Opinie o MZA
Miło nam Państwa powitać na profilu Miejskich Zakładów Autobusowych sp. z o.o.
Platforma GoWork to przestrzeń do wspólnej wymiany informacji. W tym właśnie miejscu, możecie Państwo poruszać istotne sprawy dotyczące pracy w Miejskich Zakładach Autobusowych sp. z o.o. Zapoznajemy się z każdą opinią i komentarzem. Jesteśmy otwarci na wszystkie sugestie i konstruktywne uwagi, dlatego zachęcamy Państwa do merytorycznej dyskusji.
Jednocześnie informujemy, że komentarze, które będą niezgodne z regulaminem tj. niemerytorycznie, zawierające wulgaryzmy czy godzące w dobre imię pracowników Spółki będą usuwane przez administratora.
Zapraszamy do obserwowania naszego profilu.
Przepraszam ze poprawiam, ale dostęp do wody pitnej dotyczy 40% linii autobusowych obsługiwanych przez pracowników spółki.
Sprawe negatywnego wpływu warunków pracy na zdrowie opisują tutaj forumowicze. Czy pracodawca mógłby sie do tego odnieść i określić jaj to naprawdę wygląda?
Czy pracodawca może się wypowiedzieć na temat wpływu pracy jako kierowca na zdrowie pracownika? Czy w związku z tym są wypłacane renty?
Czy peacodawca rozwiązał już problem jazdy kierowców bez znajomosci trasy??
(usunięte przez administratora)
Kim jesteś że zadajesz takie tendencyjne pytania? Ta praca wyniszcza organizm, wdychasz pyły, spaliny, pyłki od klocków hamulcowych, startych opon, smogu to wszystko wisi w powietrzu i trafia do płuc i jeszcze co poniektórzy mają czelność pisać i mówić że to jest super, fantastyczna praca. Jak ktoś trochę pojeździ to sam się przekona jakie choroby później wychodzą, nowotwory, problemy z układem krążenia, drogami oddechowymi, płucami, kręgosłupem, wszystkie drgania i wstrząsy mogą powodować zaburzenia neurologiczne, chorobę Parkinsona. Brak filtrów kabinowych, zagrzybiony i zanieczyszczony układ klimatyzacji, brak ozonowania. Jak tu nie być chorym w tej pracy. Bardzo wczesne godziny rozpoczęcia pracy i bardzo późne godziny zakończenia pracy. Znając goworka zaraz moja opinia zostanie skasowana.
Nie odpowiada bo są to niewygodne pytania.
Żeby się zatrudnić w MZA trzeba się zgłosić na ulWloscianska do działu rekrutacji wypełnić kwestionariusz i można być odrazu przyjętym jeśli się ma min 2 lata praktyki w zawodzie. Po przyjęciu podpisujesz umowr, robisz badania, wybierasz zajezdnie, stawiasx się do pracy, jezdzisx 5 dni z patronem i po zaliczeniu jeździsz sam według swojego grafiku. To jest cała polityka pracy.
Na ul. Woronicza sprawdzają czy masz pojęcie o jeździe, przegubem jedziesz po placu i robisx łuk przodem i tyłem.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
już lepiej iść na tramwajarza jak ktoś ma potrzebę tyrać w komunikacji miejskiej. Przynajmniej "do" i "z" Centralnego nie trzeba stać w zatorze z Alibabami i Pajetami z przewozu osób.
Dlaczego kierowca nowo zatrudniony mimo próśb ma dawane wszystkie linie autobusowe skoro nie zna tras i powinien mieć czas na ich zapoznanie a główny dyspozytor wychodzi z założenia iż to problem kierowcy? Miejskie zakłady autobusowe możecie odpowiedzieć skoro mówicie że kierowca ma prawo do zapoznania tras i ograniczenia jeżdżących linii autobusowych?
Czy możesz głebiej opisać na czym polega problem. Slyszałem własnie o sytuacjach w których kierowcy mają zlecane trasy których kompletnie nie znają. Myśke że firma powinna własnie tutaj wypowiedzieć sie na ten temat anie szybciutko zapraszają do siebie. Raczej uważam ze nie czas juz na indywidualne załatwianie takich spraw, skoro problem może być globalny. Prosze o odpowiedż xzy ten problem dotyczy szerszej grupy pracowników czy to pojedynczy przypadek.
Nikt z nas nie był głaskany jak przyszedł do pracy wszyscy muszą się nauczyć linii ze swojej zajezdni jak chcesz tu pracować to się ogarnij
A to już sie wyjaśniło co jest powodem braków kadrowych o których pisze tutaj jeden z forumowiczów.
I ma rację to problem kierowcy a nie jego. Co myślałeś że będziesz jedna linie klepał cały czas? Idź do mobilisu albo PKS grodzisk tam mają jedna linie przypisana i się cieszą i nie wylewaj tutaj swoich zali ze dostałeś linie której nie znasz. Każdy kiedyś zaczynał nie było aplikacji z trasami i się jezdzilo
Jest to bardzo częsty przypadek szczególnie u kierowców zatrudnionych w związku ze sfinansowaniem ich prawa jazdy otrzymują w grafiku linie których nie znają często są to osoby nie z Warszawy nie znające miasta więc aplikacje nie są dla nich wielką pomocą i firma nie robi nic aby takie osoby wdrożyć wiedząc że mają braki kadrowe a jednocześnie są take osoby karane zabraniem premii w związku z nie znajomością lini na danym oddziale
Ok a jeśli ktoś nie jest z Warszawy i nie zna miasta ulic nie ma punktów orientacyjnych? Aplikacja mu dużo nie pomoże. W takim razie po co firma zatrudnia osoby spoza Warszawy skoro podczas rejestracji obiecuję możliwość zapoznania się z liniami a później karze pozbawieniem premii za brak znajomości?
W tej firmie jest tak: Nowy kierowca i ten z doświadczeniem jest na jednej stawce a czarną robotę zwala się na starego. Młody nie pojedzie bo nie zna trasy. Młody nie ma przerwy to zemdleje itp.... Stary szofer musi wszystko... i to wszystko za jedną stawkę. Hahahaha Dziwię się jak można dać tak sobą pomiatać.
Oczywiście że tak bo jeżeli pomylisz trasę autobusem 10-12 metrowym to przy odrobinie umiejętności i podstawowej znajomości miasta możesz wyjść z opresji ale przegubem to robi się problem nawet dla kierowców z większym stażem a firma bagatelizuje takie sytuacje doprowadzając jak choćby jakiś czas temu na Marysinie iż kierowca zawracał przegubem na wysokości cmentarza. Jeśli firma zatrudnia osoby spoza Warszawy ma obowiązek i powinna dać czas na zapoznanie tras obsługiwanych przez dany oddział
Ale kto dopuszcza do tego że kierowca nowy i ten pracujący np 2 lata ma taką samą stawkę? Związki i firma. Generalnie przeszeregowanie powinno być zawsze co dwa lata bez względu na wszystko liczy się tylko staż pracy. Ale to temat rzeka skoro nawet teraz związki podpisały porozumienie niekorzystne dla kierowców dające 1100 premi która jest pod wieloma względami niekorzystna i niesprawiedliwa
Może nie uwierzysz jestem tu 8 lat i jestem z poza Warszawy to co przeszłem przez pierwsze pół roku to tylko ja wiem , każdą linie objechałem jechałem w wolne dni lub weekendy ,a najgorsze było po całym dniu na linii ja jechałem objeżdżać kolejną linię bo z aplikacją nie do końca podobała mi się jazdą ja musiałem wszystko sam zobaczyć i sprawdzić koledzy ze mnie się śmieli ale ja jechałem,z tego stresu schudłem 10 kg chciałem kilka razy się zwolnić ale zostałem w tym bagnie i walczę o 3 przeszeregewanie.
Płacili ci za te czynności czy robiłeś to w swoim wolnym czasie? Czy bez tych czynnosci nie mogłeś normalnie pracować?
Ważne żebyś wyjechał za bramę bo wtedy firma będzie miała zapłacone za kurs bo wyjechał a jak tobie przy okazji premie zabiorą to dodatkowy bonus dla nich bo jak zabiorą z premi to to na tobie też zarobią tu firma ma być zadowolona a nie my kierowcy
Pewnie 402 , po chxx cofać gdy można jechać do przodu i dalej jest gdzie zwrócić. Dotyczy to wszystkich linii jechać , obserwować, najwyżej natłucze kilometrów
Firmie nie zależy na poprawieniu warunków pracy , wóz ma wyjechać i linia ma być obsłużona firma załatwiła nam psychologa na NFZ a po co nam psycholog proszę się domyślić.
Oczywiście. Chociażby ciagly stres. Można nabawić się rozstrojow żołądka, problemów z wypróżnianiem,pecherzem,snem itp
Oczywiście że tak zbyt długie zmiany trwające już po prawie 11h od bardzo wczesnych godzin porannych co powoduje bardzo duże zmęczenie i naraża kierowcę i pasażerów na niebezpieczeństwo wynikające z zbyt dużego przemęczenia i nie wyspania stres związany z pracą i odpowiedzialnością agresja ze strony pasażerów brak poszanowania przerwy przez pasażerów brak możliwości czasem zjedzenia posiłku bądź jedzenie na szybko wiele czynników w tej firmie wpływa na uszczerbek na zdrowiu.
Czemu pracodawca nie dba o stan techniczny wozów o w większości jest niesprawna klimatyzacja kierowcy? Czy każdą niesprawność wozu należy zgłosić do ITD? Proszę pracodawcę o ustosunkowanie się.
Kiedy pracodawca zmieni czas porannej i wieczornej obsługi codziennej z 15 rano do 25 min oraz wieczorem minimum 25 minut gdzie w sytuacji wydłużenia wykonania OC wieczornego będzie nie pieczątka mistrza zmiany a dyspozytora po oddaniu dokumentów? Dlaczego w sytuacji wydłużenia płatne jest wieczorem tylko do godziny która wpisze mistrz zmiany gdzie trzeba zaparkować autobus i oddać dokumenty? Jest to (usunięte przez administratora) pracownika tak samo jak przychodzenie kierowcy przed czasem rano gdyż musi odnaleźć wóz dojść do niego zweryfikować stan techniczny+ uzupełnić ewentualnie płyny eksploatacyjne? Czy pracodawca może się ustosunkować?
Pisalem już tutaj o tym. Wszystkie czynności merytoryczne związane z pracodawcą są czasem pracy. Jrst na to wyrok .
Czy w tej firmie jest ktoś kogo interesuje co robią panowie związkowcy w trakcie oddelegowań. Czy ktoś to kontroluje ? Dlaczego zarząd układa się ze związkowcami. Zarząd daje podwyżki poza regulaminem podwyżki sztuczne awanse.
Dlaczego spółka w dalszym ciągu zatrudnia kierowcę który niedługo zostanie skazany za spowodowanie śmiertelnego wypadku?
A to ty od Ziobry znasz wyrok przed sądem? Po za tym jeśli nie jest skazany i niczego mu nie udowodniono nie ma podstaw prawnych oraz kierowca ma prawo się odwołać do ewentualnego niewygodnego niesprawiedliwego wyroku
Najgorszemu wrogowi nie życzę pracy w komunikacji miejskiej, smród, bród i ogromna odpowiedźialność za marne grosze. Zaczynasz pracę np o 4 rano i kończysz pracę w środku nocy.
Miejskie zakłady autobusowe dlaczego wysyłacie na miasto kierowcę wozem w którym jest niesprawna klimatyzacja dla kierowcy? Jednocześnie jest wysłany na linie bez ekspedycji i dostępu do wody gdyż butelka wody uzupełniona w wodomacienna zajezdni nie wystarczy czy w takiej sytuacji możemy przez centrale ruchu prosić o dostarczenie wody przez instruktora? Czy każdorazowo taką sprawę zgłosić do inspekcji pracy?
Czy skończyły sie juz te bardzo niebezpieczne sytuacje wysyłania kierowcóŵ na trasy których nie znają?
Absolutnie jest coraz więcej wręcz przypadków iż kierowca bez znajomości trasy ma wyjechać pod groźba usłyszenia że jak nie to pisze raport i doprowadzę do rozwiązania umowy bądź innej kary. Pracodawca ma w nosie wiele kwestii
Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin, oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio po tym okresie. 2. Przerwy, o których mowa w ust. 1, ulegają skróceniu o przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin
Obowiązek odbycia przerwy przed 6 godziną prowadzenia został już zniesiony. To kierowca teraz decyduje, kiedy potrzebuje tej przerwy. Reszta bez zmian.
A czasami nie mylisz godzin pracy z godzinami jazdy? A nawet jeśli to jest prawidłowe co wkleiłeś, to co ta informacja daje przyszłym pracownikom? Nic.
Czyli kierowcy mają wpisane w harmonogramie pracy czas kiedy powinni odbyć przerwe?
Przepisy wskazują że chodzi o czas pracy a nie czas jazdy. Czasem pracy jest również postój.
Kierowca, ponieważ to on/ona prowadzą pojazd, za co odpowiadają i to prowadzący jest w stanie określić swoje samopoczucie, nie Dyspozytor, który siedzi na (usunięte przez administratora) za biurkiem!
Analizując wpisy chciałbym dowiedzieć sie czy kierowcy prowadzący autobusy są wypoczęci. Czy pasażer może czuć sie bezpiecznie. W jaki sposób zagwarantowane jest bezpieczeństwo?
Co drugi Kierowca jeździ półprzytomny więc..., najbardziej widać to na liniach które ciągle grzęzną w korkach i przy tylko odbytych ustawowych nędznych przerwach. Obserwowane w 8-10+ godzinie pracy i od 7+ czasu prowadzenia pojazdu. Bezpieczeństwo? być może na papierze a w rzeczywistości - nie wygłupiaj się.
Odpowiedz sobie sam jeżeli masz zmianę trzy dni pod rząd po ponad 10.5 h co jest już norma ze zmianą zaczynająca się od 4 rano wstaje o 2:30 np bądź wcześniej zależy od miejsca zamieszkania i danej zajezdni i do godziny 15 często jesteś za kółkiem czy kierowca jest przemęczony?
Jesteśmy wypoczęci. Firma dba o wypoczynek kierowcy uwzględniając przerwy w karcie drogowej. W razie korków kierowca ma obowiązek zgłosić przerwę do centrali ruchu. Kierowca uzyskał prawo jazdy kategorii D i przeszedł szereg szkoleń. Został poinformowany o obowiązku wykonania przerwy zgodnie z prawem. Nie siejcie paniki i nie piszcie tutaj na forum że jesteśmy przemęczeni bo jest to kłamstwo. Pozdrawiam wszystkich.
Jak wygląda zaopatrzenie kierowców w wodę?
Nie słyszałeś że warszawska kranówka jest źródlana? Dostajesz bidonik a potem sobie dopełniasz u poidełka na krańcu ekspediowanym. Zapomniałem ZZ mają podobną opinię, więc zaopiniowały owe bidoniki oraz szczególne właściwości wody
Szukam pracy na pół etatu tylko nocne linie. Pracowałem na taxi 7 lat. Znam miasto. Czy jest opcja takiego zatrudnienia i ew zrobienia prawa jazdy D u Was i obcinania tego od pensji?
Istnieje możliwość skorzystania z projektu dofinansowania prawa jazdy kat. D wraz z kodem 95 (przewóz osób). Jednym z warunków skorzystania z dofinansowania jest podjęcie pracy w Miejskich Zakładach Autobusowych na stanowisku kierowcy autobusu na pełen etat. W przypadku dalszych pytań zachęcam do kontaktu z Ośrodkiem Szkolenia Kierowców 22 568 77 65 wew. 2 lub mailowo dofinansowanie@mza.waw.pl.
Czy jest jakiś okres czasu, który muszę przepracowac w firmie jeśli skorzystam z dofinansowania?
Zgodnie z umową szkoleniową kierowca zobowiązany jest do przepracowania 2 lat w oparciu o umowę o pracę na cały etat. W przypadku dalszych pytań zachęcam do kontaktu z Ośrodkiem Szkolenia Kierowców 22 568 77 65 wew. 2 lub mail dofinansowanie@mza.waw.pl.
Przy obecnych brakach kadrowych warto by bylo zmienić projekt z zapisem że nie trzeba pracować a pełny etat ale na umowę o pracę. Swoją drogą pytanie czy jest przewidziana podwyżka stawki godzinowej dla pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie?
Czy wobec tego w umowie szkoleniowej można zamiescić równiez zapis gdzie dokładnie będzie pracował kierowca w jakich godzinach i za jaką stawkę?
Warunki pracy niesprawiedliwy system premiowy zmiany po ponad 10h i karanie młodych kierowców posiadających rodziny i dzieci za absensje wynikająca z chorowania dziecka jak i zorganizowania opieki np zabraniem premii prezesowskiej zamiast wyliczenia uczuciowego w stosunku do przepracowanych godzin w ciągu roku można wiele wymienić niesprawiedliwości w tej firmie łącznie z przeszeregowaniem polegającym na przepracowanych latach pracy bez zapisów dyskryminujących.
Czy myslisz ze warto by bylo sprowadzic do zakładu związki zawodowe działajace poza firmą?
Chcesz pracować tylko w nocy? A można wiedzieć co bedziesz robił w dzień. Czy będziesz wypoczęty prowadząc autobus i wożąc ludzi?
Kolega to o jakich przeszeregowaniach ,pisze? Ci co pracują kilkanaście lat potrafią czasem, o przeszeregowaniach tylko pomarzyć. Wystarczy jazda na samą drugą zmianę po Centrum, liniami 116, 180, 111, 158, 502, Jedna obcierka z własnej winy i potrójna kara-obcinka premii miesięcznej, brak premii rocznej prezesowskiej, oraz brak przeszeregowania na dwa bodajże lata(nie licząc mandatu, oraz ubytku zniżki w OC) ). Później absencja chorobowa (choroba przewlekła) i znów bęc i tak można przez kilkanaście lat zarabiać podstawową pensję. Związki? co one na to ? Jak to związki, partnerskie-taki mamy klimat, nie dało rady, zupełnie jak Kibice ,,nic się nie stało kolego nic się nie stało,,
Nie wiem czy za taką głodową skoro za 140-150 go wychodzi tyle co etatowiec na najniższej stawce ma brutto z premia i męczy się na elektrykach a ty masz linie light :-)
Nie powiedział bym głodowe stawki na umowę zlecenie mam za 140-150 u to samo co etatowiec po przepracowaniu pełnego etatu z uznaną pełna premia Majac do dyspozycji najlepsze linie zmiany jakie chcę
Przecież napisałem że przeszeregowanie które jest na zasadach dyskryminujących czyli pozbawiających możliwości przejścia na wyższą stawkę
Facet odpuść sobie tę firmę. Zniszczą Twoja psychikę. Szczególnie jak Twoim przełożonym będzie prezesowa z Woronic.za
Jaka jest norma nadgodzin w tej firmie. Mam nadzieje że nie 416?
Uwaga panowie z R-2 (usunięte przez administratora) kolega z R-2 woli chłopców także uważać na siebie
Jak w tej firmie wygląda sprawa znajomosci linii przez kierowców obslugujace trasy?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w MZA?
Zobacz opinie na temat firmy MZA tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 1911.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w MZA?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 1735, z czego 298 to opinie pozytywne, 366 to opinie negatywne, a 1071 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy MZA?
Kandydaci do pracy w MZA napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.