Opinie o Future Processing w Gliwice

Poniżej znajdziesz opinie byłych oraz aktualnych pracowników o firmie Future Processing. Zobaczysz poniżej również opinie kandydatów do pracy w firmie Future Processing o przebiegu rozmowy kwalifikacyjnej.


Branże: Usługi IT tworzenia oprogramowania i aplikacji

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o Future Processing w Gliwice

kpiny
Kandydat

firma marnuje czas kandydatów próbują umówić 2h rozmów a nie chcą za to zapłacić pomimo rekrutacji i odzywania się do kandydata faktycznie nie chcą zatrudnić osób które rekrutują zbieranie danych osobowych i wypełnianie baz danych szkoda czasu na tę firmę brak szacunku do kompetencji kandydata i marnowanie jego czasu 1,5h rozmowa z menedżerem technicznym + 3h rozmowa o sprawach technicznych w podanych kwotach - szkoda czasu brać dniówkę za rozmowy kw. w takim przypadku stanowisko A a obowiązki dodatkowo ze stanowisk B, C i D

4
Marcin Martinez z Marcinkowic
Kandydat
@kpiny

Rozmowa kwalifikacyjna istotnie dość długa, kilka godzin. Dużo pytań teoretycznych, dość ostre wymagania. Myślę że pogłoski o niedoborze kandydatów czy "braku rąk do pracy" są na razie wyssane z palca. Trzeba poczekać aż sytuacja się pogorszy, wtedy będą brać każdego kto ma jako takie pojęcie np. o programowaniu obiektowym i potem szkolić tak, aby mogli zająć się projektami.

Team Loser
Były pracownik
 Pytanie

OK, rzeka wylała. Odzywam się tutaj, bo przez ostatnie 3 lata byłem w ofensywie liderskiej, ale pół roku temu to ucichło. Zwalniali każdego lidera, który nie chciał się podporządkować ich chorym teoriom i mówił gdzie popełniają błędy. Teraz powiedzieli, że to ich pomysły, ich złe oszacowanie, ogólne przebudzenie. Trąbiliśmy o tym pół roku, trójkę mądrych, dobrych ludzi już pozbyli z FP. Kłamstwo pierwsze. We put people first dalej działa(usunięte przez administratora) Jeśli dotyczy kogoś, kogo lubicie, znacie, jest żoną, siostrą, koleżanką lub przyjaciółką/dobrą znajomą wcześniej wymienionych. Od roku obijam się o niekompetentne HRy i PMO, nic nie mogę zrobić, bo blokują to właśnie takie osoby. Chcę się pozbyć problematycznej osoby, która zaburza pracę w projekcie, ale dlatego, że ta osoba wystawia mi średnie opinie, a klient ją w miarę toleruje (pozwala nam za darmo poprawiać robotę tego człowieka w kolejnych miesiącach) nic nie mogę zrobić. Jestem zablokowany, bo nikt nie sprawdza kompetencji pracowników, którzy decydują o tym, kto jest odpowiedni na danym stanowisku, w danej roli. Kłamstwo drugie. Nastawiamy się na sprzedaż, dbamy o to, żeby klient miał dobrze. OK. Klient = kasa, lepiej później niż wcale nauczyć się podstawy biznesu. Nie było mowy o weryfikacji działu Sales, poza zmianą lidera Presale. (usunięte przez administratora), zero klienta. (usunięte przez administratora), zero klienta. (usunięte przez administratora), zero klienta, ale wyślemy za ocean, może tam się ogarnie i zacznie pracować. (usunięte przez administratora), same wtopy. O drugim sprzedażowym teamie nawet nie wspominam. Ale za to zatrudniliśmy nowych ludzi, którzy wnieśli pół kontaktu i zero znajomości branżowych. Czyli na sprzedaży też się nie skupiamy. Kłamstwo trzecie. Chłopaki, nic Wam nie da transformacja organizacji bez transformacji managementu. Nie mówię, że macie wyrzucić zaufanych, wiernych ludzi na bruk. Sprawdźcie chociaż, czy faktycznie nadają się do swojej roboty. Większość topu z doświadczenia zawodowego ma studia i pracę w FP. Skąd mają wiedzieć jak działa biznes? Nawet to co mówił (usunięte przez administratora)idealnie pokazuje, że wszyscy z topu do tej pory żyli wyobrażeniem idealnej firmy studenciaków. Normalnych pracowników, którzy zjedli trochę rynku pracy nie musisz uczyć jak wygląda odpowiedzialność za swoją pracę, szerokie spojrzenie i myślenie o całej organizacji w kontekście mojej jednostkowej pracy. Obudźcie się, bo zostaniecie w firmie tylko z tymi, którzy boją się że nie znajdą innej pracy albo będą chcieli Waszą ignorancję wykorzystać do samego końca.

ktos kto wie
Były pracownik
@Rafcio

całkiem możliwe. z obecnymi pracownikami / klientami pociągną jeszcze jakiś czas, powiedzmy dwa-trzy lata. Ci którzy będą mieli pecha w najbliższym czasie jeszcze wylecą. firma skurczy się do 600, w zdecydowanej większości technicznych ludzi, sprzeda wtedy takich kilkuset do kilku firm, albo pójdzie na mariaż z np EUVICem który ma model biznesowy polegający na inwestowaniu w spółki IT i fuzji. a Jaro w ciągu kilku ostatnich lat przepompuje mnóstwo kasy i weznie sensownych ludzi do labsów, bleesów, smartflow i może jeszcze jakiś startup. w sumie szkoda że nie wszedł w deweloperkę w porę :)

Informator
Kandydat
 Pytanie

Firma wystawia ogłoszenie. Nie daje 1/3 wymagań, po czym na rozmowie padają pytania o te wymagania. Człowiek myśli co jest grane? Przecież nie aplikowalbym nie znając zagadnień, które były w ofercie. Sprawdza ponownie, nic tam nie ma. Bardzo żyją też pojęciami których używają, nie ważne że można zrobić coś inaczej i szybciej. Jak nie wiesz jak użyć funkcji XYZ, której prawie nikt nie używa bo są lepsze metody to okazuje się że nie znasz danego języka (co z tego że tworzysz za jego pomocą to czego wymaga biznes). Podsumowując, szkoda czasu...

Tester
Pracownik

Jakie chwalenie, przeciez to ty trollowales ze w FP senior nie dostaje takich wideł podanych w ofercie czyli 110-170zł podczas gdy zwykly mid dostaje kolo 100. To mnie tylko utwierdziło, że konwersuje z kretynem/trollem/frustratem. Szkoda czasu na frustratów

Tomasz C.
Pracownik

Nie rozumiem komentarzy o system ocen. Funkcją systemu ocen nie jest jedynie przyznawanie podwyżek za powyżej oczekiwań. Służy on też do zarządzania oczekiwaniami, dzielenia się feedbackami zarówno tymi pozytywnymi jak i negatywnymi, awansowania, zwalniania, jeżeli ktoś nie działa zgodnie z oczekiwaniami, dlatego co do zasady nie traci on sensu. Z pewnością dla wielu osób, które dostały w tym roku ocenę powyżej oczekiwań brak wypłacenia z tego tytułu podwyżki jest rozczarowujący i być może wpłynie to na motywację i spadek efektywności, a może nawet niektórzy FPowicze zdecydują się na zmianę pracy i będziemy musieli wziąć to na klatę. Nie zmienia to faktu, że nie stać nas w tym roku na podwyżki. Dobro firmy jest najwazniejsze. Pamiętajcie, że rynek IT jest bardzo duży i dobrze wiecie co możecie zrobić jeśli Wam się nie podoba w FP.

3
Ktoś
Były pracownik
@Tomasz C.

Ktoś tu ma krótką pamięć. Gdy były wdrażane systemy ocen zawsze było mówione że od tego zależy podwyżka. Nowe FP-(usunięte przez administratora) nie pamiętają tych czasów więc idzie im ten kit wcisnąć. I tak to łykną jak pelikany. Przed czasami dywidend dla całej świty, nawet w tzw. "chudych" latach były podwyżki, choćby symboliczne, aby docenić wkład pracownika w firmę. Nie to co teraz. Jak to dobrze że mamy duży rynek i nie trzeba się kisić i można iść do firmy Krzak 5. Obecnie Krzaki są lepsze od FP-Korpo.

Tomasz C.
Pracownik

Nie rozumiem komentarzy o system ocen. Funkcją systemu ocen nie jest jedynie przyznawanie podwyżek za powyżej oczekiwań. Służy on też do zarządzania oczekiwaniami, dzielenia się feedbackami zarówno tymi pozytywnymi jak i negatywnymi, awansowania, zwalniania, jeżeli ktoś nie działa zgodnie z oczekiwaniami, dlatego co do zasady nie traci on sensu. Z pewnością dla wielu osób, które dostały w tym roku ocenę powyżej oczekiwań brak wypłacenia z tego tytułu podwyżki jest rozczarowujący i być może wpłynie to na motywację i spadek efektywności, a może nawet niektórzy FPowicze zdecydują się na zmianę pracy i będziemy musieli wziąć to na klatę. Nie zmienia to faktu, że nie stać nas w tym roku na podwyżki. Dobro firmy jest najwazniejsze. Pamiętajcie, że rynek IT jest bardzo duży i dobrze wiecie co możecie zrobić jeśli Wam się nie podoba w FP.

3
K.
Pracownik
 Pytanie
@Tomasz C.

No fajnie - jak już przeklejasz odpowiedzi na pytania z wewnątrz firmy to może ich nie moderuj dodatkowo o ostatnie zdanie? :D Ciekawe ilu spośród tych wylewających tutaj swoje żale coś faktycznie zrobi z własną frustracją. Ja kumam, że łatwo nie jest i można się bać/niepokoić czy denerwować, ale cóż. To jest firma prywatna, która BTW nie płaci najniższej krajowej swoim pracownikom. Nie stać ich na podwyżki. Well...nie zawsze jest tylko z górki i odcinanie kuponów. Albo to akceptujesz albo Ci z tym nie po drodze i zmieniasz firmę na inną/zakładasz własną, itp. Tak wyglada biznes stety - niestety. W FP wskaznik osob ktorych jest to pierwsza i na ten moment jedyna praca od 10+ lat jest dosc spory. To niestety widac tez w dojrzalosci niektorych osob zwlaszcza patrzac na wylewanie wlasnych emocji na tego typu portalach.

TC
Pracownik
@K.

No i wszystko jasne. Winna wszystkiemu jest grupa pracowników ze stażem 10+ lat. Wywalić wszystkich. Pokazać im jak wygląda rynek pracy! Zero odpraw, a te przekazać na dywidendę xD To rozwiąże problem postów tutaj i narzekania xD

TC
Pracownik

Przed FP było 5 innych firm, także mam skromne rozeznanie jak może to wyglądać gdzie indziej. Nie mniej złapało mnie rozgoryczenie, ponieważ widzę, że ta firma podąża śladami nienajlepszych przykładów jakie widziałem. To 10+, mnie zirytowało, ponieważ czytałem tutaj już, że to pracownicy z większym stażem są problemem. Na korytarzu w FP też dało się słyszeć, że to właśnie ci co pamiętają stare czasy tworzą problem, bo żyją przeszłością. Może i częściowo tak jest, ale rozgoryczenie da się wyczuć tak samo u ludzi, ze stażem dużo, dużo mniejszym. Zgadzam się z Tobą, że pisanie tutaj nie pomoże, poza ewentualnym rozładowaniem emocji na chwilę, i każdy musi podjąć decyzje co dalej - zostać czy uciekać. Rynek IT jest jaki jest obecnie i trzeba brać to pod uwagę. Jeśli to co pisałeś skupiało się wyłącznie na biznesie to jestem w stanie przyznać Ci 100% racji i przepraszam za wybuch. Po prostu za dużo się już nasłuchałem i na czytałem, że to wina pracowników, którzy mają mieć obsesją na punkcie klienta. Pozdrawiam

TL
Pracownik

Masz bardzo dużo racji, ale ja, jako osoba odpowiedzialna za swój zespół, działająca z nimi ponad 3 lata, tracę już argumenty. Ludzie zapowiedzieli solidną rotację, walka o każdego z oceną ponad była niesamowicie ciężka, pracy włożyli jeszcze więcej i nic z tego nie będą mieć. Jasne, między liderami są różne praktyki, czasami dostajesz zgodnie, bo za dużo powiedziałeś, albo po prostu "daję tak każdemu, więc sorry". Ale jak jest lider, który podchodzi do swojej roboty sumiennie, wyróżnił w kilkunastoosobowym zespole 3 osoby, to aż samemu się nie chce dalej tego ciągnąć. Patrzę na nich na callach od trzech dni i widzę, że są całkowicie wycofani i zgaszeni. Ostatecznie skończy się to tak, że Ci dobrzy pójdą na rynek, a firma zostanie z średniej jakości pracownikami, których zaangażowanie i odpowiedzialność za robotę jest na poziomie obecnego stereotypowego studenta. Się należy, się zrobi, a co się nie zrobi to nie moja sprawa.

Nick
Pracownik
 Pytanie
@TL

@TL Być może należysz do tej grupy solidnych liderów bo kilku takich w FP na pewno jest. Ale jest też spore grono zwykłych "liderów-karierowiczów", które się rozrosło w ostatnich latach i na tym cierpią właśnie Ci pracownicy którzy się starają. Być może właśnie droga "Się należy, się zrobi, a co się nie zrobi to nie moja sprawa" jest tą właściwą w FP i być może nawet FP po drodze z takim podejściem, biorąc pod uwagę jakie osoby zostały zwolnione. Do tego dochodzą dość wysokie oczekiwania firmy względem developerów. Koniec końców FP teraz to już tylko maszynka do zarabiania pieniędzy na inne firmy i startupy ze spółki - po co więc się starać ?

K.
Pracownik

Mówiąc o osobach z jedynym doświadczeniem zawodowym skupiającym się do FP mam na myśli dosłownie to - więc wliczam w mój ciąg myślowy również zarząd.Natomiast ponownie - moja wypowiedź odnosi się do biznesu a nie emocji.Do tego czym jest praca a czym zupełnie być nie powinna.W FP odnoszę wrażenie że wytworzyło się kilka (usunięte przez administratora) i pewnie niepopularne będzie co powiem, ale właśnie ze względu na niekontrolowane przeistoczenie się firmy kilkunastoosobowej z rodzinnym klimatem do firmy podchodzącej swojego czasu pod 1000osob, a usilnie starającej się utrzymać ten sam klimat, sporo z pośród możliwych do uniknięcia problemów teraz wybiło ze zdwojoną sila.Niestety tego typu zabiegi nigdy się nie udają.Do zarządzania firma tej wielkości jest potrzebna minimalna kontrola,procesy,spójny system a nie stwierdzenia w typie "wierzę Ci".Tego typu firmy bazują na danych i merytoryce a nie czy jest mi tam fajnie i jak się czuje.Oczywiscie to jest ważne,ale w biznesie nigdy nie powinno być najważniejsze a wyłącznie skladowe.Wspomagajace i boostujace jakość.Niestety w życiu robi się nie tylko te rzeczy które lubimy i które są nam wygodne

K.
Pracownik
@TL

Rozumiem w pełni i podzielam to.Glownym problemem tutaj jest kwestia połączenia systemu ocen z systemem wynagrodzeń.Tak nie powinno być bo właśnie spadki w rynku potem tworzą takie sytuacje.W pełni przyjmuje co mówisz bo też się z tym mierzę.Mysle że jest potrzeba przeprojektowania wielu procesów w FP żeby uniknąć potencjalnych tego typu sytuacji w przyszłości.Mozemy tylko liczyć na to że tak będzie i jasno sygnalizować że sami mamy takie potrzeby.Pozdro

Ktoś Nowy wpis
Były pracownik
@Tomasz C.

Ktoś tu ma krótką pamięć. Gdy były wdrażane systemy ocen zawsze było mówione że od tego zależy podwyżka. Nowe FP-(usunięte przez administratora) nie pamiętają tych czasów więc idzie im ten kit wcisnąć. I tak to łykną jak pelikany. Przed czasami dywidend dla całej świty, nawet w tzw. "chudych" latach były podwyżki, choćby symboliczne, aby docenić wkład pracownika w firmę. Nie to co teraz. Jak to dobrze że mamy duży rynek i nie trzeba się kisić i można iść do firmy Krzak 5. Obecnie Krzaki są lepsze od FP-Korpo.

Team Loser
Były pracownik
 Pytanie

OK, rzeka wylała. Odzywam się tutaj, bo przez ostatnie 3 lata byłem w ofensywie liderskiej, ale pół roku temu to ucichło. Zwalniali każdego lidera, który nie chciał się podporządkować ich chorym teoriom i mówił gdzie popełniają błędy. Teraz powiedzieli, że to ich pomysły, ich złe oszacowanie, ogólne przebudzenie. Trąbiliśmy o tym pół roku, trójkę mądrych, dobrych ludzi już pozbyli z FP. Kłamstwo pierwsze. We put people first dalej działa(usunięte przez administratora) Jeśli dotyczy kogoś, kogo lubicie, znacie, jest żoną, siostrą, koleżanką lub przyjaciółką/dobrą znajomą wcześniej wymienionych. Od roku obijam się o niekompetentne HRy i PMO, nic nie mogę zrobić, bo blokują to właśnie takie osoby. Chcę się pozbyć problematycznej osoby, która zaburza pracę w projekcie, ale dlatego, że ta osoba wystawia mi średnie opinie, a klient ją w miarę toleruje (pozwala nam za darmo poprawiać robotę tego człowieka w kolejnych miesiącach) nic nie mogę zrobić. Jestem zablokowany, bo nikt nie sprawdza kompetencji pracowników, którzy decydują o tym, kto jest odpowiedni na danym stanowisku, w danej roli. Kłamstwo drugie. Nastawiamy się na sprzedaż, dbamy o to, żeby klient miał dobrze. OK. Klient = kasa, lepiej później niż wcale nauczyć się podstawy biznesu. Nie było mowy o weryfikacji działu Sales, poza zmianą lidera Presale. (usunięte przez administratora), zero klienta. (usunięte przez administratora), zero klienta. (usunięte przez administratora), zero klienta, ale wyślemy za ocean, może tam się ogarnie i zacznie pracować. (usunięte przez administratora), same wtopy. O drugim sprzedażowym teamie nawet nie wspominam. Ale za to zatrudniliśmy nowych ludzi, którzy wnieśli pół kontaktu i zero znajomości branżowych. Czyli na sprzedaży też się nie skupiamy. Kłamstwo trzecie. Chłopaki, nic Wam nie da transformacja organizacji bez transformacji managementu. Nie mówię, że macie wyrzucić zaufanych, wiernych ludzi na bruk. Sprawdźcie chociaż, czy faktycznie nadają się do swojej roboty. Większość topu z doświadczenia zawodowego ma studia i pracę w FP. Skąd mają wiedzieć jak działa biznes? Nawet to co mówił (usunięte przez administratora)idealnie pokazuje, że wszyscy z topu do tej pory żyli wyobrażeniem idealnej firmy studenciaków. Normalnych pracowników, którzy zjedli trochę rynku pracy nie musisz uczyć jak wygląda odpowiedzialność za swoją pracę, szerokie spojrzenie i myślenie o całej organizacji w kontekście mojej jednostkowej pracy. Obudźcie się, bo zostaniecie w firmie tylko z tymi, którzy boją się że nie znajdą innej pracy albo będą chcieli Waszą ignorancję wykorzystać do samego końca.

Tester
Inne
 Pytanie
@Team Loser

Ciekawy watek z ta ekipa sales. Czy naprawdę tak słabe wyniki oni maja? Byłoby to ciekawe, szczególnie, ze ku mojemu zaskoczeniu gdy po raz pierwszy zobaczyłem ich widełki, jest to najlepiej opłacana grupa w firmie.

Piotrek
Pracownik
@Tester

Przypomnę Ci jedną rzecz. Jak Zdzichu się za coś bierze to tam już trzeba tylko zgasić światło. Mam nadzieję że zrobi jak w getflow z 60 byle jakich osób zostanie 10 porządnych i na nich zaczniemy budować zdrowe relacje z klientami. Połowa nie robi nic, co w sumie często jest najlepszą opcją. To tylko świadczy o tym, jak nisko nasza sprzedaż upadła. Jeśli jest nowy temat, rozszerzenie projektu to zawsze te same osoby są odpowiedzialne za sukces, reszta to statyści.

M.
Pracownik
 Pytanie
@Team Loser

W punkt. Lepiej był tego nie ujął. Na plus ostatniego spotkania Rady Zarządzającej ;) jest to, że w końcu przyznali, że hasło, którym się reklamują, czyli "we put people first" jest martwe. Teraz będzie to kultura nastawiona na klienta - jeszcze więcej nadgodzin (najlepiej bezpłatnych, kosztem rodziny, itd.), jeszcze więcej zapierniczu dla chwały zarządu i ich dywidendy. Gdy czytam, że "dziś tym bardziej kultura powinna dalej nas wspierać, a co za tym idzie, również przejść transformację w kierunku kultury klientocentrycznej." to nie mam złudzeń. Nowa kultura ma wspierać Jara, zarząd i całą rzeszę nierobów z sales. Wisienką na torcie jest - "W nowym FP ważne będzie, aby szczerze sobie mówić, jak jest, brać na siebie konsekwencje i szybko reagować, nawet jeśli popsuje to atmosferę.". W obecnym i nowym fp nie opłaca się mówić prawdy, bo za prawdę się leci. Słynne już słowa, że rynek IT jest na tyle duże, że nie trzeba się męczyć w fp są tego kwintesencją. "brać na siebie konsekwencje i szybko reagować" - dotyczy to tylko devów i qa. Liderzy często nie wiedzą o co chodzi w projekcie, modlą się tylko aby nic się nie stało. A jak jest pożar to wina spada na devów, że np. nie informowali. Klient chce informacji - dev przekazuje liderowi, ten zwleka z przekazaniem tego do klienta i NPS leci ;) Czyja to wina? No deva i qa. Nigdy lidera, EM'a czy innych literek. "nawet jeśli popsuje to atmosferę" - to nie wymaga chyba komentarza. W obecnym czy tam nowym fp już od dawna nie ma atmosfery. Z firmy zrobiła się zwykła kontraktornia, której nic nie wyróżnia. Powiem więcej, w wielu kontrakotrniach nie zwalnia się wieloletnich pracowników tylko daje się im szansę na zmianę technologii. Fp jest jedyną firmą, którą znam, która wyrzuca doświadczenie projektowe na bruk bo mogłoby trafić do bufora. Know-how było i nie ma. Ale cóż robić jak dział sprzedaży nie daje rady, albo musi lecieć do USA... Jestem jednym z tych, który czeka na odprawę bo zwyczajnie szkoda tej kasy. PS Jak słyszę, że w fp jesteśmy rodziną to dostaję wysypki na skórze.

NutMeg
Pracownik
@M.

Masz rację w wielu punktach, jednak to co piszesz o liderach powoduje, że zastanawiam się z jakimi liderami miałeś/miałaś do czynienia... Poza tym, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Odkąd pracuję w FP uważam, że liderzy mają najgorszą, najbardziej pojemną i niewdzięczną rolę. Przynajmniej 90% tych, z którymi miałam do czynienia. A co do wystąpienia Zarządu, głównie Zdzicha, bo reszta jako tako się obroniła - mam wrażenie, że był tylko na drugiej połowie znanego szkolenia sprzedażowego i umknęło mu od czego zależy dobra współpraca z klientem, co ją warunkuje i kiedy powiedzieć pas. Ale to tak na marginesie. Największe moje zdziwienie wywołały - nomen omen - nawoływania o skupianiu się na klientach a nie na ludziach. Nie wiem więc jaką firmą byliśmy dotychczas jeśli nie klientocentryczną i dlaczego bycie proklienckim ma stać w sprzeczności z byciem proludzkim.

M.
Pracownik
@NutMeg

Miałem i mam do czynienia z bardzo słabymi liderami. Zacząłem doceniać tych, którzy nie udają, że cokolwiek robią. Widzę też różnicę pomiędzy "starymi" liderami a tymi nowymi. Starzy jeszcze wierzą w stare wartości firmy. Nowi, z którymi miałem w większości styczność - totalnie nie. Odniosłem wrażenie, że tylko zarząd i cała wierchuszka nie skupiali się na kliencie. Dobrzy devowie i qa wiedzą, że od zadowolenia klienta zależy stan i powodzenie firmy. Szkoda tylko, że kosztem amatorszczyzny z góry, cierpieć będzie "dół". Ale jak napisałem, dobrze, że firma już nie udaje, że ich stare motta jeszcze coś znaczą. Dobrze, że rynek IT jest spory... po odprawie ;)

Rafcio Nowy wpis
Pracownik
@M.

I po raz kolejny, traci dół drabinki. Tylko w tym miesiącu wywali 20 osób, a jesteśmy w połowie. Jaro, weź w końcu uderz w stół, powiedz kolegom, że dałeś im władzę i to źle wykorzystali. Wywal ich i wróć, tylko Ty ten szajs ogarniesz.

Rafcio Nowy wpis
Pracownik

Jak zamykają działy sprzedażowe i nie mają dla nich planów na przyszłość/rozwój/zmianę, to uwierz mi, zamykają cały ten bajzel.

ktos kto wie Nowy wpis
Były pracownik
@Rafcio

całkiem możliwe. z obecnymi pracownikami / klientami pociągną jeszcze jakiś czas, powiedzmy dwa-trzy lata. Ci którzy będą mieli pecha w najbliższym czasie jeszcze wylecą. firma skurczy się do 600, w zdecydowanej większości technicznych ludzi, sprzeda wtedy takich kilkuset do kilku firm, albo pójdzie na mariaż z np EUVICem który ma model biznesowy polegający na inwestowaniu w spółki IT i fuzji. a Jaro w ciągu kilku ostatnich lat przepompuje mnóstwo kasy i weznie sensownych ludzi do labsów, bleesów, smartflow i może jeszcze jakiś startup. w sumie szkoda że nie wszedł w deweloperkę w porę :)

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Tobiasz
Pracownik
 Pytanie

Wygrałaś nagrodę Złotego Goebbelsa. „Jako człowiek, nie mam żadnego problemu z dzieleniem się i przyjmowaniem krytyki". Może ty nie masz z tym problemu, ale firma ma. W FP za wyrażanie swojej opinii niezgodnej z „linia partii” otrzymuje się wypowiedzenie. Kto tutaj kogoś wyszydza lub odnosi się do życia prywatnego ?

TC
Pracownik
 Pytanie
@Tobiasz

" Jako człowiek, nie mam żadnego problemu z dzieleniem się i przyjmowaniem krytyki czy opinii" Dziewczyna pisze, że nie ma problemu z przyjmowaniem krytyki, ale chce wiedzieć kto tutaj na nią pluje xD W tym chyba cały "problem" dla niej, że nikt na nią tutaj nie pluje. Nie wiem czy coś jej ciąży na sumieniu, czy to próba zdobycia sławy tutaj, a może zwyczajnie chce pokazać zarządowi jak bardzo jest oddana firmie, aby jej nie zwolniono. Może to strategia na przetrwanie? A co do krytyki ad persona, to pamiętam jak zwolennicy fp wyzywali tutaj jedną dziewczynę bo miała czelność wytknąć firmie jej wady punktując ją w dwóch długich postach. Niestety postów już nie ma :( PS W tym roku w FP imprezy czerwcowej nie będzie! Widać właściciele muszę wyrwać z fp co się da ;) Zastanawiam się tylko dlaczego właściciele chcą kolejne porcje pieniędzy utopić w nowym startupie medycznym ;) PS2 Jak coś to wiem, że rynek IT jest duży i można się zwolnić z FP, bo tutaj jest się już tylko niepotrzebnym zasobem.

Tomek
Pracownik
 Pytanie

Jak działa system ocen pracowników w FP? Przez okres całego roku pracownik jest oceniany czterokrotnie i otrzymuje ocenę poniżej, zgodnie lub powyżej oczekiwań ze względu na wyniki. Na podstawie tych czterech ocen, w czerwcu przyznawane są premie i podwyżki. Jeśli dobrze rozumiem, i w tym roku budżet podwyżkowy będzie równy zero, to dlaczego miałem pracować tak ciężko przez cały rok? Jaki sens mają te oceny i cały ten system?

F
Były pracownik

Samozatrudnieni też mogą w związki :)

Meg
Inne
@Tomek

Przecież to oczywiste: miałeś pracować ciężko, aby po roku pracy odczuwać dumę oraz aby firma miała z Twojej pracy zysk i - być może - nadal jakichś klientów :)

 Rozmowa kwalifikacyjna
Future Processing prowadziła rekrutację na stanowisko CloudOps Architect. Dostałeś zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Jakie warunki oferuje pracodawca? Opowiedz o przebiegu spotkania z rekruterem.
logo firmy Programista PLC, HMI, SCADA
Ostrów Wielkopolski
Zakład Przemysłowych Systemów Automatyki Sp. z o.o.
Wyślij CV
logo firmy Konsultant Microsoft Dynamics 365 SCM
Łódź
MS POS Poland Sp. z o.o.
(42 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Scrum Master/Agile Coach
Warszawa
GoWork.pl
(542 opinii)
Wyślij CV
logo firmy .NET -Backend Engineer (w Dubaju)
Bydgoszcz
Bamboo Card
(4 opinie)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Wojciech Trybik
Użytkownicy czekają na odpowiedź 11 dni.
Pracownik
 Pytanie

Wydaje mi się, że niektórzy ludzie nie dostrzegają głównego celu firmy i działu HR, którym jest generowanie zysków dla właścicieli, a pracownicy projektów są postrzegani jedynie jako zasoby. Wszystkie te slogany o wspólnej rodzinie, transparentnym systemie ocen czy dbaniu o pracowników to tylko atrapy, mające na celu wyciskanie z zasobów jak najwięcej. Ostatecznie, ta "rodzina" jest wąska i składa się głównie z zarządu, działu HR, osób z rekrutacji i osób na wysokich stanowiskach. Nie jest przypadkiem, że redukcje dotykają głównie tych, którzy są postrzegani jako zasoby lub osoby niepokorne, które mają własne zdanie. W rekrutacji ostatnio poleciała jedna osoba. Czy zastanawialiście się dlaczego akurat ta? Ponieważ nie miała koneksji z górą, wyrażała własne opinie i była postrzegana jako kłopotliwa. Ludzie muszą otworzyć oczy – firmie zależy tylko na tym, żeby przetrwać, nawet kosztem wszystkich zasobów. Firma nie zagwarantuje opieki w trudnych czasach. Obudźcie się.

Andrew
Pracownik

Trudno mi uwierzyć, jak bardzo ta firma pogorszyła się w ciągu ostatnich lat, a zwłaszcza ostatnich miesięcy. Wszystkie oszczędności osiągano kosztem pracowników, którzy na nią zarabiają. Brak premii świątecznych, cięcia benefitów i redukcje zatrudnienia. Najpierw utrudniono zdobywanie ocen powyżej oczekiwań, każdą sprawę rozpatrywał panel przypadkowych osób, a potem nakazano menedżerom nie przyznawać wysokich ocen. To nie wystarczyło, więc w tym roku budżet podwyżkowy zredukowano do zera, mimo rekordowego zysku firmy w zeszłym roku, zatrzymania etatów po znajomości, podwyżek dla zarządu, pakietu Jara i wypłaty dywidendy.

Mateo
Pracownik
 Pytanie
@Andrew

Firma osiągnęła nowe szczyty efektywności oszczędzając na pracownikach! Premie świąteczne? Zredukowane. Pracownicy? Zwolnienia grupowe. Benefity? Cięcia. Oceny powyżej oczekiwań? Niemożliwe do zdobycia. Budżet podwyżkowy? Zredukowany do zera. Ale przecież najważniejsze, że kierownictwo otrzymało podwyżki, a etaty po znajomości są bezpieczne. Cóż za mistrzostwo w zarządzaniu!

mario
Pracownik

dzis przyszla wiadomosc ze w ramach braku podwyzek osoby na b2b dostaja obnizke o 1 zł :)

TC
Inne
@mario

Za pracę zdalną można zdobyć 1,27 zł, więc i tak do przodu xD Chociaż to chyba dotyczy tylko UoP.

mario
Pracownik

ale nie na b2b

Aga P.
Użytkownicy czekają na odpowiedź 12 dni.
Pracownik
 Pytanie

Pod postem pojawiło się duzo komentarzy zatem rozwieje wszystkie wątpliwości w jednym miejscu. Pytanie - Jak kondycja firmy przekłada się na wypłatę dywidend? Analogicznie jak do braku podwyżek? Nie. Brak kasy jest tylko dla pracowników. Dywidendy i podwyżki dla zarządu i pakietu Jara będą wypłacane normalnie. Pytanie- Jaka jest spodziewana rotacja pracowników w przeciągu najbliższych miesięcy? Bo wierzę, że powyższa decyzja będzie mieć wpływ na ten wskażnik. Spodziewamy się, ze rotacja będzie na poziomie 1-2%. Pytanie - Innymi słowy osoby, które performowały "powyżej oczekiwań" źle zainwestowały swój wysiłek i entuzjazm. Tak, zgadza się. Pytanie- Przyznawanie ocen "ppowzej oczekiwan" bylo weryfikowane na panelu kalibracyjny i takie oceny bylo trudno uzyska czy nie powinny one zatem byc traktowane jako special cases i objete podwyzka? Nie, nie będą. Pytanie- W zespołach padają już pytania o stabilność zatrudnienia jak i o przyszłość FP na rynku. Czy jest szansa na częstsze i bardziej szczegółowe podsumowania sytuacji ze strony Zarządu? Sytuacja jest stabilna i nie widzimy zagrożenia. Pytanie- Czy w obecnej sytuacji system oceny pracownika ma w ogóle sens? Osoby, które zostały ocenione jako "powyżej oczekiwań" nie zostaną w żaden sposób wynagrodzone za wzmożony wysiłek. To zaś przekłada się na pogorszoną motywację i spadek efektywności pracy. Jak firma zamierza podejść do tej sprawy? Tak, ma sens. Z naszych ankiet wynika że motywacja i efektywnosć jest nadal wysoka. Osoby nieefektywne są zwalniane. Kolejny pakiet w czerwcu. Pytanie - Kontynuując pytanie - czy jeśli sytuacja poprawi się w przyszłym roku to bierzecie pod uwagę uwzględnienie ocen kwartalnych z okresu 2023/2024 w następnej akcji? Nie będą one uwzględniane. Na lepsze podwyżki za rok musisz pracować przez kolejny rok.

1
Pretty
Pracownik

W FP zaczynają się masowe zwolnienia.. Robi się ciekawie

Ojeju
Inne
 Pytanie
@Pretty

Tłum robi studia, idzie na etat do korpo. Ty idziesz za tłumem. Co może pójść nie tak? XD

ciszarp
Pracownik
 Pytanie
@Pretty

Czy ta informacja jest jakkolwiek potwierdzona?

Pracownik
Pracownik
@ciszarp

Tak potwiedzona, kolejny miesiąc gdzie ponad 20 osób dostaje wypowiedzenia, niezależnie od stażu.

Gośka
Inne
@Pracownik

Możecie wyjaśnić kwestie tych wspomnianych wypowiedzeń? Podkreślone jest to, że otrzymały je osoby bez względu na to ile stażu maja w firmie. na stronie natomiast są oferty dla seniorów. mimo wszystko na te stanowiska dalej poszukują czy może te ogłoszenia są nieaktualne?

XYZ
Pracownik
@Gośka

Staz rozumiany jako dlugos pracy w FP nie poziom seniority. W buforze ciagle sa ludzie, te ogloszenia albo sa pod projekt ze specyficznymi wymaganiami kiedy nie ma kogo z FP wsadzic albo to Talent Pool czyli teraz niby rekrutacja a jak sie pojawi projekt i beda potrzebni ludzie to sie odezwa.

Pracownik
Pracownik
@Gośka

Nie wiem co na celu ma zatrudnianie nowych osób (może szybkie dopasowanie do zapotrzebowania), ale patrzac na maile jakie poszły pod koniec kwietnia od osób które opuszczają (są zwalniane) to większość powyżej 10 lat w firmie. Nie chce mi sie wierzyć że firma zwalnia osoby po 10 latach dlatego że nie odpowiadają obecnemu zapotrzebowaniu, ale jeżeli tak jest to pokazuje podejście pracodwacy do ludzi. Kiedyś miałem spoko lidera i powiedział mi jakieś 4 lata temu, że FP się zmieniło mocno i kiedyś pracownicy byli widziani jako ludzie, a teraz jako "zasoby", które trzeba przestawiać, a jak nie pasują to sie je wyrzuca...

Zdzichu
Użytkownicy czekają na odpowiedź 12 dni.
Pracownik
 Pytanie

Właśnie się dowiedziałem, że jutro będzie oficjalne ogłoszenie budżetu podwyżkowego. Ciekawi mnie, jak zareagujecie na fakt, że w tym roku budżet wynosi zero złotych. Czyli podwyżek nie będzie. W ciągu ostatniego roku wszyscy ciężko pracowaliśmy, osiągając wyniki ponad oczekiwania, a teraz taka sytuacja. Jak się z tym czujecie? Dalej będziecie ciężko pracować z nadzieją, że za rok budżet będzie powyżej zera?

Dorota
Inne

Dzień dobry. jeszcze przez jakiś czas ma być dostępna oferta dla Senior Delphi Developera. Jest tu może ktoś kto brał udział w procesie rekrutacyjnym teraz? Jak przebiega, ile mniej więcej trwa i przede wszystkim co się może znaleźć w części technicznej?

1
Informator
Kandydat
 Pytanie

Firma wystawia ogłoszenie. Nie daje 1/3 wymagań, po czym na rozmowie padają pytania o te wymagania. Człowiek myśli co jest grane? Przecież nie aplikowalbym nie znając zagadnień, które były w ofercie. Sprawdza ponownie, nic tam nie ma. Bardzo żyją też pojęciami których używają, nie ważne że można zrobić coś inaczej i szybciej. Jak nie wiesz jak użyć funkcji XYZ, której prawie nikt nie używa bo są lepsze metody to okazuje się że nie znasz danego języka (co z tego że tworzysz za jego pomocą to czego wymaga biznes). Podsumowując, szkoda czasu...

anonim
Inne

To swoja droga ze realizacji jest wiele, pytanie tylko jaka tu maja teraz kulturę pracy oraz sam standard pisania kodu? Przy projekcie wskazują styl w jakim funkcje maja być zachowane? Jakie są reguly?

anonim
Inne

To ja teraz nie wiem, nie ma jakichś konkretnych reguł czy to po prostu wszystko zależy już od zespołu? Zastanawia mnie przy tym zapytaniu to w jaki sposób sami kandydaci są zatem sprawdzani?

nik2
Pracownik
@anonim

Kiedyś dawali do napisania kalkulator albo painta. Był na to dzień. Potem była rozmowa z rekruterem, która dotyczyła zagadnień z technologii, na którą się aplikowało plus ogólna znajomość zagadnień związanych IT. Problem w tym, że potrafią coś takiego zrobić. Rekrutują dajmy na frontend, dostajesz się jako senior. Później wrzucają Cię do projektu backendowego. Jak masz z tym problem, to obniżają stanowisko. Jak Ci się nie podoba, to do widzenia.

anonim
Inne
@nik2

Projekt sam w sobie może się nie podobać, ale zarobki chyba będą się zgadzały? Mam na myśli to ze nie mogą dać mniej niż wynikałoby to z oferty? na przykład na stronie piszą, że .NET SA. Z pięcioletnim doświadczeniem zarobi od 130 do 200 od godziny. Mniej nie dadzą? I to pełny wymiar tak dla jasności? 40 h w tygodniu?

pzpr
Były pracownik
@anonim

Do wszelkich ogłoszeń podchodziłbym z dystansem. Nie tak dawno jeden z liderów pytany, dlaczego ogłoszenia do tej linii biznesowej ciągle wiszą, skoro nie ma pracy pracowników, stwierdził, że to kwestia wizerunkowa, bo jakby poszła na rynek informacja o kiepskiej kondycji firmy, wynikająca z braku zapotrzebowania na nowe zasoby ludzkie, to mógłby ucierpieć wizerunek, w który firma inwestowała. Także starać się możesz, najwyżej trafisz do bazy kandydatów.

anonim
Inne
@pzpr

To naprawdę nie jest odbierane jako rotacja tylko właśnie jako coś pozytywnego, że oferty wiszą? Ciekawe bo miewałem właśnie wątpliwości, dzięki za wyjaśnienie. Ta baza kandydatów jeszcze tylko zaciekawiła. Nie wiecie czasem jak długo moja CV będą u siebie trzymać?

anonim
Inne

Wcale cv nie trzymają i trzeba ich co miesiąc nimi atakować? Nie wiem jak intepretować te odpowiedź co do matrixa. Szukają właśnie Senior Delphi Developera i zastanawiam się ile musze czekać na jakiś feedback

Tester
Pracownik

Tak tak fikcja, taka fikcja że ja jako zwykły tester dostaję prawie stówkę/h a tu senior dev mialby dostawać mniej niż podane minimum czyli 110/h. Niektórym biednym na umyśle się nudzi aby głupoty wypisywać

mvp
Inne
@anonim

Widełki koszt całkowity seniora dla większości technologii to 13 - 22 tyś dla mediuma 9 - 15 asistanta 5 - 8 architekta 18 - 30 Także sprawdź, czy Ci się zgadza z ofertą. Forma umowy nie ma znaczenia, bo zwolnić mogą w każdej chwili bez względu na formę umowy.

Ojeju
Inne
 Pytanie
@Tester

Prawie stówkę/h :D czyli 60 czy 90/h? Wystarczy poczytać o zarobkach testerów i dla seniora nie przekraczają 12k i to nie są kwoty na start tylko po kilku latach i często brutto. Ty możesz tu napisać że jesteś milionerem i masz złote zęby. A ja wiem, że jesteś: - zwykłym wyrobnikiem, pracującym na sukces właściciela - panią z HR podającą się za pracownika - samym właścicielem Niepotrzebne skreślić :-)

Tester
Pracownik
 Pytanie
@Ojeju

Tak jestem zwyklym wyrobnikiem, mrówką, jednostką czy nikim, nie obchodzi mnie co kto myśli, który w wieku 35 lat wraz z małżonką zarabiajaca podobnie dorobił się już 2 mieszkań, zwiedzil kraje świata które chciał, a obecnie w zupełności wystarczy mi 96zl za h które mam w FP, jako MID, nie senior. Cos jeszcze?

Tester
Pracownik

Jakie chwalenie, przeciez to ty trollowales ze w FP senior nie dostaje takich wideł podanych w ofercie czyli 110-170zł podczas gdy zwykly mid dostaje kolo 100. To mnie tylko utwierdziło, że konwersuje z kretynem/trollem/frustratem. Szkoda czasu na frustratów

We put people first?
Kandydat
 Pytanie

Chciałam wziąć udział w rekrutacji do tej firmy, ale dotarła do mnie nowina, że Future Processing zmieniło swoje wartości. Już nie są People First. Teraz są listą wytycznych dla pracownika xD Jakie są te ich nowe wartości? - JESTEŚMY PROFESJONALISTAMI, czyli jak czegoś nie wiesz, albo nie dowieziesz klientowi bo nie wziął pod uwagę ograniczeń lecisz ;) - TRAKTUJEMY SIĘ Z SZACUNKIEM, czyli jak urazisz dumę kogoś z samej góry to lecisz ;) - CIĄGLE SIE ROZWIJAMY, czyli jak nie siedzisz poza godzinami pracy i nie czytasz blogów, nie uczysz się, aby w każdej chwili móc wskoczyć w totalnie inną technologię, to lecisz ;) - BIERZEMY ODPOWIEDZIALNOŚĆ, czyli jeśli coś było na twojej głowie, a nie ogarniesz na czas, to lecisz ;) - PRACUJEMY ZESPOŁOWO, czyli jeśli ktoś zostaje po godzinach, to ty też zostajesz po godzinach. Inaczej lecisz ;) - BUDUJEMY SUKCES KLIENTA, czyli klient może wszystko. Inaczej, patrz wyżej ;) Cieszę, że zmienili te wartości zanim się tam zatrudniłam. Bardziej miękkich i nic nieznaczących wartości nie dało się wymyślić ;) W pierwszej chwili brzmią znośnie, ale po chwili zastanowienia to taki koń trojański ;) Lista rzeczy, pod które można podciągnąć każde potknięcie, aby mieć powód do zwolnienia z winy pracownika ;) Wniosek wysunięty po innych opiniach tutaj.

Recenzentka
Inne
 Pytanie

Chcesz powiedzieć, że wartości, którymi kieruje się firma są informacją poufną? Chce powiedzieć, że pracownicy nie mogą być dumni z wartości jakie wasza firma reprezentuje i się nimi chwalić i dzielić? Jeśli tak, to jesteście śmieszniejsi niż wynika z opinii tutaj. Rynek IT jest spory, ale czegoś takiego to nie pomieści xD

Monika
Pracownik

Super rodzinna firma! :) Poza świetnymi i rozwojowymi projektami, FP oferuje również wiele benefitów, jak praca zdalna wraz z dopłatą za nią w wysokości 1.27 zł dziennie, owocowe czwartki 2.0 kiedy to pracownik za własne pieniądze może kupić owoce i niezmiennie od wielu lat benefit w wysokości 100 zł na miesiąc do wydania na ciągle drożejące usługi np medicover :) Ciesze się że moge tu pracować!

2
Była pracownica
Były pracownik
@Monika

Wypowiadam się jako matka 2 dzieci. Firma nie uszanowała faktu, że jestem "młodą" mamą która wraca po 1,5 roku braku aktywności zawodowej. Nie uszanowała faktu, że zadeklarowałam pracę w zmniejszonym wymiarze (taką podpisałam umowę). I tak siedziałam po 8h. Z ledwością byłam w stanie odebrać dziecko z przedszkola przed jego zamknięciem! Poziom dostarczonego mi stresu, presji i oczekiwań był nie adekwatny do sytuacji. Dysproporcja - jedni piją kawę i mają w przerwie możliwość porozmawiania ze znajomymi o swoich pasjach a inni nie mają czasu by wyjść do toalety. Błędy "góry" spadają na "dół". Szanując dobro własne i swojej rodziny podjęłam decyzję o odejściu. Czułam się z firmą bardzo związana ale wszystko ma swoje granice.

nick
Były pracownik
@Była pracownica

Może warto było olewać. Jakby Cię zwolnili, dostałabyś odprawę zależną od stażu. To by ich przynajmniej kosztowało, a tak to niestety zadziałałaś na ich korzyść, bo są teraz na etapie zwalniania ludzi, dla których nie potrafią znaleźć pracy. Aktualnie sytuacja, w której ktoś się sam zwalnia, jest im jak najbardziej na rękę.

Krzysiu
Inne
 Pytanie
@Była pracownica

"Wypowiadam się jako matka 2 dzieci" aha czyli czerwony dywan się należy przy powrocie? Czy może jest niepisana zasada w prywatnej firmie ze należą się dodatkowe godziny wolne, elastyczny czas pracy aby moc zająć się dzieckiem? Umowa o prace była zawarta na niepełny wymiar etatu? (Nie wiedziałem ze firma oferuje część etatu). Czyli jak dobrze rozumiem, siedziałeś po 8h mimo ze umowa wskazywała ze wymiar tygodniowy to np. 20-30 godz.? Czyli obecność w pracy była pod przymusem?

Mirek
Były pracownik
@Krzysiu

Oj Krzysiu, Krzysiu, czy tam inny oddany sługo pana TC, zazdroszczę ci, że do tej pory nie spotkałeś się z totalnym naruszaniem godzin pracy przez tę firmę. Nie wiem ile razu słyszałem, że przecież godzinka, dwie cię nie zbawi. Posiedź dłużej bo firma będzie miała problem. A jak się nie chciało siedzieć to lider groził oceną poniżej oczekiwań bo nie gra się zespołowo. Pracowałem z osobą na części etatu. Dla lidera to nic nie znaczyło. Często ta osoba siedziała grubo ponad 8 godzin. Z wybraniem wolnego albo kasy był problem. Nie wiem jak to wygląda teraz, ale patrząc po braku zmian w mentalności tej firmy pewnie niewiele się zmieniło. Firma ta szczyciła się tym, że jest w niej jak w rodzinie - czyli nie ma granic. Cieszę się, że nie jestem już jej częścią, bo z tego co tutaj czytam to (usunięte przez administratora) tylko rośnie.

NutMeg
Pracownik
@Krzysiu

Pomijając ton Twojej wypowiedzi - pracodawca ma obowiązek uwzględnić wniosek kobiety powracającej z urlopu macierzyńskiego o zmniejszenie etatu, więc każda firma "oferuje". Inną kwestią są potrzeby projektowe i umiejętność stawiania granic.

M.
Pracownik
@NutMeg

Zgadzam się z Tobą. Dodam, że nawet jeśli ktoś nie potrafi stawiać granic bo jest osobą, która lubi pomagać, to jednak firma ma obowiązek przestrzegać prawa. FP wielokrotnie to prawo naciągało bo przecież nie mogą kontrolować każdego lidera, itd. Totalnie się nie dziwię, że ludzie odchodzą.

:-)
Inne

A ja mam: - 2-godziny dzień roboczy - nowe laptopy pc i mac pro - służbowy samochód, co 3 lata nowy - pensję, którą samo sobie ustalam - firmę którą sam rozkręciłem Proste ;p

Franc
Były pracownik
@Monika

Potwierdzam, super rodzinna firma. Rodzina właściciela i zarządu ma się naprawdę super. Jak to Jaro na jednej z imprez czerwcowych stwierdził - "o emeryturę to się już chyba nie musi martwić". Dla pracowników też jest super. W końcu mają: - super ciekawe i rozwojowe projekty - super kasę za zdalną dniówkę - 1 zł - super, że mogą sobie kupić owoce na miejscu raz w tygodniu - super 100zł benfitu od lat - super, że jest siłka, można zjeść owoc i się podciągnąć - super stołówka, można sobie kupić obiadek i pracować do wieczora - super przedszkole, można zapisać pociechę za drobną opłatą, wyższą niż w przedszkolach publicznych Super jak po tym wszystkim coś jeszcze w kieszeni z wypłaty zostanie.

dev
Były pracownik
@Franc

rozbawiles mnie :D Widze, ze od 2018 niewiele sie tam zmienilo jak odchodzilem, to te 100zl to bylo symboliczne.

Wieloletni pracownik
Pracownik
 Pytanie
@dev

Z ciekawości, na jakie benefity można liczyć tam gdzie pracujesz?

Zwierzolis
Pracownik
@Wieloletni pracownik

W FP z benefitów, można było sobie w ramach prezentu świątecznego... kupić kubek z logiem firmy. To mówi wszystko. Nic nie trzeba więcej.

rozczarowany
Kandydat

firma chwali się na stronie, że kontaktuje się do 72h godzin z kandydatami i zawsze daje feedback, niezależnie od decyzji. W moim przypadku czas kontaktu był znacznie dłuższy, a feedbacku nie dostałem. :)

kbks
Pracownik
@rozczarowany

Ktoś komuś kto robił stronkę kazał umieścić takie informacje, potem ten co je umieścił poszedł robić coś innego, ten co mu kazał, już o tym zapomniał i poza tym zajmuje się czymś innym. Pewnie nikt nie wie, że takie info tam wisi. Trzeba byłoby poszukać w dokumentacji, kto komu i na czyje polecenie to zlecił, ale nie ma na to notki no i gdzie zarejestrować poświęcony na to czas. Tam nic nie wiadomo, może oprócz tego, że nie masz projektu i jesteś do zwolnienia, albo masz i przynosisz właścicielowi zyski.

Naczelny
Pracownik
@rozczarowany

Jak się szanujesz, to nie zawracaj sobie tym FP głowy, chyba że chcesz, żeby Cię przyjęli jak znajdą na rynku projekt i wypieprzyli po jego zakończeniu, wpisując w uzasadnieniu jakieś bzdury.

Pytanie
 Pytanie

Jakie są warunki zatrudnienia w Future Processing?

ex
Były pracownik
@Pytanie

Warunki zatrudnienia są takie, że możesz w każdej chwili wylecieć, bo np. nagle Ci się projekt skończy (klient postanowi rozstać się z FP) albo nawet nie zdąży Ci się skończyć ;P Aplikując na 1 stanowisko, nikt Cię nie poinformuje, że będziesz faktycznie robił robotę za 3-4 stanowiska i nic z tego nie będziesz miał. Nie odwołasz się z tym do żadnej wyższej instancji, bo HRy zamiatają temat pod dywan, twierdząc, że ogólnie od ludzi wymaga się w jakimś stopniu interdyscyplinarności. Czyli regularna praca za kilka stanowisk jest dla firmy jakimś stopniem interdyscyplinarności :D Szkoda że wypłata jest za 1 stanowisko a nie kilka... i to mocno poniżej rynkowej.

Kultura xD
Były pracownik

Ogólnie pożar, klienci się ewakuują, pracownicy są zwalniani jak leci. Tymczasem w pokoju obok, grupa najbardziej zaufanych zmienia firanki i nie jest to ich ostatnie słowo. Taki post "wjechał" na blog zarządu. Firma zamiast odrobić lekcję i obiecać, że ludzie zawsze będą "first", wycofuje się ze sloganu brzydkim okrakiem. Oprócz fatalnych informacji, fatalna jest komunikacja - "ludzie dobrej roboty" to byli w filmie Bareji "Miś" Panie Ciapaku.

opinia
Były pracownik
 Pytanie
@Kultura xD

"klienci się ewakuują" o co dokładnie chodzi, to jest jakiś trend, czy pojedynczy klient zmienił FP na Indie? Za moich czasów to FP rezygnowało z klientów w momencie, gdy nie mogło wynegocjować od nich wyższych stawek np. tak było z Euromoney.

Meritum
Pracownik
@opinia

Nie są w stanie pozyskać nowych, a jak już się uda to nie zostaje z nami na długo. Ogólnie rzecz biorąc, zwalniamy ludzi, bo uciekają klienci, ale dalej wywalamy pieniądze na idiotyczne decyzje Zarządu. Kupa kasy władowana w USA, rozwijamy się w Teksasie, który zaraz się odłączy i Teksańczycy będą na czarnej liście dla reszty Stanów. Smart move, Guys. Aaaa, no i najważniejsze. Zwolnić się chce ok. 80 ludzi z moich bezpośrednich kontaktów w 5 projektach, ale czekają, bo w sumie bardziej się opłaca odprawę zgarnąć.

anonim
Inne

Najwyżej się trafi do bazy kandydatów? Tak przynajmniej stwierdzono teraz w jednym wątku, zastanawiam się przy tym przez jaki okres czasu nasze dane są tam przechowywane? Po jakim czasie dobrze byłoby podesłać jeszcze raz CV gdyby komuś zależało?

ameba
Były pracownik
@anonim

Pchanie się tam na siłę, wydaje się jakąś formą sadomasochizmu. Jeżeli żaden specjalista nie jest w stanie w tym pomóc, można spróbować podejść do tematu pro aktywnie - wysłać maila z pytaniem, zadzwonić itp. Aczkolwiek tam nie brakuje ludzi do pracy, tam jest problem ze zdobywaniem nowych projektów. Czasy, w których za cały biznes plan firmy opierał się na "zrobimy wam to samo, tylko za pół ceny" już się skończyły.

Kora
Inne
@ameba

Co konkretnie powoduje to, że są problemy ze zdobywaniem tych projektów? jeśli kiedyś można było je obsłużyć to czy możliwe, że można to przywrócić do stanu poprzedniego?

Były
Były pracownik
@Kora

To proste, koszty poszły do góry. Jakość już niekoniecznie. Do tego spadki na runku IT i większa konkurencja.

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

ex Fpowicz
Były pracownik
 Pytanie

Nieładnie tak Karolq o kolegach i koleżankach. Jak było krucho to powrót do FP był fajną tratwą ratunkową co? Owszem wybitną firmą FP nigdy nie było, ale pozytywnie się wyróżniali na tle reszty przez długi czas. No ale zmierzch outsourcingu uderzy nie tylko w FP, a i w wiele innych

123
Były pracownik
@ex Fpowicz

Dziwne, że ten komentarz został usunięty. Pewnie chodzi o to, że nie wolno napisać, że projekty były słabe, utrzymaniowe, nierozwojowe, a atmosfera korposzczurowa. Generalnie była to jedna z najgorszych firm, w jakich przyszło mi pracować.

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

tiktok
Były pracownik

Cena czyni cuda, a FP to nie jest instytucja charytatywna, tylko coś, co ma przynosić zysk właścicielowi. Jednym ze sposobów jego zwiększenia, jest optymalny dobór zasobów ludzkich - Ukraińcy, studenci itp.

anonim
Inne
@tiktok

Piszesz przy tym o optymalności względem wynagrodzenia? co dalej? mam na myśli jakieś efekty z pracy, czy są one podobne do tych, które generują pozostali pracownicy? Z tym nie ma problemów?

Zbychu
Były pracownik
@anonim

Zadano kulturalnie zwykłe pytanie czy zwolnienia także dotyczą Ukrainców czy tylko Polaków, ktorych jest sporo na ławce czy może firma stosuje jakąś taryfę ulgową ze względu na wojnę, no ale jak widać 'niedobra jest o tym mówić' i cenzura...

Wieloletni pracownik
Pracownik
 Pytanie
@Zbychu

Faktycznie, czytałem to pytanie, o co tu biega? Tym bardziej, że uważam, że to akurat jest jedna z niewielu rzeczy, którą robią dobrze obecnie - jest taryfa ulgowa dla oddziału na Ukrainie, musi po prostu wychodzić na zero.

Zostaw merytoryczną opinię o Future Processing - Gliwice

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Future Processing?

    Zobacz opinie na temat firmy Future Processing tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 74.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Future Processing?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 59, z czego 11 to opinie pozytywne, 35 to opinie negatywne, a 13 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

Future Processing
2/5 Na podstawie 355 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • Bojkowska 37 A
    44-100 Gliwice
  • NIP: 6342532128 KRS: 0000217147
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Future Processing
Przejdź do nowych opinii