STADA Poland Sp. z o.o.

2.2 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Witamy wszystkich Użytkowników portalu GoWork. Odpowiadając na Państwa pytania, przygotowaliśmy zestawienie odpowiedzi na najbardziej nurtujące Komentujących kwestie. Mamy nadzieję, że pomoże to w podjęciu decyzji o aplikowaniu do Stada Poland.

FAQ na GoWork Stada Poland

APLIKOWANIE, REKRUTACJA

1.      Gdzie znajdę aktualną informację o możliwości zatrudnienia w Stada Polska?

Aktualne ogłoszenia zamieszczamy na portalu Pracuj.pl. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do śledzenia tego serwisu.

2.      Jak wygląda proces rekrutacji do firmy?

Stada Poland ma jasno określoną procedurę rekrutacyjną w zależności od stanowiska, na które aplikuje dany kandydat. Zazwyczaj są to 3 etapy rekrutacji w przypadku Specjalisty/Managera czy Dyrektora oraz 2 spotkania w przypadku Przedstawicieli Medycznych. PM spotykają sią się z bezpośrednim przełożonym oraz Dyrektorem Dywizji.

3.      Rekrutacje prowadzone są zdalnie czy stacjonarnie?

Rekrutacje zazwyczaj prowadzimy w trybie mieszanym. Najczęściej pierwsza rozmowa odbywa się zdalnie, a na zaawansowanych etapach rekrutacji często zapraszamy na spotkanie w biurze, żebyśmy mogli lepiej się poznać. Jednocześnie należy podkreślić, że rekrutacje do pracy w charakterze Przedstawiciela Medycznego lub KAM obecnie odbywają się lokalnie.

4.      Jak wygląda przebieg rozmowy kwalifikacyjnej w Stada Polska?

Wszystkie czynności związane z rekrutacją i zatrudnieniem są prowadzone i koordynowane przez Dział HR lub – w przypadku przedstawicieli handlowych – menadżerów. Ostateczną decyzję dotyczącą rekrutacji i zatrudnienia (po uprzedniej rekomendacji Działu HR) zawsze podejmuje dyrektor/kierownik jednostki biznesowej z poszanowaniem standardów Firmy. Proces rekrutacji podzielony jest na etapy w zależności od stanowiska, na które się aplikuje. Zazwyczaj jednak jest to 3-etapowy proces, w którym są spotkania z Bezpośrednim Przełożonym, Dyrektorem Działu oraz Dyrektorem HR.

5.      Czy istnieje możliwość rozwoju wewnątrz firmy?

Tak, w firmie prowadzimy rekrutacje wewnętrzne, które umożliwiają pracownikom zmianę aktualnie zajmowanego stanowiska, jeśli ich kwalifikacje na to pozwalają. Proces rekrutacji wewnętrznej służy poprawie zadowolenia z pracy wśród pracowników oraz efektywności pracy poprzez oferowanie możliwości nowej kariery stawiającej inne wyzwania lub rozwoju obecnej kariery, z uwzględnieniem przede wszystkim preferencji pracownika.

Od 2022 roku ruszyliśmy także z procesami szkoleniowo-rozwojowymi. Budujemy jasne zasady, które będą definiowały ten jakże ważny obszar dla każdej organizacji. Motto przewodnie działu HR na ten rok to „Up4Growth”. Firma się rozwija, więc jej pracownicy również muszą rozwijać się razem z nią.

 

WYNAGRODZENIE, DODATKI

6.      Czy w firmie istnieje siatka płac i czy jest ona znana pracownikom?

Tak, od 2021 roku w firmie funkcjonuje jasno określona siatka płac oparta o benchmarki rynkowe. Nie jest ona dokumentem jawnym. Wynagrodzenie każdego pracownika ustalane jest każdorazowo w oparciu o siatkę płac oraz doświadczenie i wiedzę nowo zatrudnianego pracownika, jak również stanowisko na jakie aplikuje.

7.      Czy są jasno określone cele biznesowe do zrealizowania?

Tak. Każdy pracownik w naszej firmie zna swoje cele biznesowe do zrealizowania. Plany prezentowane są pracownikom terenowym przed danym cyklem. Realizacja targetu równa jest wypłacie premii pracownikowi.

8.      Czy firma przewiduje premie dla pracowników?

Tak, mamy dwa rodzaje systemów premiowych – inny dla pracowników terenowych, inny dla pracowników biurowych. Zróżnicowanie wynika z charakteru wykonywanej pracy i sposobu rozliczania naszych pracowników. Premia biurowa jest wypłacana raz w roku, natomiast premia terenowa co cykl, przy założeniu iż pracownik spełnił oczekiwania postawione przed nim w danym cyklu rozliczeniowym. Premia pracownicza jest dodatkiem do podstawy wynagrodzenia.

Od 2022 roku wprowadzamy nowy system bonusowy dla sprzedaży – transparentny i jasno opisany w procedurze zaprezentowanej wszystkim pracownikom trenowym w styczniu. Jego kształt i zawartość została całkowicie odmieniona, by naszych pracowników motywować, a nie demotywować. Feedback od pracowników jest pozytywny.

9.      Czy w firmie funkcjonują benefity i dodatki dla pracowników, i czy są one takie same dla wszystkich pracowników?

Tak, w firmie Stada mamy wiele benefitów, a obecnie prowadzimy proces harmonizacji systemu benefitów. Nasi pracownicy mogą korzystać z następujących udogodnień:
a)      Opieka medyczna (od stycznia 2022 roku to pracodawca pokrywa koszty pakietu medycznego dla wszystkich pracowników, niezależnie od rodzaju umowy),

b)     ubezpieczenie na życie,

c)      PPK

d)     możliwość pracy zdalnej, 

e)     dwa dodatkowe dni urlopu od pracodawcy,

f)       nagrody specjalne,

g)      dodatki: specjalne dni w Twoim życiu (urodziny, narodzenie dziecka czy ślub)

h)     kafeteria benefit (od stycznia 2022),

i)       karty lunchowe  (od stycznia 20220).

 

PYTANIA DODATKOWE

10.  Czy w firmie obowiązuje dress code?

W firmie nie ma sztywnego dress code’u. W czasie spotkań biznesowych staramy się ubierać w stylu „business casual”.

11.  Jakie są godziny pracy?

Wiele zależy od konkretnego stanowiska. W Stada Poland pracujemy w zadaniowym trybie pracy, ale osoby na pewnych stanowiskach (np. w księgowości) potrzebne są w podstawowym czasie pracy. Zazwyczaj pracę rozpoczynamy między godziną 8 a 9:30.

12.  Czy samochodów służbowych można używać do celów prywatnych i wyjazdów za granicę?

Oczywiście, samochodów służbowych można używać do celów prywatnych. Za zgodą GM możliwy jest również wyjazd zagraniczny.

STADA Poland Sp. z o.o.