nie polecam nikomu! Bardzo słabe zarobki, bardzo trudno o podwyżkę a niesprawiedliwe traktowanie pracowników jest na porządku dziennym.... Jeżeli decydujesz sie czy wybrać Friste czy inną firmę- wybierz inna firmę.
Ile Ty przepracowałeś jeśli pisałeś w 2018 roku? 2 tygodnie od założenia firmy?
Ta opinia została dodana prawie 5 lat temu, ale nic się nie zmieniło. Niesprawiedliwe traktowanie dalej jest tutaj normą. Brak jakichkolwiek zasad, zero organizacji, żadnych perspektyw, chyba że ma się relacje prywatną z managerka. Do tego pieniądze są słabe. Naprawdę lepiej jest wybrać inną firmę.
Jestem zarzenowany, Frista to (usunięte przez administratora), oczywiście biuro, lokalizacja jest jak najbardziej na plus (usunięte przez administratora)
Co jest z tym brakiem organizacji, bo nic mi to nie mówi o sposobie funkcjonowania firmy? Teraz się waham, czy wysyłać CV na ogłoszenie, które niedawno wystawili - "Junior Specialist with German/French". Może za to kasa jest atutem, podasz, ile płacą?
Potwierdzam, w kazdej innej firmie dostaniesz lepsza stawkę oraz lepsze warunki, we Friscie najwyzej (usunięte przez administratora)na ciebie soczyscie
Poważnie piszecie? To czemu ludzie jeszcze by się zatrudniali? Czyli stawki nierynkowe według was są tak? Piszesz, że warunki mają podobno gorsze niż konkurencja, jesteś w stanie to przyrównać skoro tak twierdzisz?
Mają problemy z zatrudnieniem i to wielkie, praktycznie kazdy projekt i kazde stanowisko, z którego ktos odejdzie pozostaje nieobsadzone przez miesiące, a jak już ktoś przyjdzie to zwalnia się po pół roku. Warunki gorsze niż konkurencja, a nawet jak dorównają to i tak atmosfera jest tak kiepska że nikt nie mysli powaznie o zostaniu tu dluzej
Teraz często zatrudniają studentów na zleceniu, dla takich osób stawka nie jest taka zła, bo ich brutto to netto. Pracują tam tylko takie osoby lub osoby, które przez dłuższy czas nie pracowały albo nie pracowały w Polsce, więc nie orientują się jeszcze dobrze, ile tak naprawdę mogą zarabiać. Ale faktycznie w konkurencji śmiało możesz zarobić kilka tysięcy więcej.
Cieszę się, że tam pracowałam tylko ze względu na to, że teraz wiem, jakie firmy w przyszłości omijać szerokim łukiem. Ta firma próbuje udawać korpo, ale froście do tego daleko. Panuje tu bałagan w organizacji, a właściwie to (usunięte przez administratora) będzie lepszym słowem (jak też można wywnioskować z innych opinii) Nie ma tutaj żadnych perspektyw na rozwój. Szansę mają tylko osoby, które są ziomkami managerki z liceum albo przyjaciółką z poprzedniej pracy. Każdy zarabia zupełnie inną kwotę. Rozwiązanie umowy z każdym odbywa się na zupełnie innych zasadach i nigdy niewiadomo od czego to zależy. Managerka stworzyła sobie swego czasu grono swoich osób, o które dba i które mają większe przywileje, bo ma z nimi relację prywatną. Reszta osób jest, bo jest. Do działu HR wpłynęła już jedna skarga, ale nikt z tym nic nie zrobił. Ludzie cały czas odchodzą, od dawna nie ma miesiąca bez przynajmniej jednego wypowiedzenia, ale jak widać, też nikt się tym nie zainteresuje. Manipulacje I zastraszanie nie są tutaj niczym obcym. Z osób, które mają wyższe stanowiska w tym zespole jest tylko jedna osoba, która faktycznie na to zasłużyła. Nikomu nie polecam.
zastraszanie jest tam na porządku dziennym. zerowa organizacja. Rotacja jak w grach komputerowych, przynajmniej raz w miesiącu ktoś odchodzi.
Po przelotnej przygodzie z inną, pozornie większą i bardziej rozbudowaną organizacją zdecydowałem się na powrót do Fristy. Dlaczego? We Friście cenię sobie atmosferę - kameralny team który po wielu miesiącach współpracy bardzo dobrze się dogaduje, każdy ma możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami, wyrażenia swojej opinii i może polegać na współpracownikach. Frista nie jest typową machiną korporacyjną przepełnioną skomplikowanymi procedurami, więc w przeciwieństwie do konkurencyjnej firmy nie czułem się tam nigdy przytłoczony niezrozumiałymi dla mnie rzeczami. Lean działa dobrze - nie muszę skupiać się na niczym zbędnym, niczym co nie przynosi faktycznej wartości dodanej dla klienta, firmy czy organizacji naszego zespołu. Obowiązki są przejrzyste i rozsądnie rozłożone na liczbę wykonywających je osób. Na plus również work-life balance - po ustawowych 8h pracy nie jest ode mnie wymagane absolutnie nic, nie muszę odbierać żadnych telefonów ani maili - ponadto praca zdalna jest promowana od początku mojego zatrudnienia oraz pracuję w godzinach biznesowych bez weekendów. Ścieżka rozwoju ze względu na charakter firmy (dość mała jak na korporacje acz rozwijająca się dynamicznie) pozwala na dość szybki awans i elastyczność, organizowane są szkolenia i rysowany jest spersonalizowany plan dalszego rozwoju, w zależności od predyspozycji, potrzeb i możliwości. Co jakiś czas organizowane są również wyjazdy do Szwajcarii, w pełni sponsorowane przez firmę, co w moich poprzednich pracach było tylko udziałem wyższego managementu. Praca z klientem szwajcarskim przebiega stabilnie, na zasadzie partnerstwa i wzajemnego szacunku, klienci nigdy nie krzyczą na słuchawce, są bardzo cierpliwi i kulturalni. Podobnie kierownictwo ze strony polskiej - pełne zrozumienie, szacunek i klarowna, bezpośrednia, szybka komunikacja - w każdej sytuacji można się dogadać, i tak było również gdy zgłosiłem chęć powrotu do firmy. Zarobki są bardzo dobre - uwzględniające doświadczenie oraz umiejętności, zdecydowanie powyżej średniej na rynku (od 2020 roku nie znalazłem żadnej oferty na podobnym stanowisku które oferowałoby nawet moje początkowe wynagrodzenie, nie wspominając nawet o tym po podwyżce). Podsumowując - szczerze polecam ludziom którym zależy na spokojnej atmosferze bez wyścigu szczurów, oraz na rozwoju, przejrzystych procedurach, mniejszych i zgranych zespołach, work-life balansie i wysokich zarobkach ;)
Niestety firmy nie miałam okazji poznać, nawet w drodze wstępnej rekrutacji, ponieważ mimo umówionego telefonu nikt się nie odezwał. Bardzo nieprofesjonalne potraktowanie - mimo bycia potencjalnym kandydatem, nadal pracuję i musiałam zorganizować przestrzeń, aby taką rozmowę odbyć.
Nie polecam pracy we Frista- zwalnianie ludzi z dnia na dzień, kompletny brak szacunku i wyzysk do oporu.
Większość negatywnych komentarzy to ludzie którzy nie zostali zatrudnione. Osobiście będąc pracownikiem widzę że firma się rozwija, może gdzieś ktoś i popełnia błędy jako pracownik, manager, zarząd, ale świadcząc usługi dla Szwajcarskiego partnera mamy o sobie tylko pozytywne feedbacki. Mamy wszystko co potrzebne w firmie. W jednej z poprzednich firm miałem szefa idiotę, natomiast nowy sprzęt, 2 monitory, telefon służbowy i inne rzeczy, myślałem że to jest waśnie tego czego potrzebuje (no oprócz walniętego szefa). Akurat okazało się że komfort pracy jest ważniejszy. We Frista mam wszystko czego potrzebuję do wykonania swojej pracy, normalny zarząd (mówię tak nie dla tego że tu pracuje, dla tego że mówimy sobie prawdę w firmie, przynajmniej ja i do mnie), wyjazdy zagraniczne, imprezy integracyjne, biuro w centrum pod Marriottem. Co tu gadać, my nawet blender mamy w kuchni :)
Hi guys, I will be shortly be called about a CSR position with DE and FR. Do you know from what base should I ask concerning salary? How about the work? Is it a friendly place or a super Corpo with all pros and cons? Thank you all.
Hej, czy mógłby ktoś napisać jak obecnie wygląda rekrutacja na stanowisko Marketplace DE? Z góry dzięki ☺️
Jak praca wygląda na stanowisku SAP Konsultant? Czy 16.000 brutto mozna dostac? Jakie sa realne mozliwosci rozwoju i benefity pozaplacowe oprocz Multisport i takich podstawowych jak opieka medyczna? Będę wdzieczna za informacje. Z góry serdecznie dziękuję
Nie wiem z czego wynikają poniższe negatywy ale to nie jest sprawiedliwe ani prawdziwe. Wróciłem do firmy po kilkunastu miesiącach i jestem bardzo zadowolony ze dostałem taka możliwość bo oczywiście wcześniej myślałem ze wszędzie jest lepiej...ale nie było. Firma jest ambitna i się mocno rozwija, szanuje każdego pracownika. Dla osób piszących ze jest „beznadziejnie” mogę tylko wyrazić współczucie jeśli tyle maja do powiedzenia w temacie.
Kazali ci napisać pozytywna opinie to piszesz, bo przecież firma musi walczyć o "dobry" wizerunek a same negatywne opinie odstrasza przyszłych pracowników!
Jak firma może być ambitna i szanować pracownika? :D Masz na myśli jakieś konkretne osoby?
We Friscie przepracowalem ponad rok - jest to dobra firma dla osob mlodych, zdobywajacych pierwsze doswiadczenie, oraz dla osob ktorym zalezy na stabilnosci. Wynagrodzenie dosc dobre, godziny pracy dobre. Poziom skomplikowania zadan nie nalezal rowniez do najwiekszych. Managerowie milsi i bardziej ludzcy niz w moich poprzednich korporacjach. Na plus podejscie do pracy zdalnej - absolutnie zadnych problemow i zadnej presji na przychodzenie do biura. Na ten moment jest rowniez malo sztywnych, korporacyjnych zasad czy procedur. Na minus - widac male doswiadczenie w prowadzeniu outsourcingu; mozliwosci rozwoju sa dosc nikle, dalsza wizja rozwoju kariery rowniez dosc mglista i pozbawiona konkretow. Atmosfery jako takiej nie ma zadnej - mozna wrecz zapomniec, ze oprocz klienta, pracuje sie dla jakiejs firmy w Polsce. Kazdy dzien wyglada tak samo - 99% czasu to odrabianie pracy dla klienta, 1% to kontakt z kims z Fristy kto sie akurat zainteresuje. Dosc szybko mozna sie wypalic. Mozliwosci szkoleniowe uzaleznione od widzimisie klienta - jesli klient zagranica tego nie chce, mozesz zapomniec. Ludzie okej, jak ktos wczesniej wspomnial - raczej nie jest to miejsce do nawiazywania przyjazni na lata. Nie zaluje, bede wspominal dobrze, aczkolwiek nie widze zadnych mozliwosci przejscia przez "szklany sufit". HR dosc chaotyczny, malo przejrzysty i malo zautomatyzowany, wiele rzeczy komunikowanych jest w sposob niezrozumialy lub na ostatni moment.
HR admin jaką stawkę brutto firma proponuje??
Nie mam za bardzo co powiedzieć ale pomimo spełnienia wszystkich wymagań cv zostało bez odpowiedzi. Nawet nikt się nie pofatygował aby zadzwonić i sprawdzić poziom języka. Na plus, że chociaż maila przysłali. Czyli generalnie moim zdaniem to wyglada tak: nie musisz mieć doświadczenia ale i tak wybierzemy kogoś kto ma, generalnie musisz mieć poziom języka na danym poziomie ale i tak tego nie sprawdzimy, albo weźmiemy kogoś innego. Co miesiąc to damo ogłoszenie więc albo nikt w tym kraju się nie nadaje, albo szukają nie wiadomo kogo.
Zacznę od tego, że jest to pierwsza firma, której wystawiam opinię i w dodatku pozytywną, gdzie znacznie częściej wylewa się żale, oraz łzy niezadowolenia. Oceniam z perspektywy rekrutacji, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Zaczynając wszystkie ohy, ahy: pracownicy z którymi miałam przyjemność rozmawiać są mega pozytywni, konkretni, pomocni - widać i czuć dobry team work, profesjonalni na każdym etapie, nie boją się powiedzieć, że czegoś nie wiedzą, a kiedy pojawia się potrzeba starają się rozwiać wątpliwości. Rekrutacja daleka od wszelkiego sztywnego korpo standardu. Oczywiście moja ocena jest w 100% subiektywna, nie podlega dyskusji. Stanowisko: Frontend developer
Rekrutowałam się w 2018 na stanowisko Junior Accountant. Osoba na tym stanowisku miała od razu wyjechać za granicę, żeby przejmować procesy. Sama rozmowa jak rozmowa - nic specjalnego. Zapewniano mnie, że feedback dostanę w przeciągu ok. tygodnia. Oczywiście cisza. O firmie zdążyłam już zapomnieć. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po 1.5 miesiąca dostałam telefon. Miła pani zadzwoniła do mnie w piątek i zapytała mnie o dostępność godzinową w poniedziałek (sic!), ponieważ trzeba zorganizować calla i zacząć przejmować wspomniane procesy. Cyrk na kółkach. Niestety nie zdecydowałam się na podjęcie współpracy. Mam przynajmniej "pracową" anegdotkę na rodzinne imprezy :)
Cześć! Czy aplikacja na stanowiska obejmujące sektor Finance + 2 języki będzie na czasie? Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Czy Frista Retail Business Center Sp. z o.o. ma ściśle ustalone godziny pracy?
Dziękujemy za pytanie! Godziny pracy są uzależnione od zespołu - w większości przypadków jest to 9-17, ale np. jeden z zespołów obsługi klienta pracuje w systemie zmianowym w godzinach 8-20 (pon.-pt., dwie zmiany) + soboty 9-17. Zawsze informujemy Kandydatów na ten temat podczas rozmów kwalifikacyjnych :)
Czy obecnie pracownicy pracują w biurze? Jest możliwość pracy zdalnej, ze względu na covid?
Cześć Michał, dziękujemy za pytanie :) Aktualnie większość osób pracuje z domu, ponieważ w tym trudnym czasie jak najbardziej umożliwiamy opcję home office. Niemniej biuro pozostaje otwarte i jest do dyspozycji Pracowników, którzy preferują warunki biurowe. Oczywiście zapewniamy tam maseczki, płyny do dezynfekcji rąk, a na Recepcji dodatkowo pojawiła się zasłona z pleksi ;)
Wiecie może czy w Frista Retail Business Center Sp. z o.o. szukają chętnych na staż?
Dziękujemy za pytanie! Aktualnie nie poszukujemy stażystów, natomiast mamy rekrutacje na stanowiska juniorskie oraz asystenckie, które nie wymagają konkretnego doświadczenia zawodowego (zarówno na 1/2 etatu, jak i na cały etat). Zapraszamy do aplikowania :) (usunięte przez administratora)
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Frista Retail Business Center Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Frista Retail Business Center Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 53.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Frista Retail Business Center Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 28, z czego 11 to opinie pozytywne, 14 to opinie negatywne, a 3 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Frista Retail Business Center Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Frista Retail Business Center Sp. z o.o. napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.