Samsic Polska Sp. z o.o.

3.6 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Samsic Polska Sp. z o.o.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Samsic Polska Sp. z o.o.

Pracownik firmy - Firma

25.03.2024 12:03

Czym zajmuje się Państwa firma?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

Samsic Polska jest częścią francuskiej, międzynarodowej Grupy Samsic posiadającej blisko 38 lat doświadczenia oraz zatrudniającej ponad 117 000 tysięcy pracowników w 27 krajach na całym świecie. Nasza firma świadczy usługi w ponad 320 obiektach w całym kraju oraz obsługuje blisko 2,5 mln m2 powierzchni w Polsce, Czechach i na Słowacji. Współpracujemy z największymi markami z branży zarządzania powierzchniami biurowymi, FMCG, logistycznej oraz retailowej. Dla naszych klientów jesteśmy nie tylko dostawcą usług, ile przede wszystkim partnerem. Wspólnie z nimi dbamy o środowisko naturalne, wellbeing pracowników, rozwijamy dodatkowe projekty związane z analizami i mapowaniem procesów, rozwojem hub’ow recepcyjnych, organizujemy eventy oraz dbamy o ciągłość procesów biznesowych. Samsic Polska dla swoich klientów świadczy usługi z szeroko pojętego zakresu Soft Facility Management, InHouse Logistics, prowadzimy restauracje pracownicze oraz zapewniamy podstawowe usługi techniczne. Działamy na rynku magazynowym, biurowym, retail, zakładów produkcyjnych oraz branży automotive. W całej Polsce zatrudniamy około 2000 pracowników.

Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

Początki naszej firmy sięgają 2007 roku. Jej założycielką jest niezwykle charyzmatyczna liderka, Agnieszka Stefanowska. Wcześniej byliśmy znani pod nazwą Pulire Group i zaczynaliśmy od dostarczania w Polsce, Czechach i na Słowacji usług związanych z outsourcingiem wybranych procesów magazynowych czy prac porządkowych, m.in. w budynkach biurowych, centrach dystrybucyjnych, obiektach produkcyjnych, sklepach i galeriach handlowych. Pulire było nie tylko spełnieniem ambicji założycielki, ale również odpowiedzią na potrzeby stale rosnącego rynku biurowego i magazynowego w Polsce. W związku z ogromnym rozwojem firmy, zainteresowała się nami francuska Grupa Samsic, będąca globalną marką związaną z usługami facility managementem. Od 2017 roku jesteśmy jej częścią i zarządzamy rynkami Europy Środkowo – Wschodniej. Na co dzień współpracujemy z największymi markami, takimi jaki: Jeronimo Martins, Amazon, P&G, Inter Cars czy grupa Raben.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

Samsic Polska działa w szeroko pojętej branży zarządzania procesami pomocniczymi w organizacji. Naszą misją jest tworzenie wartości dodanych w duchu ciągłego doskonalenia. Wsłuchiwanie się w głos klientów i dostarczanie im usług szytych na miarę jest naszym priorytetem. Oferowany przez nas model Zintegrowanych Usług Serwisowych, w którego skład wchodzą usługi związane outsourcingiem procesów magazynowych, facility managementem oraz kantynami pracowniczymi, ma na celu nie tylko kompleksowe i wszechstronne dbanie o środowisko pracy naszych klientów, ale również to wartość dodana związana z kreowaniem dobrej atmosfery w miejscu pracy. Nie da się ukryć, iż w sektorze usług porządkowych jest ogromna konkurencja, jednak żadna z firm obecnych na polskim rynku nie jest w stanie w tak kompleksowy - i nieco zaskakujący sposób, łącząc usługi logistyczne z kantynami i utrzymaniem czystości - sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

W skład Samsic CEE wchodzą cztery biura – dwa w Polsce (Katowice -siedziba główna, Warszawa) oraz po jednym w Czechach (Praga) i na Słowacji (Bratysława). Zespół Samsic Polska liczy ponad 2000 osób. Bez wątpienia to, jakie usługi dostarczamy, wpływa na strukturę zatrudnienia w naszej firmie. Największy odsetek stanowią pracownicy liniowi, magazynowi oraz pracownicy serwisów porządkowych. Intensywnie poszukujemy również kandydatów zainteresowanych pracą w gastronomii. Managerowie, szefowie kuchni i pomoce kuchenne są zawsze mile widziani w procesach rekrutacyjnych do naszych kantyn i restauracji. Cenimy sobie różnorodność oraz pracę w międzynarodowym środowisku, dlatego poza pracownikami z Polski, w naszych strukturach mamy obywateli pochodzących z różnych zakątków świata: Ukrainy, Filipin, Indonezji, Turkmenistanu czy Ameryki Łacińskiej.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2024 roku?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

W 2024 roku stale będziemy zwiększać zapotrzebowanie związane z pracownikami magazynowymi. Intensywny rozwój tego sektora w naszym kraju - zgodnie z raportem CBRE - polski rynek magazynowy jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W ciągu ubiegłego roku łączna powierzchnia magazynów w naszym kraju urosła o 12 proc. i wynosi 30,5 mln mkw. – to generuje duże zapotrzebowanie na etaty w tym właśnie obszarze. Z racji tego, że współpracujemy z klientami na terenie całego kraju, nasze rekrutacje dotyczą stanowisk pracy dostępnych praktycznie we wszystkich województwach. Również rozwój naszego sektora działalności związanego z kantynami i restauracjami pracowniczymi powoduje, że coraz częściej poszukujemy szefów kuchni, osób na stanowiska pomocy kuchennej oraz managerów gastronomii.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie? Kto odpowiada za rekrutację?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

Rekrutacja w Samsic rozpoczyna się standardowo od ogłoszenia o pracę, które można znaleźć na naszej stronie internetowej www.samsic.pl w zakładce kariera. Publikujemy je również na ogólnodostępnych i powszechnie znanych portalach. Po wstępnej selekcji kandydatów, nasi rekruterzy kontaktują się z wybranymi osobami telefonicznie. Jeśli etap wstępnej rozmowy przebiegnie pozytywnie, kandydat zostaje zaproszony do naszej siedziby lub bezpośrednio do obiektu klienta i spotyka się z przedstawicielem naszego działu rekrutacji lub swoim potencjalnym, przyszłym przełożonym. Dla wygody kandydatów organizujemy również rozmowy w formie spotkań online. Rekrutacja pracowników zagranicznych w naszej firmie to osobny, dobrze zorganizowany i działający, proces. Po zrekrutowaniu, nasi rekruterzy oraz dział legalizacji wspierają kandydatów w procedurze legalizacyjnej, wypełnieniu potrzebnych dokumentów, przedstawieniu dalszych etapów rekrutacji. Dla naszych kandydatów organizujemy również transfer z lotniska czy dworca, umawiamy badania lekarskie, a w razie potrzeby zapewniamy zakwaterowanie. Następnie, w pierwszych tygodniach pracy, każdy z naszych świeżo upieczonych członków rodziny Samsic, może liczyć na pełne wsparcie, zarówno ze strony swojego opiekuna w dziale rekrutacji, jak i pomoc od koordynatora w obiekcie.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

W zależności od stanowiska, proces wdrożenia może nieco się różnić. Jednak niezależnie od pozycji, wspólnymi elementami adaptacji są zawsze szkolenie BHP, szkolenie CSR czy spotkanie z naszym działem HR, który szczegółowo wyjaśnia m.in. działanie naszego portalu pracowniczego. Przeprowadzamy również instruktarze stanowiskowe, oprowadzamy pracowników po ich przyszłym miejscu pracy. Nowym pracownikom przydzielamy opiekuna, który nie tylko wdraża we wszystkie zadania i procesy, ale także wspiera i pomaga w sprawach organizacyjnych. Przez kolejne 2 tygodnie także nasz rekruter kontaktuje się z pracownikiem w celu zebrania informacji zwrotnej związanej z pierwszymi dniami pracy i ewentualnymi potrzebami. Adaptacja w Samsic nie kończy się z dniem zatrudnienia. Staramy się należycie wprowadzić pracownika, aby jego satysfakcja z pracy była jak największa, a przez to by chciał jak najdłużej z nami pozostać.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

Przede wszystkim dbamy o bezpieczeństwo naszych pracowników, dlatego każdy z nich może przystąpić do programu dodatkowego, czyli prywatnego ubezpieczenia na życie na preferencyjnych warunkach. W zależności od tego, gdzie dany pracownik jest zatrudniony, może on skorzystać z różnych opcji rozwojowych, takich jak kursy języka, dodatkowe szkolenia w ramach naszego projektu Akademii Samsic, wyjazdy na targi branżowe czy szkolenia produktowe organizowane przez naszych partnerów. Samsic to rodzinna firma, dlatego szczególnie zależy nam na dobrej i przyjemnej atmosferze w miejscu pracy. Dla naszych pracowników organizujemy takie wydarzenia jak Dzień Dziecka, Mikołajki, wyjazdy i spotkania integracyjne czy eventy okolicznościowe. A wszystko po to, by budować silną społeczność. Organizujemy również liczne akcje charytatywne, wspólnie angażujemy się w ochronę środowiska i wspieramy lokalne społeczności.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Samsic Polska Sp. z o.o.ikona wywiad

W naszej codziennej działalności kierujemy się ideą „We care”, dbamy o relacje z klientami, ale także z ich i naszymi pracownikami. Chcemy, żeby czuli się dobrze w swoich zespołach i na swoich stanowiskach pracy, oraz by mogli zawsze liczyć na wewnętrzne wsparcie ze strony przełożonych. Dążymy do tego, żeby naszym zaangażowaniem w pracę i wysoką jakością świadczonych usług, być pierwszym wyborem dla aktualnych klientów oraz zaistnieć w świadomości nowych, by móc nawiązać z nimi długofalową współpracę.



Samsic Polska Sp. z o.o.