Opinie o Ingka Business Service Center Sp. z o.o.
Ikea zawsze wydawała mi się inną korporacją, natomiast to, co teraz dzieje się w tej firmie, przekracza ludzkie pojęcie. Mam wrażenie, że za jakieś 2 lata w firmie tej będą sami managerowie. Szaraków, którzy pracują na goala, nie szanuje się. Mimo nienadążania za coraz nowszymi obowiązkami, w zespołach jest niby za dużo ludzi i efektywność jest za słaba. System to kompletna porażka - ciągle coś nie działa. Jak już wspomniał lewy - praca w święta, co dla mnie jest żałosne. + biuro, benefity, ludzie; +/- stosunkowo łatwa i niewymagająca intelektualnie praca, zresztą czy jakość kogoś obchodzi? Byle więcej, byle szybciej. - oderwany od rzeczywistości zarząd, kumoterstwo, bardzo niskie zarobki, ograniczone możliwości awansu; brak rozwoju, bo senior i junior robią dokładnie to samo; nielogiczne decyzje przy zatrudnianiu ludzi; bełkotliwe korpogadki; nierówne traktowanie zleceniowców i osób z umową o pracę.
Ponieważ opinia była podyktowana frustracją, postanowiłam obiektywnie i na spokojnie wypisać plusy i minusy. + benefity (karta na święta, na knajpy, prywatna opieka medyczna), imprezy firmowe; gdy jest jakaś okazja, to można załapać się na jakieś ciasto w trakcie pracy; ludzie; biuro jest nowoczesne i ładne; +/- praca jest raczej łatwa, ale monotonna - niby daje to jakieś poczucie bezpieczeństwa, ale robienie ciągle tego samego może również być męczące. - niskie zarobki; możliwości awansu są ograniczone, bo raczej cały zespół jednocześnie nie będzie mógł dostać awansu; rozwoju też nie widzę, bo junior i senior mają takie same obowiązki; nielogiczne decyzje przy zatrudnianiu ludzi; bełkotliwe korpogadki; nierówne traktowanie osób mających umowę zlecenie i osób z umową o pracę. Resztę można zignorować.
Niestety niektóre osoby potrafią tylko narzekać. Informacja wyszła i firma zrobiła wszystko co powinna.
opinie o Ikea Business Service Center są coraz gorsze ale i tak wybrałam się na rozmowę rekrutacyjną do jednego z działów Hr i to co mnie zaskoczyło to bardzo nieprzyjemny zapach w biurze, zwyczejnie śmierdziało a to podobno nowe biuro, zapach był przynajmniej w tej czesci, w ktorej miałam rozmowę.... Czy to jest tam standardem?? Co do rozmowy to część hr-owa ok, ale tzw team leader nie zrobił na mnie pozytywnego wrazenia...
Przed zaaplikowaniem czytając komentarze trochę nie chciałem w to wierzyć co ludzie piszą jednak poniekąd jest to prawda. Ikea - firma, dla której jedną z wartości jest szanowanie każdej osoby i bycie 'down-to-earth' okazuje się jedynie na piśmie. Po odbyciu dwóch rozmów kwalifikacyjnych i informacji o tym jak feedback dla każdego z kandytatów jest ważny otrzymałem jedynie automatycznego maila o niepowodzeniu. Odpisałem, iż prosiłbym o feedback (nawet by najprostszy wystarczył), niestety cały czas cisza. Wykonałem również telefon to zostałem zbyty, że ta osoba nie ma teraz czasu, ale postarają się zapewnić mi feedback jak najszybciej. Oczywiście do tej pory cisza. Jest to niepoważne traktowanie ludzi i marnowanie ich czasu. Tym bardziej biorąc pod uwagę, że nie była to aplikacja na prostą, szeregową pozycję. Brak jakiegokolwiek szacunku do kandydata i kompletny brak poszanowania czasu i przygotowań jakie poświeciła, aby przygotować się do rozmowy. Wydaję się jakby jednostka BSC Ikea była poza kontrolą centrali, gdyż jest to nie możliwe, aby Ikea odnosiła sukces z takim podejściem do ludzi.
Może wiecie coś o ofercie pracy w firmie? Jakieś wskazówki o zarobkach czy dodatkach do pensji?
Z plusów: - benefity (lunch pass, my benefit, multisport, doładowanie na święta, zniżka do sklepu) - dofinansowanie do kursów językowych i skwp - ładne i nowoczesne biuro - ciekawe eventy - możliwość zmiany ścieżki zawodowej (można pracować zarówno w finansach jak i HRach , wszystko jest do zrobienia) Z minusów: - nadgodziny - duży stres - ciężko dostać urlop - nieprzyjazni i często zarozumiali team leaderowie którzy nie mają pojęcia tak naprawdę jak bardzo obciążeni są ich pracownicy - duża rotacja - duża kontrola pracownika - krótkie przerwy - awans dostają osoby które grożą odejściem mimo że ich zakres obowiązków nie przekracza juniora w innym teamie (niesprawiedliwość) - niskie zarobki - pracownicy "skarżą" na siebie przed rozmowami rocznymi zamiast załatwić czasem błahe sprawy między sobą (wyścig szczurów). Firma była bardzo pro pracownicza, a stała się korporacją w złym tego słowa znaczeniu ale może taki los dużych firm.
Po pierwsze dość mylący adres bo firma mieści się w Poznaniu. Jest to typowy shared service finanse i HR. Zacząłem jako specjalista w finansach i tą część wspominam bardzo dobrze poza zarobkami, które nawet kilka lat wstecz były żenująco niskie. Po krótkim rozbracie z IKEA wróciłem jako junior do HR - co tam się dzieje nie da się opisać słowami, leaderzy i managerowie chypa z łapanki nad Maltą, zero zarządzania, pojęcia o problemach i potrzebach klientów i pracowników - liczy się tylko zielony KPI a czy spędzisz w pracy 12-13h to nie ważne. Wolne 3go Maja? O****łeś przecież Angola i Gujana Francuska nie świętują... !!! A szczyt szczytów to manager HR-ów Pani A., która za nic ma inne osoby i potrafi przy świadkach mieszać z błotem szeregowe pracownika bo ... bo tak. Plusy - ludzie, biuro, lokalizacja Minusy - zarząd, ZARZĄD, kasa, ilość pracy / osobę.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Ingka Business Service Center Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Ingka Business Service Center Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 24.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Ingka Business Service Center Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 12, z czego 2 to opinie pozytywne, 6 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Ingka Business Service Center Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Ingka Business Service Center Sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.