słyszał ?? Dzięki za opinie

Ebe ebe
Pracownik
@Maszynista

Wszystko zależy jakie masz te problemy zdrowotne, jeżeli nie przeszkodzą ci one przejść badań na konduktora myślę, że bezproblemu możesz zmienić stanowisko.

Dan
Kandydat
 Pytanie

Jakie trasy są maszynistów w Intercity Łódź , chodzi z skąd dokąd ?.

Zostaw merytoryczną opinię o PKP Intercity S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 733.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 261, z czego 38 to opinie pozytywne, 88 to opinie negatywne, a 135 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?

    Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

PKP Intercity S.A.
Przejdź do nowych opinii