Wywiady Promedica24
Wywiad udzielony przez użytkownika Wojciech G
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Chcę opowiedzieć o współpracy z tą firmą, a przede wszystkim o nieporozumieniach z menadżerem i braku możliwości kontaktu.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?
Pracowałem jako opiekun osób starszych.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?
Brak kontaktu z menadżerką. Przez około 30 dni próbowałem się z nią skontaktować - interweniowała już niemiecka przedstawicielka Promedica. Jej próba kontaktu zajęła kilka dni. Nie mogliśmy się dodzwonić do Łodzi, a menadżerce chciałem zadać tylko jedno pytanie: czy mogę przedłużyć kontrakt o miesiąc lub dłużej? Prosiła mnie o to rodzina podopiecznego. Ponieważ nie mogłem się skontaktować z menadżerką, rodzina ta rozwiązała umowę. Więcej nie pracowałem dla tych samych osób, ale wiem, że obecnie podopiecznymi zajmuje się ktoś z innej agencji.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
Nie chcę podawać kwoty, jaką zarabiałem wtedy, ale mogę powiedzieć, że obecnie - w innej firmie - zarabiam na tym samym stanowisku 1850 euro netto, do tego otrzymuję premię i dodatki za święta.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
Nie pamiętam dat, ale razem około 7 lat. Na tym samym stanowisku w innej firmie pracowałem przez 2 lata.
Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Transport doskonale zorganizowany, możliwość przejazdu na miejsce innego kontraktu busem firmowym. Plusem były też kursy organizowane przez firmę, w tym kurs języka niemieckiego. Oddział firmy znajduje się w Łodzi, co było dla mnie komfortowe.
Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Duże problemy w komunikacji telefonicznej z menadżerem. Tak zdarzyło mi się już przy kilku kontraktach. Nie miałem jakichś szczególnych problemów, chciałem tylko zapytać o możliwość przedłużenia kontraktu.
Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.
Przeszedłem wszystkie możliwe szkolenia, które prowadził łódzki oddział. Zajęcia odbywały się w siedzibie firmy lub szkole niedaleko łódzkiego oddziału Promedica24. Jak wspomniałem wcześniej, był to m.in. kurs języka niemieckiego czy transferu.
W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?
Myślę, że nic nowego się tu już raczej nie wymyśli - najważniejszy był kurs transferu, ale manekiny się do tego nie nadają. Prawdziwa nauka odbywała się już podczas trwania kontraktów, w praktyce.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
W busach Promedica24 odbywały się rozmowy o kontraktach i krytykowano menadżerów. Wiele można było się dowiedzieć. Często jest wesoło, bo jadą tam sami swoi. Niektóre osoby są wystraszone, bo podejmują pracę na kontrakcie pierwszy raz i nie znają języka. Nie wolno natomiast rozmawiać o zarobkach, a to błąd moim zdaniem. Słuchając opowieści w busach, można by napisać książkę o pracy w Niemczech.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?
Tylko na dwóch kontraktach miałem problem z kontaktami z menadżerem. Kilkadziesiąt telefonów dziennie i nikt nie odbierał, nie oddzwonił. Przy jednym z kontraktów przez miesiąc czekałem na kontakt, interweniowała nawet przedstawicielka niemieckiego oddziału firmy.
Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Atmosfera była dobra, zwłaszcza w Łodzi. Potem był problem z komunikacją i powrotem na kontrakt, choć rodzina podopiecznego sama o to występowała. Z kilkoma rodzinami, z którymi kiedyś pracowałem z ramienia Promedica, nadal mam kontakt, mimo że pracuję już w innej firmie.
Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?
Pieniądze zawsze dostawałem na czas, a często kilka dni przed terminem i o tym też napisałem w opinii w Google Maps. Nigdy jednak nie wiedziałem, ile zarobię i czy otrzymam jakiś bonus oraz w jakiej wysokości. Ten problem miało wielu pracowników i w busach dyskutowali na ten temat. Zasady rozliczeń były skomplikowane i niejasne dla wszystkich.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Wszystkie sugestie przesłałem dawno temu do Promedica24. Napisałem skargę na menadżerkę z Łodzi. Teraz, po latach, nie pamiętam szczegółów, ale w skardze dokładnie wszystko opisałem. Zrobiłem to w trosce o poprawę jakości świadczonych usług. Wysłałem tę skargę do Warszawy, osoby z oddziału w Łodzi pamiętają tę menadżerkę. Ta osoba nie jest już zatrudniona w firmie, choć nie ma to związku z moim pismem.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę