CO Analyst - Customer Service Auto & Areo z językiem niemieckim Dostałem ofertę pracy na to stanowisko. Bardzo proszę o opinię. Czy warto?
W jaki sposób można zaaplikować w firmie na interesujace stanowisko o 2 poziomy wyżej w sytuacji gdy spełnia się wszystkie inne wymogi formalne z ogłoszenia poza jednym: wewnatrz obecnego zespołu nie ma możliwości awansu na stanowisko pośrednie (co wg wewnętrznych zasad automatycznie dyskwalifikuje kandydaturę)
Aplikuj, przedstaw swoje cele i zapytaj jakie mogą zaoferować Tobie opcje. To najlepsze rozwiązanie. Takie sprawy mogą być rozpatrywane indywidualnie .
dzien dobry, jestem zainteresowany rekrutacja do 3M SSC, czy w 3M firma przeprowadza screening background wyksztalcenia i poprzednich miejsc zatrudnienia? poprzez firmy specjalizujace sie w screening backgrund procesach? z gory dziekuje za pomoc pozdrawia kandydat Chcialbym nadmienic ze firmy robiace screening background i ten caly proces bywaja bardzo uciazliwe i wymagajace dlatego chcialbym wiedziec czego moge sie spodziewac po 3M, za pomoc bede wdzieczny
porzadny screening kosztuje kupe pieniedzy u profesjonalnej firmy a to jest pewnie tani ssc z tania sila robocza
Potwierdzam - to nie CS a cos o tym wiem bo rownolegle przeszłam do nich pozytywnie cała rekrutacje po czym po ok półrocznym procesie ubiegania się o stanowisko zrezygnowałam z niego dobrowolnie na rzecz oferty 3M (tak jak zreszta z kilku innych - reszte juz z wiadomych powodów przemilcze…)
Akurat to jedno z bogatszych SSC w Polsce, ale z takim nastawieniem nie polecam, szukamy pozytywnych osób.
Czy któryś z doświadczonych pracowników zechciałby tu rozwinąć w jaki sposób to "jedno z bogatszych SSC w Polsce" definiuje oraz nagradza 'pozytywne' osoby? Mam już pierwsze spostrzeżenia w tym zakresie i znacznie więcej wątpliwości czy to faktycznie miejsce, z którym warto sie związać na dluzej? Pytam tutaj ponieważ koledzy i koleżanki z mojego zespołu boja sie rozmawiac o takich sprawach otwarcie - zwłaszcza z nowymi pracownikami
Witam, czy obecni albo byli pracownicy mogliby opisać pracę w zespołach Master data management? ( Atmosfera, zakres obowiązków, czy dużo stresu, czy to praca projektowa czy przypisuje się zadania w formie ticketów, jak wygląda współpraca z 3M w Emea)
Pierwszy etap telefoniczny z HR. Pytania o motywację i coś prostego po angielsku. Drugi etap z tą samą panią z HR + team leader danego zespołu. Team leader zachowanie nieprofesjonalne - wymachiwanie rękami, wywracanie oczami, nieumiejętność odpowiedzenia na pytania kandydata odnośnie warunków pracy w firmie przed pandemią (czyli stacjonarnie), surowa postawa, skrzywiona mina przez całą rozmowę. Obietnica oddzwonienia bez względu na decyzję a ostatecznie brak jakiegokolwiek kontaktu. Team leader zrobił na mnie tak negatywne wrażenie że gdyby jednak oddzwonili oferty bym nie przyjęła.
- motywacja do pracy - oczekiwania względem zespołu i przełożonego - omówienie własnego CV i umiejętności - sporo pytań księgowych i technicznych (jak zaksięgować to i to, co to jest środek trwały, co to są rozliczenia międzyokresowe, jak jest zbudowany bilans, rzis, po co w firmie aktywa itd) - pytania o problem w pracy, jak został rozwiązany - co zrobisz w sytuacji gdy ktoś ci się stawia w zespole - oczekiwania finansowe - rozmowa ciężka, wymagająca dużej wiedzy księgowej, pytania o szczegóły
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Cześć, czy ktoś z obecnych pracowników mógłby wyjaśnić jak wygląda praca w zespołach pricingowych? Pracujecie na projekcie wraz z lokalnym krajem lub inaczej jest to bardziej key entry proces w oparciu o instrukcje z kraju? Są opcje rozwoju na dłuższą metę? Jakie są u was bolączki? Dzięki wielkie
Możecie mi proszę powiedzieć do jakiego działu warto rekrutować? Zaciekawiły mnie oferty Pricing, (usunięte przez administratora) MDM Co mogę tam robić , czy mam kontakt z działami sprzedaży, spotkania? Czy poza SAP też liczy się dobra znajomość Excela? Prowadzicie analizy, tworzycie raporty? Będę wdzięczna za wasze komentarze
Hej może ktoś opisać jak wygląda praca w MDM? Narzędzia pracy czy coś poza SAP? Czy to praca na ticketach czy jednak duże projekty, czy to duży poziom stresu? Pracujecie tam w agile?
Czy projekty sa obowiazkowe , kazdy pracownik musi sie z nich wywiazac?
Po jakim czasie można dostać umowę na stałe w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o.?
Oj nie zgadzam się ! Mi dali na rok po czym teraz mi jej nie przedłużyli, tragiczna firma i mobbing.
Nie spotkałam się w tej firmie z takimi zachowaniami, standardem jest przedłużenie umowy, chyba że kandydat wyjątkowo nie nadaje się na stanowisko, co się pewnie może zdarzyć. Rotacja w korporacjach we Wrocławiu jest potężna więc zawsze można spotkać jakiś koszmarek na dwóch nogach.
Właśnie szukałam opinii kogoś, kto jest pracownikiem 3M Service Center. To super, że pracodawca przeważnie przedłuża umowy swoim pracownikom. A czy jest szansa na umowę na czas nieokreślony? Wielu osobom jednak bardzo zależy na stabilności zatrudnienia.
Jak wygląda obecnie praca? Jest zdalna/hybrydowa czy z biura? Istnieje możliwość pracy z zagranicy? Jakiej stawki można się spodziewać na stanowisku juniora lub specjalisty?
Jestem niemalże 3-letnim pracownikiem. Pracuję od początku w jednym departamencie (związany z IT) i moja opinia opiera się tylko na obserwacjach z mojej kariery. Plusy: - firma daje dobre/b.dobre warunki pracy - wygodne krzesła, stoły. Budynki są nowe i na bardzo wysokim standardzie. Całość otoczenia miejsca pracy sprawia wrażenie bardzo profesjonalnego, przyjemnego. O ile openspace może być przyjemny. - lokalny management (tj. zatrudniony w tym GSC) jest wyśmienity, najmocniejsza strona departamentu - demotywowanie do brania nadgodzin - lokalizacje biur są bardzo dobrze skomunikowane Wady: - firma uwielbia wspierać się outsourcingiem z Indii, który praktycznie zawsze jest koszmarnej jakości. Nie wiem czy to kwestia kasy przeznaczonej na pracowników zewnętrznych czy innych czynników, ale nigdy nie zetknąłem się z ich pracą, na którą nie patrzyło się z politowaniem. ZAWSZE trzeba poprawiać/robić od nowa. - wyższy management (tj. w centrali w USA) często jest obsadzany przez miernych ale wiernych, ludzi którzy pracują w firmie po 20-30 lat i dożywają emerytury na spokojnym stołku. W moim departamencie, bez wyjątku, na najbardziej decyzyjnych stanowiskach byli obsadzani ludzie nie mający elementarnego pojęcia o nowoczesnych metodach zarządzania (Agile wprowadzany w upośledzony sposób, bez pomysłu, chaotycznie); nie potrafiący sklecić mającej ręce i nogi strategii, realnej wizji (pomysły wprowadzane bez pomysłu, chaotycznie); oraz wisienka na torcie - ludzie, którzy ani dnia nie przepracowali na którymkolwiek ze stanowisk jakimi zarządzają, więc nie mają bladego pojęcia z jakimi problemami się stykamy i czego powinni oczekiwać od nas i naszych klientów. Ponadto zazwyczaj jest to beton, który oczywiście, chętnie wysłucha opinii z Polski czy innego GSC, podziękuje za niego piękną korpomową, a i tak zrobi swoje. - niechętne podejście do awansów Benefity są - standardowe. Dla przeciętnego człowieka w zupełności wystarczające, ale co bardziej roszczeniowa bananowa młodzież będzie narzekać. Podsumowując - praca byłaby idealna, gdyby zarząd w USA miał choć trochę pojęcia o tym jak się powinno zarządzać projektami IT. Fantastyczne szefostwo kończy się niestety w Polsce. Dlatego daję opinię neutralną.
Czy w 3M długo trzeba pracować na seniora czy jest jakiś seniority plan? Po jakim czasie można średnio liczyć na awans? Z pozycji seniora jest jeszcze możliwość rozwoju np wewnętrznie w innych działach poza kierowniczymi stanowiskami?
Widziałem na pracuj, że obecnie (maj 2021) firma mocno rekrutuje, i nie ukrywam, że przykuła moją uwagę, chociażby przez stosunkowo dużą ilość niekrytycznych komentarzy (co jest tu co do zasady rzadkością)...i w związku z tym jestem ciekaw kilku rzeczy. Pytania swoje kieruję głównie do pracowników działów księgowych ale ludzi z innych działów również zachęcam do wypowiedzi, jak to wygląda u Was. ... Jak firma podeszła do swoich pracowników w związku z wybuchem pandemii? Czy były masowe zwolnienia w związku z "likwidacjami miejsc pracy" i czy obecnie jako pracownicy czujecie, że Wasze zatrudnienie podczas trwającego stanu rzeczy jest stabilne? Czy obecnie pracujecie już w biurach? Jestem też ciekaw, jak było z home office'ami przed pandemią? Jak duża jest rotacja pracowników? Jakie kraje z obszaru EMEA obsługujecie w księgowości? Czy poza językiem angielskim używa się w praktyce języka kraju, który się obsługuje? czy też z automatu cała grupa używa wyłącznie angielskiego do komunikacji? Ile mniej-więcej PLN brutto (chociażby w widełkach) może zarobić u Was nowa osoba na stanowisku RTR Specialist - Business Accounting mając ponad 6 lat doświadczenia zawodowego w finansach, z czego 2 lata bezpośrednio w księgowości (pełna księgowość wraz z podatkami), i oczywiście ukończone studia FiR itd? Jak wygląda kwestia szkoleń i podnoszenia kwalifikacji? Czy firma współpracuje z profesjonalnymi firmami szkoleniowymi, które organizują dla pracowników tematyczne szkolenia? Jeśli tak - czy pracownicy pokrywają częściowo koszty swoich szkoleń? Czy firma finansuje swoim pracownikom (np. za lojalką) egzaminy/przygotowania do certyfikacji CIMA bądź ACCA lub inne indywidualne kursy podnoszące kwalifikacje? Ktoś w komentarzach użył sformułowania "greenbeltowy", czyżby six sigma? Jak wygląda raportowanie czasu pracy? Wypełnia się time-sheety, lub trzeba mieć uruchomione w tle jakieś time-trackery, czy po prostu przychodzę, "odbijam się", robię swoje i idę do domu i nikt nie rozlicza mnie z tego, czy jakąś fakturę księgowałem 3 czy 10 minut? Czy są nadgodziny, a jeśli tak to czy są one (jakkolwiek to dziwnie zabrzmi) "oficjalne"? i czy są płatne czy wyłącznie do odbioru? Czy procesy wykonywane w Waszej firmie są wystandaryzowane? tzn. tworzy się pod nie tzw. SOPy itd? Jak wygląda zakres księgowań na księdze głównej? czy jest on pełny "od A do Z", czy też część kluczowych procesów pozostaje w kraju obsługiwanej spółki (tak jak często bywa z podatkami w związku z lokalną specyfiką) przez co praca ma raczej charakter "klepania tych samych i wystandaryzowanych PKów zgodnie z SOPem w kółko? Czy istnieje u Was workflow, że ktoś sprawdza później moją pracę i dopiero akceptuje, czy też jest się swego rodzaju samodzielnym księgowym? Czy kultywuje się u Was sławetne w niektórych kręgach "białe tablice" na każdy zespół i codzienne kilkunastominutowe spotkania pod nią? Czy w dziale księgowości ma się "przypisaną" konkretną spółkę w grupie, którą się w pełni obsługuje czy dostaje się jakieś "tickety" (jak w niektórych SSC) ze zleceniami do wykonania na losowej spółce? Pozdrawiam i będę wdzięczny za Wasz opinie.
Zwolnienia były, został zwolniony m. in. mój znajomy, który pracował w tej firmie od początku lat 2000. Tak mu się właśnie opłaciła lojalność wobec firmy. Dostałam od nich propozycję pracy i właśnie się zastanawiam, czy aplikować, bo lubię stabilność...
Centrum Usług Wspólnych 3M istnieje od 2015 roku, zatem Pani znajomy nie mógł w nim pracować od 2000r. 3M GSC cała pandemie jak i teraz co miesiąc zatrudnia nowe osoby. Pozdrawiam
Kompletnie nie zgadzam się z większością opinii, jakoby pracodawca wysłuchiwał pracowników. Management ma klapki na oczach. Jedyne co się liczy to końcowe wyniki, a fakt, że te wyniki są osiągane przez 1/4 zespołu jest zupełnie ignorowany. Jeśli szukacie stanowiska, na którym za spore pieniądze możecie nic nie robić, to polecam. Ambitni ludzie odchodzą, ponieważ zauważają, że jedyne co się liczy to dobry układ z zarządzającymi, którzy w wielu zespołach są po prostu niekompetentni. Na porządku dziennym jest niewykonywanie swoich obowiązków, nawet minimum i akceptacja ze strony przełożonych. Ludzie podnoszący glos i starający się coś zmienić są gaszeni bez podejmowania jakiejkolwiek dyskusji. Przedsiębiorstwo / wynagrodzenie OK Zarządzanie - FATALNE
Jedynym plusem tego miejsca są zarobki na niezłym poziomie. Firma promuje i punktuje jedynie pracowników "zakochanych" w firmie, którzy kochają robić zamieszanie w Social media jak to super być 3MErem. Zarząd często jest oderwany od rzeczywistosci i nie ma pojęcia, czym zajmuje się podległy zespół. niesprawiedliwy podział pracy. Dobrą wypłatą zatyka się ludziom usta. Jak ktoś lubi absurdy korporacyjne to polecam.
Jak szybko 3M daje znać czy proponują druga umowe? Jak wyglądają dodatki świąteczne/urlopowe?
Korpo jak korpo. Główny plus to bardzo dobre zarobki, ale za cenę nieustannego bicia kijem o kolejne projekty i pomysły na impruwmenty. Nie masz projektu na "usprawnienie" procesu to won. Jak już zmechanizuja co się da, to pewnie połowie kadry powiedzą adios
Dokładnie tak jest. Presja i nacisk na ciągle usprawnianie. Projekty dla projektów. Przerost formy nad treścią.
Również zgadzam się w 100%. Przerost formy nad treścią, spędzany czas na projektach które nie dawały wartości dodanej, albo były na ostatnich etapach zawieszone bo ktoś globalnie zrobił inny projekt albo były inne blckery. I cała robota w piach.
Spędziłem w tej firmie 5 lat i chyba za długo, w ciągu tych lat moje wynagrodzenie podwyższyło się tylko o 1000zł a na prawdę wkładałem całe swoje serce w pracę. Niestety przełożona na którą trafiłem miała innych 'ulubienców', którzy nawet studiów nie skończyli i nie angażowali się tak mocno w pracę - ale jak to mówią - wyjście na papierosa łączy ludzi. Potem trafiłem na inny zespół, ale tam była długo droga do awansów dla ludzi którzy już wcześniej dołączyli do zespołu. Generalnie w niektorych zespolach (zależy od przełożonego) zmuszają do ciągłych improvementów - tak zwanych CI. Liczy się niestety ilość a nie jakość, bo czasami ktoś wstawi nową kolumnę w Excelu i już to jest zgłaszane jako usprawnienie. Jeśli chodzi o biznes, z ktorym się współpracuje to jest bardzo specyficzny. Niestety nie ma się za dużego wpływu na to co w Stanach wymyślą, chociaż jest to strata i czasu i grubych milionów dolarów a my musieliśmy to potem niestety wklepywać i ciągle modyfikować. Znam ludzi, którym bardzo się podoba praca w 3M bo trafili 'dobrze' i awans za awansem a znam też sfrustrowanych ludzi, którzy myśleli o ucieczce.
Czy często w firmie 3M Service Center EMEA Sp. z o.o. zdarza się rekrutacja wewnętrzna?
Hej, czy w 3m jest rekrutacja zewnętrzna? Czy aplikacje są wystawiane zazwyczaj dla zasady?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy 3M Service Center EMEA Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 70.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 37, z czego 2 to opinie pozytywne, 23 to opinie negatywne, a 12 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy 3M Service Center EMEA Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.