Zatrudniając się w MPK Wrocław kilkanaście lat temu to była inna firma teraz to jest nieporozumienie.... do chętnych kandydatów- proponuję zadać sobie kilka pytań ... czy dobry pracodawca ogłasza się na każdym słupie w każdym pojeździe i na każdym ogrodzeniu firmy????? zapomnijcie o "Bogatym Socjalu" tego nie znajdziecie kiedyś taki był teraz to ochłapy jak sobie za coś nie zapłacicie w ramach tzw. ubezpieczeń to nic wam nie będzie dane. A podejście do pracownika to jak ktoś wcześniej pisał jesteś numerkiem w tabelce i siedź cicho ew. konfidenci i (usunięte przez administratora) mogą liczyć na jakieś profity. Do kiedy jesteś dyspozycyjny jest ok ale powinie ci się noga to nikt nic nie może i jesteś zostawiony sam sobie.Daję wam to pod rozwagę a zrobicie co będzie cie chcieli.
To ile jest wolnego w grafiku i jak jest układany grafik? Możesz pracować tylko na popołudnie lub w nocy? Czy nic z tego z?
Witam Mam pytanie do kierowców. Jak wygląda grafik świeżego kierowcy? Chodzi o sam system i jak jest ułożony do nocek?
Witam Proszę o informację jaki jest ogólny system pracy kierowcy w mpk. Widziałem, że zmiany są późnym popołudniem po 17. Ile trwa taka zmiana o 17 i czy kierowca ma cały dzień wolny do 17, czy jeździć rano? Jak to wygląda?
Czy w weekendy też są zmiany 3 osobowe jak w tygodniu?
Nie polecam pracy w tym zakładzie który zatrzymał się w czasach komunizmu. Chcesz mieć dobrze w firmie? Wychodź z wolnego w każdy wolny dzień bo inaczej nic nie załatwisz. Kierownik Tomasz K. Już kiedyś został przeniesiony do innego działu za (usunięte przez administratora) i wrócić znów na zajezdnie autobusową aby kontynuować (usunięte przez administratora) Jak się przyczepi to codziennie będzie przeglądał monitoring aby Cię za coś uwalić. Pensja karygodnie nie odpowiednia do odpowiedzialności. W tej firmie nic nie możesz, nie możesz się napić, rozmawiać przez bezprzewodowy zestaw słuchawkowy nawet pierdnac bo pan Tomasz patrzy no chyba że jesteś pupilkiem konfidentem kierownictwa to wtedy możesz więcej, dużo więcej. Związki zawodowe są sprzedane i zamiast dbać o interes pracownika to dba o interes pracodawcy. Ogólnie jeśli chcesz być chory psychicznie po krótkim czasie pracy w tej firmie i chcesz ciągnąć na dwa etaty aby godnie żyć to ta praca i firma jest dla Ciebie!
A są jakieś kary jeżeli rozmawia się przez zestaw? Nie ukrywam, że widzę jak kierowcy rozmawiają.
Zabierają premię i wręczają naganę po którymś razie. Często patrzą na monitoring aby Cię uwalić i podciągają to że niby ktoś napisał skargę co jest totalna fikcja i kłamstwem. Najlepsze rzeczy się dzieją przed podwyżką, wtedy to szukają byle (usunięte przez administratora) aby nie dać komuś podwyżki.
Inicjatorzy tego systemu się pewnie cieszą że oskarżasz o to Tomasza K., ale ten system jest w co 2. MPK w Polsce. Polega to na tym że Ty nie dostaniesz nadgodzin czy premii a oni dostaną nagrody roczne sięgające dla dyrekcji kroci. Bo nagrody są z funduszu kar. To jest powszechne na państwowym i pamiętaj, taki kierownik pod względem decyzji płacowej jest nikim, realizuje to co góra każe a góra MPK robi co każe ratusz.
A dojechać do pętli muszę, czy nie ? Np mam 134 kierunek Księże zmiana Fat nie ma zmiennika? Jak to właśnie wygląda? Czy jest możliwość, ,e wiem o tym wcześniej i wysadzam pasażerów Jeżeli po Nowym roku nie będzie podwykonawców to tylko mpk zostanie
Po prostu się pytam jak to w praktyce wygląda
Nie dostaniesz tu informacji o procedurach, bo pracowników się straszy zwolnieniami za ujawnienie. Takie rzeczy jak co w razie gdy zmiennika nie ma czy dogadywanie na zmiany to i tak rzecz zależna od dyspozytorni czy centrali ruchu. O szczegóły pytaj osobiście na petlach.
Jak wyglądają sprawa z nadgodzinami? Czy jak nie ma zmiennika to mogę za niego jeździć 2,3 godzinny? Jak jesteś ściąganiem z wolnego? Pozdrawiam
Nie, dojedziesz do końca i cię podmienią albo każą zjeżdżać a wszystkie nadgodziny jakie ci z tego wyjdą oddadzą bez pytania krótszą zmianą w następnych dniach jak tylko będą mogli tak zrobić. Nadgodziny za pieniądze dostaje niewiele osób i to raczej rodziny i znajomych dyspo i kierownictwa. Pozostali są męczeni wyjść z wolnego ale dostają za to inne wolne kiedy MPK pasuje. Tak jest na autobusach od lat. Jak chcesz godzin idź do prywaciarza na działalność, zrobisz 240 godzin dostaniesz 10 kafli. Chcesz urlop, L4, premie, świąteczne ale małe podstawy idź na etat do MPK ale 160 h w miesiąc.
Przy jakim opóźnieniu można się wyłączyć z kursu jak się dojedzie do pętli i wrócić na swój czas jazdy? Jest to po konsultacji z dyżurnym?
Mam pytanie do kierowców lub mpk. Jak wygląda sytuacja jeżeli kierowca 2 zmianę a na 1 nikt nie jeździł? Wyjeżdża jako przejazd techniczny i włącza się na zmianę, czy podmienia rezerwę jeżeli jest?
Mam pytanie do kierowców lub mpk. Jeżeli jest taka sytuacja, że kierowca nie ma zamiennika może kontynuować jazdę do końca trasy, czy kończy się zmianę na przystanku i zjeżdża na zajezdnie? Jak to eygy?
Jakie są procedury w mpk jeżeli dojeżdżasz do przystanku np. Fat kierunek Nowy Dwór i brak zmiany nie wiedząc o tym. Czy możesz jechać do końca trasy, mając przekroczony czas, czy wyprasza się pasażerów?
Mam pytanie do kierowców/motorniczych. Czy jak ktoś z was zostanie obrażony i wykrzyczany przez innego pasażera/zerke lub starszą osobę kierujący może sprawę podać do sądu cywilnego? Czy firma każe nić nie robić jak to wygląda z strony kierującego? Pozdrawiam
nic nie możesz, to fikcja jest, udajesz, że nie słyszysz albo uodparniasz się i masz to gdzieś. Firma nie dba o kierowców i motorniczych jesteś tylko liczną w exelu
A dlaczego nie można założyć sprawy, czy to nie jest prywatny interes kierowcy? Ciekawe czy firma w jakiś konkretny sposób tego zabrania :)
Witam Ile jest takich zmian że trzeba 3 kierowców na 1 brygadę? Np. 134/4, 134 7 na 128 ? Czy ten kierowca co ma popołudnie 3/4 godziny jeździ też rano? Czy można tylko na popołudnie przyjść na 3/4 godziny co dziennie?
Jak wygląda rozmowa z kierownikiem jeżeli na kierującego przyjedzie skarga? Czy kierowca/motorniczy jeżeli sądzi, że nie słusznie został ukarany może pozwać do sądu mpk ? Czy był przypadek że ktoś pozwał pasażera?
Jak wygląda nie więcej grafikę kierowcy? Czy jeżeli poinformuję kierownika, że chce pracować na jedną zmianę nie na dwurazowki np. ?
Jaki jest system pracy motorniczego? Ile dni 2 i 2 drugiej zmiany ? Czy motorniczy może być na działalności?
Co kwartał pojawia się oferta pracy na specjalistę w biurze zarządu. Z zegarkiem w ręku. Zatrudniają kogoś i albo nowemu się odechciewa, albo oni z niego rezygnują. Co tam takiego się dzieje że jest taka rotacja? Jacy są przełożeni?
Nikt nie odpowiada na pytanie odnośnie rotacji na stanowisku specjalisty w biurze zarządu… Czy z tego stanowiska można awansować?
Czy mając 2 zmianę można się dogadać żeby zmienić się w innym miejscu niż np. na Facie? Albo jak bym kończył 1 tak się zmienić żeby bez przesiadek wrócić po auto albo do domu?
Mam pytanie do kierowców. Jezli zbliża się koniec 1 zmiany ok na przystanku nie ma zmieniika kierowca odrazu wyprasza pasażerów i zjeżdża, czy uzgadniania to najpierw z dyżurnym? Czy jest taka możliwość, że może dojechać do końca trasy?
Rozwiniesz kwestię wspomnianego czasu pracy? Jeśli zostanie przekroczony to bez konsekwencji można wyprosić pasażerów?
Jak zostanie przekroczony to wypuszczasz wszystkich na najbliższym dostępnym przystanku na danej linii/ kursie, oczywiście informując o tym pasażerom najlepiej przed końcowym przystankiem i zjeżdżasz na bazę. Możesz również pogadać z kierownikiem, nadzorem ruchu i ileś tam dodatkowego pojeździć, ale niestety, jak w danym miesiącu pojedziesz ileś nadgodzin to w następnym możesz mieć mniej.
Czy jest możliwość jazdy na swojej działalności np. piątek sobota niedziela poniedziałek i wolne? Że względu na działalność.
Nie, dasz dyspozycyjność a i tak ułożą ci po swojemu, planista ci powie nawet w obecności kierownika NIE BEDZIE MI TU KIEROWCA GRAFIKU SOBIE UKŁADAĆ znany jego tekst. Masz działalność to masz masę opcji: Mobilis, Michalczewski, Marco Polo, DLA.(usunięte przez administratora)
No a co sie dziwisz, jak nie ten to inny. Najgorzej jakby każdy sobie taki koncert życzeń wlaczyl, przecież każdemu nie dogodzisz a potem będzie kwas i gadanie na siebie. teraz atmosfera jaka jest?
Więc autobusy przewoźników gdzie konfrontacje koncertu życzeń z realiami firrmy rozwiązuje się kompromisem, bez wodzenia za nos a czasem nawet czegoś co daje wrażenie okłamywania będą nadal jeździły, a MPK nadal będą odwoływane z wiecznego braku kierowców.
Jak widać niektórzy podkreślają wieczny brak kierowców. Jest może planowana poprawa warunków pracy?
O co chodzi z linią136? Dlaczego nie funkcjonuje normalnie mimo, że ma określony rozkład jazdy? Trzeba mieć naprawdę farta, żeby załapać się na ten autobus, co idę na przystanek to jest jakiś problem, nie chodzi o opóźnienia, tylko o fakt, że ten autobus nie przyjeżdża. To nie są jednorazowe sytuacje tylko notoryczne, przecież ludzie jeżdżą tą linią do pracy, loteria i jaja
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.