Dziwna firma jeśli chodzi o rekrutacje. Cały kontakt zamiast klasycznie mailowo to realizowany jest "na strzała" w środku dnia i przez sms. Próba kontaktu telefonicznego zakończyła się 3x odbiciem o pocztę głosową... Ostatecznie skoro nie potrafiłem się skontaktować z osobą rekrutującą i miałem tylko możliwość smsowania to zrezygnowałem z tego typu przyjemności...
Ale to wy smsowo umawialiście się na rozmowę czy co było w tych wiadomościach tak właściwie? Bo ja też pierwszy raz widzę, żeby to mailem się nie odbywało ale chyba treść wiadomości powinna być w miarę podobna?
Nie dostałem żadnego maila nawet gdy o niego poprosiłem... Po prostu rekrutantka starała się dodzwonić w ciągu dnia a gdy jej sie nie udało to wysłała SMS. Gdy miałem możliwość odczytać wiadomość było już dosyć późno, więc też odpisałem SMS. Byłem dosyć zajęty w tamtym czasie więc przy okazji poprosiłem też SMSem o kontakt mailowy. W odpowiedzi dostałem wiadomość, że mogę dzwonić o dowolnej porze. W następnych dniach starałem się dodzwonić (ok 14.00-15.00) do tej osoby ale po trzech nieudanych próbach stwierdziłem, że wystarczy... Nie oceniam firmy negatywnie. Po prostu mają dziwne podejście do rekrutacji.
Czy ktoś oprócz działu HR może się wypowiedzieć o pracy?
Ja chciałbym wiedzieć, czy jest to dobre miejsce pracy dla osób, które cenią sobie rozwój zawodowy? Możesz w tym zakresie się wypowiedzieć? Będę bardzo wdzięczny za rzetelną odpowiedź.
Pracuję już kilka lat i na rozwój nie mogę narzekać. Różne projekty i w większości nowe technologie. Szkolenia, dzielenie się wiedzą i praca w międzynarodowym środowisku.
Super, szansa na rozwój w firmie jest bardzo ważna. Wiele osób pragnie pracując także się rozwijać. Piszesz, że są szkolenia więc zastanawiam się czy są organizowane może jakieś eventy albo wyjazdy integracyjne dla pracowników?
@Karolina: mamy nasze Tech Talks, meetup-y, eventy integracyjne w firmie i działach (to zależy od działu)
Włączę się do Waszej dyskusji - @Kuba, to ekstra, że w firmie Vattenfall IT Services można liczyć na eventy integracyjne. Nikt jeszcze nie podejmował tematu, związanego z dodatkami pozapłacowymi, benefitami. Mógłbyś powiedzieć, jakie benefity tam Wam oferują?
Prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, premia okolo 10% rocznych dochodów (zależna od wyników finansowych i indywidualnych), budzet szkoleniowy, dofinansowanie do nauki języków, bonusy za polecenie pracowników...
No to brzmi naprawdę dobrze. A powiedz jeszcze czy są może podwyżki inflacyjne roczne? A może można liczyć na coś więcej?
Gdzie znaleźć oferty na sys admina/devopsa z linuxem itd. , szukają w ogóle kogoś w Kato/Gl ? W necie pusto z ogłoszeniami od VF
SIemka, czy ktoś o co pytaja na drugim etapie do IT w gliwicach?
Czyli generalnie nie jest łatwo przejść przez rekrutacje? Czy aktualnie w ogóle warto aplikować, potrzebuje firma ludzi?
Tak szukamy pracowników na rozne stanowiska. Jesteśmy częścią IT w grupie Vattenfall i szukamy programistów, scrum masterów, service desk, administratorów, monitoring czy service managerów.
Jesen z lepszych wyborów na Śląsku!
Czy jest dużo etapów rekrtuacji?
W trakcie procesu rekrutacyjnego pracodawca sprawdza w jakiś sposób wiedzę i umiejętności potencjalnego kandydata? Chciałbym dowiedzieć się, czy trzeba przygotowywać się jakoś szczególnie do całego procesu.
Trudno dostać się do pracy w firmie? Jak przebiega rekrutacja, może ktoś podpowie?
Wyslij CV, sprawdzaj oferty. Przekonaj się sam nie patrz na innych. (usunięte przez administratora)
Podpowiedzcie czy firma prowadzi aktualnie rekrutację?
Jaką macie atmosferę w firmie? Czy można w miarę godziwie zarobić?
@Bob, jesteś aktualnie pracownikiem Vattenfall IT? Na jakim konkretnie dziale? Jak można aplikować do firmy, nie widziałem nic na stronie? Podpowiecie? Szukają informatyków czy również jest jakiś dział handlowy?
Tak pracuję. Ofertu przeważnie znajdziesz tutaj: https://corporate.vattenfall.com/about-vattenfall/contact-us/vattenfall-poland/ Zawsze mozesz posłać CV, odezwiemy sie jak będzie praca. Nie mamy dzialu handlowego w Polsce. Wszystko dostarczamy na potrzeby Grupy. Pracuję w aplikacjach webowych/mobilnych.
Bardzo ciekawa firma i możliwości rozwoju. Wszystko zależy gdzie sie trafi. Rozwijają aplikacje dla różnych jednostek - sprzedaży czy e-mobility. Coeaz nowsze technologie.
Czy macie informacje odnośnie Vattenfall IT Services? Konkretnie chodzi o Gliwice. Co sądzicie o tym pracodawcy? Jest godny polecenia? Jaka panuje atmosfera w tej firmie? Podzielcie się opiniami.
UWAGA OSOBY KANDYDUJĄCE DO DZIAŁU SERVICE DESK Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM Miałem okazję przez krótki czas pracować i niestety nie mogę polecić - albo inaczej : mogę ALE tylko osobom, które oprócz kompetencji językowych, pracy samodzielnej i ambicji mają (przede wszystkim) wysoko rozwinięte zdolności i wiedzę INFORMATYCZNĄ. Niestety wbrew temu co obiecują na rozmowach - SZKOLENIA teoretycznego nie ma. Po prostu przez parę dni (ja dokładnie 7) siedzisz podpięty słuchawkami przy kimś doświadczonym i się przypatrujesz. No i potem się zaczyna głęboka woda... na zasadzie "oczywiście, że możesz się pytać - tu ci każdy pomoże" ALE w domyśle "jak będzie ta osoba akurat mieć czas" --- a tego przy tej ilości pracy tam praktycznie nie ma. Czyli zostajesz sam - radź sobie sam TYLKO broń boże nie zaniżaj nam statystyk (czyt. bonusu) dla całego teamu - i to mi wypomniano na team meetingu po 3 tygodniach przy wszystkich. Koordynatorka Anna K. to istna tragedia - dla niej najważniejsze jest "co zamówię sobie na lunch", ciągłe wychodzenie na fajkę albo prywatne pogaduchy a jak masz wściekłego klienta na telefonie i się chcesz zapytać to najpierw ci strzeli minkę potem powie "nie nie pomogę ci ... no dobra kurczę mać... !" i inne głupie i "niewinne" podteksty aby dać do zrozumienia - radź se sam ! OK ale jak skoro bazy danych są niekompletne i naprawdę jesteś zdany na pytanie się. A telefony dzwonią jeden za drugim. Przestrzegam przede wszystkim przed osobą Bartosz K. - osoba o bardzo dużej wiedzy merytorycznej ale niestety kompletnym braku umiejętności metodycznych. W poniedziałek jak nie ma humoru to rzuca tekstami "ja ci to już mówiłem" (i wzdycha przy tym) albo "tak to jest jak się nie uważa na szkoleniu" (jakim szkoleniu pytam się?!) albo w ramach rozrywki staje sobie koło ciebie i klaszcze "no szybciej szybciej". TO JEST NIEPOROZUMIENIE - i z profesjonalizmem nie ma nic do czynienia. Najgorsza jest ta obłuda - w piątek jak już się cieszy na weekend to ci powie "o widzę, że się starasz bla bla bla" a w poniedziałek ci odpowiednio dowali i sterroryzuje. Porażka ! Są oczywiście osoby też bardzo miłe i na pewno chętnie by ci pomogły - ale jak jak każdy ma swoje targety i na ścianie wisi monitor - ile sekund kto już co robi. Typowa korporacja. A niestety nie każdy jest taki sprawny informatycznie - ja bym to wszystko ogarnął ale jak ktoś tylko wymaga a cie nie przygotuje no to sorry. ROZCZAROWANIE. FRUSTRACJA. Wiedzy jest tak dużo, że na prawdę nie idzie tego pojąć tak szybko - poznajesz milion programów - pierwszy raz w życiu o nich słyszysz - i dzwonią do ciebie poważni klienci z Niemiec lub innych krajów np. z hali produkcyjnych i rzucają tekstami gdzie ty najpierw myślisz : "co? gdzie? jaki program? proszę przeliterować..." no to wiadomo - klient się wścieka ty frustracja, podchodzisz do wcześniej wspomnianego pracownika a on cię spławia z miną diwy operowej. A po wszystkim jeszcze ci dowalą skracaj czas po telefonach itp. Oczywiście bardzo miła szefowa się ciągle pyta o to czego potrzebujesz i jak się masz ale niestety na pytaniu też się kończy. Mówię w końcu, że nie wyrabiam, że za dużo, że klienci słyszą, że jestem nieprzygotowany, że potrzebuję tak jak było obiecane na początku osoby która będzie przy mnie siedzieć aby chwile i mi przy każdym telefonie pomoże - odpowiedź "ok dziękuję za feedback zobaczymy czy uda nam się zorganizować kiedyś dodatkowy dzień szkolenia dla ciebie" ... proszę?! dom się pali a my będziemy tydzień myśleć czy zadzwonić po straż pożarną. Wszystko chaos, rób se co chcesz odwal się ale spróbuj coś spartaczyć to będzie eskalacja na samą górę ! Brak szacunku dla człowieka. Generalnie cię "smolą" i mają gdzieś - psychoza - wszyscy zestresowani i przed Szwedami i Niemcami (usunięte przez administratora) z podniecenia ale na swoich odreagowują swoje kompleksy. Jeżeli ktoś chce mieć szybki burnout to niech tam idzie. Ja straciłem tam cenny czas mojego życia.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Vattenfall IT Services Poland Sp z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Vattenfall IT Services Poland Sp z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 3.
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Vattenfall IT Services Poland Sp z o.o.?
Kandydaci do pracy w Vattenfall IT Services Poland Sp z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.