Opinie o Motorola Solutions
Bardzo sprawny i profesjonalny proces rekrutacji, szczegółowa informacja o poszczególnych etapach, osobach zaangażowanych w proces i ramach czasowych. Naprawdę jestem pod wrażeniem bo w dwóch innych firmach proces wyglądał masakrycznie i już wiem, że do nich nie zaaplikuję ponownie. Ogromny plus dla Motoroli za ten początek współpracy, dziękuję za to doświadczenie, szacun.
Niezły żarcik. Ta (usunięte przez administratora) to nie ma zwyczaju dawać znać o wynikach rekrutacji?
Bardzo nam przykro, że taka sytuacja miała miejsce. Prosimy o kontakt i przesłanie informacji o szczegółach tej sytuacji na adres aplikuj@motorolasolutions.com
Ktoś się wypowie na temat stanowiska Accounts Payable Specialist jaka atmosfera w zespole? warto czy nie warto aplikować?
Generalnie w Finansach nie panuje zbyt dobra atmosfera. Cóż, jaki szef, takie miejsce pracy. Atmosfera pracy w całych Finansach często ulega wpływom naczelnego szefa który tu nie ma dobrych opinii wśród pracowników mimo że na niższych szczeblach bywają fajni ludzie.
Zgadzam się z poprzednikiem. W Finansach bardzo duża rotacja, cięcie kosztów i ogólnie panujący bałagan. Ze względu na braki kadrowe rozdziela się obowiązki po osobach, które w firmie jeszcze pracują co prowadzi do przeciążenia i niekończących się nadgodzin. Kilka lat temu bym polecała, ale teraz już zdecydowanie odradzam.
Czy możesz rozwinąć swoją opinię? Rekrutuję na staż do kilku firm, i przyznam , że zależało mi na pracy w motoroli
Motorola do rekrutacji wykorzystuje system Workday, w tym systemie aplikacjom nadawane są statusy, np. Under Consideration, jakie inne statusy są możliwe, czy coś się tam zmienia czy obserwowanie tego nie ma sensu.
W moim przypadku status Under Consideration nie zmienil sie od momentu złożenia aplikacji. Jestem po wszystkich etapach rekrutacji, od ostatniego minęło już ponad 2 tygodnie i status nadal ten sam.
Niestety ze strony Motoroli zupełny brak kontaktu, zakładam więc że nie...
Czyli Motorola nie daje feedbacku, w przypadku odrzucenia kandydata po rozmowie? Brałam udział w rekrutacji i obiecywali odpowiedź (zarówno tak, jak i nie) do dwóch tygodni...
Aplikowałam do firmy już 3 raz w ciągu 4 lat. Tym razem scenariusz był identyczny, rozmowa poszła mi w moim odczuciu bardzo dobrze, dostałam info, że za 2 tygodnie dostanę odpowiedź, mija 5 tydzień i jak zwykle cisza. Proszę Państwa, to jest niepoważne i lekceważące.
Supply Chain - szczerze odradzam. Ciagla zmiana zadan, obszarow, brak back upa podczas urlopu, ciagle nadgodziny, praca nawet w weekendy, niedocenianie pracownikow, dziwne tajemnicze 'awanse' w dziale i jeszcze dziwniejsze zwolnienia. Do tego management coraz bardziej zapatrzony w korpometody tresury ludzi, team lederzy i leadzi o watpliwym podejsciu do pracy i drugiego czlowieka. Pieniadze - srednie patrzac na inne firmy w miescie, podwyzki - o ile 'zasluzysz' to raz na 2 lata moze 5% dostaniesz, bonusy - tez srednie. Do tego powoli wchodzi w zycie megawygodny desk sharing. Dzial ciagle sie powieksza, a z kazda kolejna osoba robi sie tu coraz bardziej korporacyjnie i po prostu niekomfortowo.
Zgadzam sie w 100%. Dlatego ostatnio tyle osob przechodzi do innych firm. Moze w koncu tam ktos ich doceni. Bo tutaj jesli ktos jest dobrym pracownikiem to najwyzej wycisna z niego co sie da jak z cytryny, a na koncu i tak maja pretensje. Smutne, ale prawdziwe. A podobno jeszcze jakies 2 lata temu ten dzial byl miejscem, do ktorego przychodzilo sie z checia, bo mialo sie satysfakcje z pracy. To miejsce dla ludzi takich jak ja: sraja mi na glowe bez powodu, ale mam to gdzies / nie mam zycia prywatnego, wiec robie nadgodziny.
Naprawdę uważasz, że praca w Motorola Solutions jest wyłącznie dla osób, którym nie zależy na wolnym czasie? Po ile godzin dziennie tam pracujesz? Powiedz, jak to wygląda.
To jest kultura organizacyjną firm amerykańskich. Oni niestety traktują nas jak trzeci świat. Zamknęli duży ośrodek Motoroli w Berlinie bo nie mogli dogadać się z Niemcami. Niemcy znają swoją wartość i szanują się. A Polskę postrzega się jak Malezje gdzie nikt się nie sprzeciwi. Zobacz ie po ile godzin oni tam pracują.
Czy można zarobić 7-10k brutto na pozycji Order management coordinator pierwsza zmiana? podzielisz się opinią?
@Rosa - Dokładnie tak też to widzę. Ciągłą zmiana zadań wynika z braku planowania i zrozumienia chyba samej pracy w tym obszarze. Sama jestem bardzo elastyczna, nie mam jakiś ambicji bycia kierownikiem - z resztą mam na to jeszcze czas. Ale chcę mieć jasno zdefiniowane zadania i jakieś wsparcie. A tu tego brakuje. Jakieś zwyczajne i szczere podziękowanie też by się przydało, bo jakieś nadęte i sztuczne "great job" na town hallach jest tak korporacyjne że na mnie działa wręcz odpychająco. Zgadzam się że do tego ta cała koncepcja desk sharing to już tragedia. Na razie nie odczuwa się tego bo praca jednak częściej z domu. Ale po powrocie tego sobie nie wyobrażam. Wszyscy stłoczeni jak bydło i jeszcze non stop na słuchawkach przy biurku. Zdecydowanie szukam jakiejś innej pracy, ale na razie przez pandemię jest trochę trudniej. Ale chcę się wyrwać z tego bałaganu, póki całkiem nie zwariowałam.
Taka sama sytuacja również ma miejsce w Software Enterprise, układy, kolesiowstwo, awanse za plecami bez jakiegokolwiek merytorycznego uzasadnienia. Jako szary pracownik nie możesz sie wychylać bo i tak zostaniesz zignorowany a możesz sobie tylko narobić problemów. A szkoda bo dział pracuje nad sporą ilością sensownych projektów, dużo nowych technologii. Ale biorąc pod uwagę bilans zysków i strat - nie polecam.
Właśnie. Tutaj to moje chyba pierwsze doświadczenie z ludźmi z Azji. Ale ich praca 16h na dobę i gotowość 24h na dobę przeraża. Amerykanie cenią sobie taką "elastyczność jak to nazywają. Choć niektórzy z nich nas tu w Europie próbują ustrzec przed tym, to wynika to wg mnie wyłącznie z obawy o jakieś potencjalne skutki prawne, może mobbingu, albo coś podobnego. Nie wiem czy istnieje w amerykańskim słowniku takie pojęcie jak etyka pracy w odniesieniu do ludzi.
To chyba smutna obserwacja dla wiekszosci kropo w Krk. Sami sobie zgotowalismy ten los, bo pokazujemy, ze mozna z nami robic wszystko.
Najpierw zadzwoniła do mnie pani z HR, zadawała typowe pytania, część po angielsku. Bardzo sympatyczna rozmowa i zaproszenie na drugi etap. Około 20 minut. Rozmowa w Google Meet z managerką i jedną osobą z zespołu. Cała po angielsku. Bardzo pozytywne nastawienie do kandydata, zero spóźnienia, profesjonalizm, ale też miła atmosfera. Luźna rozmowa jak z kolegami, podpowiedzi podczas zadań technicznych. Były też zadania z excela i rachunkowości do rozwiązania, w miarę proste. Nie miałam przyjemniejszej rozmowy rekrutacyjnej niż ta w Motoroli.
Dlaczego to stanowisko mnie zainteresowało, moje motywacje, dlaczego Motorola, największe wyzwanie, opowiedzieć o swojej edukacji, doświadczeniu zawodowym, jak pracuję w grupie, co bym zrobiła, gdyby ktoś popełnił błąd, pytania techniczne. Żadnych dziwnych, podchwytliwych pytań.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Śmieszna ta firemka. Na rozmowie pytają czy masz mniej niż 26 lat, bo takiemu mogą wcisnąć mniejsze wynagrodzenie brutto. Potem przyjmują samych gówniarzy, bez żadnego wcześniejszego doświadczenia, także bez kierunkowego wykształcenia. Masz więcej niż 26 lat jesteś za stary i za drogi, żeby tam pracować.
Czesc inzynierowie, software developerzy, mozecie cos powiedziec o technologii w firmie? Faktycznie przestarzala jak pisza na forum?
Dziwne, wysyłasz CV na stanowisko na które pasujesz w 95% i cisza tygodniami. To po co cały czas odświeżają te stanowiska na pracuj.pl skoro po wysłaniu kandydatury nikt się nie odzywa? A nie podałam widełek więc kwestia finansowa raczej tutaj nie jest winna.
Niestety ostatnio powszechna praktyka. W przeciągu ostatniego roku poleciałam kilka osób, jak również kilku znajomych zaaplikowało. Zero odpowiedzi :-/
Na jakie zarobki może mniej więcej liczyć specjalista w order managemencie? W tej chwili praca jest w pełni zdalna, stacjonarna czy w trybie hybrydowym? Jeżeli chodzi o mieszane zmiany to o pracy w jakich godzinach jest mowa? Z góry dziękuję za odpowiedzi
Podbije Twoje pytanie bo także chętnie dowiedziałabym się czegoś na ten temat. Ciekawe pytanie zadałeś/aś. Ktoś się do nich odniesie i odpowie? Mnie najbardziej interesuje kwestia zarobków. Na ile można liczyć w Motorola Solutions?
Miko mi jestem Piotr nie pasi komuś z kierownictwa ???
Dobrze ugruntowany chaos w wszystkimi odcieniami betonu.
To jest bardzo polska firma. Jeśli ktoś liczy na usa korpo to się rozczaruje i to bardzo.
Jak jest w dziale General Ledger & Compliance? Proszę o opinie Oraz czy 2 zmiany są bardzo uciążliwe?
Kiedyś pracowałem dla firmy która robi soft dla Poczty Polskiej, i myślałem że widziałem już wszystko ale to co robi się w TNCT to jest jakaś rzeźnia. Brudny kod to jest mało powiedziane - pakudny, ponury i źle prowadzony projekt. Odradzam, firma wygląda jak rodzima budżetówka. I tu nie chodzi o stara technologie okna Swing + plik xml - nawet bazy sql nie było :((( zato pełno lesnych dziadków z dorobkiem 10 lat w temacie. Ponure miejsce. Kupa smiechu ta cała motorola ... nic dziwnego że Chińczycy są o lige lepsi.
Czy da się pracować w Motorolli wyłącznie w obrębie oprogramowania FLOSS (w tym tego opracowywanego z klauzulą NDA)? Mam za sobą doświadczenie w embedded i zawsze pracowałem w obrębie FLOSS.
Z komentarzy widzę że zarządzanie i organizacją pracy to totalną porażką nie tylko w moim dziale Finansów. Nie wiem wg jakich kryteriów promuje się menedżerów ale to jest jakaś fatalna pomyłka. Ludzie ci często nie mają pojęcia o pracy i nie stanowią wsparcia przy rozwiązywaniu realnych problemów. Do tego podejście do pracowników pozostawia wiele do życzenia. Np. W sytuacjach konfliktowych (A takie zawsze są w każdej firmie). W zespole pozostawiają to samemu sobie lub potrafią jeszcze bardziej zaognic problem.
Pracowałem na stanowisku kierowniczym od 2019 do 2020 w dziale Repair Operations 1.5 roku i niedawno zostałem zwolniony. Mam spore doświadczenie menedżerskie z innych korporacji uchodzących za dobrze zarządzane. Motorola jest dużą firmą i dzielę się dośw. z mojego otoczenia. Nie widziałem dotąd tak fatalnego zarządzania ze strony moich przełożonych. Jeśli wyobrazicie sobie dobry wzorzec lidera, to to co mam na myśli jest tego totalnym zaprzeczeniem. Moje stanowisko zostało utworzone w 2019 a teraz oświadczono mi nagle że w wyniku jakiejś bliżej nieznanej mi reorganizacji moje stanowisko zostało właśnie zlikwidowane. Odbyło się to zdalnie i natychmiast odcięto mnie od maila i zasobów sieciowych. Praca w związku z przejęciem obowiązków z innego oddziału przez te 1.5 była koszmarna i ciężka. A kiedy zaczęło to wszystko przynosić pozytywne efekty, wyrzucono mnie jak śmiecia. Sądzę że prawdziwą przyczyną było to, że śmiałem "dyskutować" z przełożonymi w momencie kiedy ich postępowanie zaczęło coraz mocniej doskwierać mnie i mojemu zespołowi. Przez cały czas zero wsparcia merytorycznego, zero wiedzy - wszystko rozpoznawane "w boju". Bardzo słaba organizacja, wszystko opiera się na wiedzy osób, a nie funkcjach. Załatwienie najbardziej podstawowych rzeczy trwa wieki, bo nie wiadomo kto i za co odpowiada. Ludzie znają jakiś wycinek pracy i w większości nie znają kontekstu. Prowadzi to do przeciążenia pracą w niektórych działach - szczególnie tych osób które coś potrafią i nie ulegają wszechobecnej spychotechnice. Zarządzanie mocno sterowane z USA. W moim obszarze skrajny mikromenedżment, podejmowanie dziwnych decyzji a bardzo często wycofywanie się z nich krótko potem. Do tego człowiek liczy się jako jako tryb w maszynce. Niby funkcjonuje jakiś system mini nagród za zadowolenie swojego szefa, ale wierzcie mi, że żadna nagroda nie przykryje frustracji i rozczarowań jakie potrafią człowieka spotkać. W sumie nawet premia roczna jest taka mocno uznaniowa i jeśli szef będzie miał zły humor, to można stracić. Złą organizacja pracy i ustawienie odpowiedzialności prowadzi często do pracy w nadgodzinach. Tak się dzieje kiedy wszystkie priorytety są jednakowo ważne. Planowanie, strategia - to słowa często obce w słowniku liderów z mojego obszaru. Złe zarządzanie powoduje niebezpieczną retencję wiedzy i kompetencji. Generalnie trzeba w ogóle uważać co i do kogo się mówi. Nigdy nie wiadomo w jaki sposób zostanie to wykorzystane. Dział HR rozczarował mnie najbardziej. Pozwoliłem sobie na zbyteczną szczerość bo wydawało mi się, że dział ten stoi na straży jakieś kultury organizacyjnej i dostałem za to nauczkę. Bardziej jednak pełni rolę bezpieki pracodawcy. Dodam, że z w moim najbliższym otoczeniu nie byłem jedynym, który został zatrudniony, a zaraz potem ktoś przypomniał sobie, że jego stanowisko zostało zlikwidowane. Z pozytywów. Firma posiada bardzo dobry produkt i na pewno byłem dumny z tego. Poznałem wiele wartościowych osób. Te pracujące dłużej w większości też miały już na swoim koncie negatywne doświadczenia z tzw. "liderszipem", więc na plus że jest wiele osób dostrzegających te mankamenty organizacyjne. Na pewno na duży plus to że trafia wiele nowych osób kompetentnych, z dobrym profilem i chcących coś zmienić na plus. Firma też posiada potencjał w Krakowie, na pewno jest to dobre miejsce dla inżynierów, gdzie można wyżyć się w swoim obszarze.
Firma jako firma daje spore możliwości rozwoju, jednak z roku na rok jest coraz gorzej - firma mocno się rozrasta, przez co zapomina się o jednostkach. Również w ostatnich latach wynagrodzenia zaczynają coraz bardziej znacząco odstawać od konkurencji rynkowej. Definitywnie unikać działu Software Enterprise, zarządzanie nim jest totalną porażką tej firmy, reszta działów bezpieczniejsza. Finalnie postanowiłem że ot mój ostatni rok w tej firmie.
Rozczarowujący proces rekrutacji: 1. na każdym etapie kontakt z innym rekruterem, 2. wprowadzenie w błąd co składu zespołu rekrutującego 3.rekruter techniczny zadajacy pytania w taki sposób, że trudno zrozumieć o co mu chodzi, niereagujacy na próby wyjaśnienia 4. zero feedbacku po dwóch rozmowach pomimo obietnicy, a w Workdayu nadal status "Under consideration". Stanowisko obsadzone wewnetrznie - ok, rozumiem, ale nie przyzwoitością byłoby powiadomienie pozostałych kandydatów. Ghosting jest naprawdę nieprofesjonalny.
Drogi Kandydacie, Bardzo nam przykro, że proces rekrutacji nie spełnił Pana oczekiwań. Cały czas pracujemy nad jego ulepszeniem, dlatego każda opinia jest dla nas cenna. Zależy nam na rozwiązaniu sprawy, dlatego uprzejmie prosimy o bezpośredni kontakt z rekruterem lub na adres aplikuj@motorolasolutions.com Pozdrawiamy serdecznie,
Może okazałeś/aś się rozczarowującym kandydatem/ką? Może zespół rekrutacyjny próbował się dopasować twoich możliwości szukając tego jednego jedynego przebłysku... ale...
kocham ta nazwe i tylko nazwe w całej polsce to handlowcy serwis kupa szkoda gadac
Prawda jest taka jezeli jestes cierpliwa/y w dziale finansow, to dostaniesz podwyzke, (chociaz i to nie jest jednolite pomiedzy dzialami w finansach), ale predzej i napewno lepiej finansowo wyjdziesz jezeli znajdziesz inna prace na pracuj.pl czy na Linkedin.
Czy można zarobić 7-10k brutto na pozycji Order management coordinator pierwsza zmiana? ktoś podzieli się opinią?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Motorola Solutions?
Zobacz opinie na temat firmy Motorola Solutions tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 100.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Motorola Solutions?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 44, z czego 8 to opinie pozytywne, 14 to opinie negatywne, a 22 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Motorola Solutions?
Kandydaci do pracy w Motorola Solutions napisali 11 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.