Starszy inspektor wojewódzki

Tarnów
Oferta opublikowana16.05.2024
Oferta wygasa14.08.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor wojewódzki do spraw kontroli
w Oddziale Kontroli w Wydziale Organizacji i Kontroli

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Organizuje i przeprowadza kontrole organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie: wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez nie na podstawie ustawy lub porozumienia z organami administracji rządowej, wykonywania innych zadań podlegających nadzorowi Wojewody, wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej lub zadań własnych, realizacji zadań finansowanych z budżetu państwa, realizacji dochodów budżetu państwa.
  • Organizuje i przeprowadza kontrole podmiotów innych niż organy jednostek samorządu terytorialnego lub organy rządowej administracji zespolonej w województwie w zakresie: wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez nie na podstawie ustawy lub porozumienia z organami administracji rządowej, wykonywania innych zadań podlegających nadzorowi Wojewody, wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa, realizacji zadań finansowanych z budżetu państwa.
  • Organizuje i przeprowadza kontrole organów rządowej administracji zespolonej w województwie w zakresie: wykonywania zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych wydanych na podstawie upoważnień w nich zawartych, ustaleń Rady Ministrów oraz wytycznych i poleceń Prezesa Rady Ministrów, gospodarki finansowej, w tym wstępnej oceny celowości poniesionych wydatków oraz realizacji właściwych procedur, realizacji zadań finansowanych z budżetu państwa, efektywności i skuteczności realizacji planów w układzie zadaniowym na podstawie mierników stopnia realizacji celów, a także, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, kontroli sposobu wykonywania przez organy niezespolonej administracji rządowej działające w województwie zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych wydanych na podstawie upoważnień w nich zawartych, w celu oceny wykonywania zadań oraz gromadzenia, wydatkowania i rozliczenia środków publicznych.
  • Uczestniczy w opracowaniu i aktualizacji planu kontroli zewnętrznych oraz sprawuje nadzór nad jego realizacją.
  • Prowadzi bieżące monitorowanie realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego i organy zespolonej administracji rządowej w województwie oraz inne podmioty kontrolowane, a także gromadzi i analizuje dane z tego zakresu celem ustalenia obszarów wymagających objęcia kontrolą.
  • Uczestniczy w opracowaniu i aktualizacji przepisów wewnętrznych dotyczących działalności kontrolnej, ogólnych dokumentów programowo-metodologicznych, w tym w szczególności dotyczących zakresu tematyki kontroli w związku z nowymi zadaniami kontrolnymi oraz innych dokumentów niezbędnych dla zapewnienia wykonania zadań kontrolnych Wojewody, a także w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań związanych z organizacją służb kontrolnych Wojewody oraz planowaniem i przeprowadzaniem kontroli.
  • Uczestniczy w opracowaniu sprawozdań i informacji z działalności kontrolnej Wojewody

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w przeprowadzaniu kontroli w jednostkach administracji publicznej– potwierdzone kopiami dokumentów
  • czynne prawo jazdy kat. B
  • znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o kontroli w administracji rządowej, o finansach publicznych, o rachunkowości, ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy – Prawo zamówień publicznych,
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: wyższe prawnicze, administracyjne, ekonomiczne lub podyplomowe z zakresu administracji, finansów publicznych
  • przeszkolenie specjalistyczne z zakresu zamówień publicznych, finansów publicznych, rachunkowości
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność organizowania pracy
  • umiejętność działania w sytuacjach nietypowych, pod presją czasu i stresujących
  • umiejętność analizy i interpretacji przepisów prawa
  • zdolności analityczne
  • kreatywność
  • dyspozycyjność
  • komunikatywność
  • asertywność

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-29
  • Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Decyduje data wpływu do Urzędu lub na skrzynkę podawczą ePUAP lub mailową.
    Składanie dokumentów z dopiskiem Oferta pracy OK- 24.2024 Kraków lub Tarnów.
    Osobiście lub drogą pocztową: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie: Kraków 31-156 ul. Basztowa 22,; Tarnów 33-100, Al. Solidarności 5-9
    Elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą na ePUAP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie /ag9300lhke/skrytka lub mailowo na adres kadry@malopolska.uw.gov.pl
    Dokumenty przesyłane elektronicznie muszą być podpisane profilem zaufanym ePUAP lub odręcznie podpisane i zeskanowane

Warunki pracy

Praca w terenie, wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnętrz.


Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej. Kontrolerzy przemieszczają się także za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).


Praca polega w szczególności na organizowaniu i przeprowadzaniu kontroli jednoosobowo lub w zespołach kontrolerów oraz na przewodniczeniu zespołowi kontrolerów.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Nabory opublikowane w BIP KPRM pod numerami: 137719 i 137720 stanowią całość postępowania nr BK-I.210.3.24.2024  i będą prowadzone jako jedno postępowanie konkursowe ( łącznie na 2 stanowiska po jednym w Krakowie i w Tarnowie).  


Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo  lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.


Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.


Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie