Miniaturka
Natalia Gałczyńska
Specjalista ds. Marketingu Headhunters Sp. z o.o.
Ponad 3 lata temu zaczęła od stanowiska specjalisty ds. rekrutacji i sprzedaży w Headhunters. Aktualnie z sukcesem prowadzi projekty rekrutacyjne pracowników różnego szczebla, a także zajmuje się marketingiem. Odpowiada za kreowanie wizerunku firmy i wszelkie działania promocyjne.

Headhunters Sp. z o.o.

Agencja Pracy Headhunters to cztery oddziały zlokalizowane w:

  • Szczecinie
  • Poznaniu
  • Gdańsku
  • Katowicach
    Każdy z nich posiada wyspecjalizowane jednostki rekrutacyjne, skupiające się na wspieraniu naszych Klientów w prowadzonej polityce zarządzania zasobami ludzkimi. Agencja działa w sferze nowoczesnych rozwiązań kadrowych, rozwoju personelu, doradztwa dla firm. Stawiamy na wiedzę oraz profesjonalizm, a zarazem na elastyczność i indywidualne podejście do każdego projektu.
    Podstawą naszych działań jest dostosowanie oferty do potrzeb i wymagań Klienta, a naszym głównym celem – jego pełne zadowolenie ze zrealizowanego projektu.
    Agencja Pracy Headhunters korzysta ze swego doświadczenia na rynku polskim i europejskim.

  • HeadHunters działa na rynku od 2011 roku. Jak prezentowały się Państwa początki?

    Nasza firma została założona  w Szczecinie. Strategicznym celem było nawiązanie takiej współpracy z firmami, aby procesy rekrutacyjne odbywały się sprawnie, klarownie i fachowo ku zadowoleniu wszystkich zainteresowanych. Mając na uwadze tendencje spadającego bezrobocia, zdaliśmy sobie sprawę, że jest to czas, w którym jesteśmy w stanie efektywnie konkurować z innymi agencjami rekrutacyjnymi. Zbudowaliśmy zespół składający się z osób doświadczonych w branży zarządzania zasobami ludzkimi i znających lokalny rynek pracy. Dzięki temu możemy do dziś pochwalić się zaangażowanym składem „łowców głów”.

    Posiadają Państwo 4 oddziały w Polsce. Gdzie są one zlokalizowane? Czy w przyszłości planują Państwo otwarcie kolejnych placówek?

    Już po kilku miesiącach działalności szczecińskiej centrali otworzyliśmy kolejne oddziały. Najpierw w Poznaniu, później w Gdańsku i Katowicach. Wszystkie nasze filie współpracują ze sobą, dzięki czemu  jesteśmy w stanie znaleźć najlepszych kandydatów na terenie całej Polski. Na razie nie planujemy otwarcia kolejnego oddziału, ale nie wykluczone, że w przyszłości tak się nie stanie. 

    Dlaczego warto skorzystać z pośrednictwa agencji pracy, a nie szukać zatrudnienia na tzw. "własną rękę"?

    Z naszego pośrednictwa oczywiście warto skorzystać, natomiast również należy szukać pracy na własną rękę. Nie możemy zagwarantować, że znajdziemy zatrudnienie każdej osobie, która się do nas zgłosi. Natomiast jeśli spełnia oczekiwania zawarte w naszych aktualnych ofertach pracy wówczas jak najbardziej możemy takiej osobie pomóc. Nawiązujemy współprace z rzetelnymi firmami, a oferowane warunki pracy dla kandydata mają odzwierciedlenie w rzeczywistości i są takie same, zarówno gdy kandydat aplikuje za naszym pośrednictwem lub bezpośrednio do firmy. Dodatkowym atutem aplikowania do naszej agencji jest fakt, że każde CV trafia do naszej bazy kandydatów. Gdy w przyszłości pojawi się nowa oferta pracy dzwonimy do wybranych osób, z którymi już kiedyś się kontaktowaliśmy i które wyraziły zgodę na ponowny kontakt. Dodatkowo każda osoba, która korzysta z naszego pośrednictwa może liczyć na udzielenie wsparcia i doradztwa zawodowego.

     

    Konkurencja w tej branży jest bardzo duża. Dlaczego warto skorzystać właśnie z usług HeadHunters?

    Aktualnie jest bardzo dużo agencji pracy i widzimy, że wciąż otwierają się nowe firmy rekrutacyjne. Nasza agencja jest jedną z najbardziej znanych i czołowych agencji w rejonie Zachodniopomorskim, która pracuje zgodnie ze standardami na rynku pracy. Znamy rynek pracy i śledzimy zmiany, które na nim zachodzą, dzięki czemu jesteśmy w stanie profesjonalnie doradzić zarówno przedsiębiorcom, jak i poszukującym pracy.  Myślę, że na naszą korzyść wpływa przede wszystkim ilość zadowolonych klientów, jak i pracowników, którym pomogliśmy w znalezieniu pracy. Cenimy sobie też wysoką jakość naszych usług, o czym świadczy ilość klientów, którzy wracają do nas z nowym zapotrzebowaniem na pracowników.

    Do jakich branż rekrutujecie?

    Wszystkich. Od stanowisk najniższego szczebla, przez specjalistyczne stanowiska średniego szczebla po szczebel najwyższy; kierownicy, managerowie, dyrektorzy. Zgłaszają się do nas firmy z branż przemysłu transportowego,  energetycznego, IT, gastronomicznego, stoczniowego i wiele innych. Nie zamykamy się na żadną branże i jesteśmy otwarci na każde wyzwanie.

    W jakich krajach, za Państwa pośrednictwem, kandydaci mogą znaleźć zatrudnienie?

    Współpracujemy przede wszystkim z klientami z Anglii, Irlandii, Niemiec, Danii, Holandii, Norwegii i Szwecji.

    Gdzie można znaleźć Państwa aktualne oferty pracy?

    Na pewno na naszej stronie internetowej, na której zawsze znajdują się aktualne oferty pracy: http://hdhunters.com/pl, a także na portalach branżowych.

    Załóżmy, że znaleźli Państwo pracę za granicą dla swojego kandydata. Jak to wygląda dalej? Czy pomagacie również znaleźć zakwaterowanie oraz wspieracie przy załatwieniu wszelkich formalności?

    Oczywiście, że tak. Pomagamy przy wszelkich formalnościach, także przy znalezieniu zakwaterowania, o ile nie zapewnia tego pracodawca. Jesteśmy do dyspozycji pracowników, którzy zostali przez nas wysłani i służymy pomocą, kiedy tylko jest taka potrzeba. Zawsze kontaktujemy się z takimi osobami, żeby spytać o ich wrażenia. Mamy świadomość, że osoby te wyjeżdżają często same do obcego kraju, a my jesteśmy jedynymi pośrednikami, którzy mogą udzielić wsparcia.

    Oferują Państwo prace na stałe, prace tymczasową czy prace na zlecenie?

    W większości mamy oferty pracy stałej. Jednak zdarzają się też prace tymczasowe, kontrakty lub zlecenia.

    Pomagacie również pracodawcom w znalezieniu idealnego pracownika. Jak wygląda taki proces?

    Najpierw dokładnie wysłuchujemy potrzeb pracodawcy. Chcemy dowiedzieć się, jaki ma być odpowiedni kandydat do pracy i czego oczekuje od takiej osoby. Następnie na podstawie tych informacji szukamy za pomocą naszych narzędzi odpowiednich osób, z którymi spotyka się nasz klient. Często są to długotrwałe procesy, trwające np. ok 2 miesięcy, gdyż nie każdy wysyła do nas CV i zmienia pracę z dnia na dzień. Czasem trzeba zastosować tzw. metodę direct search, czyli bezpośredniego dotarcia do kandydata, który do nas nie aplikował. Jest to jedna z bardziej zaawansowanych i skomplikowanych technik rekrutacyjnych.

    Prowadzą Państwo również własnego bloga. Jakie kwestie są na nim poruszane?

    Miło, że zauważyli Państwo zmiany na naszej nowej stronie internetowej. Blog ruszył od niedawna, ale zamierzamy sukcesywnie go rozwijać. Pojawią się na nim artykuły przydatne zarówno dla przedsiębiorców i właścicieli firm, jak i pracowników i osób, które szukają lub planują zmienić pracę. Tematyka będzie szeroka; od aktualności związanych z prawem pracy, psychologią zarządzania pracownikami i skuteczną motywacją, po odpowiednie przygotowanie na rozmowę kwalifikacyjną lub właściwe stworzenie CV.

    Ile osób obecnie liczy zespół HeadHunters?

    W centrali szczecińskiej pracuje ponad 20 osób. Łącznie z pozostałymi oddziałami stanowimy razem ponad 50. osobowy zespół.

     

    Czy osoby bez większego doświadczenia również mogą znaleźć u Państwa zatrudnienie?

    Tak, przyjmujemy osoby na staże, które są doskonałą szansą na zdobycie doświadczenia. Taka osoba dzięki obserwacji pracy doświadczonych kolegów i koleżanek oraz szkoleniom wewnętrznym może zdobyć doświadczenie i dostawać w końcu samodzielne projekty.

    A co wyróżnia Was jako pracodawcę?

    Na pewno atmosfera, która jest w naszej pracy wyjątkowa. Tworzymy bardzo zgrany zespół, który współpracuje ze sobą, ale też wymaga. Każdy może liczyć na pomoc drugiej osoby zarówno w pracy, jak i poza nią. Wierzymy, że rozmawianie ze sobą to klucz do odpowiedniej komunikacji w zespole, dlatego często siadamy razem i robimy burzę mózgów, przez co możemy wspólnie wpaść na kreatywne pomysły.

    Mają Państwo duże doświadczenie w przeprowadzaniu rekrutacji. Jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w wybranej firmie?

    Ważne jest, aby poczytać o firmie, do której się aplikuje. Należy wiedzieć, czym zajmuje się firma, w jakim kierunku się rozwija – to zawsze dobrze świadczy o przygotowaniu kandydata. Trzeba też dokładnie przypomnieć sobie zakres obowiązków, które wykonywało się w poprzednich miejscach pracy. Podczas rozmowy najlepiej, żeby kandydat śmiało opowiadał, o tym co robił i nie dopuszczał do sytuacji, gdzie rekruter lub potencjalnie przyszły pracodawca będzie musiał przysłowiowo „ciągnąć za język”, żeby czegokolwiek się dowiedzieć. Ważna jest także odpowiednia prezencja i schludny, elegancki ubiór.

    Czego mogę życzyć na przyszłość?

    Można nam życzyć, aby rynek pracy w Polsce ciągle się rozwijał. Dzięki temu będziemy stale pozyskiwać coraz to nowych klientów, jak i kandydatów. A także, żebyśmy zawsze widzieli zadowolenie na twarzy pracodawców i pracowników. Bo oprócz naszego wynagrodzenia to dla nas najlepsza nagroda.

    Dziękuję za rozmowę.

    gemius

    Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

    Ranking Użytkownicy
    (real users)
    1. GoWork.pl 3 634 470
    2. Pracuj.pl 3 137 130
    3. LinkedIn 3 035 232
    4. Olx.pl 2 564 298
    Headhunters Sp. z o.o.