Costa Coffee Polska

1.7Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Costa Coffee Polska

Anonnimus

Grafiki wołają o pomstę do nieba raz zmiany pięciogodzinne raz dwunastogodzinne co w okresie świątecznym w galerii handlowej jest straszne. Brak zrozumienia dla pracowników kierownik kawiarni dba o swoją premie naciskając tylko na "target". Ogromnym minusem są zarobki,( praca za najniższą krajową) - są po prostu nieadekwatne do wykonywanych obowiązków osoby pracujące w punktach gdzie jest 2 razy mniejszy ruch mają taką samą stawkę jak osoby pracujące w ciągłym harmiderze. Głowną siłą napędową są studenci którzy często nie mają zbyt dużej opcji wybory miejsca pracy więc przymkną oko i będą się męczyć w takich miejscach jak COSTA. Jedynym plusem są współpracownicy- barisci , ponieważ kierownicy zmian po czasie stają się "przeżarci" ciągłym stresem i nagonkami na "target"..

Pracownica

Proponuje mocno sie zastanowic zanim sie tu zatrudnicie, to ciezka praca fakt, ale jeszcze trudniejsze jest zachowanie wielu kierownikow zmiany ktorzy awans dostali wylacznie za staz pracy bo podejscie do pracownika maja na zasadzie pan-niewolnik. Chcecie byc traktowani jak (usunięte przez administratora), chcecie zeby wydzierali sie na was przy gosciach za to ze nie dostaliscie informacji ze na przyklad pyta sie goscia czy z cieplym mlekiem czy nie, awantura na cala kawiarnie bo trzeba pokazac kto tu rzadzi. Ale nie dziwne jesli kierownikami zmiany i asystentami czesto zostaja ludzie jedynie po maturze albo z jej brakiem. Zerknijcie na rotacje, czy rzeczywiscie nikt nie ma sily zeby ciezko pracowac? Serio?

Pracownica
@Pracownica

Nie pytasz klienta czy mleko w dzbanuszku do Americano ma być ciepłe , zimne czy w temperaturze pokojowej to KZ patrzy na ciebie jak na przygłupa i mówi do ciebie takim tonem jakbyś miał co najmniej autyzm. A moze wystarczyłoby tak wczesniej poinformować pracownika że nalezy zapytać to nie lepiej sapać i przewracać oczami.

Mati

Plac trzech krzyży ktoś coś wie? jak atmosfera? warto iść na rozmowe czy szukać gdzieś indziej?

Nich
@Mati

Odradzam

Nvm

Pracuje w coscie w Krakowie już przeszło 3 lata. Gdy się tutaj zatrudniałam wszystko co było obiecywane zdawało się być mega fajne i dobre dla pracowników. Niestety na obietnicach i przyszłościowych wizjach się skończyło. Podwyżek w zasadzie nie ma. Są tylko te które są narzucane z góry przez rząd tak by było zgodnie z prawem. Przez cały okres pracy dostałam 3 podwyżki każda po 100 zł brutto żeby nie dostać za dużo. Premie są ustalane w taki sposób by również za dużo nie dostać czyli jeśli zdarzy się że pracownik bądź kierownik wyrabia za dużo tym samym dostaje większe premie wtedy zarząd zmienia system premiowy. Za mojej kadencji system premiowy był już zmieniany z 4 jak nie 5 razy. W obecnej sytuacji moja premia zależy od wyrobienia budzetu całego regionu na co nie mam najmniejszego wpływu. Po drugie zła organizacja, firma jest ustawiona na zarobki, idą po trupach. Przykładowa zmiana w typowy piątek gdy jest dostawa: jestem sama muszę przyjąć dostawę na parę tysięcy przenieść kilkanaście zgrzewek mleka ciast napoi. To wszystko waży a ja jestem sama następnie muszę zostać często sama na zmianie do 15 czy nawet 18. Klienci stoją i zwracają uwagę czemu pracuje sama i co mam im powiedzieć? Że firma oszczędza? Kierownik zmiany zarabia średnio 100 zł więcej niż pracownik a odpowiada za wszystko. Dodatkowo w Krakowie jest moda na kierowanie przez jednego kierownika dwoma kawiarniami co w rezultacie daje wielki (usunięte przez administratora) na obu kawiarniach a jak coś się popsuje, nie uda, pójdzie źle wina spychana jest na kierowników zmiany którzy nie mają w obowiązkach wielu rzeczy za które później odpowiadają. Ale kr lubi się wykazywać i mieć czym chwalić. Dlatego podczas wszystkich kontroli wszystko ukrywanie jest tak by nikt nie ogarna co się naprawdę dzieje na kawiarni a za prawdę można dostać zwolnienie. Dodatkowo to że zatrudnisz się w danej lokalizacji nie oznacza że zostaniesz w niej na zawsze, bardzo często następują wymieszania personalne i nikt nie zwraca uwagi czy przenosząc cię będziesz miał blisko do domu czy nie. Co miesiąc podajemy dyspozycyjność ale cytując :dyspozycyjność to jedynie prośba której nie trzeba spełniać. Czyli jeśli los chce to będziesz miał wolne a jeśli nie to trudno bo to tylko prośby. Są też kawiarnie z fajnymi kierownikami którzy patrzą na dobro swoich pracowników i walczą o nich ale to naprawdę wielkie wyjątki. Zarząd najchętniej bym podpaliła, to nie jest to co w Wielkiej Brytanii. Nie polecam nikomu pracy w tej firmie i sama szukam już innej by jak najszybciej uciec z toksycznej i oszukańczej spółki. A miało być tak pięknie w tej Colacoli...

Barista
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

U mnie rekrutacja wyglądała identycznie jak u osoby, która opisała ją poniżej. Zadanie grupowe to przygotowanie wycieczki dla rekruterów. My gralismy biuro podróży. Później oni wcielają się w rolę trudnych klientów.

Pytania

Co twoim zdaniem jest ważne w pracy baristy? Co nie podoba ci się w tym, jak obsługuje się Gości w kawiarniach (niekoniecznie w Coście)

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę

Pracodawca

 Aktualność
Drodzy,

Dziękujemy za Wasze zainteresowanie naszą firmą i wszystkie pozostawione komentarze w serwisie GoWork.pl. Również je śledzimy i widzimy Wasze zaangażowanie, dlatego zdecydowaliśmy, że chcemy mieć możliwość odpowiadania na Wasze zapytania i wątpliwości, dostarczając Wam rzetelnych informacji o nas. Do tej pory biernie obserwowaliśmy wątek Costa Coffee Polska, od tej chwili chcemy być aktywnymi uczestnikami dyskusji. Jesteśmy otwarci na dialog.

Prosimy jednak pamiętać, że komentarze pozostawione na forum muszą być zgodne z prawem polskim i regulaminem serwisu. Niestosowanie się do nich może skutkować usunięciem wpisu przez administratora portalu GoWork.pl. Chcemy, aby było to miejsce przyjazne użytkownikom, pomagające odnaleźć odpowiedź na kluczowe pytania. Prosimy jednak pamiętać, że nie wszystkie kwestie mogą być poruszane na forum, dlatego zapraszamy do kontaktu bezpośredniego pod adresem email rekrutacje@costapolska.pl.


Costa Coffee to wyjątkowe miejsce, a nasz zespół jest jak mieszanka naszej kawy – jest tajemnicą naszego sukcesu. Każdy z nas wnosi swoją indywidualność, a jako zespół stanowimy doskonałą jakość. Łączy nas pasja do kawy i gotowość do podejmowania nowych wyzwań. Nasze ambicje sprawiają, że chcemy zachowywać najwyższe standardy i cały czas się rozwijać, a do tego potrzebujemy Waszej pomocy.

Pozdrawiamy,

Zespół Costa Coffee Polska
Beata
Inne

Jak wygląda w firmie zatrudnienie uczniów, którzy chcieliby pracować w weekendy? Czy jest taka możliwość i jaka stawkę godzinowa proponuje kawiarnia?

Goshia

Super obsługa w Costa w Galeri Mokotów!!!!

anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Anonimowa

Rozumiem, że pracujesz nadal w firmie i „robisz „ do własnego gniazda skoro znasz tak dokładne wyniki ankiet? Może warto powiedzieć Panu Tomaszowi o tym a nie być anonimowym w Internecie, bo to świadczy o Tobie, ze nie potrafisz mówić o swoich problemach tylko żalisz się w Internecie. Gratuluje podejście do pracodawcy. I jak on ma mieć podejście do Ciebie ?!

aaaa
@Anonimowa

Firma ma kiepskie podejście do pracowników, więc pracownicy mają kiepskie podejście do firmy... Po co odwracasz kota ogonem???

Anonimowa
@aaaa

Idąc Twoim tokiem myślenia - skoro ktoś obsmarowuje swojego pracodawcę w Internecie a nie potrafi załatwić osobiście problemów , to mam rozumieć ze firma tez tak postępuje, stad takie zachowanie ? ????

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Nick
@Anonimowa

A może jest tak tragikomicznie, że nie ma tu czego załatwiać? Może miarka się przebrała, bo załatwić się niczego nie dawało? Może spuścić głowę? I co? Uprawiać swiętocierpiętnictwo w ciszy? W imię czego? Lojalność to sytuacja mocno symetryczna.

Do ANONIMOWEJ
@Anonimowa

Hmmm... A może właśnie mówione było już tyle razy że człowieka w końcu trafia szlag! To jest subiektywna ocena na temat pracodawcy na portalu do tego przeznaczonym. A Ty oceniasz człowieka nie znając jego historii. I to oceniasz dość jednoznacznie, bez brania poprawki na sytuację w firmie. Poczytaj może komentarze poniżej i pogratuluj sobie braku logicznego myślenia. I życzę takiego samego podejścia do Ciebie!

Anonimowa
@Do ANONIMOWEJ

Tak się składa, że pracuje w tej firmie i znam rzeczywistość. I uważam, że jest to komentarz "skrzywdzonego" pracownika, który nie radził sobie i teraz w ramach zemsty probuje obsmarować swojego pracodawcę. W dodatku jeszcze ujawniając informacje firmowe publicznie. Ta firma, jak każda inna organizacja podąża za trendami narzuconymi przez rynek . A ktoś nie jest gotowy dostosować się do zmian, może powinien zmienić pracę albo nawet lepiej - pomyśleć o swojej własnej działalności gospodarczej i zobaczyć jak to jest z drugiej strony.Czy potrafi tak idealnie zarządzać firmą, że mówi innym jak mają to robić. Bo łatwo jest oceniać kogoś, nigdy nie będąc w jego sytuacji. To jest praca jak każda inna. Są wymagania, obowiązki i procedury, których trzeba przestrzegać. A jeśli ktoś sobie nie radzi z tym, to potem się okazuje ze firma jest taka zła i niedobra i trzeba ją hejtować w sieci- anonimowo, bo nie stać Was na nic wiecej. Uważam, że jeśli ktoś sumiennie się wywiązuje ze swoich obowiązków, to Costa potrafi to docenić.

Anonimowa
@Nick

Zależy w jaki sposób próbujesz załatwić problem. Bo jeśli rzucaniem hejtu na lewo i prawo, zamiast konstruktywnej rozmowy, to nie dziw się, że potem efektów nie ma.

Realny
@Anonimowa

A poczytaj proszę inne posty na stronie. Wszystkie w jednym tonie. Większość przywar wytkniętych firmie pokrywa się z powyższym. Streszczę Ci, gdyby było za dużo do czytania: (usunięte przez administratora), nastawiony na zysk, odwrócony od pracowników”. Jaką Ty rzeczywistość usiłujesz namalować!?

Anonimowa
@Realny

Znajdź mi firmę, która nie jest nastawiona na zysk? Chyba o to w biznesie chodzi, żeby zarabiać a nie tracić. Odwrócony od pracowników? Podaj konkrety.

Realny
@Anonimowa

To nie jest strona, na której omawia się nastawienie firm na zysk. To strona o tym jakim firma jest pracodawcą. Oczywiście opinie są subiektywne, ale jak się je poczyta, to w miarę zgodnie naświetlają problem niskich not Costy jako pracodawcy.

Anonimowa
@Realny

Skoro poruszyłeś temat zysku, to Ci na niego odpowiedziałam. Ludzie mają to do siebie, że zawsze narzekają . Natomiast chwalenie przychodzi z wielkim trudem. A osoby, które wypowiadają się pozytywnie są krytykowane.

Realny
@Anonimowa

Taka jest niestety zależność. Niestety nie da się odwrócić tych proporcji. Taka ludzka natura. Jednakże należy wsłuchać się również w tych krytykujących, to zawsze cenny feedback. Pewnie, że nie zawsze jest do końca obiektywny, ale chyba zgodzisz się ze mną, że dużo komentarzy tutaj jest dokłanie na ten sam temat. Niektóre z nich są bardziej wyważone, niektóre pełne emocji, ale dotykają one tego samego tematu. Ewidentnie coś nie zagrało na linii koszta pracownicze - komunikacja.

Bruce Lee
@Anonimowa

Biznes to ludzie. Ktoś tu niestety zapomniał, że zyski dla firmy generuje człowiek.

Iwona

Na forum panuje regulaminowy zakaz podawania imion osób zatrudnionych w firmie. Wynika to z ochrony tożsamości. Jeżeli wpis zawiera zakazane dane, administrator ma prawo go skasować. Zachęcam do zapoznania się z regulaminem, dostępnym pod adresem: https://www.gowork.pl/regulamin

Ricki
@Anonimowa

A może ten ktoś szuka innej pracy i ma dość a np ma kredyt na mieszkanie. Powiedzenie tego wprost do tego chłopka roztropka nie trafiło by do niego, bo jeśli ktoś ma tak wygórowane ego i pychę jedyne co może go trafić to jasny szlag czego mu serdecznie życzę.

Anonimowa
@Ricki

To trzeba było myśleć wcześniej, zanim się brało kredyt. Chyba nagle się sytuacja w firmie nie zmieniła? Znam tego " chłopka roztropka" jak o nim mówisz i jedyne czego Ci życzę, to poznania go osobiście i porozmawiania z nim. Bo łatwo się ocenia książkę po okładce....

Edyta
@Iwona

Iwona, a może Ty wiesz coś sensownego o firmie?

Kropka
@Anonimowa

Podstawowy błąd rozumowania. Costa sama w sobie nie docenia - robią to ludzie, którzy są w niej zatrudnieni. Owszem, można dostać naprawdę wiele pochwał i drobnych nagród za wyniki znacznie powyżej średniej, jednak jest to zupełnie nieopłacalne. Ganiasz jak szaleniec po tym barze, ganiasz też innych, by pracowali coraz wydajniej, a że więcej ludzi na stan nie weźmiesz, bo koszty pracy, to wszyscy wszystkiego powoli mają dość. I rotacja. Magiczne słowo w każdej firmie. Muszę przyznać, że Costa ma potencjał, jednak brakuje jej ludzi z umiejętnościami budowania zaangażowania w zespole. Bo za najmniejszą krajową, ew trochę powyżej, to można pracować znacznie wolniej i spokojniej praktycznie gdziekolwiek w gastro. Zdecydowanie nie polecam.

Barista1

Pracuję w jednej z Warszawskich kawiarni, jestem studentem dziennym i polecam. Spoko atmosfera, wypłata zawsze na czas, elastyczny grafik, szkolenia (w biurze i kawiarni) bardzo na plus. Praca dla studenta jak najbardziej na tak. :)

Takaja
@Barista1

Praca dla studenta jak najbardziej na nie. Ciągle zmiany grafiku i telefony z pytaniem, czy przyjdziesz na zastępstwo albo też cięcia godzin, strasznie dużo nauki, rosnące wymagania i płaca minimalna. Premia? Zapomnij.

Mono

Witam na jakie wynagrodzenie netto może liczyć kierownik w Costa ?

Kropka
@Mono

Na małe. Uzależnione od miasta i tego, ile fizycznie zarabia kawiarnia, jednak jest ono niewspółmierne do zaangażowania, które musisz dać z siebie. Plus zapomnij o premiach, jeśli nie robisz wyników.

Ancymon

A czy ktoś sie orientuje jak wygląda sprawa z lojalnościówką w przypadku KZ

Stefan
Inne
@Ancymon

Nie wiem nic na ten temat, ale liczę że niedługo uzyskasz satysfakcjonującą odpowiedź. Jeśli zdecydujesz się aplikować do Costa Coffee to nie zapomnij podzielić się tu swoimi wrażeniami z rozmowy kwalifikacyjnej, wiele osób czeka na takie wpisy.

Pracownik
@Ancymon

Niczego takiego nie podpisujesz ;) zapoznajesz się jedynie z regulaminem, poufności ze standardami organizacji itp. Oczywiste jest ze nie możesz przekazywać tajemnic firmy osobom spoza firmy.

Kropka
@Ancymon

Nie ma. Jednak to nic nie zmienia. Podpisujesz tyle dokumentów o odpowiedzialności, że lojalnościówka jest już zbędna.

Kropka

Ogromne rozczarowanie rosnące w miarę kolejnych lat zatrudnienia. Jeśli zależy Wam na tym, by uczyć się od świtu do nocy (wiedzy jest niemało plus ciągłe zmiany), latać ze szmatą w jednej, mopem w drugiej łapce, być cały czas pod telefonem i nie rozporządzać czasem wolnym (ciągłe zmiany w grafiku, supporty, dopełnienia do etatów cząstkowych), pracować pod ogromną presją (na stanowiskach kierowniczych presja idzie nie tylko z góry, ale także i z dołu), wyrabiając plan z górką dostawać szczątkowe premie (zmiany i regulacje na niekorzyść pracownika) i na koniec wisienka na torcie - pracować z regionalnym (a od niego zależy praktycznie wszystko poza ofertą), który nie jest kompetentny, miły, ani przyjazny. Liczą się tylko wyniki. Nigdy człowiek.

Aleks

Praca w tej firmie to koszmar. Na nic nie ma czasu. Pracownicy są szkoleni na szybko bez przekazania całej wiedzy i standardów. Rotacja u nas w Warszawie kosmiczna. Kierownicy regionalni niekompetentni- takie manekiny robiące dobrą minę do złej gry. Przyjeżdżają robić audyty a sami nie umieją spieniać mleka i zrobić kawę wg standardów- wymagają od ludzi rzeczy, których sami nie umieją. Ciągły nacisk i presja na wskaźniki oraz durne konkursy między kawiarniami. Ogólnie unikać jak ognia jako pracodawcę.

Interesujące
@Aleks

Cześć, a jak atmosfera w pracy, czy pracownicy są traktowani z szacunkiem , słyszałem że jeśli się trafi do Costa z kiepskim kierownictwem to żebyś starał się za trzech to jesteś traktowany źle. A ludzie którzy łapią za szybko szybko są ściągani w dół z obawy przed konkurencją i wysyłani cały czas do sprzątania i na zmywak, do czasu aż się sami zwolnią, wtedy jest stara śpiewka, bo "nie radził sobie". Czy ktoś wie coś o tym i może się podzielić wiedzą???

Kropka
@Interesujące

Demonizowanie. Jednak wiele zależy od pracy wszystkich pracowników w kawiarni. Nie ma czegoś takiego jak konkurencja w Costa. Awans wiąże się z ogromnymi obwiązkami i z ogromną odpowiedzialnością, za co nie dostajesz odpowiedniego wynagrodzenia. Zarabiasz mało. Ogrom obowiązków, odpowiedzialności, ciągłe bycie pod telefonem i "na wypadek", bardzo dużo nowej wiedzy i... No właśnie. Bardzo trudno znaleźć pracę po Costa. Nikt nie ceni Twoich umiejętności po tej sieciówce, bo i- prawdę powiedziawszy- żadnych wielkich nie masz. Jesteś tylko napchany nikomu niepotrzebną wiedzą o funkcjonowaniu jednej sieciówki.

Gość 18

Pracuje w tej firmie prawie rok ostatnio miarka się przebrała . Lubiłam ta prace z powodu świetnej atmosfery w zespole ale po otrzymaniu awansu na kierownika zmiany załamałam się ... na pół etatu dostajesz ledwo 1000 zł no chyba ze przekroczysz swój etat to maks 1500 dramat . Zmieniła mi się kierowniczka kawiarni która traktuje nas jak służbę a nie pracowników . Gdy poinformowałam ją ze chce odejść to nawet nie raczyła powalczyć o pracownika no bo po co ? Moim zdaniem praca w tej firmie jako barista jest spoko ale jako kierownik to czysty wyzysk jeżeli dalej tak będzie to ludzie przestaną chcieć pracować w Costa Coffee

Pracownik
@Gość 18

Zalezy tez jaka kawiarnia. W moim przypadku było zatrudnienie na KZ spoza(nie awans). Podwyżki co 4/5 miesięcy jak i waloryzacja na początku roku przez podwyższenie najniższej. Wraz z przeniesieniem się na większa kawiarnie która robi o wiele większe budżety podwyżkę również dostałem. Nie zadowoliła mnie ale rozumiem ze muszę trochę popracować aby sprawdzili moje umiejętności. Zajmując się jakimś obszarem(np zamówienia i inwentaryzacje bądź techniczni) i dobrze sobie radzisz, potrafisz uargumentować swoją dobrze wykonana prace, podwyżkę dostaniesz. Na start na KZ jest ciężko bo o wiele więcej obowiązków i odpowiedzialności. Ale po jakimś czasie jak się wdrożysz to jest dobrze. A miałem bardzo ciężka sytuacje ponieważ przeniosłem się z małej kawiarni na ogromna gdzie jest bardzo duzy ruch. Wszystko da się ogarnąć. Trzeba tylko prosić o pomoc jeśli jest potrzebna.

Kropka
@Pracownik

To straszne, że na rynku pracownika wciąż są tak małe oczekiwania w stosunku do pracodawcy.

Ela

Czy orientujecie się czy jest możliwość zatrudnienia osób z orzeczeniem dla niepełnosprawnych?

Kropka
@Ela

Jest. I nawet chętnie wezmą. Ale odradzam z całego serca.

Niezadowolony

Bardzo serdecznie nie polecam. Wymagania względem pracownika z kosmosu, a wynagrodzenie tak niskie jak tylko dopuszcza polskie prawo. Mydli się oczy różnymi dodatkami, które otrzymuje się jedynie po przejściu na umowę o prace, czyli po sześciu miesiącach. Standardy są całkowicie oderwane od rzeczywistości i ich przestrzeganie jest wręcz niemożliwe. Do tego roboty jest dużo, na pracownikach oszczędza się maksymalnie, obsadzając na zmianach jak najmniejszą ilość ludzi do tego dochodzi fakt, że są braki w baranach chcących latać 10 godzin, więc wszystko trzeba robić tak szybko jak się da i znalezienie choćby chwili na nalanie sobie wody i napicie się jej jest po prostu niewykonalne. Do tego wszystkiego ciagle naciski na wyciąganie od ludzi jak najwiecej pieniędzy. Trudno znaleźć jakąkolwiek zachętę, może jedynie zniżka pracownicza, ale po pierwsze jest ona ograniczona, a po drugie wiąże się z tym, że za jedzenie czy picie w trakcie pracy tez trzeba płacić, nawet gdy dana kawa czy kanapka i tak wylądowałaby w śmietniku. Do tego wszystkiego dochodzą korporacyjne reguły - widmo ciągłych kontroli, audytów i sprawdzianów. Jedynym realnym plusem jest miła atmosfera w pracy, jednakże i ona okazuje się minusem, bo przy ciągłych brakach kadrowych czujesz się winny gdy chcesz odejść, bo zdajesz sobie sprawę z tego, że w ten sposób jeszcze bardziej utrudniasz życie swoim kolegom. Podsumowując, nie polecam nikomu.

Ilona
Inne
@Niezadowolony

Dzięki za szczegółową opinię. A czego konkretnie wymagają od nowych pracowników? Jeśli możesz, napisz też proszę coś więcej o tych standardach w pracy w Costa Coffee.

Kropka
@Ilona

O standardach pisać nie można. Natomiast wymagania są ogromne aż do przesady. Nie oszukujmy się, ale to słabo doinwestowane gastro, które wszędzie szuka oszczędności. Nie, nie polecam.

względnie zadowolona

Pracowałam w tej firmie kilka miesięcy i mysle ze wybrałam najlepszy moment na odejście, bo firma skutecznie dokłada pracownikom "zabawy". Praca nawet w porządku, rzeczywiście uważam, ze nauczyłam sie kilku nowych rzeczy zarówno jesli chodzi o kawe jak i obsługę klienta. Zespół świetny, pieniądze średnie, ale wydaje mi sie ze standardowe wśród kawiarnii. Najgorsze jest ciśnienie na wyrabianie norm, ostatecznie wyglada to tak ze wciska sie ludziom rzeczy i korzysta sie z ich niewiedzy, a to wszystko tak naprawdę na nic bo nagrody o ile są to są smieszne. Jak ktos szuka pracy w czasie studiów to polecam serdecznie, bo godziny są elastyczne i liczbę tych godzin rownież mozna ustalić tak żeby mimo wielu obowiązków wszystko pogodzić. Podsumowując, ciekawe doświadczenie, nie mniej jednak ciesze się że poszłam dalej.

Prac
@względnie zadowolona

Niestety ale Costa po ostatnim badaniu satysfakcji nie zrobiła kroku naprzód. Jest gorzej i wydaje mi się ze będzie jeszcze gorzej jeśli nie ogarną ze pracownicy to ludzie a nie roboty. Co do wciskania ludziom rzeczy. Nie wyglada to tak jak opisujesz. Góra robi badania, sprawdza rynek, monitoruje, robi ankiety, dobrze wiedza po co ludzie przychodzą do kawiarni a costa potrafi po prostu wykorzystać okazje i dobrze sprzedać produkt. Niewiedza wynika tylko z częstego olania pracownika za kasa bo np gość ich nie słucha jak pracownik mówi o dopłacie za np mleko migdałowe. Widzę to u siebie gdy Goście kawiarni rozmawiają przez telefon i maja gdzieś pracownika i jego pytania. A na takich ludziach najlepiej się zarabia ;) costa myśli i dobrze robi robotę jeśli chodzi o to. A aplikacja to już w ogóle inna bajka, pomaga to w budowaniu wskaźników ale przede wszystkim trzeba się nastawić pozytywnie i mieć to coś w sugestywnej sprzedaży, wtedy można osiągnąć naprawdę wysokie statystyki i wygrać w różnych konkursach wewnętrznych. Brakuje jedynie w firmie większej liczby szkoleń i motywacji z góry. Kierownik zmiany nie ma takiej często mocy aby zmotywować pracownika, pracownik potrzebuje wsparcia również od kogoś wyżej ;) Jestem ciekaw co będzie w firmie już za kilka miesięcy. To dobry okres zeby zostać i liczyć na podwyżkę bo ludzie zaczną się zwalniać przez to ze wielu nie ogarnia swoich prostych zadań jak i po co tu są i co maja robić. Niektórym po prostu się nie opłaca robić za takie pieniądze i zmienia prace. Polecam prace w coscie bo przede wszystkim jest to praca z dobrym produktem. Powoli costa dogania inne wielkie firmy i oby tak pozostało. Bo jak narazie utrudniają tylko prace. Dla twardych psychicznie jak i myślących analitycznie jest to fajna praca ;)

Yyy
@Prac

Nie do końca się zgodzę. Góra owszem monitoruje rynek ale tylko z perspektywy biurka. Nie mają pojęcia jak wyglada praca za barem. Praca z dobrym produktem? Tu tez bym polemizował mocno, patrząc na składy produktów i jakoś mieszanki. A wciskanie produktów jest na porządku dziennym. Często są kontrole sprawdzające czy zadasz wszystkie pytania zgodnie z formularzem. A jak nie to ochrzan. Ciagle coś się zmienia. Nie ma kogoś tydzień w pracy a po powrocie nowe procedury. Ciężko się połapać, firma nie do końca chyba wie czego chce skoro są nieustające zmiany i różne oczekiwania. Być może dla studentów to ok praca ale nie na stałe .

Kropka
@Prac

Jasne, że możesz szantażować pracodawcę i żądać podwyżki, kiedy wszyscy inni się zwalniają, jednak pamiętaj, że koszt pozyskania i wyszkolenia nowego pracownika jest w perspektywie kolejnych miesięcy pracy znacznie niższy, niż Twoje wciąż rosnące żądania. Poza tym pracę w tej firmie będę odradzała do końca swoich dni każdemu.

Pytanie
 Pytanie

Czy jest możliwość w Costa Coffee Polska S.A. pracy na część etatu?

Pracownik
@Pytanie

Oczywiście

Kropka
@Pytanie

Oczywiście, jednak jest to bardzo szeroki temat. Etaty cząstkowe mają swoje plusy jak i minusy, jednak na początku zatrudnienia Costa oferuje UZ i nie jest to tajemnicą. Przede wszystkim nie ma czegoś takiego, jak ustalenie liczby godzin do przepracowania w określonym miesiącu. Mniejszy ruch, słabsze paragony, nieprzewidziany remont w okolicy, nieprzewidziany urlop na żądanie i zwolnienie lekarskie w Załodze, supporty innych kawiarni, szkolenia - powodów cięcia lub dokładania godzin jest cała masa, a grafik zmienia się szalenie szybko. Dyspozycje do grafiku to piękny mit.

Bartista

Ktos wie jakie znizki daje karta pracownicza?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Nick
@Bartista

75 % znizki na kawe, 40 % na food

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Szkolona
@Bartista

Tak masz 75% rabatu na wszystkie kawy

Iwona
Inne
@Szkolona

Super, że zdecydowałaś się potwierdzić te informacje, bowiem na pewno wiele osób ciekawiła ta kwestia. A jak rzecz ma się z innymi bonusami, które oferuje swoim pracownikom firma Costa Coffee Polska? Czy mogą oni liczyć na jakieś benefity w postaci na przykład dofinansowania do karty sportowej, do wczasów, itp.?

Nicki
@Nick

Co kraj to obycza,j w Anglii kawa w Costa dla pracowników free a cała reszta ciastka kubki itd 50 % . czy kierownik jest w stanie 3000 zł zarobić ?

Pracownik kawiarnii
@Bartista

Spore , nie wiem czy mogę o tym pisać ale kawe i herbate kupujesz za grosze , ciasta i kanapki się nie opłaca.

Zawiedzona

Nie życzę nikomu takiego spotkania z twardą rzeczywistością, które miało miejsce dzisiejszego dnia - 11.03.2019 roku w jednej z łódzkich kawiarni tej sieci, umiejscowionych w samym centrum miasta. Kierowniczka potraktowała mnie opryskliwie i kazała napisać wymówienie tylko i wyłącznie dlatego, bo chciałam wrócić na wakacje do rodzinnego miasta. Jestem studentką dzienną, niepochodzącą z Łodzi i pani wyobraziła sobie, że będę pracować również w wakacje, niezależnie od tego czy będę miała dach nad głową. Sprawę zakończyła pretensjami, że ona takich bezużytecznych pracowników nie potrzebuje. Do tego stwierdziła, że nie opłaca się jej mnie szkolić, abym pracowała tylko 4 miesiące, mimo tego, że wyrażałam chęć do pracy również po powrocie z wakacji. Mówiłam, że szukam pracy na stałe, jednakże w wakacje mogę nie być dyspozycyjna. Na szczęście to tylko umowa zlecenie, nie wiem jak wyglądałoby moja sytuacja, gdybym miała umowę o pracę.

macdorka
@Zawiedzona

Przy umowie o pracę miałabyś 2 tyg urlopu a nie wakacje :)

Zawiedziona
@macdorka

Była to umowa zlecenie na "3 miesięczny staż", nie umowa o pracę. Więc trochę nietrafiony komentarz.

Ja
@Zawiedziona

Wtf rozumiem, ze chciałaś wrócić na całe wakacje, a potem jak gdyby nigdy nic pracować od października? „Mozliwosc niedyspozycyjnosci w wakacje” w przypadku traktowania kogoś poważnie =/= „wolne przez trzy miesiące”. Tez bym się wściekła. Gratulacje i powodzenia w szukaniu kogoś, kto się zgodzi na takie warunki :)

Zawiedziona
@Ja

Wcześniej mowa była o tygodniu pracy po 9 godzin dziennie oraz o 5 dniach kiedy mogę powrócić do domu, na zmianę. Na szczęście znalazła się firma, która zgodziła się na taką opcję i nie musiałam się z nikim użerać, także dziękuję :)

Zostaw merytoryczną opinię o Costa Coffee Polska - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Costa Coffee Polska?

    Zobacz opinie na temat firmy Costa Coffee Polska tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 90.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Costa Coffee Polska?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 73, z czego 4 to opinie pozytywne, 57 to opinie negatywne, a 12 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Costa Coffee Polska?

    Kandydaci do pracy w Costa Coffee Polska napisali 5 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Przejdź do nowych opinii