Wywiady Sunday Polska Sp. z o.o.
Wywiad udzielony przez użytkownika Stokrotka
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Pracowałem dla firmy Sunday Polska przez ostanie lata. Chciałbym podzielić się tym, jak tak naprawdę wygląda praca w tej firmie i jak są traktowani pracownicy, zwłaszcza w momencie podjęcia przez pracownika decyzji o zakończeniu współpracy. Firma Sunday jest niewypłacalna - nie zapłaciła swoim podwykonawcom, oraz wielu innym pracownikom (w tym mnie) wynagrodzeń.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?
Na stanowisku doradcy techniczno-handlowego. Wykonywałem takie zadania jak: przygotowywanie ofert, sprzedaż sprzętu fotowoltaicznego i pomp ciepła.
Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?
Praca ta głównie polegała na spotkaniach z klientami, osobiście. Nie mieliśmy możliwości pracy zdalnej. Mimo tego firma obliguje do zatrudniania się w oparciu o umowy B2B, nie na umowach o pracę. Byliśmy jednak rozliczani jak zwykły pracownik, zatrudniony na umowie o pracę ( z czasu pracy, odbytych spotkań, przejechanych km , codzienne raporty itp)
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?
Notoryczne opóźnienia w wypłatach należnego mi wynagrodzenia, czasem nawet do 2 tygodni. Dodatkowo, w ostatnich miesiącach zmienili system premiowania oczywiscie na dużo gorszy, dla nich niekoniecznie, albo może inaczej taki , na ktorym handlowiec jest dużo bardziej stratny. Problematyczne były także ciągłe opóźnienia w montażach sprzedawanych przeze mnie urządzeń, przez co notorycznie musiałem się tłumaczyć klientom, a moje dobre imię było szargane.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?
Podstawa 3000-5000 netto. Prowizja jest uzależniona od sprzedaży co oznacza, że aby otrzymać prowizję, należy sprzedać odpowiednią liczbę kW, wskazaną przez firmę. Jeśli sprzedaż będzie poniżej tej wartości, zabierane są dodatkowo przez firmę X kW (które realnie sprzedaliśmy) i pomniejszone adekwatnie wówczas stawki. Czy progi sprzedażowe są realne do osiągnięcia ? Proszę zapytać obecnych pracowników, niech się wypowiedzą.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź
Na początku współpracy, przez pierwsze prawie dwa lata - TAK. Z mojego polecenia sporo osob założyło w tej firmie instalacje ,Poleciłem firme kilku osobom do pracy i teraz z perspektywy czasu nie polecam,a wrecz ostrzegam przed jakąkolwiek współpracą z tym tworem.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Niewielkie, możliwość przejścia ze zwykłego doradcy na eksperta sprzedaży. Wynikało to z wypracowanych przez pracownika wyników i utrzymywani tego wyniku przez kolejny kwartał na tym samym poziomie,aby nie spaść z piedestału , bo w przeciwnym razie zabierali Ci ten "dodatek" do podstawy i wracałeś do punktu wyjścia.
Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
Szkolenia głównie sprzedażowe, czyli uczące jak sprzedawać. Szkoleń tych nie prowadziła żadna zewnętrzna firma, tylko ludzie z Sunday Polska, wiec szkolenia nie wprowadzały nic ciekawego. Skoro pracujemy w sprzedaży, to każdy szanujący się sprzedawca odbył wcześniej różne szkolenia z tajników sprzedaży, wiec uważam, że wewnętrzne szkolenia z tego obszaru były zbędne. Za to bardzo brakowało technicznych szkoleń.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?
na początku- świetna atmosfera, świetni ludzie. Były pieniądze w firmie, wszystko się kręciło. Od jakiegoś (ponad) roku jest inaczej: zmiany managerów, zwolnienia, degradacje stanowisk, mniejsze wynagrodzenia - widać, że mocno się popsuło.
Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.
Nie były przestrzegane TERMINY wypłat - kompletnie. Płacili, kiedy chcieli/ mieli pieniądze na koncie i nie obchodziło ich to, że człowiek ma zobowiązania. Cała ta umowa tak na prawdę to treść, do której Ty jako handlowiec masz się stosować,ale oni już niekoniecznie.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Nie ma sensu tu nic doradzać, to i tak nic już nie da. jedynie osoby, które myślą o nawiązaniu współpracy z nimi jako klienci, pracownicy , podwykonawcy po przeczytaniu tego wywiadu mam nadzieję,że bardzo mocno przeanalizują ten pomysł i nie wpakują się do tego bagna.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę