Jaki jest zakres obowiązków w pracy w obsłudze klienta w Szczecinie?
Jeśli wejdziesz do grona pracowników obsługujących klientów, do Twoich obowiązków należeć będzie utrzymywanie relacji z klientami firmy oraz spełnianie ich potrzeb. Można powiedzieć, że główne zadania w tym sektorze to robienie wszystkiego, aby klient był po prostu zadowolony współpracą z daną firmą i chętnie do niej wracał.
Branża zrzesza osoby pracujące na niejednym stanowisku. Praca w Szczecinie z klientem obecna jest nie tylko przy sprzedaży produktów i usług, w gastronomii czy w call center. Dbanie o klientów odbywa się również m.in. w dziedzinie bankowości, ubezpieczeń, rynku nieruchomości, ochronie zdrowia itd. Można wymienić tu wiele sektorów.
Dlatego, równie zróżnicowane co same stanowiska funkcjonujące w branży, są obowiązki poszczególnych pracowników. Do zadań specjalisty ds. obsługi klienta może należeć np. samo aktywne pozyskiwanie nowych klientów, obsługa systemu finansowo-księgowego czy analiza rynku, ale z klientem w Szczecinie pracuje też np. kelner, a jego obowiązkiem jest m.in. sprawne przyjmowanie zamówień od gości restauracji.
Praca zdalna w obsłudze klienta w Szczecinie
Jedną ze wciąż rozwijających się gałęzi tej branży jest również zdalna obsługa klientów. To np. obsługa połączeń przychodzących i przyjmowanie reklamacji czy umawianie spotkań, a nawet rozwiązywanie problemów technicznych klientów. Osoba zatrudniona w zdalnej obsłudze klienta nawiązuje kontakt telefoniczny i mailowy z klientami. Korzysta również z czatów i komunikatorów video.
Na takich zasadach działa np. obsługa posprzedażowa w branży e-commerce i wystawianie faktur klientom. Dzięki temu w sektorze obsługi klienta możliwa jest również praca hybrydowa lub pełna praca zdalna, a to daje mieszkańcom Szczecina i okolic miasta możliwość podejmowania zatrudnienia w firmach, których siedziby znajdują się nawet na drugim końcu kraju.
Szczecin: praca w obsłudze klienta wymaga konkretnych kompetencji
Województwo zachodniopomorskie i zwłaszcza sam Szczecin, związane są także z rozwiniętym sektorem turystycznym. Miasto odwiedza wielu turystów, również zagranicznych, dlatego osoby chcące pracować tu przy obsłudze klientów w gastronomii, zakwaterowaniach, turystyce czy rozrywce powinny posługiwać się językiem angielskim.
Praca stała lub praca sezonowa — obie opcje czekają tu na kandydatów, a jedną z możliwości jest np. obsługa anglojęzycznych pasażerów jednej z linii tramwajów wodnych. Doświadczenie będzie docenione u każdego kandydata szukającego pracy, ale, podobnie jak w przypadku wymogu znajomości języka angielskiego, nie jest zawarte w każdym ogłoszeniu. Pracę w obsłudze klienta w Szczecinie z powodzeniem znajdą także osoby bez bogatego CV.
To dobra branża na początek kariery lub do znalezienia pracy dodatkowej. Niemniej każdy, kto chce mieć dobre wyniki i satysfakcję z działania w tym sektorze, powinien pamiętać, że codzienny kontakt z klientami potrafi być bardzo obciążający psychicznie. Doświadczenia każdego pracownika obsługującego klienta nie zawsze są miłe.
Trzeba pamiętać, że zadaniem tych osób jest również np. rozpatrywanie reklamacji, a klienci bardzo często wyładowują swoje frustracje na pracownikach. Dlatego do pracy w tej branży konieczna jest m.in. cierpliwość, wysoka kultura osobista i umiejętność panowania nad własnymi emocjami. Do grona oczekiwanych kompetencji miękkich wchodzi także m.in. rozwinięta komunikatywność, asertywność czy empatia.
Pracownik pomagający klientom rozwiązywać problemy techniczne czy podejmować korzystne decyzje finansowe to natomiast ekspert w swojej dziedzinie, dysponujący odpowiednią wiedzą. Dlatego w ofertach pracy z obsługi klienta w Szczecinie pojawiają się ogłoszenia kierowane również dla absolwentów kierunkowych studiów wyższych.
Czy w Szczecinie jest dużo ofert pracy z branży obsługi klienta?
Jeśli szukasz dodatkowego źródła dochodu, z powodzeniem znajdziesz je w branży obsługi klienta. Szczecin to miasto oferujące dużo miejsc pracy jedynie na część etatu. Na kandydatów chcących dorobić czeka elastyczna umowa zlecenie i zatrudnienie np. w weekendy czy popołudniami. Stabilna umowa i praca na pełny etat w obsłudze klienta to także warunki zatrudnienia, jakie umożliwia Szczecin.
Pracownik fizyczny znajdzie tu pracę dla siebie, np. w gastronomii, ale wiele wakatów czeka również na osoby działające w biurach. Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że sektor usługowy, a to głównie on stwarza miejsca pracy w obsłudze klienta w Szczecinie, zajmuje w tym mieście aż 31,1 proc. lokalnej struktury zatrudnienia. Żaden inny sektor nie zrzesza w stolicy województwa zachodniopomorskiego tylu pracowników.
Średnie zarobki w pracy w obsłudze klienta w Szczecinie
Około 7,4 tys. zł brutto miesięcznie to, według Urzędu Statystycznego w Szczecinie, przeciętna kwota wynagrodzenia, jaką swoim mieszkańcom oferuje Szczecin. Młodszy specjalista ds. obsługi klienta, w skali całego kraju, zarabia natomiast 4,6 tys. zł brutto miesięcznie. Osoba o większym staży pracy może liczyć na średnio 5,1 tys. zł brutto miesięcznie, a starszy specjalista ds. obsługi klienta pobiera przeciętnie około 5,8 tys. zł brutto miesięcznie. To kwoty, jakie podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak.
Szczecin to duże miasto wojewódzkie, można się zatem spodziewać, że zarobki osób zajmujących takie stanowiska, będą tu nieco lepsze, niż wskazują na to ogólnokrajowe mediany. Branża obsługi klienta jest jednak bardzo szeroka i równie zróżnicowane pozostają zarobki poszczególnych pracowników. Wpływ na ich wysokość ma oczywiście doświadczenie, staż pracy czy osobiste kompetencje każdej osoby zatrudnionej, ale również rodzaj samej firmy. Kelner zarabia zdecydowanie inne kwoty niż profesjonalny doradca finansowy w banku itd.
Gdzie szukać ofert pracy ze Szczecina w obsłudze klienta?
Szukasz pracy w obsłudze klienta w Szczecinie? Wejdź na GoWork.pl, wybierz miejsce pracy, stanowisko lub samą branżę, typ preferowanej umowy i formy etatu, tryb zatrudnienia (np. praca zdalna, praca hybrydowa itp.) oraz oczekiwane widełki wynagrodzenia, a strona podpowie Ci, jakie oferty zatrudnienia zainteresują Cię najbardziej.
Szukanie pracy z GoWork.pl to oszczędność czasu i dostęp do zawsze aktualnych ogłoszeń z Twojej okolicy zupełnie za darmo. Portal dba także o wygodę swoich użytkowników. Opcja filtrowania ogłoszeń pod kątem preferencji kandydatów to niejedyne, co znajdziemy na GoWork.pl. Każda osoba poszukująca zatrudnienia może tu również zapisywać wybrane oferty w prywatnym koszyku.
Dzięki temu ma do nich dostęp w dowolnej chwili i może je łatwo porównać. Przydatnym narzędziem jest również multi aplikowanie. Pozwala ono przesłać swoje CV jednym kliknięciem do wszystkich pracodawców, których "wrzuciliśmy" do naszego koszyka. Szukaj pracy mądrze, a nie długo — szukaj ofert z GoWork.pl.
Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie a praca w obsłudze klienta — cenna pomoc z Urzędu
W znalezieniu pracy w obsłudze klienta w stolicy województwa zachodniopomorskiego pomoże nam także Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie. Instytucja mieści się przy ul. Adama Mickiewicza 39 i zapewnia wsparcie każdemu mieszkańcowi powiatu pozostającemu bez zatrudnienia. W urzędzie można ubiegać się m.in. o:
- środki finansowe na założenie własnej działalności gospodarczej,
- uczestnictwo w kursach i szkoleniach podnoszących kwalifikacje,
- konsultacje z profesjonalnymi doradcami zawodowymi,
- staże zawodowe zwiększające doświadczenie i umiejętności.
O pełnej ofercie Powiatowego Urzędu Pracy w Szczecinie przeczytamy na stronie szczecin.praca.gov.pl. Pracownik tej instytucji chętnie udzieli nam wszelkich informacji także pod numerem telefonu: 91 425 49 00.