Toksyczna firma ucząca inne firmy jak mają dbać o kulturę organizacyjną, sama maksymalnie zaprzeczająca wszystkim szumnie głoszonym ideałom. Zawsze musi być kozioł ofiarny, którego można winić za porażki biznesu.(usunięte przez administratora) W momencie odejścia pracownika (rotacja w przeciągu roku ogroma, większość osób odeszła), narracja jest taka, że to pracownik “nawalił”, “nie dowoził”, “nie nadaje się” oraz, że został zwolniony. Pracownicy oraz byli pracownicy milczą, ponieważ boją się fałszywej opinii jaka może im zostać wystawiona w środowisku startupowym, co mimo wszystko się dzieje. A środowisko nie znając prawdy od środka komu uwierzy? “Zwykłemu pracownikowi” czy przedstawicielom wykreowanej na siłę w social mediach idealnej firmy z “super” CEO, z foteczkami z osobami ze środowiska, z nadmuchanym PR-em, zawoalowanymi kłamstwami i zamydlonymi oczyma przez branżowye publikacje? Może przed kolejną warto spojrzeć, co się naprawdę dzieje w środku tej organizacji.
Dzień dobry, cześć, na taką wiadomość nie jest łatwo odpowiadać, biorąc pod uwagę oskarżenia w niej zawarte, ale chciałabym dać kontekst naszej organizacji wszystkim zainteresowanym osobom, które tutaj są. To dla mnie ważne, bo uczciwość komunikacyjna, mówienie rzeczy wprost i robienie tego, co się mówi (i mówienie tego, co i dlaczego się robi), leży u podstaw zbudowania i prowadzenia HR Hints, a także przenika do tego, jak pracujemy z naszymi partnerami biznesowymi, będąc częścią ich biznesu i budując ich zespoły. Jeśli chodzi o porażki biznesowe - jesteśmy jedną z niewielu firm w obszarze wspierania biznesu, która nie musiała redukować składu osobowego od początku kryzysu. Byliśmy w stanie udowodnić, że wspieramy już nie tylko startupy, ale także małe i średnie przedsiębiorstwa oraz inwestorów. Zapewnia nam to nie tylko bezpieczeństwo finansowe, ale i rozwój. Nie mamy więc potrzeby zrzucania na nikogo przyczyn swoich porażek, a liderzy, zespół i ja ciężko pracujemy na każdą dobrą opinię, jaką otrzymujemy od naszych partnerów biznesowych za wkład w rozwój ich firm od strony ludzkiej. Jeśli chodzi o rozmawianie z naszymi partnerami biznesowymi o pracownikach - ani ja, ani moi liderzy nie mamy w zwyczaju tego robić, ponieważ nie jest to ani efektywne biznesowo, ani, po ludzku, uczciwe. Mamy dużo szacunku do osiągnięć, ale i do czasu naszych partnerów biznesowych, więc nasze problemy rozwiązujemy komunikując się wprost wewnętrznie i tego też uczymy firmy, dla których pracujemy. Liderom, HRowcom, inwestorom i założycielom firm nie mielibyśmy zwyczajnie odwagi zajmować głowy i kalendarza plotkami i niejasnościami, ponieważ naszym celem jest pozbywanie się ich w organizacjach. Jeśli chodzi o komunikację - budujemy firmę, która ma ambicję performować na najwyższym poziomie. W ciągu zaledwie 2+ lat zrobiliśmy bardzo dużo zmian w obszarze zarządzania ludźmi w organizacjach. Wszystko to dzieje się dzięki zespołowi, który jest ambitny i robi rzeczy trudne. Nie byłoby to możliwe bez bardzo sprawnej, wprost przekazywanej i efektywnej organizacji pracy. To, co wiele osób powtarza, to to, że jesteśmy w stanie wiele rozmów odbyć zarówno przy drzwiach zamkniętych, jak i otwartych. Nie zawsze jest to przyjemne, czasami wyzwania bywają ogromne. Ale zawsze jest uczciwe i wypowiedziane. Jeśli chodzi o zasady mówienia wprost - na All Hands dzielimy się porażkami i sukcesami, mamy regularne wentyl meetingi, gdzie każdy opowiada o niechęciach klienckich, problemach i trudnościach w pracy, żeby z lżejszą głową iść do domu. Mamy jeszcze inne rytmy i rutyny, dzięki którym dbamy o to, żeby frustracje związane z charakterem naszej pracy z klientem mogły znajdować swoje ujście. Nie wszystkim takie podejście pasuje, co rozumiem i zawsze wprost konfrontuję. Podaję też powody takiego ułożenia organizacji, nazywając konieczność zmiany niektórych postaw na takie, które utrzymają pracę w wysokim standardzie. Jeśli chodzi o PR - za żadne publikacje nie płacimy. Dzielimy się wiedzą. Poświęcamy dużo czasu na edukację. Dostajemy świetne rekomendacje od naszych partnerów biznesowych, ponieważ cały czas ciężko pracujemy na wielu polach. Mam świadomość, że współpraca z najlepszymi firmami na rynku, a takie mamy zaszczyt mieć w portfolio, nie jest dla wszystkich. I domyślam się też, że są tacy, którzy mogą nie rozumieć takiego przywiązania do standardu, o który bardzo dbam. Ja jestem szczerze dumna z tego, co osiąga zespół HR Hints i cieszę się, że zasługuje to na uwagę np. mediów. Jeśli chodzi o rozstania - są oczywiście osoby, które nie chcą lub nie mogą pracować w modelu, w jakim działamy i odchodzą od nas. Są osoby, z którymi my się rozstajemy ze względu na to, że nie są w stanie pracować w naszych standardach lub zrealizować oczekiwań, jakie stawiamy. Żegnamy się w otwarty sposób, z prezentami, w obecności zespołu, a ja na wszystkich tych spotkaniach jestem i każdej osobie dziękuję zawsze za wkład w nasz rozwój. Doświadczyliśmy również (boleśnie) zakończenia współpracy w trybie natychmiastowym z powodu złamania naszych zasad. Wszystkie zespoły są zawsze informowane o rozstaniach, włącznie z ich powodami, ponieważ uważamy, że jeśli chcemy zapobiegać toksyczności, pomówieniom i drugiemu obiegowi informacji, musimy mówić rzeczy wprost - najpierw indywidualnie osobom, których problemy dotyczą, a w przypadku braku modyfikacji czy zmian na lepsze, potem, także dając generalny kontekst organizacji. Jeśli chodzi o transparentność, dzielimy się zarówno naszymi sukcesami, jak i porażkami. Ja osobiście piszę pod swoim nazwiskiem także o tym, czego się regularnie uczę jako lider. Nie wstydzę się żadnej z moich decyzji, bo wiem, dlaczego takie podjęłam i bardzo cenię sobie odważną komunikację. Dlatego więc, jeśli mogę dopowiedzieć cokolwiek więcej o naszych wartościach czy zasadach komunikacji, bardzo chętnie to zrobię. Zależy mi na tym, żeby komunikacja w firmach była rzeczą prowadzoną wprost i uczciwie - zapraszam zawsze na roza@hrhints.io.
Niestety muszę potwierdzić opinie Przedmówców na temat rekrutacji jak i warunków, które oferuje HR Hints. Firma kreuje się na taką, która "niesie kaganek oświaty" w kwestii nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutacji, szkoleń liderskich, etc. To wszystko tylko puste słowa. Pierwszy punkt: Dlaczego organizacja, która chce wyznaczać standardy pracy i uczy inne firmy "jak robić HR" nie zatrudnia na umowę o pracę? Punkt drugi: widełki w ofertach pracy na na pozycje Head of Talent są kuszące, ale to wydmuszka, bo na etapie rekrutacji oczekiwania finansowe kandydatów zawsze są mocno negocjowane (główny argument: jak się sprawdzisz, to oczywiście pogadamy o podwyżce - kiedyś tam...). Punkt trzeci: jedyna możliwa forma współpracy to kontrakt b2b lub UZ, pomimo, że nie jest to de facto świadczenie usług, a regularna praca na etacie (w wyznaczonym miejscu, czasie oraz przydzielonym przełożonym). Wszystko opakowane w piękne słowa o "startup'owym modelu biznesowym". Punkt czwarty: co z tego, że deklarowany jest "nienorowany płatny urlop" na b2b, skoro nie ma kiedy go wykorzystać, bo pracy jest tyle, że nie ma kiedy wziąć oddechu. Sami liderzy wyznaczają taki "standard" w obawie przed "wypadnięciem" z rynku. W efekcie nigdy nie ma na to dobrego czasu. Model specjalisty HR "oddelegowania do klienta" polega na tym, ze masz być dostępny 24 h/dobę pod mailem i telefonem bo klient może zadzwonić zawsze, a ty "musisz dowieźć rozwiązanie, bo za to klient płaci". Jeśli jesteś zafascynowany amerykańskim modelem pracy, tj. harówki 60 godz. w tygodniu pod ciągłą presją i wysłuchiwaniem "wykładów" od szefa, który jest wiecznie niezadowolony z wyników i chce więcej - to ta praca jest dla ciebie. Wszystkie te artykuły i wywiady to tylko nadmuchany marketing- wiadomo, ze tzw. dziennikarze lubią klikalne tematy, a w startup'owym światku ręka-rękę myje i tak się toczy ten kabaret. Odradzam wszystkim, którzy szanują swoje zdrowie fizyczne i psychiczne bo presja "sukcesu" jest ogromna, a cała ta "otwarta komunikacja" to tylko pudrowanie rzeczywistości. Przykre, ale prawdziwe :(
Opinia po rekrutacji przeprowadzonej przez jedną z rekruterek HR Hints - rozczarowanie! Rekrutacja na wysokie stanowisko, z wysokimi widełkami, dla fajnej firmy a proces pozostawia wiele do życzenia. Po rozmowie jedyne co dostajesz to tylko generyczną, automatyczną odpowiedź bota po angielsku, na zasadzie "nie bo nie" lub "nie bo ktoś inny lepszy" - ok ale w czym lepszy? Choć na rozmowie pani obiecuje, że "wróci z feedbackiem" - jak widać, nie wraca. Automatyczna odpowiedź wysłana, nie podająca żadnego sensownego powodu odrzucenia, który choć trochę powie Ci co poszło nie tak albo czemu ktoś inny był lepszy to nie jest feedback. Dodatkowo najpierw dostajesz informacje, że wybrali kogoś innego (ofc bez powodu w czym był lepszy) a chwile później nadal publikują i promują ogłoszenie z informacją, ze nadal szukają. Tyle się mówi o tym, jak robić dobry proces, jak feedback jest ważny, jak nie marnować i szanować czasu kandydata, że feedback to nie jest sucha informacja o decyzji ale niestety - w praktyce to leży. SMUTNE!! Zerowy candidate nurturing!
Agencja jak każda inna. Kreują się na wielkich ekspertów a osoby zatrudniane to glownie juniorzy. Niby zamykają rekrutacje w 3 tygodnie a people partner z tej firmy prowadzil proces ponad 2 miesiące. W firmie do której mnie rekrutowali (usunięte przez administratora) i brak standardów choć people partner tam działał już od kilku miesięcy. Nie polecam.
Dzień dobry, cześć, bardzo dziękuję za informację kandydatkom, które opisały proces braku otrzymania feedbacku w naszym procesie. Absolutnie nie jest to mój i nasz firmowy standard, więc zrobiłyśmy z Head of Talent i zespołem Talent double-check tych procesów, gdzie ktoś mógł pozostać bez informacji zwrotnej i poprawiliśmy tam, gdzie mogłoby działać lepiej. Dziękuję za wyrozumiałość i pozytywne feedbacki od tych, którzy nam na to odpowiedzieli. Gdybyśmy mogli jeszcze cokolwiek poprawić albo ktoś z Was / Państwa nie otrzymał feedbacku i prześliznął się przez naszą sieć double-checku, bardzo proszę o kontakt bezpośrednio do mnie: roza@hrhints.io , ponieważ to temat bardzo dla mnie ważny. A jeśli chodzi o sam proces rekrutacji do nas, składa się on z 3-ech kroków: wstępnego screena rekruterskiego, spotkania z przyszłym Headem i analizy realnych case'ów, przybliżających pracę u nas. 90%+ rekrutacji do nas zamykamy w mniej niż 3 tyg, a co najważniejsze: mieliśmy i mamy liczne znakomite osoby w rekrutacji, od których się uczymy cały czas i które dają również nam dużo dobrego feedbacku. W 2024 będziemy się dalej rozwijać i nadal zatrudniać, więc bardzo serdecznie zapraszam do wzięcia udziału i spotkania!
Beznadziejna firma przyjmująca do pracy w rekrutacji niewykwalifikowane osoby. Niestety, właścicielce, niezależnie od tego ile razy ją jeszcze Forbes opisze i niezależnie od tego na ilu "prestiżowych" listach umieści brakuje doświadczenia, zwłaszcza managerskiego i zarządczego. Co z tego, że firma współpracuje z fajnymi startupami i firmami, które są (lub były) "hot" na rynku, jest to totalnie zmarnowany potencjał. Sam proces przyjęcia do HR Hints jest tragiczny, ma zbyt wiele etapów - o wiele za dużo. Odradzam. Szkoda czasu i nerwów.
Firma, która specjalizuje się w doradztwie i najlepszych praktykach HR a sama się do niego nie stosuje - mimo obietnicy feedbacku, czekam już półtora miesiąca. Nawet się przypomniałam - informacja na "nie" też jest dla mnie formą feedbacku- niestety, firma milczy. PORAŻKA - jak można uczyć inne firmy best practices jeśli chodzi o rekrutację i HR a samemu popełniać błąd w tak ważnej i jednocześnie mega prostej kwestii. Nie polecam - masakra.
Totalna porażka, brak feedbacku po rozmowach....
Cześć. Szukam byłych pracowników których możnaby było zapytać na temat firmy. Czy dobrze jest pracować u tego pracodawcy? Bardzo dziękuje za pomoc.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w HR Hints Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy HR Hints Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 6.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w HR Hints Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 1, z czego 0 to opinie pozytywne, 0 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!