PROCES REKRUTACJI
Przy wyborze pracy oraz konkretnego stanowiska warto kierować się:
- zainteresowaniami (techniczne, urzędnicze, naukowe, artystyczne, społeczne, menedżerskie, kierownicze),
- rodzajem osobowości jaką posiadamy (ekstrawertyk lub introwertyk),
- wartościami jakie są dla nas ważne w życiu (profesjonalizm, przywództwo, autonomia i niezależność, bezpieczeństwo i stabilizacja, kreatywność i przedsiębiorczość, usługi i poświęcenie dla innych, wyzwania oraz styl życia),
- warunkami zdrowotnymi i fizycznymi,
- Profil osobowy kandydata do pracy powinien określać:
- wykształcenie (poziom, rodzaj kierunek),
- doświadczenie zawodowe (rodzaj, zakres, czas trwania),
- wiedzę i umiejętności fachowe,
- umiejętności dodatkowe,
- cechy psychologiczne (osobowość, sprawność intelektualna, umiejętności komunikacyjne i społeczne),
Kandydat do pracy przechodzi wstępnie wywiad telefoniczny, a jeżeli spełnia oczekiwania pracodawcy, jest zapraszany na rozmowę kwalifikacyjną. Następnie dokonywana jest analiza dokumentów rekrutacyjnych, sprawdzanie referencji kandydata oraz przeprowadzane ewentualne testy możliwości i kwalifikacji, zależnie od stanowiska pracy, na które aplikuje kandydat.