Wywiady DMTECH GMBH Sp. z o.o. (oddział w Polsce)
Wywiad udzielony przez użytkownika Stephan Seitz
Pracownik firmy - dyrektor zarządzający dmTECH Polska i dyrektor departamentu Customer Technology dmTECH
Czym zajmuje się dmTECH?
Firma jest spółką technologiczną, należącą do dm drogerie markt – jednej z największych sieci drogerii w Europie. Każdego dnia ponad 1 200 pracowników dmTECH tworzy, utrzymuje i rozwija rozwiązania technologiczne, które wspierają klientów, partnerów biznesowych i pracowników w 14 krajach Europy. Odpowiadamy za wszystko, co związane z technologiami i transformacją cyfrową w grupie dm.
Jak wyglądały początki firmy?
Drogerie dm działają na rynku od ponad 50 lat. W 2023 roku obchodziliśmy jubileusz powstania pierwszego sklepu w niemieckiej miejscowości Karlsruhe. Filiadata dmTECH powstała w 1988 roku, aby wspierać technologicznie potrzeby drogerii dm. Od kilku lat działamy jako dmTECH, aby jeszcze bardziej podkreślić naszą rolę w całej grupie dm. Polska jest wyjątkowym krajem na mapie grupy dm. Podobnie jak w Niemczech działa tu nasza spółka drogeryjna dm ze sklepami tradycyjnymi, sklepem online oraz aplikacją Mój dm. Od 1 października 2023 roku działa tu także pierwszy międzynarodowy oddział dmTECH. W grupie dm zdajemy sobie sprawę z tego, że nie ma rozwoju w branży retail bez technologii. Te jednak powinny odpowiadać na potrzeby naszych interesariuszy, a nie być rozwiązaniami samymi w sobie.
Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?
Decyzja o wejściu do Polski była przez nas starannie przemyślana. Zależy nam na tym, aby rozwijać nasze międzynarodowe zespoły, które pracują dla drogerii dm w 14 krajach Europy, w tym także oczywiście Polski. Naszym jedynym i najważniejszym partnerem są drogerie dm, z którymi i dla których pracowników współtworzymy rozwiązania i projekty technologiczne (zarówno software i hardwarde), aby coraz większa liczba klientów mogła poznać wyjątkowość zakupów w dm. Na pewno polski rynek technologiczny jest wymagający, jednak jestem przekonany, że z naszą unikatową (także jak na niemiecki rynek pracy) kulturą organizacyjną, definiowaną jako kulturę dialogu, odpowiedzialności czy popełniania błędów znajdziemy tutaj kolejne osoby, które będą z nami tworzyć nowoczesne projekty technologiczne. Polska, a w szczególności miasto Wrocław, to lokalizacje o dużym potencjale technologicznym, dlatego jako istotny pracodawca w Europie nie mogliśmy przejść obok tego obojętnie.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
Mamy cztery główne obszary. ITS zajmujący się szeroko definiowanym hardwarem, systemami sieciowymi i wsparciem tego filaru. Działa u nas także silny obszar ERP, w którym mamy wielu specjalistów, chociażby z różnych modułów SAP. W ramach dmTECH działa także departament MMB, który odpowiada za rozwiązania technologiczne adresowane do pracowników, systemy Middleware i obszar Business Intelligence. Ostatni z departamentów to obszar Customer Technology, za który jestem odpowiedzialny. W dmTECH nie tworzymy dodatkowych struktur. Nasi koledzy i koleżanki pracują w międzynarodowych zespołach, stąd w codziennej pracy (w zależności od obszaru, czy zespołu) potrzebna jest komunikatywna znajomość języka angielskiego lub języka niemieckiego. Aktualnie (początek 2024 roku), zatrudniamy 30 pracowników. Planujemy, aby w 2024 roku naszą polską spółkę tworzyło około 100 osób, a w kolejnych latach chcemy tą liczbę dwu- czy trzykrotnie zwiększyć.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
W dmTECH nie szukamy pracownika na pół roku czy rok. Szukamy ludzi, którym zależy na wieloletniej współpracy, nawet jeśli po jakimś czasie będą chcieli zmienić projekty przy których pracują. Rekrutacja w dmTECH składa się z trzech kroków. Krok pierwszy to wysłanie CV – w języku angielskim lub niemieckim. Krok drugi to rozmowy online najpierw z naszymi rekruterami z Polski, potem spotkanie lub spotkania z przyszłym managerem i zespołem. Krok trzeci to podjęcie wspólnej decyzji o współpracy. Nasze oferty zawsze zawierają informację o wysokości wynagrodzenia. Dla większości stanowisk możliwe jest zatrudnienie zarówno w ramach umowy o pracę bądź zawarcie kontraktu B2B. Co ważne, jeśli ktoś na naszej stronie www.dmtech.pl nie znajduje interesującej go oferty pracy – warto wybrać opcję rekrutacji spontanicznej. To nasz bank ekspertów, z którego zatrudniliśmy już pierwszych kolegów w Polsce. Przeglądamy go zawsze przed rozpoczęciem oficjalnej rekrutacji.
Kto odpowiada za rekrutację w Państwa firmie?
Na stanowiska w Polsce poszukujemy różnych ekspertów – zarówno z obszaru programowania, jak i Business Intelligence oraz wielu specjalistów z unikatowymi kompetencjami technicznymi. W dmTECH jesteśmy „ze sobą dla siebie nawzajem”, dlatego każdy proces to efekt dialogu i współpracy różnych osób. Najbardziej widoczny dla kandydatów jest oczywiście rekruter, ale tak naprawdę kluczowa rola w procesie przypada zespołowi i hiring managerowi. To przecież z nimi zdalnie będziemy pracować każdego dnia. Kandydatom zawsze dajemy informację zwrotną związaną z rekrutacją. Jesteśmy wdzięczni także za feedback, jaki dostajemy od osób, które myślą o zatrudnieniu u nas.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
W dmTECH Polska pracujemy zdalnie, choć nasi pracownicy mogą także skorzystać z biura, jakie dzielimy z naszymi kolegami z dm drogerie markt we Wrocławiu. Także tam odbywa się onboarding. Zapraszamy nowych pracowników do stolicy Dolnego Śląska nie tylko po to, aby wzięli udział w obowiązkowych szkoleniach, ale przede wszystkim po to, aby poznali ludzi i swoich polskich kolegów oraz koleżanki. Równolegle odbywa się też wdrożenie do pracy w międzynarodowym zespole, które bardzo często odbywa się także w naszej głównej siedzibie w niemieckim Karlsruhe. Co jakiś czas organizujemy spotkania czy warsztaty w naszych biurach, aby dać zespołom możliwość wspólnej pracy i budowania interakcji w bezpośredni sposób. Udział w tego rodzaju działaniach jest jednak u nas zawsze dobrowolny. Każdy z nas jest człowiekiem i w dmTECH rozumiemy, że pracownik może na ten czas z wyprzedzeniem zarezerwować sobie jakąś ważną wizytę u lekarza czy ma istotne wydarzenie rodzinne.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Bez rozwoju nie można wspierać technologicznie sektora retail, stąd jest on dla nas równie ważnym elementem pracy jak realizacja projektów czy zadań. Dlatego oprócz standardowych benefitów związanych z rozwojem jak nauka języków obcych, możliwość korzystania z wewnętrznych platform edukacyjnych i wiedzowych, stawiamy mocno na realizację indywidualnych potrzeb naszych pracowników. Nie narzucamy budżetu na rozwój, nie oczekujemy udziału w konkretnej konferencji. Dajemy ludziom swobodę wyboru sposobu rozwoju, który im odpowiada, który może być też realizowany w czasie pracy, bo część z tych działań może wynikać na przykład z potrzeby projektu, w jakim uczestniczą.
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
Polska to wyjątkowe miejsce na mapie dmTECH. Powstał tu nasz pierwszy międzynarodowy oddział. To efekt pracy wielu ekspertów i ekspertek z dm i dmTECH, ale także wspaniałych ludzi, którzy tworzą go. Nasze najbliższe cele to wzrost, aby wspólnie odpowiadać na dynamicznie rosnące potrzeby technologiczne grupy dm. Na pewno Wrocław, gdzie znajduje się nasza siedziba, będzie dalej naszą główną lokalizacją, choć praca zdalna to nasz standard, który pozwala na swobodną pracę specjalistów IT z różnych części Polski.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy