Wywiady Diabetyk24 Sp. z o.o.
Wywiad udzielony przez użytkownika Marcin Morga
Firma - E-commerce Marketing Manager
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Diabetyk24 to firma działająca od 2010 roku, i właśnie historią tej firmy chcę się podzielić. Przez ostatnie trzy lata firma podwoiła swoje zatrudnienie i obecnie zatrudnia prawie 100 osób.
Czym zajmuje się Twoja firma? Co jest głównym filarem biznesu?
Głównym profilem działalności jest sprzedaż profesjonalnych urządzeń i artykułów medycznych z dziedziny diabetologii. Prowadzimy sklep internetowy i sieć sklepów stacjonarnych w całej Polsce. Naszym największym dobrem jest zaufanie i bezpieczeństwo naszych klientów. Z racji powyższego dokładamy wszelkich starań, by zamówienia były realizowane szybko i profesjonalnie, a nasz zespół dysponował ekspercką wiedzą z dziedziny diabetologicznych artykułów medycznych.
Jak wygląda struktura Twojej firmy (Iiczba pracowników, lokalizacje, działy itp.)?
Diabetyk24 zatrudnia prawie 100 pracowników w 10 działach. Część pracowników zatrudnionych jest w naszej sieci sklepów na terenie całej Polski. Pozostałe osoby pracują w naszym nowoczesnym biurze i magazynie w Warszawie.
Jaka obowiązuje u Was forma zatrudnienia (umowa o pracę, b2b, umowa zlecenie, umowa o dzieło)?
Każda forma zatrudnienia jest możliwa. Podejmując decyzję o rodzaju umowy (UoP, UZ, UoD, B2B) bierzemy pod uwagę preferencje naszych kandydatów.
Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników? Z czego to wynika?
Trudno wskazać stanowiska, na które rekrutujemy najczęściej. Nasza firma rozwija się tak dynamicznie, a potrzeby rekrutacyjne pojawiają się w każdym obszarze.
Jak w Twojej firmie wygląda specyfika pracy: zdalna, hybrydowa, mobilna, delegacje? W jaki sposób to przebiega i z czego to wynika?
Przeważają stanowiska stacjonarne. Nasi pracownicy mają jednak możliwość pracy zdalnej, jeżeli jest taka konieczność lub potrzeba pracownika.
Czy Twoja firma uwzględnia nadgodziny? Jeżeli tak, w którym obszarze działalności/ na jakich stanowiskach?
Szanujemy życie prywatne naszych pracowników, dlatego staramy się by praca poza standardowym czasem występowała sporadycznie. Oczywiście to dobro naszych pacjentów jest naszym priorytetem i czujemy się zobowiązani, by otrzymali oni zamówione produkty jak najszybciej, przez co niekiedy występuje konieczność wyrabiania nadgodzin. Nadgodziny oczywiście są płatne.
Jak wygląda rotacja w Twojej firmie na przestrzeni ostatnich lat (jakich stanowisk dotyczy i z czego to wynika)?
Rotacja w naszej firmie jest niemal niezauważalna. Jedną z naszych głównych wartości jest szacunek i docenianie osiągnięć naszych pracowników. Nie są to wartości zapisane tylko na papierze, ale faktycznie przestrzegane na co dzień. Dlatego pracownicy związują się z nami na długo.
Jak przebiega rekrutacja w Twojej firmie – stacjonarnie czy zdalnie?
Procesy rekrutacyjne prowadzimy stacjonarnie i zdalnie. Bierzemy pod uwagę preferencje naszych kandydatów.
Z ilu etapów składa się proces rekrutacyjny i czy jest zależny od poszukiwanego stanowiska?
Oczywiście pierwszym etapem jest publikacja ogłoszenia o pracę. Osoby zainteresowane pracą, znajdą nasze ogłoszenia w zakładce Praca na naszej stronie www, na Facebooku oraz na portalach branżowych - zależnie od profilu stanowiska pracownika jakiego poszukujemy. Jeżeli aktualnie nie prowadzimy rekrutacji na konkretne stanowisko, a ktoś chciałby do nas dołączyć, zachęcamy do wysłania do nas CV, zaznaczając jakiego rodzaju pracą zainteresowany jest kandydat. Aplikujemy na adres: praca@diabetyk24.pl Drugim etapem jest selekcja nadesłanych aplikacji. Analizujemy nadesłane do nas CV i wybieramy te, które w największym stopniu spełniają wymagania określone w naszej ofercie pracy. Z osobami, których CV nas zainteresowało, kontaktujemy się telefonicznie. Rozmowa ma na celu wstępne poznanie motywacji i oczekiwań kandydata, doświadczenia i umiejętności zawodowych, wizji pracy. Osoby, które najlepiej wypadły w czasie rozmowy telefonicznej zapraszamy na rozmowę kwalifikacyjną do naszego biura lub jedziemy na spotkanie, jeżeli rekrutacja dotyczy zatrudnienia w jednym z naszych sklepów w całej Polsce. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest uzyskanie szczegółowych informacji o kandydacie, zweryfikowanie jego doświadczenia zawodowego, wiedzy merytorycznej związanej ze stanowiskiem, cech osobowości przyczyn zmiany i motywacji do podjęcia zadań w nowym środowisku pracy. Kandydat zaś ma możliwość zdobyć wiedzę o firmie i stanowisku, o które się ubiega. Najlepszych przedstawiamy potencjalnemu przełożonemu, by dokonał finalnej oceny kandydatów. Z osobą, której chcemy zaproponować pracę w naszej firmie , kontaktujemy się telefonicznie, by przedstawić ofertę pracy. I witamy na pokładzie Diabetyk24!
Czy na etapie rekrutacji podajecie informacje dotyczące zasad zatrudnienia (rodzaj umowy, okres próbny, wynagrodzenie, premie)?
Tak, kandydaci otrzymują wszystkie informacje.
Kto odpowiada za rekrutację i bezpośredni kontakt z kandydatami (dział HR czy bezpośredni przełożony)?
Za proces rekrutacji odpowiada Dział HR.
Czy informujecie odrzuconych kandydatów o wynikach rekrutacji i co konkretnie uwzględnia informacja zwrotna?
Wszyscy kandydaci, z których zaprosiliśmy na rozmowy otrzymują od nas informację zwrotną dotyczącą efektu spotkania rekrutacyjnego oraz podziękowanie za udział w procesie rekrutacji.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Twojej firmie? Ile dni trwa onboarding? Czy różni się w zależności od poszczególnych stanowisk?
Czas onboardingu jest uzależniony od obszaru odpowiedzialności i poziomu stanowiska. Wszyscy nowi pracownicy mają zapewnione szkolenia produktowe i stanowiskowe oraz czas na wdrożenie.
Jakie benefity oferujecie swoim pracownikom?
Wśród benefitów znajdują się: ubezpieczenie na życie; prywatna opieka medyczna dla pracowników i członków jego najbliższej rodziny; dopłata do wypoczynku i pomoc w sytuacjach losowych z ZFŚS; spotkania i wyjazdy integracyjne nie tylko z okazji świąt.
W jaki sposób podsumowujecie działania pracowników i realizację celów?
Raz na kwartał, podsumowujemy z pracownikami ich osiągnięcia i wskazujemy obszary do poprawy. Nie jest to jednak jedyna okazja do podsumowań, ponieważ na bieżąco przekazujemy pracownikom informacje zwrotne dotyczące ich pracy, zaś pracownicy przekazują przełożonym informacje odnośnie oczekiwań i propozycje zmian, które mogłyby ułatwić i usprawnić pracę. Traktujemy się partnersko.
W jaki sposób weryfikujecie poziom satysfakcji pracowników oraz ich oczekiwania względem pracodawcy?
W jaki sposób wspieracie pracowników, którzy mają chwilowe problemy, spadek motywacji, zmniejszoną wydajność?
Rozumiemy, że każdy ma słabsze dni. Pytamy, nie udajemy, że nic się nie dzieje. Wspólnie (kadra menedżerska i HR) zastanawiamy się jak poradzić sobie z problemami. Wspierają nas profesjonalni, doświadczeni konsultanci i trenerzy pracujący z naszą kadrą menedżerską.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę