Wywiady Chris Turystyka i Rekreacja Magdalena Alchimowicz
Wywiad udzielony przez użytkownika Przemysław Alchimowicz
Pracownik firmy - Specjalista ds. finansowych
Czym zajmuje się Państwa firma?
Jesteśmy organizatorem szeroko pojętego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Każdego roku, w ramach obozów letnich i zimowych oraz zielonych szkół, wyjeżdża z nami ponad dwadzieścia pięć tysięcy uczestników. Programy realizujemy w naszych własnych, specjalnie przeznaczonych do tego obiektach – campach. W tej chwili posiadamy osiem takich obiektów w całej Polsce.
Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży?
Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie wszystko podporządkowane jest bezpieczeństwu i rozwojowi młodych ludzi. W 2001 roku otworzyliśmy nad jeziorem Serwy pierwszy w Polsce camp. Dzięki posiadaniu własnych ośrodków oferujemy wyjątkową na polskim rynku formułę, która pozwala zapewnić najwyższą jakość realizowanych przez nas programów.
Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?
Polska branża obozów/kolonii jest wyjątkowo rozdrobniona. Są to przede wszystkim lokalni organizatorzy o niewielkiej skali działalności. Nasza firma jest znana głównie na rynku mazowieckim. Mamy ambicje, aby stać się rozpoznawalną marką w całej Polsce.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
Każdy z ośmiu naszych ośrodków ma swojego kierownika i pracujący na stałe personel. Współpracuje on ściśle z kierownikiem Campu, który odpowiada za realizację oferty obozów. W centrali firmy zatrudniamy specjalistów, m.in. do działów: Biura Obsługi Klienta, Księgowości, Finansów, Marketingu, HR. Łącznie firma zatrudnia około stu pracowników. Dodatkowo zatrudniamy okresowo ponad tysiąc osób – instruktorów i wychowawców.
Kto odpowiada za rekrutację?
Instruktorów i wychowawców, pracujących na naszych obozach, rekrutuje w całości dział HR. W centrali są to przeważnie bezpośredni przełożeni – managerowie zespołów. Personel do naszych ośrodków rekrutuje kierownik danej placówki. W zależności od tego, na jakie stanowisko się aplikuje, proces rekrutacyjny wygląda trochę inaczej. Informacje o bieżących rekrutacjach dostępne są na naszej stronie internetowej w zakładce kadra: https://www.chris.com.pl/kadra/.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Nowa kadra, pracująca na naszych obozach, przechodzi trzydniowe szkolenie przedsezonowe. Dajemy również możliwość wzięcia udziału w darmowych szkoleniach specjalistycznych, m.in. z takich dziedzin jak: żeglarstwo, windsurfing, łucznictwo, park linowy czy majsterkowanie. Wdrożenie w centrali zależy od przełożonego działu, w którym się pracuje, natomiast w ośrodkach – od kierownika ośrodka.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Oferujemy szeroki wachlarz szkoleń, nie tylko dla kadry, ale też dla pracowników biurowych. Finansujemy własne inicjatywy rozwoju – kursy, certyfikaty, a w niektórych przypadkach, nawet studia podyplomowe. Proces zatrudniania na stanowiska managerskie/kierownicze zaczynamy zawsze od rekrutacji wewnętrznej. Oferujemy różne benefity, m.in. dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego i karty Multisport. Co roku odbywa się, tak zwane, „Zakończenie sezonu”, czyli impreza firmowa, w trakcie której można integrować się w luźniejszej atmosferze.
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
W najbliższych kilkunastu miesiącach chcemy umocnić naszą pozycję lidera w branży obozów dla dzieci i młodzieży, poprzez inwestycje w zasoby ludzkie oraz istniejącą infrastrukturę, a co za tym idzie – udoskonalić jakość naszej usługi. W dłuższym terminie pozwoli to na rozwój poprzez inwestycje w nowe obiekty i budowanie marki rozpoznawalnej w całej Polsce.
Chcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Podziel się wiedzą o zarobkach w firmie Chris Turystyka i Rekreacja Magdalena Alchimowicz.